Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 211 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът на "Просис" ЕООД включва дейности, насочени към преодоляване на основните трудности, които предприятието среща при осъществяване на своята дейност. Тези трудности са свързани най-вече с неефективността на ключови бизнес процеси, с прекомерния разход на време и ресурси, с липсата на утвърдени управленски практики за планиране и вземане на решения, с нуждата от подобряване организацията на работа и от цялостно повишаване на управленския капацитет в предприятието.
В отговор на тези предизвикателства "Просис" ЕООД планира чрез реализирането на проекта да осигури подходящите инструменти за повишаване ефективността на производствения процес, за постигане на добро ниво на управление на качеството и за осигуряване на механизми за управление на аспектите на влияние на организацията върху околната среда. Целта е по този начин се осигури устойчив растеж, добър корпоративен имидж и по-висока конкурентоспособност на организацията.
Конкретните дейности, чрез които ще бъде постигнато това, са свързани с:
- въвеждане и сертифициране на системa за управление на качеството и система за управление на околната среда, за да може "Просис" ЕООД да отговори на най-високите корпоративни стандарти и да подобри пазарната си реализация на националния и външните пазари; 
- закупуване и внедряване в дейността на предприятието на ИКТ- базиран софтуер за управление на производството (МОМ система), чрез който ще се организира по изцяло нов начин производственият процес, както и закупуване на ново оборудване, допринасящо за внедряването на този софтуер.
Целите, които "Просис" ЕООД си поставя с изпълнението на проекта, са в пълен унисон с приоритетите за развитие на дружеството, насочени към осигуряване на по-ефективно, по-качествено и ориентирано към нуждите на клиентите производство и реализация на произвежданите дограми и фасади, така че да се постигне желаният ръст в пазарното присъствие на външните пазари, в приходите и производителността на предприятието.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез внедряване и сертифициране на системи за управление съгласно стандартите БДС EN ISO 9001 и БДС EN ISO 14001: Във връзка с нуждата от повишаване на управленския капацитет в "Просис" ЕООД, от въвеждането на успешни практики за осигуряване на качество и подобряване на екологичните показатели на предприятието, в рамките на дейността се предвиждат поддейности за внедряване и сертифициране на системи за управление съгласно стандартите БДС EN ISO 9001:2015 и БДС EN ISO 14001:2015. Понастоящем ръководството изпитва затруднения при установяването и поддържането на ефективни методи на организация и управление на бизнес процесите в "Просис" ЕООД, които да гарантират предоставянето на постоянно високо ниво на качество на продукцията и предлаганите услуги, при същевременно спазване на нормите и стандартите за екологично щадящо производство. Това възпрепятства утвърждаването на позитивен корпоративен имидж пред клиенти и партньори и затруднява реализацията на произвежданата продукция, най-вече на външните пазари. В отговор на тези проблеми, чрез изпълнение на дейността ще се допринесе за подобряване организацията на производството, подобряване на взаимоотношенията с доставчици, партньори и клиенти, оптимизиране управлението на документооборота, както и за по-доброто управление на отпадъците от производствената дейност. СУК ISO 9001 ще обхваща елементи, свързани с управление на производствените процеси, на закупуването, на проектирането и разработването, на процесите, свързани с клиентите, на техническите средства за наблюдение и измерване, на инфраструктурата, на човешките ресурси, на риска, както и с наблюдение, измерване и подобряване на внедрената система за качеството. СУОС ISO 14001 ще включва елементи, свързани с оценка на аспектите на въздействие върху околната среда, правното съответствие, реагиране при извънредни ситуации, мониторинг и контрол на операциите, наблюдение, измерване и подобряване на системата за управление на околната среда и др. