Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

PORT COMMUNITY SYSTEM (PCS) е стандартизирана електронна платформа, която свързва няколко информационни системи и позволява интелигентен и сигурен обмен на информация между заинтересованите страни.  Платформата цели както подобряване конкурентноспособността на морските пристанища, така и оптимизиране и управляване на пристанищни и логистични процеси, чрез единно подаване на данни. PCS предоставя огромно разнообразие от услуги като например лесен, бърз и ефективен обмен на информация, електронна обработка на митнически декларации и цялата информация относно вноса и износа на контейнери, генерални и насипни товари и др. Към момента в Република България няма разработена визия за изграждане на PORT COMMUNITY SYSTEM (PCS). 
В тази връзка настоящият проект предвижда разработване на обща визия за изграждане и внедряване на PCS, разработване на модел и основни функции на системата за електронен обмен на информация в българските пристанища,  разработване на документация за избор на изпълнител, изготвяне на изменения в нормативната база, свързана с изграждането на информационна система за пристанищната общност.  
Проектът „Предпроектно проучване за изграждане на система за електронен обмен на информация в българските пристанища (Рort Community System - PCS)” е подготовка за изграждане на централизирана и автоматизирана система за обмен на информация и документация между морските транспортни власти и различни потребители на пристанищата.  Системата ще улесни пристанищните операции и обмена на информация в пристанището, като същевременно ще гарантира високо ниво на качество и цялост на данните.
Стартирането на проекта е предвидено за месец април 2017 г.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване на концепция за изграждане и внедряване на PCS за българските морски пристанища: Дейност 1 Разработване на концепция за изграждане и внедряване на PCS за българските морски пристанища включва: Изготвяне на доклад „Концепция за изграждане и внедряване на PCS за българските морски пристанища”, в който: 1.1 Да се опишат и анализират предназначението, принципите за изграждане, функционалностите и обхвата на действащи PCS в морски пристанища с доказани традиции при използването на такива системи. Да се анализира влиянието от тяхното внедряване върху ефективността и конкурентноспособността на пристанищата, както и върху опазването на природната среда и безопасността; 1.2. Да се изследват добрите практики от прилагането на PCS в чужди пристанища и тяхната приложимост в българските морски пристанища; 1.3. Да се изготви анализ на съществуващите бизнес процеси между страните извършващи дейност в българските пристанища и идентифициране на проблемите, свързани с обмена на информация, които пряко влияят на обработката на кораби, товари и транспортни средства, както и механизмите за обмен на технологична и друга информация между тях; 1.4. Да се идентифицират ролите и дейностите на потенциалните участници в системата. Да се идентифицират и изследват информационните и документалните потоци между участниците в системата. Да се разработи концептуална схема на взаимодействието между участниците в системата; 1.5. Да се изследват съществуващите информационни системи, обслужващи морския транспорт в РБ и да се оценят възможностите и целесъобразността за интегриране на информацията от тях в бъдещата PCS; 1.6. Да се определят функциите, обхвата и етапността за изграждане на системата; 1.7. Да бъдат направени изводи относно необходимостта и изпълнимостта на проекта, търговската и икономическа ефективност при изграждане на PCS; 1.8. Да се разработи план за управление на риска на проекта; 1.9. Съставяне на междинен доклад и организиране на дискусия с участниците в процеса на PCS с цел идентифициране на проблемите при обмена на информация свързана с морския транспорт. 165 555.00 165 555.00
Разработване на проект на софтуерната и хардуерната архитектура на PCS: Разработването на проекта на софтуерната и хардуерната архитектура на PCS включва: 2.1. Изготвяне на пълен опис на документите, които се създават, използват и обменят между участниците в PCS; 2.2. Оценка на съществуващия организационен модел на комуникации и координация между участниците. Да се дефинират необходимите справки, които системата да е в състояние да генерира и техните файлови формати. Да се дефинират механизми за импорт и експорт на данни; 2.3. Извършване на проучване за осъществимост на цялостната хардуерна, софтуерна и телекомуникационна инфраструктура за нуждите на PCS за българските морски пристанища и интегрирането със изградените към момента системи в ДППИ; 2.4. Проектът на софтуерната и хардуерната архитектура на системата да отговаря минимално на следните изисквания: • да отразява връзките между потенциалните участници в системата /терминални оператори, държавни институции, икономическите оператори и др./; • да включва всички идентифицирани роли на участниците по Дейност 1, както и техните функционалности; • да включва интегрирането на пристанищни логистични процеси при мултимодален и интермодален транспорт; • да осигурява посредством пряк достъп обмен на информация между всички дефинирани участници в работата на PCS; • да осигурява обмен на информация между информационни системи на участниците в PCS, където това е необходимо и приложимо, на различни нива /системи за автоматизация на пристанищните процеси и логистично им осигуряване, TOS, WMS, бек-офис система и др./; • да осигурява съвместимост за работа с информационната система „Национален център за електронен документооборот в морския транспорт - MSW” и съществуващите информационни системи, осигуряващи безопасността на корабоплаването и опазване на околната среда в ДППИ; • да позволява достъп на участниците до системата през единен портал; • да се