Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е за реконструкция и рехабилитация на бул. Европа, гр.Божурище. Работният проект е разработен на основание промяна на съществуващ проект по чл.154 от ЗУТ и изискванията по подмярка 7.2. „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ от ПРСР 2014 – 2020 г. 
Основният проект за този обект е разработен през 2016 г. и е обособен в два етапа, за които има издадено разрешение за строеж. Настоящият проект обхваща участъка от I-ви етап от км 0+182,23 до км 1+800,22 от бул. “Европа“. В одобрения от 2016 г. проект са разработени мероприятия по рехабилитация и реконструкция на тротоари и осветление по цялата дължина на бул. Европа (и в двата етапа на строителство). С настоящата промяна по чл.154 от ЗУТ се предвижда осветлението в етап I да отпадне изцяло, а тротоарите са разработени единствено в участъка 1+609 до 1+705 км. 
Изготвянето на настоящия инвестиционен проект е във връзка с лошото състояние на пътната настилка и пътните елементи на бул. „Европа“, която е основната улица в общината.
Дейностите предвидени в проекта ще намалят разходите за поддръжка и ще стимулират хората да останат да живеят в малките населени места чрез подобряването на качеството им на живот. 
Чрез подкрепата на проектното предложение се цели по-добро качество на живот за всички граждани и гости на Общината. Бул. „Европа“ преминава през централна градска част и осигурява достъпа до учебните и здравните заведения, общинските учреждения в центъра на града. Също така е единствената свързаност с Републикански път ІII-638 Божурище – Брезник, както и за селата Гурмазово, Златуша и Пожарево.
Проектното предложение предвижда ремонтни работи на бул. „Европа“ с дейности допустими от финансиращият орган, подробно описани в инвестиционния проект и КС към него. 
Общата дължината на трасето е 1,618 км или 19 728 м2 улична мрежа и 517,41 м2 тротоари.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Строително-монтажни работи по проект "Реконструкция и рехабилитация на бул. "Европа" - участък км 0+182.23 - км 1+800.22": Дейността включва строително-монтажни работи по реконструкция и рехабилитация на бул. „Европа“, гр.Божурище, община Божурище. Дължината, за която се кандидатства за финансиране е 1,618 км и включва пътното платно в участък от км 0+182.23 до км 1+800.22. Настоящият инвестиционен проект е разработен поради лошото състояние на пътната настилка и пътните елементи на бул. „Европа“. Проектното предложение предвижда ремонтни работи на бул. „Европа“ с дейности допустими от финансиращият орган, които включват: 1. Земни работи по технически проект: разваляне на съществуваща асфалтово-бетонова настилка, фрезоване съществуваща асфалтово-бетонова настилка, разкъртване на бетонови бордюри и др; 2. Асфалтови работи; 3. Пътни работи: полагане бетонови бордюри и пътна основа, повдигане на съществуващи ревизионни и дъждоприемни шахти, монтаж на хидранти, направа тротоар с тактилни плочи (частично) и уни паваж и др. Общата дължината на трасето е 1,618 км или 19 728 кв.м. улична мрежа и 517,41 кв.м. тротоари. 1 064 433.41 989 684.77
Консултантски услуги за управление на проекта: В изпълнение на Дейност - Консултантски услуги, свързани с управлението и отчитането на проектните дейности, следва: 1. Подпомагане процеса на документиране на изпълнението на проектите, вкл. окомплектоване на пакета от документи към заявки за плащане, в т.ч. осъществяване на предварителен преглед на актовете, изготвяни по време на строителството и изискуема документация при подаване на заявки за плащане и предоставяне на препоръки относно оформянето и съдържанието им; проверка и корекция, при необходимост, на приемо-предавателни протоколи за извършени СМР между строителя и изпълнителя; предварителна проверка на проформа фактури и издадени разходооправдателни документи в изпълнение на проекта; проверка на извършени плащания по проекта и коректното им документиране; 2. Подготовка на необходимата кореспонденция между Възложителя и ДФ „Земеделие” Разплащателна агенция (ДФЗ -РА) по повод изпълнението и отчитане дейностите по проекта, в т.