Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 678 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

С изпълнението на настоящото проектно предложение ще постигнем увеличаване на броя на стартиращите предприемачи и постигане на заетост чрез самонаемане, с което ще бъдат разкрити качествени работни места и ще бъде повишено общото равнище на заетост в Северопазаден район /СЗР/.
Проектът ще се изпълни във всички области на СЗР и има за цел да подготови 100 лица, желаещи да развиват собствен бизнес като 70% от тях (70 души) ще бъдат безработни и/или неактивни, а останалите 30% (30 души) - работещи. Подкрепата за стартирането на самостоятелна стопанска дейност и развитието на предприемачеството ще даде нови хоризонти за професионално развитие на специфични групи, които по-трудно и по-рядко стартират предприемаческа дейност - жените, по-възрастните хора, хората с увреждания, дълготрайно безработните и младите хора.
В началото предвиждаме да бъдат организирани инициативи за информиране относно възможностите за развитието на предприемачество. Дейностите по проекта са обвързани с предоставяне на комплекс от обучения и услуги, които да подпомогнат целевите групи в разработката и преценката на предприемаческите им идеи, придобиването на нужни за управлението и развитието на бизнеса знания и умения и разработването на бизнес идеите в жизнеспособни планове за реализация на реална стопанска дейност. БАМСП ще предостави подкрепа за започване на стопанска дейност и намиране на подходящи източници на финансиране, достъп до услуги и менторство за развитие на бизнес на всяко едно лице. 
Устойчивостта на резултатите от проекта е гарантирана чрез предоставянето на подкрепа посредством гаранции пред финансови институции на някои от предприемачите, както и предоставянето на офис площи и услуги на преференциални цени от Регионален бизнес инкубатор Видин като през първата година БАМСП ще осигури безвъзмездно ползване на помещения в РБИ Видин за най-предприемчивите. В дългосрочен план очакваме да наблюдаваме положителния ефект върху икономиката, предприемачеството и заетостта в района.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Дейността включва инициативи за информиране и представяне на възможностите за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество, в т.ч. провеждане на мотивационни срещи, групово професионално ориентиране към инициативи за предприемачество, други подобни с такава насоченост. На всяка среща ще бъде представен проекта, неговите цели, задачи, дейности, индикатори и друга информация, насочена към популяризиране проекта и финансиращата го програма. Дейността ще се изпълни в петте области от Северозападен район - Видин, Монтана, Враца, Плевен и Ловеч, като е предвидено на информационните срещи да бъде поканена обществеността посредством плакати, местните ДБТ, брошури, медии и др. източници. В брошурите ще има специално отделен раздел за "Добри практики и мерки за смекчаване изменението на климата" с цел създаване на социално отговорен бизнес. Ще бъдат организирани инициативи като "Млад предприемач", "Литературата на един предприемач" и други, които да имат за цел да насърчат иновативното и креативно бизнес мислене и създаването на благоприятна среда за обмяна на успешни бизнес модели, опит и добри практики. Дейността включва организирането на серия от информационни и мотивационни срещи, както и групово професионално ориентиране. В срещите ще участват: експерт бизнес развитие, експерт професионално ориентиране и гост-лектори –предприемачи. Ще бъдат обсъждани начини, подходи и успешни стратегии за правилно поставяне и постигане на професионалните цели. За да подобрим уменията на лицата и тяхната самооценка, а също така да се научат как да взимат решения, да планират и управляват кариерата си ще проведем консултации по кариерно ориентиране с насоченост към предприемачеството. Чрез консултациите, лицата ще се ориентират какъв бизнес е най-подходящ за тях, ще научат повече за своите способности, интереси, ценности, личностни характеристики и потребностите от професионално развитие. Ще получат информация как да започнат собствен бизнес и какви са възможностите да се реализират успешно. Чрез срещите, хората ще получат информация за кариерно ориентиране, подготовка на бизнес план и възможности за реализация на бизнес идея. За гост лектори ще бъдат поканени предприемачи, от които лицата ще имат възможност да усвоят добри практики. На тези срещи хора от бизнес средите ще могат да споделят за