Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда, чрез работа на терен и кабинетни проучвания, да бъдат издирени, идентифицирани и обхванати от проекта 36 представители на целевите групи в неравностойно положение: безработни над 55 г., безработни лица с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация; продължително безработни; безработни младежи до 29 г.; лица с увреждания над 50 %; малцинства, вкл. маргинализирани общности като ромите, лица от най-уязвимите групи, подпомагани от програмата за Храни и/или материално подпомагане. 
Ще бъдат наети 11  мениджъри на случаи, които ще работят индивидуално с всяко лице, ще идентифицират индивидуалните  нужди на обхванатите от проекта лица, ще  бъдат изготвени профили, предписани мерки за личностно развитие и изготвени планове за действие за активно приобщаване. Цялата информация за комплексната работа с лицата ще се съхранява в персонални досиета, с цел проследяване на процесите към интеграция на пазара на труда.
2 мениджъри на целия екип ще оказват подкрепа за търсене на работа и методическа помощ за включване в заетост на лицата от целевата група, но и ще работят с работодателите за промяна на негативните стереотипи относно хората в неравностойно положение. По време на проектните дейности психолог ще оказва подкрепа на лицата от целевите групи, както и ще консултира специалистите от екипа на проекта.
Ще бъде организирано и проведено обучение за "меки умения" с предвидени стипендии за обучаемите за учебните дни.
Предвижда се провеждане на работен семинар с участието на около 20 работодатели, както и трудова борса за среща с работодатели и лицата от целевата група. 
Очаква се по време на проекта или след неговото приключване поне 10 лица да започнат активно да търсят работа и поне 4 лица от целевите групи да се включат в заетост.
Срокът на проекта е 14 месеца, с очаквано начало - м. март 2024 г.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор и наемане на персонал за изпълнение на дейностите: Дейността включва: 1. Идентифициране и подбор на лица от целевите групи - персонал: асистент човешки ресурси -1, отговорници спомагателни дейности - 2 Дейността ще се извършва чрез работа на терен и чрез кабинетно проучване, с цел насочване към мениджърите на случаи и психолога в проекта, за последващи действия по решаване на конкретни казуси и интеграция на пазара на труда. Предвиждат се информационни срещи, посещения в домовете, телефонни разговори, проучвания на данни и информация за лицата от целевите групи и др. Ще бъде изведена и обобщена информация за лицата в трудоспособна възраст от целевите групи на проекта, които са потребители на услугата "Топъл обяд", финансирана от Програмата за храни, с цел допълваща подкрепа към най-уязвимите групи от населението. Всяко лице ще има досие, в което ще се събира цялата информация за работата с лицето. 2. Мениджъри на случаи-11 лица ще работят под ръководството на 2 мениджъри екип. На всяко лице, обхванато от проекта, ще бъде определен индивидуален мениджър на случай, който ще го подпомага активно и проследява участието му в мерките, определени за него, вкл. предоставяне на информация и подкрепа за лицата, според индивидуални нужди и подкрепящи мерки за мотивационно обучение за активно поведение на пазара на труда. Мениджърите на случаи, също и мениджъри екип, със съдействието на психолога, ще изготвят профили за идентифициране на индивидуалните нужди на лицата, с цел определяне на най-подходящите комплексни мерки за тяхното личностно развитие. Ще бъдат разработени индивидуални набори от мерки/планове за действие за активното приобщаване на лицата от целевите групи. Всяко обхванато в проекта лице от целевите групи ще получи индивидуална, специфична и комплексна подкрепа за повишаване възможностите за започване на работа, подобряване на уменията, насърчаване на социално-икономическата интеграция на лицето и други, според индивидуалните потребности. 3. Подкрепа за търсене на работа, връзки с работодатели и подготовка за включване в заетост - персонал: мениджъри екип Дейността включва предварителна работа по оказване на персонална подкрепа на лицата от целевите групи чрез съдействие за подготовка на документи за кандидатстване /автобиография, мотивационно писмо/, подготовка за явяване на интервю, съдействие при подготовка на документи за започване на работа, посредничество между лицата от целевите групи и потенциални работодатели за по-добра интеграция в работната среда. 4. Контакти с институции/организации - персонал: мениджъри на случаи и мениджъри екип Мениджърите на случаи, със съдействието на мениджъри екип, при необходимост, ще подпомагат лицата от целевата група при осъществяване на контакти с Дирекция "Бюро по труда" Луковит, Дирекция "Социално подпомагане" Луковит, детски градини, училища и др. Ще бъдат изготвени списъци с контакти на институции/организации, необходими в процеса на активно приобщаване на лицата, които ще им бъдат предоставени. На лицата ще бъде оказана помощ и съдействие за осъществяване на контакти с тези институции. 5. Работа с потенциални работодатели за намиране на работа на лицата. Действия за промяна на нагласите на работодателите към конкретните лица в неравностойно положение, обект на подкрепата - персонал: мениджъри екип Дейността предвижда активна работа с потенциални работодатели за преодоляване на дискриминационните нагласи на някои от тях и насърчаването им за предоставяне на възможност за получаване на подкрепа при наемане на лица в неравностойно положение. Фокусът е върху формиране на съзнание за проблемите на хората в неравностойно положение и чрез включването им в трудовия процес да се преодолява зависимостта от социалната система. Предвидени са срещи и разговори с потенциални работодатели и идентифициране на нуждите от работна ръка, с оглед обратна връзка с представители на целевите групи. Ще бъде организиран и проведен семинар за работодателите и трудова борса с участието на работодатели и представители на целевите групи 120 173.76 10 384.91
Планирани дейности: 1. Психологическа подкрепа За нуждите на проектните дейности ще бъде нает психолог, който ще направи преглед на изготвените профили на лицата от целевите групи, ще предложи подходящи мерки за личностното развитие и ще продължи да работи с лицата за преодоляване на личностови "препятствия" и "задръжки" за търсене на работа, решаване на конкретни казуси и интеграция на пазара на труда. Със съдействие и съгласуване с психолога ще бъдат разработени индивидуални набори от мерки/планове за действие за активното приобщаване на лицата от целевите групи. Психологът ще извършва индивидуална и групова работа с клиентите и техните семейства, ще консултира специалистите от екипа на проекта, ще разработва и предлага съвременни методи на работа, ще оказва методическа подкрепа, ще прилага техники за справяне със стреса и за повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевите групи 2. Обучение за "меки умения" Ще бъде проведено обучение за "меки умения" с включени теми: социални и емоционални компетентности, разрешаване на конфликти, управление на времето, ефективни методи на комуникация, работа в екип. Обучението ще бъде организирано и проведено на 2 групи, всяка група ще се обучава по 4 дни. Място на провеждане на обучението - гр. Луковит. Предвижда се да бъдат обхванати 36 участници - 16 от гр. Луковит и 20 пътуващи от селата в общината. За всички участници в обученията е предвидена стипендия. 3. Логистика Предвидена е логистика за семинар за работодатели и трудова борса с участието на работодатели, представители на целевите групи, обхванати в проекта и техните мениджъри на случаи 4.Информационни и обучителни материали Предвидени са информационни листовки за семинара за работодатели и трудовата борса. Предвидени са материали и за обучението в "меки" умения". 48 069.50 4 153.96

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.