ДЕЙНОСТ 4. Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието - Училище за родители на деца от предучилищна възраст : В рамките на настоящата дейност ще се проведат два семинара и две кръгли маси. На всеки един от семинарите ще участват по 50 ученика от целевата група и по 25 родители. На семинарите ще бъдат поканени и учители. След всеки семинар ще бъде направена анкетна карта за обратна връзка, с цел да се установи полезността на информационните материали и необходимостта от доп.инф. средства. На базата на обобщените резултати от двата семинара ще бъдат проведени две кръгли маси - публични дискусии по проблемите на интегр. процеси на територията на общ. с уч. на представители на местната власт, държ. институции, уч. и граж. общество (НПО, родители, медии). Дискусиите трябва да доведат до формулирането на препоръки и предложения за подобряване на уч. практика за работа с деца и ученици от етническите малцинства и създаване на среда за толерантно мултикултурно разбирателство в рамките на уч.пр. и извънкласните дейности. Публ. дискусии ще бъдат проведени в гр. Видин с уч. на най-малко 50 уч. във вс. една.Предвиждаме и провеждане на "Семинар за родители" - дейността ще се изв. от НПО-то, вкл. екипи от специалисти - психолози, съвместно с експерти на другите партньори.Изборът е направен на осн. когнитивните компетенции на експертите - капацитет и интерес към усъвършенстване и разширяване на знанията, необходими за изв. на съответната раб., познават добре образ., соц. и здр.система, познават уч. среда и как е организирано училището, като проф. познават историята на ромите, някои от техните обичаи, различията в начина на живот, разнородността в рамките на ромската общност, стратегиите за адаптиране, соц.-иконом.ситуация и нормите на ромските сем., имат тех. и спец. познания за работа с ромски семейства от опита си като професионалисти. Ще се използват директни методи, орг. на срещи и/или разг., в които общата цел на проекта да бъде представена заедно с док. или резултати, които доказват ефективността на действията, които ние предлагаме. На родителите, които ще са вкл. в "Семинар за родители" ще бъдат изг. досиета с цел да се създаде план за разпространение и/или комуникация при изпълнението на проекта. Целта е да се улесни достъпът на сем. до общ. усл. и по-специално до дет. градина и уч. . Първите ср. със семейството имат за конкретна цел не само предоставяне на инф.за проекта, но и мотивиране на семействата да уч. и обясняване на степента на участие, която се очаква от тях.Целта е да се създаде атмосфера на доверие между професионалистите и цел. група, тоест семействата, децата, учениците, детската градина и училището, а също и да се посочи ролята на вс. един от участващите ресурси. Целта е да помогнем на семействата да се справят с натиска, под който са поставени в собствената си среда, като аргументираме, значението на образованието за намиране на работа, за придобиване на престиж в общността. Ще повишим осведомеността на сем., като предложим аргумента, че образ. е съвместимо с идентичността и че тя не се губи, ако корените й са дълбоко заложени. |
81 769.00
|
13 510.49
|
ДЕЙНОСТ 5. Кариерно консултиране и професионално ориентиране на учениците от етническите малцинства и търсещи или получили международна закрила методът " Баланс на компетентностите " : Прилага се методът " Баланс на компетентностите "
Метода „Баланс на компетентностите” е комплексен, иновативен, международно признат метод за избор на кариера и увеличаване пригодността за заетост при младежите. За изпълнение на дейността ще бъде разработена "Методология за идентифициране на икономически неактивни хора от етнически произход и хора в риск". Съгласно тях процесът по идентифициране ще се реализира в 2 основни направления: ИДЕНТИФИЦИРАНЕ и АКТИВИРАНЕ.
1. ИДЕНТИФИЦИРАНЕ: В рамките на този процес първо ще се извърши: = ИНСТИТУЦИОНАЛНО ИДЕНТИФИЦИРАНЕ на лицата от целевата група. Ще се осъществи с помощта на асоциираните партньори от областта, изпращане на писмени искания за предоставяне на информация и обработване на постъпилите отговори; = СКРИЙНИНГ НА ИДЕНТИФИЦИРАНИТЕ ЛИЦА - ще се реализира чрез изготвяне база данни на потенциалните участници; скрийнинг на всички лица, включени в базата данни чрез телефонни обаждания и посещения на място; разпространение на рекламна информация; подаване на заявления за включване в проекта от страна на идентифицираните лица; изготвяне на дълъг списък с идентифицираните, които отговарят на всички условия за участие в проекта.
