Придобиване на ново производствено оборудване за изпълнение на ЕСМ 1 (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на Електрически шприц автомат с усилие на затваряне 100 т – 7 бр.): Дейността е свързана с изпълнение на ЕСМ 1 „Доставка и въвеждане в експлоатация на Електрически шприц автомат с усилие на затваряне 100 тона-7 бр.“
Съществуващите шприц автомати за дребноразмерни пластмасови детайли са с ограничена производителност на брой и габарити детайли. Оборудването е старо и с ниска производителност. Налагат се чести прекъсвания на производствения процес поради аварии и необходимост от спешни ремонти. Поддръжката на остарялата техника отнема време и ресурси. Не на последно място е и проблемът с осигуряване на резервни части на мястото на дефектиралите. Това води до голямо количество бракувана продукция и увеличава многократно загубите на дружеството. Капацитетът на производство е нисък - 3 360 000 бр./год с висока енергоемкост – 0,087 kWh/бр. произведена продукция.
Като част от дейността ще бъдат закупенo новo производственo оборудване – Електрически шприц автомат с усилие на затваряне 100 тона (7 броя), което което да отговаря на минималните технически и функционални характеристики, съгласно заложените в доклада от извършено обследване за енергийна ефективност.
Новите производствени машини – Електрически шприц автомат с усилие на затваряне 100 тона са от ново поколение, високо технологични и с висока производителност. Те са със силно оптимизирана технология и с подобрена енергийна ефективност, водеща до понижаване на специфичният разход на енергия. Всичко това увеличава функционалността и цялостната производствена ефективност на машините.
Електрическите шприц автомати с усилие на затваряне 100 тона (мощност 20 kW) имат възможност за производство на по-голямо количество детайли за по-малко време, породено от новата технология и по-бързите манипулации при работа.
Разходът на енергия, реализиран от новото оборудване: Специфичен разход на енергия е 0,01868 kWh/бр.
Новите шприц автомати са високоефективни и надеждни. Характеризират се с висока производителност 696 бр./час.
Високата ефективност и прецизност на процеса води до понижаване на количествата брак – до около 0.5 %.
Стъпки за реализация на дейността:
1.Избор на изпълнител за доставка на ново производствено оборудване - Електрически шприц автомат с усилие на затваряне 100 тона – 7 броя - от 2 до 5 мес.
Процедурата за избор на изпълнител се провежда съгласно ПМС 160, с осъществяване на предварителен контрол от страна на УО.
2. Сключване на договор с избрания изпълнител- от 5 до 6 мес.
3. Доставка на новото оборудване - от 6 до 12 мес.
Ръководителят на проекта проверява състоянието, в което е доставено оборудването.
Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването. Обучение на персонала за работа - от12- до 14 месец
Провеждане на необходимите настройки, синхронизации, тестове и проби, нужни за правилното функциониране на инсталираното оборудване. Персоналът, който ще работи на него ще бъде инструктиран от доставчика по процедурите за правилна и безопасна работа.
След успешно провеждане на тестове за функциониране на оборудването ще бъде подписан приемо–предавателен протокол за доставки удостоверяващ, че оборудването е монтирано, тествано и отговаря на техническите условия по офертата и то ще бъде пуснато в редовна експлоатация.
5.Поставяне на стикери за визуализация на оборудването с информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК-14 месец |
1 261 400.00
|
1 261 267.00
|
Придобиване на ново производствено оборудване за изпълнение на ЕСМ 2 (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на Хидравлични шприц автомати с усилие на затваряне- 300 т - 2 бр.): Дейността е свързана с изпълнение на ЕСМ 2 „Доставка и въвеждане в експлоатация на Нови хидравлични шприц автомати- 300 т - 2 бр.“
Двата шприц автомата за производство на средно габаритни детайли са силно амортизирани, с висока енергоемкост и с ниска производителност - 624 бр/час. Ниският клас на точност с който работят води до голямо количество бракувана продукция.
Консумацията на енергия от двете машини е в размер на 383 923,08 kWh/год . Налагат се чести прекъсвания на производствения процес поради аварии и необходимост от ремонти. Поддръжката на остарялата техника отнема време и ресурси.
Като част от дейността ще бъдат придобити Нови хидравлични шприц автомати - 300 т (2 бр.), които да отговарят на минималните технически и функционални характеристики, съгласно заложените в доклада от извършено обследване за енергийна ефективност на Мони МГ.