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността са: Етап 1: Избор на изпълнител и сключване на договор за услуга по интегрирано внедряване на СУК и СУОС /от 1-ви до 2-ри месец/ Етап 2: Изпълнение на договора за разработване и внедряване на СУК и СУОС /от 2-ри до 10-ти месец/, включващо следните задачи: - Установяване на съществуващото състояние – анализ на организационната структура на фирмата, на дейностите и процесите, установяване на задачите и компетентностите на отделните структурни единици, както и на връзките между тях. - Съпоставяне на текущото състояние с изискванията на стандартите ISO 9001 и ISO 14001 като по този начин се дефинират несъответствията в работата на фирмата спрямо изискванията на стандартите - Разработване на документация на двете системи. Разработване на процедури по качество и процедури по управление на околната среда - Разработване на Наръчник по качество и Наръчник по околна среда - Практическо внедряване на системите на всички структурни нива и звена - Финален вътрешен одит на внедрените системи от консултантския екип и упълномощен представител на “Просис" ЕООД - Отстраняване на несъответствията и привеждане на системите в готовност за сертифициране - Извършва се преглед на Ръководството за определяне готовността на системите за сертифициране Етап 3: Приемане на услугата по интегрирано внедряване на системите за управление на качеството и околната среда, подписване на приемо-предавателен протокол/10-ти месец/ Етап 4: Избор на изпълнител и сключване на договор за услуга по сертифициране на внедрените СУК и СУОС /от 9-ти до 10-ти месец/ Етап 5: Одит на системите за удостоверяване съответствието им с международните стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015. Присъждане на сертификати /11-ти и 12-ти месец/ Етап 6: Приемане на услугата по сертифициране на СУК и СУОС, подписване на приемо-предавателен протокол/12-ти месец/ 15 300.00 6 415.00
Дейност за насърчаване използването на информационни и коминикационни технологии и услуги чрез придобиване и внедряване на софтуер за управление на производството (МОМ система): В рамките на дейността "Просис" ЕООД ще придобие и внедри софтуер за управление на производството на дограми и фасади (МОМ система). Новата система ще позволява организиране, планиране, управление, мониторинг и анализ на производствените процеси и на резултатите от тях. Нуждата от въвеждането на такъв ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в "Просис" ЕООД е обусловена от проблемите, които организацията среща в производствената си дейност, а именно: 1. Липса на приложение за проектиране и планиране на производството на дограми и фасади, което да работи с базите данни на различните производители на профили, което от своя страна прави производствения процес неефективен, времеемък и неточен. 2. Липса на единна платформа, която да подпомага стратегическото управление на предприятието чрез извличане и предоставяне на синтезирана информация за производствените процеси, за планиране и отчитане на производствените ресурси. Към момента управленските решения в "Просис" ЕООД се взимат "на парче", което води до непоследователност и неефективност в дългосрочен план. 3. Невъзможност за предаване на информация за проектираните изделия като задание за обработка и управление към специализирани работни места. Голямата зависимост от човешкия фактор при управлението на ключовите етапи - проектиране и производство на предлаганите дограми и фасади, води до непостоянство в качеството и множество грешки. Бързото разрастване на търговската дейност на предприятието и идентифицираният потенциал за ръст в търсенето на произвежданите продукти на националния и външните пазари налагат необходимостта да се обезпечат ключовите процеси в предприятието чрез въвеждането на ИКТ- базирана система за управление на производството. Благодарение на предвидените в нея широк функционалности, МОМ системата, която "Просис" ЕООД планира да внедри в изпълнение на настоящата дейност, ще допринесе за решаването на идентифицираните по-горе проблеми. Тя ще бъде използвана за изготвяне на оферти, изготвяне на проекти на поръчаните дограми и фасади, за планирането на нужните материали, за изчисление на остатъчните материали и тяхното повторно влагане в производството, за извличането на справки, обхващащи ключови аспекти от производствената дейност - относно извършената работа, изразходените материали, етапа за развитие на проектите, стойността им и много други. Тя ще бъде свързана с