Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено към осигуряване на подкрепа в домашна среда за лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа на територията на община Долна Митрополия. Ще бъдат разширени възможностите за предоставяне на социални и интегрирани социално-здравни услуги в домашна среда, включително и в контекста на пандемични ситуации като предвидените по проекта дейности ще обхванат  146 лица, представители на целевата група - възрастни в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания.
Настоящият проект ще надгради  дейности и  резултати по успешно изпълнените проекти на общината по процедури „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания-Компонент 2,3 и 4“ и "Патронажна грижа +". 
Ще се изпълнят следните дейности:
1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания;
2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата, също така заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите);
3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и други при необходимост.
4. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасовите услуги.
Ще бъде сформиран екип от специалисти като: домашни помощници, медицинско лице, психолог, работници изпълняващи доставки по домовете и други в зависимост от индивидуалните нужди на лицата, идентифицирани на база извършена оценка на потребностите. Предоставянето на услугата ще бъде подпомогнато чрез осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата при необходимост.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предоставяне на грижа в дома за жителите на община Долна Митрополия: Дейността е насочена към предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, включително и в контекста на пандемични ситуации, като в нея ще бъдат обхванати 146 лица на територията на община Долна Митрополия, представители на целевата група чрез реализиране на следните дейности: 1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания; 2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата при необходимост, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите); 3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост. Предоставянето на услугите ще стартира с извършване на индивидуална оценка на потребностите на потенциалните потребители за удовлетворяване на конкретните нужди, която ще се извърши от екипа на Общината. За всеки потребител да бъдат предложени здравни, социални и други услуги в зависимост от индивидуалните му нужди, потребности и проблеми. След направена оценка на потребностите на потребителите ще се изготви класиране, a в случай на запълнен капацитет, ще се изготви списък с резерви/чакащи, които ще бъдат включвани при освобождаване на място. Ще бъде сформиран екип за управление на услугата - ръководител - 1 бр. на 8 ч. раб. ден и сътрудник социални дейности - 1 бр. на 8 часов раб. ден, които ще разработят индивидуални планове за предоставяне на услуги за всеки потребител, въз основа на направената оценка. Ако потребителите са във висок риск и ползват и други услуги, екипът ще гарантира, че няма дублиране на дейности и услуги. Ще бъде сформиран екип от специалисти, който ще осигурява почасови мобилни интегрирани услуги в домашна среда: - Сътрудник здравни дейности - 2 бр. на 4 часов раб. ден; - Психолог - 1 бр. в регл. раб. време за не повече от 20 ч. месечно; - Домашни помощници, вкл. работници изпълняващи доставки по домовете - минимум 39 бр. лица с различна часова заетост. При необходимост ще бъдат привлечени и други специалисти, в зависимост от нуждите на целевата група. Предоставянето на услугата ще бъде подпомогнато чрез осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата при необходимост с превозното средство закупено по Компонент 2. За набиране на подходящите лица за предоставяне на услугите, общината ще проведе конкурс за подбор и наемане на персонал на трудов договор. За тези лица ще бъде проведено обучение, чрез което ще се дадат единни указания за предоставяне на услугите за потребителите. Предвидени са надграждащи обучения. В обученията ще се включат тези от лицата, които не са преминали подобно по друг проект или програма. Ще се следи, темите да не се препокриват с вече проведени обучения на лицата. Дейността на персонала ще бъде подпомогната от провеждането на индивидуална и/или групова супервизия на служителите. Общата продължителност на дейността по предоставяне на услугата e за период от 18 месеца. Дейността ще стартира с възлагане на УОИИ - Грижа в дома, съгласно Акт на възлагане, в който ще бъдат включени всички задължителни реквизити. Община Долна Митрополия към момента изпълнява договор по процедура "Патронажна грижа +", който е със срок на изпълнение до 13.04.2023 г. В тази връзка се предвижда предоставянето на услугата по процедура "Грижа в дома" да стартира след приключване на проекта. 1 170 217.74 535 170.36

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.