Хидравличен шприц автомат - 300 т (работна мощност 12,7 kW) има възможност за производство на по-голямо количество детайли заради големината на ,,работната‘‘ маса и възможност за работа с инструментална екипировка с по-голям брой ,,гнезда‘‘
Новите шприцавтомати са с работна мощност - 12,7 kW имат възможност за производство на по-голямо количество детайли заради големината на ,,работната‘‘ маса В зависимост от експлоатационните режими на работа процента на брак е средно 0,5 %
Новите автомати са последно поколение оборудване, ползващо най-съвременните технологии за висококачествено шприцване и висока скорост и прецизност на процесите. Производителността им е значително по- висока - 930 бр./час.
Машините са със серво мотор на помпата с регулируеми обороти за спестяване на над 35% електроенергия в сравнение с конвенционално задвижване чрез хидравлична помпа с електронно регулиране и постоянно въртящ трифазен електромотор.
Техническите характеристики на оборудването обуславят ниска консумация на електроенергия като Специфичният разход за производството на изделие е 0,0895kWh/бр.
Стъпки за реализация на дейността:
1.Избор на изпълнител за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на хидравлични шприц автомати - 300 т (2 бр.) -2 до 5 месец
Процедура за избор на изпълнител се провежда съгласно ПМС 160, с осъществяване на предварителен контрол от страна на УО.
2. Сключване на договор с избрания изпълнител- 5- 6 месец
3. Доставка на оборудването- 6 до 12 месец
Ръководителят на проекта проверява състоянието, в което е доставено оборудването
4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването.Обучение на персонала за работа -12-14 месец
Провеждане на необходимите настройки, синхронизации, тестове и проби, нужни за правилното функциониране на инсталираното оборудване. Персоналът, който ще работи на него ще бъде инструктиран от доставчика по процедурите за правилна и безопасна работа.
След успешно провеждане на тестове за функциониране на оборудването ще бъде подписан приемо–предавателен протокол за доставки удостоверяващ, че оборудването е монтирано, тествано и отговаря на техническите условия по офертата и то ще бъде пуснато в редовна експлоатация.
5.Поставяне на стикери за визуализация на оборудването с информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК.-14 месец |
525 000.00
|
525 000.00
|
Придобиване на ново производствено оборудване за изпълнение на ЕСМ 3 (Дейността ще бъде извършена чрез придобиване на хидравличен шприц автомат с усилие на затваряне 450 т – 1 бр.): Дейността е свързана с изпълнение на ЕСМ 3 „Доставка и въвеждане в експлоатация на Нов хидравличен шприц автомат с усилие на затваряне 450 т“.
Настоящият шприц с усилие на затваряне 240 тона за производство на пластмасови изделия до 300 г, е морално остарял и силно амортизиран. Натоварването е максимално, поради което машината работи в режими, различен от оптималния. Енергоемкостта е висока и Специфичният разход на енергия за производството възлиза на 0,076 kWh/бр. Хидравличнита система на автомата е неефективна и операциите са бавни и неточно изпълнявани.
Като част от дейността ще бъде закупен нов хидравличен шприц автомат , който да отговаря на минималните технически и функционални характеристики, съгласно заложените в доклада от извършено обследване за енергийна ефективност на Мони МГ ООД.
Работната мощност на хидравличния шприц автомат е 8,77 kW, като производителноста е 1 620 бр./час.
Новият шприц автомат 450 т има възможност от една страна за производство на по-голямо количество детайли заради големината на работната маса и от друга възможност за производство на висококачествени изделия с големи габарити, за автомобилната промишленост и за производството на компоненти за енергетичното и автоматизирано оборудване на електропреносната мрежа.
Регулирането на честотата на въртене на електрическия двигател задвижващ хидравличната помпа на системата е с оптимизирана технология, която води до понижаване на специфичния разход на енергия до 0,00541 kWh/бр. Всичко това увеличава функционалността и цялостната производствена ефективност на машината.
Стъпки за реализация на дейността:
1.Избор на изпълнител за доставка на хидравличен шприц автомат с усилие на затваряне 450 т - 1 бр -2 до 5 месец
Процедура за избор на изпълнител се провежда съгласно ПМС 160, с осъществяване на предварителен контрол от страна на УО.