предвиденото за закупуване по проекта CNC оборудване (обработващ център), като по този начин ще се изпращат мрежово задания за обработки в стандартизиран машинен формат и ще се контролират производствените операции, включително процесът по разкрой на профилите, фрезоване, рязане и др. По този начин чрез МОМ софтуера и закупения по проекта CNC обработващ център ще се създаде цялостна автоматизирана система за управление на производството в "Просис" ЕООД, която ще доведе до значително подобрение на качеството, организацията и планирането на процесите. Ключовите етапи при изпълнението на дейността: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител "избор с публична покана" за доставка, инсталиране и интегриране на софтуер за управление на производството, съгласно условията и реда на ПМС №160/01.07.2016 г. (подробно описана в т. 10 от настоящия формуляр) и изпращане заедно с изискуемите документи на избрания изпълнител на УО за преддоговорна проверка /4-ти-7-ми месец/ 2. Подписване на договор за доставка, инсталиране и интегриране на МОМ система /8-ми месец/ 3. Изпълнение на договора. Осъществяване на контрол от страна на екипа по проекта за качественото изпълнение на подписания договор, за стриктното изпълнение на неговите клаузи, както и за спазване на крайните срокове /8-ми до 16-ти месец/; 3.1. Доставка и инсталиране на МОМ с-ма; Подписване на ППП за извършена доставка /8 м./; Интегриране на софтуера, вкл. осигуряване на връзка и комуникации с предвидения за закупуване по проекта CNC център /15-16 месец/; 4. Подписване на окончателен ППП за доставка /16-ти месец/ 89 300.00 78 460.00
Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез инвестиции в ново оборудване, допринасящо за внедряването на софтуер за управление на производството (MOM система) - 1 бр. CNC обработващ център: За да бъде обезпечено функционирането на предвидения за внедряване ИКТ базиран софтуер за управление на производството (МОМ система), в рамките на настоящата дейност ще бъде закупено и монтирано ново оборудване - 1 бр. CNC обработващ център за алуминиеви профили. Целта на тази дейност е да се осигури от една страна техническа база за работата на МОМ софтуера, а от друга - да се захранва системата с нужната й информация с цел управление на бизнес процесите. За да може тя да изпълнява основната си функционалност, свързана с планиране, управление и контрол на производството, е необходимо да има връзка между новата МОМ система и производственото оборудване в предприятието. За да се случи това, следва да е налице подходящо оборудване с централно програмно управление (CNC), посредством което да се подават производствени програми за работа, генерирани от МОМ софтуера, а CNC-центърът да приема чрез изградената безжична връзка подадената информация под формата на файлове. Тъй като по своята същност МОМ системата е софтуер, чиято задача е да управлява производствените процеси, то това управление може да се осъществи, само ако системата разполага с подходящите инструменти. Към момента разкроят и разпробиването на алуминиеви профили, което е основният производствен процес при производството на дограми и фасади, се извършва чрез ръчно управлявани инструменти и оборудване, т.е. МОМ системата няма как нито да изпрати, нито да получи информация, която непосредствено да послужи да автоматизирано управление на процеса. Ето защо, без закупуването на подходящо CNC оборудване за обработка на алуминиеви профили, закупеният софтуер за управление на производството няма да може да изпълнява основните свои функции, насочени към управление, оптимизиране и реорганизиране на производството в "Просис" ЕООД, което би направило невъзможно цялостното му внедряване и интегриране в дейността на предприятието. Данните, които МОМ системата ще изпраща към CNC центъра, са свързани с параметрите на обработки на профилите за всеки конкретен проект, за вида, количеството и източника на материалите и друга информация, като получаването и подаването за изпълнение на тази информация ще се осъществява чрез специален интегриран в централното управление на оборудването софтуер за въвеждане на обработки върху профили в DXF (или аналогичен) формат. По този начин ще се осигури оптимизацията на процеса и ще се минимизират рисковете от грешки. Именно тези връзки между софтуера за управление