Дейност 1: Наемане и обучение на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги: Тази дейност обхваща подбор и назначаване на персонал, който ще работи в създадения фронт офис за информиране и насочване за социалните услуги, както и за обучение на новоназначения персонал и персоналът на действащия Общински център за социални и здравни услуги.
Дейността ще започне с подготовка за подбор на персонала за Фронт офиса: подготвяне на документите за провеждане на конкурс за назначаване на двама социални работници, като се определят необходимата квалификация и професионален опит, провеждане на конкурс и назначаване на двама социални работници. Задълженията, които ще изпълняват тези социални работници са свързани с изпълнение на задълженията на Община Айтос, възникващи от прилагането на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Съгласно ЗСУ, в сила от 01.07.2020 г., органите на местното самоуправление определят и провеждат общинската политика в областта на социалните услуги в съответствие с установените потребности на общинско ниво и приоритетите на държавната политика. За общините възникват ангажименти, като например насочването за ползване на социални услуги. Паралелно със ЗСУ, ЗЛП също въвежда задължения за общините, като прием на заявления-декларации за включване в механизма лична помощ; проверка за съответствие с нормативните изисквания, изготвяне и сключване на споразумения между ползвателя, избрания асистент и доставчика на лична помощ за предоставяне и ползване на личната помощ; провеждане на разяснително-информационна дейност за предоставянето на личната помощ и др. В задълженията на назначените социални работници, които ще обслужват фронт-офиса на общината ще влизат: предоставяне на информация с цел насочване на ползвателите на социални услуги, прием на заявления и подкрепящи документи, проверка за нормативно съответствие, изготвяне и сключване на споразумения, предоставяне на ясна и достъпна информация.
Подборът на персонал и провеждането на обучение на персонала по ЗСУ ще бъдат единствено в частта насочване за ползване на социалните услуги по чл. 73 от ЗСУ. |
63 436.43
|
32 393.57
|
Подготовка и изпълнение на дейностите за укрепване на общинския капацитет на община Айтос: Тази дейност включва няколко поддейности:
2.1. Подготовка за обезпечаване правомощията на общините по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места (фронт-офиси);
Тази поддейност включва обособяване на конкретно помещение в Общинския център за предоставяне на социални и здравни услуги и приспособяването му да служи за фронт офис за предоставяне на информация и насочване за потребителите на социални услуги. Обособеното помещение ще бъде приспособено като се извършват конкретни ремонтни дейности и се оборудват две работни места. Ремонтните дейности са текущ ремонт по смисъла на ЗУТ. Основните дейности ще включат почистване, шпакловане и боядисване на стени и тавани, облицовка с гипскартон по стени еднолицеви на ед.конструкция с топлоизолация, смяна на балатум с ламинат, подмяна на осветителни тела, подмяна на проводници и контакти.
2.2. Предоставяне на обучение на новоназначения персонал, както и на служители от Общинския център за социални здравни услуги за изпълнение на задълженията на община Айтос. Обучението ще бъде специализирано единствено спрямо конкретните нужди и задължения по този проект и ще бъде направена демаркация и ще се следи да няма припокриване с обученията, предоставяни по други проекти или АКСУ.
2.3. Изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги, в т.ч. анализ от потребностите от социални услуги;
По тази дейност ще бъде изготвено проучване на нуждите от социални услуги в община Айтос и анализирани нуждите в контекста на възможните социални услуги, които биха могли да се предоставят.
Социалното законодателство на Република България чрез дейностите по социалното подпомагане гарантира социална защита на хората, които поради здравни, възрастови, социални и други, независещи от тях причини, не могат да осигурят задоволяване на основните си жизнени потребности, които включват достатъчно храна, облекло и жилище, съобразно социално-икономическото развитие на страната. Общините имат определени конкретни ангажименти спрямо населението си. В допълнение, осигуряването на качествени, достъпни и устойчиви социални услуги е сред важните приоритети в община Айтос. В рамките на настоящата процедура за подкрепа за реформирането на системата на социалните услуги и улесняването на преходите към новите механизми на местно ниво, ще бъде извършен анализ на целевите групи в Община Айтос и техните конкретни нужди. Резултатите от проучването и анализа ще бъдат използвани в процеса на реформиране на социалните услуги, включително и за по-добро насочване на услугите според нуждите на уязвимите групи. Ефектът ще бъде по-добро планиране на общинско ниво и постигане на по-висока ефективност при предоставяне на социални услуги.
2.4. Провеждане на разяснително-информационни кампании за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания.
Тази поддейност ще бъде насочена към провеждане на първоначална разяснително-информационна кампания за жителите на община Айтос какви услуги предоставя фронт-офиса на общината, информация за личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществото относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания. За целта ще бъдат разработени специализирани информационни материали, които ще бъдат разпространявани във фронт-офиса, както и провеждани периодични информационни срещи.
Дейността е необходима, за да се популяризира фронт-офиса, който ще бъде стартиран като част от изпълнението на проекта и дейностите, които ще извършват сред жителите на общината, а и те да бъдат запознати по достъпен начин с различните възможности за получаване на подкрепа. Резултатът е реализирана информационна кампания, а ефектът ще е популяризиран фронт офис и разпространена информация за дейността му. |
25 374.57
|
12 957.43
|