трудностите, с които са се сблъсквали, техните очаквания и разочарования, възможностите, заплахите и други теми, интригуващи един стартиращ предприемач. Това ще бъде формат, в който хора от бизнеса говорят за това, как са постигнали тези успехи и отговарят на въпросите на публиката по различни теми. Екипът на БАМСП ще организира срещи на тема "Литературата на един предприемач", където лицата да се запознаят с литература, която вдъхновява и мотивира за постигане на успех. Изпълнението на тази инициатива ще бъде извършено с помощта на фирма изпълнител, която да изработи информационни материали, съдържащи информация за проекта, програмата и теми, фокусирани върху автори, пишещи за предприемачеството. Основната ни цел е с изпълнението на дейността да подберем лица, които да включим в проекта и най-вече да мотивираме повече хора от региона да стартират самостоятелна стопанска дейност. Тази цел ще бъде постигната посредством организираните информационни срещи във всяка една област. Информационните срещи ще спомогнат да чуваме за хора и инициативи, които са добри примери, за да получат морaлна подкрепа и признание за вложените креативност, упоритост и усилия и да покажат, че няма невъзможни неща и всеки може да допринесе по свой начин за средата около себе си. В края на дейността, екипът на БАМСП ще избере 100 души, които да включи в изпълнението на останалите дейности по проекта. Подборът ще се извърши посредством анкетни карти, които всеки присъсътващ ще попълни. Приоритетно ще бъдат подбрани бизнес идеи насочени към мерки за равитие в областта на политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност. 15 200.00 0.00
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения): Предприемачите трябва да притежават и развиват непрекъснато комплексни умения и знания, за да бъдат успешни – да решават ефективно проблеми, да намират подкрепа, да управляват хора, идеи, процеси и финанси. Целите на тази дейност са да предостави на лицата знания и умения, за да ги подготви за управление на собствен бизнес. Чрез дейността ще осигурим възможно най-важната информация от областта на предприемачеството и ще развием стратегическото и лидерско мислене на лицата. Със стартирането на дейността ще извършим подбор по документи на лица, които да извършат обученията. След събеседване ще бъдат избрани трима обучители, които да проведат предвидените в тази дейност обучения по предприемачество. Дейността включва провеждането на обучения с продължителност 90 лекторски часа. Обученията ще се проведат по предварително подготвена програма, която ще включва минимум задължителните компоненти от Условията за кандидатстване: 1. Вие като предприемач - Tози модул ще разберат как да използват уменията си, за да реализират своята бизнес идея. Ще разберат как е най-добре да преминат през обучението. Модулът ще им помогне да определят кои са силните и слабите им страни. Какво е предприемачеството; Мотивация да бъдеш предпредприемач; Предприемаческият профил, умения и нагласи и др. 2. Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план - Tози модул ще показва как се създава бизнес идея. Същност и структура на бизнес план. Модулът запознава лицата с концепцията за стратегия на маркетинга. Разглежда се терминологията, свързана с маркетинга. 3. Форми на търговска дейност - Търговец, търговско дружество, събирателно дружество и други; специфичните особености на всяко едно от предприятията; самонаемане. 4. Персонал, правни отговорности и застраховка - Правни норми, прогноза за наетия персонал и разходи за заплати. Модулът дава описание на основните закони, касаещи дребния бизнес. Обясняват се и различните видове осигуровки, данъци и пенсии, видове застраховки и нуждата от тях. 5. Финансово планиране - В този модул лицата трябва да изчислят личния си бюджет, което ще им помогне да анализират своите разходи и приходи. Следващата стъпка е да изчислят текущите нужди на техния бизнес и финансирането, което ще е необходимо. Модулът запознава с видове счетоводна документация и счетоводни системи. 6. Капитал и видове източници - Запознаване на лицата със схеми и програми. Ще ги научим и как да сравняват вариантите за финансиране, като например банкови финансирания, както и да изчисляват възвращаемостта на вложените средства. 7. Стартиране на бизнеса - Основи на планирането на бизнес. Етапи и задачи. 