на производството и CNC оборудването създават базата, от която "Просис" ЕООД се нуждае, за да може да постигне целите, заложени в настоящото проектно предложение. Същността и обхвата на всяка една МОМ система предполага, че тя трябва да разполага с поне едно свързано с нея техническо звено, с помощта на което тя да осъществява функциите си. Заедно двата актива, предвидени за внедряване в рамките на проекта, ще могат да предоставят нужната информационна база за детайлен анализ, управление и контрол на производството, за подобряване процесите по планиране и вземане на управленски решения, по организация на ресурсите и реорганизация на производствения процес. Ключовите етапи при изпълнението на дейността: Етап 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител "избор с публична покана" за доставка, инсталиране и пускане на CNC обработващ център, съгласно условията и реда на ПМС №160/01.07.2016 г. /8-ми-10-ти месец/ Етап 2. Подписване на договор за доставка на оборудване /11-ти месец/ Етап 3. Изпълнение на договора - доставка, инсталиране, пускане на оборудването, тестване на връзките с МОМ системата. Осъществяване на контрол от страна на екипа по проекта за качественото изпълнение на подписания договор, за стриктното изпълнение на неговите клаузи, както и за спазването на крайните срокове /11-ти - 16-ти месец/ Етап 4. Подписване на приемо-предавателни протоколи за доставка /16-ти месец/ 99 800.00 29 880.00
Дейност за визуализация на проекта: Основната цел на дейността е да се информира широката общественост за получената от ЕФРР помощ, за реализацията на проекта, неговите цели и резултати. 1. На уеб сайта на компанията ­ http://www.prosys.bg, ще бъде включенa секция с кратко описание на проекта, включително на неговите цели и очаквани резултати, обща стойност, като ще се постави акцент върху финансовата подкрепа от Европейския съюз. 2. На видно за обществеността място ще бъде поставен плакат с информация за проекта с размер поне А3, в който ще се споменава финансовата подкрепа от ЕС. Плакатът ще съдържа следната текстова и визуална информация: ­ емблемата на ЕС с упоменаване на Европейския съюз; ­ наименование на съфинансиращите фондове; ­ наименование на проекта и главната му цел; ­ общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране в лева; ­ начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 3. Закупеното оборудване ще бъде обозначено по подходящ начин чрез поставяне на лепенка/стикер на подходящо място върху оборудването. Върху стикера ще бъдат визуализирани емблемата на ЕС с упоменаване на Европейския съюз, като ще бъде упоменат финансиращия фонд ЕФРР, общото лого на програмен период 2014 -­2020 г. и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. Всички гореописани мерки за информиране и публичност ще бъдат осъществявани в пълно съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014­-2020 г. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който е предназначен за обществеността или за участниците в проекта, ще се посочва, че проектът се финансира от Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014- ­2020, осъществявана с подкрепата на европейските фондове. При всички мерки за информация и комуникация, приложими към настоящия проект според Единния наръчник, изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС чрез поставяне на: ­ емблемата на ЕС с упоменаване на Европейския съюз; ­ упоменаване на фондовете, които оказват подкрепа за проекта; ­ общото лого на програмен период 2014­-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Дейността ще бъде реализирана в следните стъпки: 1. Подготовка и публикуване на информационната секция за проекта на интернет страницата на компанията , която ще бъде актуализирана с информация за напредъка на проекта (1-ви месец); 2. Избор на изпълнител съгласно разпоредбите на ПМС №160/01.07.2016 г. (9-­ти-10-ти месец) ; 3. Подготовка на графичен дизайн, изработване и поставяне на информационнния плакат (10-ти месец) 4. Подготовка на графичен дизайн на стикерите за оборудването и последващата им изработка (10-ти месец) 5. Публикуване на съобщение на информационната секция на интернет страницата на "Просис" ЕООД относно края на проекта и постигнатите резултати (16-­ти месец) 200.00 62.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.