2. ИНДИВИДУАЛНА РАБОТА ЗА АКТИВИРАНЕ - Ще се реализира чрез провеждане на курс за индивидуална работа по метода „Баланс на компетентностите”, който включва: + Въвеждаща фаза с обща продължителност - 3 часа. Включва: информиране и сключване на писмено споразумение (1 часа); Интервю „лице в лице“- Начално интервю (2 часа); + Фаза на проучване с обща продължителност - 8 часа. Включва: Персонално изследване – структуриран въпросник за самооценка (2 часа); Процедури на тестване. Мотивационен и Кариерен тест (3 часа); Интерактивно индивидуално консултиране (3 часа); + Фаза на синтез и развитие с обща продължителност - 5 часа. Включва: Анализ на получените резултати и изготвяне на синтезиран компетентен доклад (2 часа); Финално интервю „лице в лице“ и индивидуално консултиране (3 часа); + Последващи действия с обща продължителност - 4 часа. Включва: Получаване сертификат при завършване на курса и допълнителна подкрепа при осъществяване на връзки с работодатели. Консултантът насочва, подпомага, препоръчва и асистира участника при наемане на работа, включване в образование и/ли професионално обучение. (2 часа); Две индивидуални срещи с всеки участник (след 3 месеца и след 6 месеца) чрез попълване на стандартизиран въпросник за проследяване и оценка на напредъка (2 часа). =
НАСОЧВАНЕ В "ПЪТЕКА" НА АКТИВИРАНЕ - В рамките на „Баланс на компетентностите” на участниците се изготвя индивидуален план за действие, който включва: индивидуален профил за определяне на потребностите при избор на кариера и реализация на пазара на труда; консултации по професионално ориентиране; проведени консултации - психологическо подпомагане за придобиване на активно поведение на пазара на труда; насочване към образователни институции за продължаване на образованието или насочване към включване в професионално обучение; насочване към активно търсене на работа и подпомагане на регистрацията в Дирекция Бюро по труда; подкрепа при осъществяване на връзки с работодатели и подпомагане при наемане на работа. |
42 579.00
|
14 656.95
|
ДЕЙНОСТ 6. Подобряване на образователната среда в детски градини и училища, извън ромските махали в градовете, в които се обучават интегрирано деца и ученици от етническите малцинства и търсещи или получили международна закрила;: За подобряване на образователната среда в СУ „Св. св. Кирил и Методий“ – гр. Видин и ДГ „Русалка“ с филиал „Здравец“ – Видин и филиал „Здравец“ – с.Капитановци, общ. Видин, предвиждаме закупуване на уч.материали, спортни материали и пособия,както и оборудване за изпълнение на дейностите по проекта, като ще се даде възможност за въвеж. на интерактивни методи за обуч. като нова форма на обуч.за етническите малцинства и ще стимулира процеса на задържане на тези уч. в класната стая. За интерактивните обучения, ще бъдат закупени .За СУ "Св.Св.Кирил и Методий"-интерактивни дъски - 3 бр.(-Преносима интерактивна дъска BOXLIGHT MimioTeach, поставяне на обикновена дъска или стена, минимум 1.2 m x 2.0 m активна площ, с електронна писалка, USB) -мултимедиен проектор - 2 бр. в тч. Екрани - 2 бр.(Прожектор ACER H6502BD ;Техн.: DLP;Резолюция: Full HD (1920x1080), 16:9;Яркост: 3400 ANSI lm.;Контраст:мин.15000:1;2xHDMI/ 2хMHL;USB В;3D: Да;TR 1.49-1.64 i;Чанта;Екран за проектор с разм. мин.180х180 см. -многофункционално устройство- (цветен лазерен) - 1 бр.(Високоскоростно цветно LED мултифункционално устройство с двустранен печат. До 22 стр. в мин., 2400x600 dpi, USB интерфейс, мрежа, WiFi), лаптоп - 2 бр. (мини лаптопи).За ДГ "Русалка",интерактивни писалки - 3 бр.,-мултимедиен проектор - 3 бр. в т. ч. екран - 3 бр. многофункционално устр.- (цветен лазерен) - 1 бр. - лаптоп- 3 бр.(Размер на дисплея: 14;Процесор: 2.3 GHz Dual Core;Памет: минимум 2GB DDR4;Твърд диск: 1000 GB;Видеокарта: Intel HD).Предвиждаме закупуване на уч.пособия за подобряване на образ.