основава на стандартизиран електронен обмен на данни; • да осигурява непрекъснат режим на работа 24/7 при висока степен на надеждност; • да осигури защита на информацията и обмена на информация; • да позволява редакция/добавяне/премахване на участници в/от PCS; • да позволява конфиденциалност на данни и нива на достъп; • да позволява извършване на справки по данни с които работи системата; • да включва механизми за проследяване действията на участниците; • да включва механизми за архивиране и четене от създаден архив, резервиране и възстановяване на данните и системата като цяло; • да включва механизми за оповестяване на участниците в системата; • да включва процедури за тестване на отпадане на компоненти, производителност и резервираност на системата; • да включва дефинирани изисквания към хардуера за осигуряване на свободна изчислителна мощност минимум 50% при пълно натоварване на системата; • да включва дефинирани изисквания към хардуера за осигуряване на дисково пространство за период на непрекъсната работа минимум 5 години. 2.5. Разработване на индикативен бюджет за изграждане на системата. 25 470.00 25 470.00
Разработване на документация за избор на изпълнител: 3.1. Разработване на общите и специфични изисквания за тръжната документация съответстваща на разпоредбите на Закона за обществените поръчки; 3.2. Разработване на техническите спецификации (ТС), съгласно утвърдения проект на софтуерната и хардуерната архитектура на PCS за морските пристанища на Република България, които да съдържат: • ТС за хардуера; • ТС за софтуера; • Да включват дефинирани процедури за приемане на системата; • Да включват дефиниране на документация и обучение; • Да включват дефиниране на гаранционно обслужване; 3.4. Методика за оценка за избор на изпълнител, която да включва оценка на техническото и ценово предложение; 3.5. Проект на договор. 38 205.00 38 205.00
Изработване на проекти за промени в нормативната база, свързана с изграждането на PCS: Изпълнението на тази дейност включва: 4.1.Преглед на основното национално законодателство и наредбите към него и да направи анализ на проблемните области; 4.2. Разработване на предложения и препоръки, придружени със съответните проекти за изменения и допълнения (със съответните мотиви по тях), целящи изграждането и въвеждането в експлоатация на PCS. 25 470.00 25 470.00
Публичност, информация и комуникация: Мерките за информация и комуникация обхващат целия период на изпълнение на проекта, считано от датата на сключване на договор с избрания изпълнител до последната планирана дейност по публичност. С цел популяризиране на ОПТТИ сред широката аудитория и гарантиране на прозрачността по отношение разходването на европейските средства съгласно Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г., Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 г. за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, Националната комуникационна стратегия с нейните приложения, е извършен следният подбор на комуникационни дейности и инструменти, съобразени със спецификата и значимостта на проекта: 1. Публични събития – 1 бр. 1.1. Пресконференция 2. Промоционални и печатно-информационни материали: блокноти - 50 бр., химикалки - 50 бр. Рекламните и печатно-информационните материали са предназначени за широката общественост и медиите, както и ще формират информационните пакети за участниците в публичното събитие. 3. ДППИ се задължава да постави плакат с информация за проекта на видно място, в който ще се укаже финансовата подкрепа на ЕС съгласно действащите регламенти. 4. Ролбанери – 2 броя. Функцията на ролбанерите е свързана с пространствената идентификация на помещението, в което ще се проведе пресконференцията. 5. Медиен мониторинг на публикации, свързани с проекта – 1 брой. Изготвянето на медиен мониторинг е свързано с отчитането на публичното събитие, като за целта ще се направят извадки от публикувани статии за проекта в печатни издания и интернет медии, придружени със снимков материал. 2 547.00 2 323.57
Управление на проекта : • Създаване на ЗУИП - определяне на Ръководител на проекта и Експерти – 8 броя служители на ДП "Пристанищна инфраструктура" и до 4 броя Външни експерти от Пристанищни оператори, Гранична полиция, Агенция Митници и/или друга Организация/Институция, имащи отношение по проекта. • Проследяване изпълнението на проектните дейности, провеждане проверки на място, съставяне на протоколи за проведените проверки, участия в комисии, водене на документация, класиране и съхраняване на архива на проекта, изпълнение на други възложени дейности, съгласно длъжностните характеристики на членовете на ЗУИП; • Подготовка на технически отчети/доклади за напредъка по проекта и изпращане до УО на ОПТТИ. • Подготовка на искания за плащания по проекта и изпращане до УО на ОПТТИ. • Проверка и съгласуване на предоставените от изпълнителя месечни доклади за отчитане изпълнението на проектните дейности; • Проследяване и съдействие на изпълнителя за изпълнението на мерките за публичност, информация и комуникация; • Възнаграждения на експертите от ЗУИП. Външните експерти ще са пряко ангажирани с цялостното изпълнение на проекта, ще предоставят необходимата информация (отнасяща се до организацията/ институцията, която представляват) за нуждите на предпроектното проучване. По тази причина в екипа на проекта е необходимо да бъдат включени външни експерти - специалисти от различните организации/ институции, които ще имат пряко отношение, както при изготвянето на предпроектното проучване, така и в последствие при реализирането и внедряването на данните и друга информация необходима за изграждане и въвеждане в експлоатация на система за електронен обмен на информация в българските пристанища (Рort Community System – PCS). 25 470.00 25 468.25

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.