Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Бързите темпове, с които се развива туристическата  индустрия обуславят необходимостта от квалифицирани служители, притежаващи знания и професионални умения, нужни за удовлетворяване на все по-големите очаквания на туристите. 
В тази насока е и ОСНОВНАТА ЦЕЛ на настоящото проектно предложение, а именно: Да се подобри способността на заетите във фирма „Мирад“ ООД лица да посрещат настъпващите бързи промени на пазара на труда и по този начин да се повиши адекватността на уменията им съобразнo актуалните потребности на бизнеса, да се повиши производителността на труда им и да се създадат условия за устойчива заетост и съответно заемане на по-качествени работни места.
Специфичните цели на проекта са насочени към инвестиране в развитието на човешките ресурси, с оглед предоставяне на възможност на служителите да усвоят важни професионални и ключови компетенции, пряко свързани с ежедневната им работа и основната дейност на компанията, постигане на по-голяма гъвкавост и вътрешна мобилност на работната сила и утвърждаване на практиката за учене през целия живот, като по този начин изцяло кореспондират на основната цел на настоящата Процедура.
Целевата група по проекта включва 112 лица, наети във фирма „Мирад“ ООД, от които над 50% не притежават образование по-високо от средно и/или са на възраст над 54 години.
Целите на проекта ще бъдат постигнати посредством провеждане на следните обучения за придобиване на:
•	Ключова компетентност – Общуване на чужди езици – Английски език;
•	Професионална квалификация по професия  „Камериер“ 811030;
•	Професионална квалификация по професия „Администратор в хотелиерството“ 811020.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предоставяне на обучение за повишаване на професионалната квалификация на 112 от заетите лица във фирма „Мирад“ ООД: Основната цел на дейността е да се повиши професионалната квалификация на 112 от заетите лица в „Мирад“ ООД. Глобализацията носи предизвикателства във всяка сфера на професионалното развитие. Ползите от нея са разпределени неравномерно между хората и регионите, някои от които не са толкова приспособими към промените и конкуренцията колкото други. Като се има предвид тенденцията за растеж в туристическата индустрия, най-голямото предизвикателство пред работодателите в тази сфера е адекватното паралелно развитие на човешките ресурси, които са в основата на разработването и развитието на туристическия продукт. Инвестицията в специализирана инфраструктура изпреварва значително тази за подготовка на кадрите, работещи в сферата на туризма. Ниското заплащане в бранша, силното текучество на персонал, липсата на инвестиции в обучението на кадри водят до ниска квалификация и мотивация на наетите лица и влошено качество на обслужването. Усилията са съсредоточени върху ръст в броя на туристите за сметка на осигуряване на необходимите за провеждане на периодични обучения на служителите условия, което води до ниско качество на обслужване. Все повече се задълбочава проблема с обучението и квалификацията на кадрите, ангажирани в туризма, което води до невъзможност за справяне с непрекъснатото изменение на съществуващите и появата на нови потребности и изисквания, в резултат на динамичните промени в европейски и световен мащаб. Все по-голяма става пропастта между придобитите в образователната система умения на работната сила и нуждите на икономиката. С оглед на по-горе изброеното и на факта, че способността на служителите да посрещат настъпващите бързи промени на пазара на труда, е от огромно значение за качеството на работния процес, предвиждаме в рамките на тази дейност да се проведе обучение за придобиване на професионална квалификация на 112 от наетите във фирма „Мирад“ ООД лица, както следва за: Обучение №1: 1.Наименование и код на професията, и код на специалността: Професия „Камериер“ 811030, Специалност „Хотелиерство“ 8110301 - I СПК 2.Хорариум на обучението: 300 учебни часа 2.1. Теория: 90 2.2. Практика: 210 3.Брой на обучаваните лица: 29 4.Документ, доказващ завършеното обучение: Свидетелство за придобиване на квалификация по професия „Камериер“ 811030 Обучение №2: 1.Наименование и код на професията, и код на специалността: Професия „Администратор в хотелиерството“ 811020, Специалност „Организация на обслужването в хотелиерството“ 8110201 - III СПК 2.Хорариум на обучението: 960 учебни часа 2.1. Теория: 480 2.2. Практика: 480 3.Брой на обучаваните лица: 83 4.Документ, доказващ завършеното обучение: Свидетелство за придобиване на квалификация по професия „Администратор в хотелиерството“ 811020 166 800.00 166 200.00
Провеждане на обучение на 112 от наетите във фирма „Мирад“ ООД лица по английски език за придобиване на знания по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”: Хотелиерската индустрия се характеризира с това, че човешкият фактор е от ключово значение за качеството на крайния продукт/услуга. От уменията на служителите в значителна степен се определя общото впечатление за хотелиерския продукт. Голяма част от усилията на мениджмънта трябва да са насочени към развитието на човешкия фактор, а именно персонала, който е най-ценният ресурс за компаниите в индустрията на туризма. Ефективното професионално обучение на човешките ресурси може да предостави на организациите значително конкурентно предимство при адаптирането им в съответствие с предизвикателствата на 21ви век. Като специфичен сектор на икономиката, туризмът изисква също толкова специфични знания, умения и компетентности. За работната сила, заета в индустрията на хотелиерството, съществува основно умение, което всеки е необходимо да притежава – умението за ефективна комуникация. Националните туристически организации признават липсата на познания по чужди езици като траен проблем и дори като неизгодно конкурентно положение. Глобализацията на туристическата индустрия предполага появата на нов тип „глобален турист“, който има високи изисквания към предоставяните услуги. За да бъдат удовлетворени те, езиковите познания по чужди езици се оказват изключително необходими за туризма. Търсенето на специфични умения и гъвкавост в сферата на туризма се превръща в нарастващ натиск за „мулти умения“, където комбинацията от различни квалификации или комбинацията от специфични професионални умения, характерни за различните длъжности, се изисква от персонала, което води до появата на нови хибридни професии. Това е особено характерно за малките и микро предприятия в индустрията на хотелиерството, които се характеризират с ограничен персонал. Именно поради тази причина в рамките на настоящата дейност предвиждаме провеждане на обучение на 112 от наетите в „Мирад“ ООД лица по английски език, с оглед придобиване на знания по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”. Основната цел на дейността е да предостави възможност и подходящи условия за служителите на „Мирад“ ООД да придобият нови знания и умения по английски език, което да спомогне за повишаване на професионалното им развитие. Изборът на чужд език е тясно свързан със спецификата на работния процес на обучаемите лица и с факта, че всекидневните им задължения често налагат комуникация с чуждестранни граждани, посетители на хотела. Характеристики на предвиденото обучение: 1.Хорариум на обучението: 300 учебни часа 2.Брой на обучаваните лица: 112 3.Документ, доказващ завършеното обучение: Сертификат за придобиване на ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици“ Преди стартиране на дейността ще се проведе входящ тест от обучаващата организация, чрез който ще се установи нивото на езикови познания на всеки служител, след което ще се сформират групи за всяко ниво. Обучението ще включва 300 учебни часа, като ще премине през три различни нива. Обучението ще се проведе съгласно изискванията на ОП „Развитие на човешките ресурси“, като се предвижда всяка група да се състои от максимум 15 човека, като гаранция за постигане на оптимален ефект. 78 400.00 78 400.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.