ч. уведомителни писма, отговори на такива, изготвяне на искания за анекси към сключения с ДФЗ -РА договор за финансово подпомагане и други свързани с цялостното изпълнение на проекта; 3. Осъществяване на сътрудничество и координация между всички заинтересовани страни в рамките на проекта - Възложител, ДФЗ - РА, изпълнители на договори; 4. Изпълнение на ежедневните дейности, свързани с отчитане изпълнението на проекта. Избраният изпълнител следва по поставени от възложителя въпроси по изпълнението на проектите да дава отговори след получаване на съответния въпрос, възникнал в хода на изпълнение на проекта; 5. Изготвяне на справки във връзка с изпълнение на договора, при писмено искане от страна на Възложителя; 6. Подготовка и представяне на отговор на въпроси и питания от и към ДФЗ - РА по време на изпълнението. Консултиране на Възложителя относно изпълнение на препоръки, дадени от страна на Управляващия орган, получени в резултат на проведени проверки на място и одити на изпълнението на проекта; 7. Участие при осъществяване на проверки на място от страна на ДФЗ - РА по изпълнение на договора, след писмена покана от страна на Възложителя; 8. Окомплектоване на изискуемата документация към заявки за плащане (фактури, платежни нареждания и други разходооправдателни документи), свързани с отчитане на дейностите по проекта по отпуснатата безвъзмездна финансова помощ за входиране в ДФЗ - РА; 9. Отчитане на дейностите по проекта от извършване на цялата инвестиция по съответния проект до окончателно отчитане в ДФЗ - РА; 10. Отговаря за поддържането и архивирането на проектното досие и на обслужването на проекта в системата ИСУН 2020. 9 950.00 17 900.00
Разходи за строителен надзор по време на СМР: Обектът е трета категория и попада сред инвестициите, при чиято реализация упражняването на строителен надзор е задължителен. Съгласно чл.168 от ЗУТ лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за: 1. законосъобразно започване на строежа; 2. осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3. спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3; 4. осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството. Строителният надзор се упражнява от консултант за строежите от първа до четвърта категория. Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Предписанията и заповедите на лицето, упражняващо строителен надзор, вписани в заповедната книга, са задължителни за строителя, предприемача и техническия ръководител на строежа. Възражения срещу предписанията на лицето, упражняващо строителния надзор, могат да се правят в 3-дневен срок пред органите на Дирекцията за национален строителен контрол, като до произнасянето им строителството се спира. След проверка органите на Дирекцията за национален строителен контрол издават задължителни указания. При нарушаване на техническите правила и нормативи лицето, упражняващо строителен надзор, е длъжно да уведоми регионалната дирекция за национален строителен контрол в 3-дневен срок от установяване на нарушението. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до възложителя. Лицата, които упражняват строителен надзор, носят отговорност за щети, които са нанесли на възложителя и на другите участници в строителството, и солидарна отговорност със строителя за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти. Отговорността по договора за строителен надзор е със срокове не по-малки от гаранционните срокове в строителството. 21 200.00 9 675.00
Разходи за авторски надзор по време на СМР: Условията и редът за осъществяване на авторски надзор по време на строителството се определят чрез договор между възложителя и проектанта. Авторският надзор по всички части е задължителен за обектите, които са строежи от трета категория. Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. Проектантът носи отговорност за проектирането на строежите в съответствие с предвижданията на подробния устройствен план. Съгласно чл. чл. 157 от ЗУТ, откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво се извършва при влязло в сила разрешение за строеж и в присъствието на строителен надзор. Откриването на строителна площадка и определянето на строителна линия и ниво, както и заверката на заповедната книга се извършват след представяне от възложителя на одобрен план за управление на строителните отпадъци, одобрен план за безопасност и здраве, договор за изпълнение на строежа със строител, който е вписан в Централния професионален регистър на строителя, както и договор за авторски надзор с проектанта. В изпълнение на задълженията си проектантът има право на свободен достъп до строежите, строителните книжа, заповедната книга и актовете и протоколите, съставени по време на строителството. Проектантът носи отговорност за всички свои действия при упражняване на авторския надзор по време на строителството. 10 500.00 10 058.90

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.