Дейност 1: Административно управление на проекта, информираност и публичност.: Целта на дейността е точно, коректно и законосъобразно управление и изпълнение на проекта, което включва наблюдение на индикаторите и вътрешна оценка за изпълнението на проекта, координация между членовете на екипа, изрядна финансова и техническа отчетност. За успешното управление и изпълнение на проекта ще се провеждат регулярни срещи, ще се осъществява контрол за точното изпълнение на работата на отделните участници в проекта, за спазването на всички договорености, за посещаемостта на учениците, за спазване на графика за провеждане на занятията и на тематичните разрпределения, ще се извършва оценяване на постигнатите резултати, ще се изготвят технически и финансови отчети, ще се контролира съхранението на цялостната документация по проекта. От ефективното управление на проекта ще зависи постигането на набелязаните цели, неговото изпълнение и успешната реализация. Ще се спазват приложимите правила за информираност и публичност. От вътрешната организация и контрол на проекта ще зависи качественото и срочно изпълнение на всяка една заложена дейност. Дейността за административно управление на проекта ще се изпълнява от следния екип: Ръководител – 1 бр., Администратор – 1 бр. и Счетоводител– 1 бр.
В рамките на тази дейност ще се осигури информираност, прозрачност и и публичност по отношение на изпълнението проекта, на неговите цели и постигнатите резултати.
|
14 285.00
|
28 554.10
|
Дейност 2: Подобряване на достъпа и повишаване на мотивацията на ученици от маргинализирани групи за включване в системата на професионалното образование.: Целта на тази дейност е: подобряване на достъпа и повишаване на мотивацията на ученици от маргинализирани групи за включване в системата на професионалното образование, чрез създаването на различни клубове, в които учениците ще участват и ще повишат мотивацията за учене в системата на професионалното образование.
1. Клуб "Кетъринг" - включва 10 ученика от специалностите "Селски туризъм" и "Организация на туризма и свободното време" ръководени от учител по професионална подготовка. Учениците ще се запознаят с кетъринга, който е най-популярният съвременен начин за подготовка, организация и обслужване на тържества, специални събития и партита. Те ще извършват аранжиране на маси и бюфети, ще ги украсяват и декорират, ще подготвят студени предястия, коктейли, ще прилагат творчески подход, иновативност, собствен стил и личен усет. Целта е учениците да придобият мотивация за активно участие в клуба, желание за развиване на професионални практически умения и работа в екип, изграждане на комуникативни умения, толерантност и спазване на етични норми на поведение. Чрез дейностите в клуба ще се популяризира професионалното образование, ще се изгради една привлекателна образователна среда за всички млади хора, ще се създадат възможности за изява на творческите таланти при организиране на анимации, преодоляване на личностните и етнически разлики на участниците, които ще се сплотят при реализацията на туристическия продукт. Ще се проведе изнесено обучение в рамките на три дни на Дряновския манастир. Финалната проява - представително организирано кетъринг тържество „Заедно за професионални умения” с участието и на ученици от останалите клубове.
2. Клуб " Икофен" - включва 12 ученика от всички класове, ръководени от учител по математика и информационни технологии. Учениците ще се занимават със създаването, обработката и разпространението на училищен вестник "Икофен". Ще имат възможност да подготвят графичното оформление на журналистически материали, да отразяват актуални събития, да обявяват важни конкурси и състезания, да популяризират ученическото творчество, да рекламират специалностите в професионалната гимназия. Участниците в клуба ще работят в по-малки групи като репортери, редактори, фоторепортери, IT специалисти и ще поддържат тесни взаимоотношения с участниците от другите клубове, които могат да предоставят материали за вестника. Целта е да се развиват комуникативните умения на учениците, способностите им за работа в екип и формиране на увереност в собствените си способности, да се стимулира творческата активност, да се изгражда чувството за принадлежност към общността и толерантност към другите. Реализираният продукт ще представя новините и дейностите, свързани с училищния живот и проекта, както и ще бъде поле за популяризиране на лично ученическо творчество. Ще подготвят материали /плакати, флаери/ за рекламиране и популяризиране на специалностите в професионалното образование и резултатите от дейностите по проекта. Ще се проведе изнесено обучение в рамките на три дни на Дряновския манастир. |
19 996.00
|
15 900.20
|
Дейност 3: Допълнително обучение за ученици с образователни затруднения.: Целта на тази дейност е : Да се преодолеят образователните затруднения по български език на ученици от маргинализираните групи.
Клуб "Българският език - богат и изразителен" включва 10 ученика, ръководени от учител по Български език и литература. Има за цел учениците в него да преодолеят образователните затруднения по предмета "Български език и литература", да развият и усъвършенстват четивната грамотност и езиковата култура, да повишат мотивацията за учене, да усвоят знания и умения, които са необходими за речевото общуване, да надградят знанията по български език и литература с цел по-добро справяне с НВО; Ще се използват разнообразни текстове /четене с разбиране/, ще се развиват комуникативните умения на родния език, ще се поставят задачи с творчески характер. Ще се организира изява под надслов "Учим, знаем, можем", на която учениците в екипи ще покажат решаването на езикови и литературни задачи, ще откриват грешки, ще разпознават имената на автори от класическата българска литература по ключови фрази или цитати от тяхното творчество. Ще подготвят различни тематични литературни материали за клуб "Икофен". Ще участват в съвместни изяви с клуб "Творческа работилница", подготвяйки сценарии и програми за училищни и други тържества. Учениците ще участват активно и мотивирано в училищния живот, ще преодолеят обучителните си затруднения по предмета. Ще се проведе изнесено обучение 3 дни на Дряновоския манастир. Ще участват в заключителната публична проява. |
9 454.10
|
7 950.10
|
Дейност 4: Насърчаване общуването и съвместните изяви между учениците от маргинализирани и не маргинализирани групи, обучаващи се в различни образователни институции на територията на населеното място, чрез допълнителни образователни услуги.: Целта на тази дейност е: да се насърчи общуването и съвместните изяви на учениците от маргинализирани и не маргинализирани групи, като се създадат условия за изграждане на толерантност и уважение към етническата, културната, езиковата и религиозната идентичност на всеки обучаем , изграждане на емоционално, социално и духовно-нравствено общуване, физическо развитие и подкрепа на всеки ученик в съответствие с неговите потребности, способности и интереси, чрез допълнителни образователни услуги.