8. Бизнес комуникации - особености и значение на културните различия с интернационална среда; работа в интернациална среда; инструменти в корпоративна среда; инструменти, стратегии и най-добри практики; усвояване на различни техники; 9. Презентационни умения - основни принципи на успешната презентация; типове презентации и подходи при тях; елементи и структура на презентацията; личен стил на презентатора; ефективно поведение по време на презентация; взаимодействие с аудиторията и др. 10. Екипи - Модулът запознава лицата с методи на изграждане на екип. Същност и значение на екипите. 11. Емоционална интелигентност - работа със собствените нагласи; себепознанието - стратегии за управление на собствените емоции По време на обучението ще създадем неформална обстановка, като обучаващите се ще бъдат постоянно мотивирани да се включват в процеса. Предвидени са интерактивни обучителни техники и подходи, които допринасят за постигане на целите на обученията. В края на дейността лицата ще получат документ, удостоверяващ новопридобитите знания. 56 000.00 0.00
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа: Дейността включва предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа, в т.ч.: - консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; Разработването на бизнес плана е начин на анализ и на оценка на резултатите от цялостната дейност и на възможните идеи за нов бизнес. Чрез успешната реализация на идеи, предприемачите имат възможност да развиват бизнеса. Генерирането на идеи за развитие е труден и отговорен процес, някои успешни идеи възникват спонтанно и случайно но парктика сочи, че повечето са плод на дългогодишен труд и умения. - консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. и подготовка на бизнес планове от лицата; - консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР; - подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ. Гореизброените дейности могат да бъдат индивидуални спрямо желаещото да започне самостоятелна стопанска дейност лице, или да се провеждат в група. Индивидуалните и/или груповите консултации няма да надхвърлят 40 часа за всяко едно лице и ще се предоставят в период до 6 месеца от стартиране на подкрепата по тази дейност за всяко от лицата. Целта на тази дейност е да предложим конструктивен анализ на предложените бизнес идеи от лицата и да осигурим широк кръг консултантски услуги в областта на икономическите и управленските въпроси. Консултациите ще се извършват от десет Експерти бизнес консултиране. Екипът ще разгледа всички бизнес идеи, след което ще се проведе консултация вътре в екипа относно най-добрите решения, които можем да предложим на всеки един от участниците от целевите групи. Ще се проведе индивидуална консултация, съобразена с желанията, възможностите и нагласите на желаещото лице да започне самостоятелна стопанска дейност. С цел да повишим многократно възможностите за успешна реализация на предложените бизнес проекти, ще предоставим възможно най-добрите решения и съвети. Освен анализ и оценка на бизнес предложението, ще насочим всеки един от участниците към подходящ източник на финансиране. В съответствие с индивидуалната идея и желанията на лицето, ще е възможно и насочване към целесъобразно менторство в дадена област. На всеки един ще бъде оказана подкрепа за регистрация на стопанска дейност /подготовка на документи, юридическа помощ и др./ В началото на изпълнение на дейността обстойно ще бъдат разгледани всички бизнес предложения от лицата от целевите групи. На следващ етап ще се проведат индивидуалните и/или групови консултации спрямо желанието на лицата от целевата група. На участниците, които ще бъдат включени в дейностите ще се състави индивидуален план с необходимата за лицето подкрепа, който се актуализира в хода на участието в дейностите, ако настъпват промени, които налагат такава актуализация. Планът задължително включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или предприятие (в т.ч. и финансовите инструменти, реализирани със средства от ОП РЧР, които се посочват задължително, ако са подходящи за типа дейност). В края на дейността най-предприемчивите ще получат помощ под формата на гаранции пред финансови институции. Освен това част от предприемачите / тези, който представят най-успешен бизнес план/ ще могат да ползват производствени и офис площи за стартирането на бизнес в Регионален бизнес инкубатор Видин като през първата година БАМСП ще гарантира безвъзмездно ползване на наетите площи, а след това те, както и предлаганите услуги ще бъдат на префернциални цени до момента на тяхното икономическо укрепване. 99 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.