2. Сключване на договор с избрания изпълнител -от 5 до 6 месец
3. Доставка на оборудването - от 6 до 12 месец
Ръководителят на проекта проверява състоянието, в което е доставено оборудването
4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването.Обучение на персонала за работа оборудването -12- 14 месец
Предвижда се провеждане на необходимите настройки, синхронизации, тестове и проби, нужни за правилното функциониране на оборудването. Персоналът, който ще работи на него ще бъде инструктиран от доставчика по процедурите за правилна и безопасна работа.
След успешно провеждане на тестове за комплексното функциониране на оборудването ще бъде подписан приемо–предавателен протокол за доставки удостоверяващ че оборудването е тествано и отговаря на техническите условия по офертата, и то ще бъде пуснати в редовна експлоатация.
5.Поставяне на стикери за визуализация на оборудването с информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК - 14 месец |
562 000.00
|
562 000.00
|
Придобиване на ново производствено оборудване за изпълнение на ЕСМ 4 (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на нова мелница за пластмаса 35/40 – 1 бр.): Дейността е свързана с изпълнение на ЕСМ 3 „Доставка и въвеждане в експлоатация на нова мелница за пластмаса 35/40“
След процеса на Шприцване на изделията следва процеса на Премахване и смилане на леяците. Изделията получени от шприцмашините се почистват от леяци, които се смилат в мелачка. Получените мленки, в определено съотношение се прибавят към гранулирания материал в бункера на шприцмашините.
Съществуващото оборудване използвано за мелене на технологични остатъци (леяци) от производството е старо, амортизирано и с малък капацитет за преработка на материал. Производителността му е ниска - 18 кг/час рециклиран материал. Налагат се чести ремонти и спирания поради аварии, а поддръжката отнема много време и ресурси. Получените мленки не са с добро качество, което намалява количественото им съотношение към гранулирания материал който се прибавя в бункера на шприцмашините.
Като част от дейността ще бъде закупена нова мелница за пластмаса 35/40, която да отговаря на минималните технически и функционални характеристики, съгласно заложените в доклада от извършено обследване за енергийна ефективност на Мони МГ ООД.
Работната мощност на мелницата е 10 kW, а произведената продукция годишно ще възлиза на 100 000 кг.
Новата мелница за пластмаса 35/40 е с по-високи технологични възможности при рециклирането на материал, което увеличава производителността от 18 кг/час на 50 кг/час рециклиран материал.
Увеличената функционалност и производствена ефективност на новата мелница осигурява повишаване капацитета на преработка-рециклиране на материала от брак и отпадък и обратното му използване като суровина в производствения процес за шприцване на пластмаса. Оптимизираната технология и повишена енергийна ефективност нановата мелница, води до понижаване на специфичният разход на енергия до 0,200 kWh/кг
Стъпки за реализация на дейността:
1.Избор на изпълнител за доставка на нова мелница за пластмаса 35/40- 1 бр -2 до 4 месец
Процедура за избор на изпълнител се провежда съгласно ПМС 160, с осъществяване на предварителен контрол от страна на УО.
2. Сключване на договор с избрания изпълнител -4 - 5 месец
3. Доставка на оборудването -5 до 7 месец
Ръководителят на проекта проверява състоянието, в което е доставено оборудването
4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването.Обучение на персонала за работа оборудването -7 - 8 месец
Предвижда се провеждане на необходимите настройки, синхронизации, тестове и проби, нужни за правилното функциониране на оборудването. Персоналът, който ще работи на него ще бъде инструктиран от доставчика по процедурите за правилна и безопасна работа.
След успешно провеждане на тестове за комплексното функциониране на оборудването ще бъде подписан приемо–предавателен протокол за доставки удостоверяващ че оборудването е тествано и отговаря на техническите условия по офертата, и то ще бъде пуснати в редовна експлоатация.
5.Поставяне на стикери за визуализация на оборудването с информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК |
18 500.00
|
18 420.00
|
Консултантски услуги за изготвяне на Енергиен одит: Като част от дейността, бе извършена услуга за изготвяне на Енергиен одит на Мони ООД отговаряща на нуждите на предприятието.
Дейността бе изпълнена в периода след обявяване и преди подаване на проектното предложение по настоящата процедура.
За подобряване енергийната ефективност на компанията бе необходима специализирана помощ за изготвяне на енергиен одит, който да посочи енергийно-ефективни мерки за намаляване енергоемкостта на компанията.