1. Клуб "Творческа работилница" включва 12 ученика, ръководени от учител. Има за цел да развие социалните и творчески умения на учениците за получаване, затвърждаване и надграждане на знания и умения, формиране на система от общовалидни ценности, позитивно отношение към другия и неговата култура и провокиране на творческото мислене. Участието в клуба ще даде възможност на учениците за творческа интерпретация, правилна дикция, изграждане на актьорски умения за включване в училищни и общоградски празници и тържества, театрални постановки и конкурси. Ще се изработват и различни нагледни материали, свързани с училищния живот и отделни мероприятия. Ще имат общи представителни прояви с участниците от клуб "Българският език - богат и изразителен" - изготвяне на сценарии и програми за отбелязване на важни дати и годишнини. Ще има съвместни изяви между двете училища на територията на община Дряново. Ще се проведе изнесено обучение в рамките на три дни на Дряновския манастир. Ще бъде организирана и заключителна публична изява. Необходимо е да се оборудва кабинет за творчески занимания, където да се създаде една привлекателна образователна среда за работа и творчество.
2. Клуб "Спорта е здраве" 12 ученика, ръководени от учител по физическо възпитание и спорт. Има за цел да ангажира свободното време на учениците със спортни дейности, да формира личностна и социална мотивация на учащите се за системни занимания със спорт и стремеж към водене на природосъобразен, физически активен и здравословен начин на живот. Девиза на клуба е "Здрав дух в здраво тяло". Учениците ще имат спортни занимания по волейбол, тенис на маса, футбол. Ще се организират и туристически походи със спортни игри. Ще участват в училищни, общински, регионални и областни състезания. Ще се организират съвместни турнири по отделни дисциплини между двете училища на територията на общината. Заниманията ще се осъществяват в големия физкултурен салон на гимназията и в залата за тенис. Необходимо е подобряване на материално-техническата база в салона за създаването на условия, подходящи за спортна дейност. Ще се проведе изнесено обучение в рамките на три дни на Дряновския манастир с организирани спортни игри. |
20 360.90
|
11 659.21
|
Дейност 5: Взаимодействие с родители и допълнителна работа на специалисти с ученици от маргинализираните групи : Родителите са важен фактор за отношението на децата от маргинализирани и не маргинализирани общности към образованието. Има родители, които понякога възпрепятстват своите деца от редовно посещаване на учебните занятия в училище. Това е тревожен проблем сред семействата от маргинализираните общности, тъй като може да доведе до образователно и социално изключване на децата им на по-късен етап от живота. Затова е необходимо повишаване на информираността на родителите за редовното посещение на учебните занятия на техните деца, отделянето на време за самоподготвка и включването им в училищните мероприятия, което се отразява изключително положително на бъдещата трудовата реализация и социална адабтация на децата от тази общност. В общностите, в които няма стабилна култура на образование (главно уязвими семейства, семейства в неравностойна ситуация от етнически малцинства), е необходимо родителите да бъдат информирани за значението на професионалното образование, за да могат техните деца да придобият професия, необходима за успешната им реализация като граждани. Ще се провежда индивидуална и групова работа с проблемни родители, с такива, които възпрепятстват децата си от редовно посещение на училище. На планираните срещи експерти от партньорската организация ще извършват обсъждане с родителите по предварително изготвена методика /чек-листа/ на основните причини за девиантността. Експертите на сдружението ще стартират кампания, при която в индивидуални разговори родителите ще се мотивират да изпращат децата си на училище и да ги подпомагат в самоподготвката им. Първата задача при тази кампания е изграждането на доверие между експертите от проекта и целевата група – родителите и децата от маргинализираните общности. По време на изпълнение на тази задача, наред с чек-листите и въпросите в тях, експертите ще съберат информация за: оценка на жилищните условия, оценка на обстоятелствата със заетостта /тип професия, случайна, временна и постоянна трудова заетост, получаване на социални помощи и др./, оценка на здравния статус, оценка на нивото на образование и отношение на семейството към професионалното образование. По този начин ще се събере информация за проучване на очакванията, потребностите и настроенията сред целевата група родители. При работата с проблемни семейства трябва да се отдели внимание на всеки родител и да се попита какви са причините да не пуска детето си на училище. Изграждането на доверие между експертния екип от проекта и целевата група родители е изключително важно. В тази дейност експертите на сдружението - партньор ще използват възможностите за личен контакт с родителите за въздействие върху техните нагласи относно включването на децата им във възпитателно-образователни дейности в посока положителни промени на упоменатите нагласи. Необходимо е да се създаде ефективен модел за сътрудничество, който да дава възможност на родителите за пълноценно и ефективно участие в училищните дейности. Наложително е изграждането на сплотена и действена връзка между ученик, учител и родител. Включването на родителите следва да се превърне в част от стратегията за развитие на образователната институция. То трябва да бъде планирано, насърчавано, оценявано и подобрявано въз основа на събирането на обратна връзка и извършването на анализи. |
35 880.00
|
35 875.75
|