среда - разл. видове, бои, текстилни материали, четки и пособия за клуб "Художник" при СУ„Св. св. Кирил и Методий“ – гр. Видин и народни носии за децата от клуб Етно на ДГ „Русалка“ . От страна на общ. ще бъдат закупени и предоставени на партньорите дидактически материали за гр. за допълнително обучение по български език, албуми, класьори, папки, химикалки, моливи, ножици, хартия за флипчарт, лепила, картон, маркери за бяла дъска + гъба и др.- необходими за осъществяване и обезпечаване на работата в другите клубове по дейност 8 - "Дейности, насочени към съхраняване и разв. на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда".Предвиждаме закупуване на материали за подобр.на образ. среда в СУ „Св. св. Кирил и Методий“ – гр. Видин и ДГ „Русалка“ - топки /футболни, волейболни, баскетболни и комплекти бадминтон/, спортни екипи - фланелки и гащета с надпис за работата на двата спортни клуб, ситуирани в детската градина и училището.Успешното изпълнение на дейността допринася за реализирането на принципа на устойчиво развитие, тъй като оборудването, закупено в рамките на проекта ще остане собственост на училището и ще гарантира устойчивостта на резултатите от проекта, като също това оборудвано ще бъде използвано и след приключване на настоящия проект.Закупеното по Дейност 6 оборудване ще бъде използвано при изпълнение на Д.4 ;Д. 5; Д. 7 и Д. 8 |
35 180.00
|
31 987.40
|
ДЕЙНОСТ 7. Допълнително обучение по български език за децата и учениците (вкл. за децата и учениците, търсещи или получили международна закрила), за които българският език не е майчин.: Дейността ще се организира и изпълни от Община Видин. Тя е насочена за децата в подготвителните групи, които се намират или са застрашени от попадане в състояние на изключеност от образователния процес поради трудности от културно и езиково естество.Целевата група ще включва деца от подготвителните групи на следните училища и детски градини, намиращи се на територията на Община Видин: ДГ „Русалка"; СУ „Св. Св. Кирил и Методий"; ОУ „Епископ Софроний Врачански" кв. „Нов път" етническо малцинство; ДГ „Мир" - гр. Дунавци с филиал „Звънче" - гр. Видин, както и за децата от 1 -ви клас на ОУ „Отец Паисий", СУ „Св. Св. Кирил и Методий", СУ „Цар Симеон Велики" и ОУ „Св. Климент Охридски" “, които изостават с езиковите си умения по български език. В изброените заведения, децата за които българският език не е майчин за следващата учебна година се очаква на 110 на брой, като над 50% от тях имат проблеми с усвояването на българската реч. В проектното предложение сме предвидели обучение за 100 деца, като общината има готовност да увеличи размера на групите, при необходимост от включване на по-голям брой деца, вкл. чрез предоставяне на бюджетни средства.Чрез допълнително обучение на децата и учениците трябва да се компенсира устойчивото им изоставане по български език и слабо развитите навици за учебен труд. Дейностите ще се реализират в класната стая, познатата среда на децата. Изпълнението на дейността решава социален, образователен и личностен проблем. Задачи, които си поставяме - да се обогати речниковия запас от думи с оглед постигане на конструктивно равнище на общуване чрез българския език, да се съчетава речниковата работа с логически задачи, да се развива наблюдателността на децата и способностите им за определени изводи и умозаключения, да се работи индивидуално и целенасочено върху постижимо от децата-роми осмисляне на понятията изречение, дума, сричка, звук на базата на възприятието за големина.За децата и учениците ще бъдат закупени учебни помагала и пособия, както и материали необходими за обучението им.По време на реализиране на настоящата дейност ще бъдат сформирани до 20 групи по най-малко 5 деца за наваксващо обучение по български език.Конкретните програми за обученията от наваксващите програми ще бъдат изготвени от преподавателите в училище с помощта на експертите по образователни дейности в Община Видин. За по-добра комуникация с децата от целевата група и мотивация за включването им в програмата за допълнително обучение по български език, ще бъдат определени и наставници(експерти образователни дейности), които ще изпълняват и ролята на координатори за отделните учебни заведения, от които ще бъдат включени деца и ученици.