Необходимостта от изготвяне на енергиен одит – обследване за енергийна ефективност на Мони ООД е свързана с адекватната подготовка на инвестиционен проект „Повишена енергийна ефективност и капацитет за производтво на пластмасови изделия“
Мерките в енергийния одит са насочени към устойчиво, екологично развитие на Мони ООД и намаляване на негативното въздействие върху околната среда, чрез прилагането на енергоспестяващи и високопроизводителни технологии.
Въвеждането на такива мерки ще направи производството на "Мони ООД по-ресурсно ефективно и по-екологосъобразно. Едновременно с това тези мерки ще допринесат и за разширяване на производството и засилване на конкурентоспособността му чрез намаляване на производствените разходи за единица продукт.
Енергийният одит бе извършен от „АЛТЕРЕН” ЕООД , лице вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност с лиценз от АУЕР № 00083/21.03.2016 г.
Обследването за енергийна ефективност бе изготвено на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период и данни от измерванията, извършени в хода на обследването.
При идентифициране на мерките всяка една от предложените за изпълнение мерки бе с потвърден ефект енергийни спестявания от минимум 5% за съответната мярка.
Стъпки за реализация на дейността:
1.Избор на изпълнител – 10.06-25.06
2. Възлагане на изпълнението- 30.06.2016
3. Изготвяне на доклад за Енергиен одит – 01.07.2016- 08.08.2016
4. Подписване на приемо-предавателен протокол за услуга |
19 900.00
|
19 900.00
|
Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001 (въвеждане на ISO 50001 и сертфицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001 и сертфицирането му.
Мони МГ ООДжелае да гарантира, че отговаря на заявената енергийна политика и желае да демонстрира това на другите, чрез внедряването на система за енергиен мениджмънт ISO 50001.
Международният стандарт ISO 50001 има за цел да помогне организацята да определи системите и процесите, необходими за подобряване на енергийните характеристики, включително енергийната ефективност, използването и потреблението на енергията. Прилагането на този стандарт цели намаляване на емисиите на парникови газове и други свързани въздействия върху околната среда и на енергийните разходи чрез систематично управление на енергията.
ISO 50001 посочва специфичните изисквания, приложими към използването и потреблението на енергия, включително измерване, документиране и докладване, планиране и закупуване на оборудване, човешки ресурси и др., които допринасят за енергийните характеристики
ISO 50001 осигурява системата, по която една организация може да идентифицира миналото, сегашното и бъдещото потребление на енергия и да разработи енергиен мониторингов план. Впоследствие анализът на актуалните и планираните данни ще подпомогне да се предприемат действия за подобряване на енергийното управление и ефективност. Стандартът има специфични изисквания за измерването на консумираната енергия и внедряването на измервателни системи, които да документират, отчитат и валидират непрекъснатото подобряване в областта на енергийното управление.
ISO 50001 се основава на рамката за непрекъснато подобряване Планиране-Изпълнение-Проверка-Действие и включва управлението на енергията в ежедневната дейност на организацията.
- Планиране: провеждане на енергиен преглед и установяване на базовата линия, показателите на енергийните характеристики, целите и плановете за действие, необходими за постигане на резултати, които ще подобрят енергийните характеристики в съответствие с енергийната политика на организацията;
- Изпълнение: въвеждане в действие на плановете за управление на енергията;
- Проверка: мониторинг и измерване на процесите и ключовите характеристики на дейностите, които определят енергийните характеристики по отношение на енергийната политика и целите, и дават сведения за резултатите;
- Действие: предприемане на действия за непрекъснато подобряване на енергийната ефективност и системата за управление на енергията (СУЕ).
Стъпки за реализация на дейността:
1.Избор на изпълнител за услуга по въвеждане на ISO 50001 – 5 -6 месец
2. Сключване на договор с избрания изпълнител за услуга по въвеждане на ISO 50001 -6-7 месец
3. Внедряване на ISO 50001 в предприятието– 7-13 месец
4. Подписване на приемо-предавателен протокол за услуга
5. Избор на изпълнители за услуга за Сертфициране на ISO 50001- 13-14 месец
7. Сертфициране на ISO 50001 – 14-15 месец
8. Получаване на сертификат за въведено ISO 50001- 15-16 месец |
28 000.00
|
27 780.00
|