В началото на обучението ще се проведе входяща диагностика за владеенето на българския език и степента на покриване на държавните образователни изисквания на всеки ученик и включването им в съответната група. Това ще определи и индивидуалния подход към всеки ученик по време на допълнителните занимания.В края на обучението ще се установи степента на овладяване на Българския език от учениците, чрез диагностични упражнения, съотносими към държавните образователни изисквания за начално образование и възпитание .За допълнителното обучение по български език се предвижда закупуване на дидактически материали за 100 лица от целевата група.Предвижда се закупуване на помагала и книжки за всяко дете в групата за допълнително обучение . След записването на децата и оценка на тяхното входно ниво, ще бъдат подбрани най-подходящите за тях издателства |
87 118.00
|
49 012.97
|
ДЕЙНОСТ 8. Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност и Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства и учениците, търсещи или получили международна закрила: За преодоляването на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност ще работим за взаимно опознаване на културното многообразие чрез съвместно провеждане на празници на различните етноси с активното участие на родителите.
В детска градина „Русалка“ ще бъде сфирмиран Клуб „Етно“. В този клуб, децата ще имат възможност да се запознаят с различни песни и танци на различните общности. Клуб „Етно“, предвижда участие на 60 деца от различни възрастови групии .При изпълнението на дейност 6, за децата от клуба е предвидено да бъдат закупени носии.Занятията в клуба ще се провеждат в рамките на учебната година 2019/2020, 2020/2021 и до края на 2021 г., в случай на невъзможност дейността да бъде приключена в рамките на учебната 2020/2021, като в началото ще се отдели по 1 месец за сформиране на групите за провеждане на занятията. На края на учебна 2020/2021 година се предвижда провеждане на концерт на учениците от Клуб “Етно”. Концертът ще бъде посветен на песните и танците на различните етноси.Децата ще представят културното многообразие на различните етноси.
Организиране на клуб „Традиции“. Предвиждаме в клуб „Традиции“ да вземат участие 25 деца от ДГ „Русалка“ от различни възрастови групи. По време на занятията в клуба, децата ще имат възможност да се запознаят с културните особености и традиционни различия при различните етноси. Ще се запознаят с етнографските белези на различните общности, като целта на този клуб е взаимното опознаване и разбирането на различията между хората, основани на етническа и/или религиозна принадлежност. Занятията в клуба ще се провеждат в рамките на учебната година 2019/2020, 2020/2021 г. и до края на 2021., в случай на невъзможност дейността ще бъде приключена в рамките на учебната 2020/2021, като в началото ще се отдели по 1 месец за сформиране на групите за провеждане на занятията. Представяне на обичаите на учениците от Клуб “Традиции” – организиране на етнографска изложба. Етнографската изложба ще се проведе в рамките на една седмица в периода на реализиране на проекта.
Организиране на Клуб „Художник“ в СУ „Св.св.Кирил и Методий“. Предвиждаме в клуба да вземат участие 18 деца за срока на проекта. Занятията в клуба ще се провеждат в рамките на учебната година 2019/2020, 2020/2021 г. и до края на 2021 г., в случай на невъзможност дейността ще бъде приключена в рамките на учебната 2020/2021, като в началото ще се отдели по 1 месец за сформиране на групите за провеждане на занятията. В края на учебната година ще се организира изложба на учениците от Клуб “Художник”. Тази изложба ще бъде проведена в рамките на една седмица в периода на изпълнение на проекта. Участниците в изложбата ще имат възможност да покажат своите творби, изработени в рамките на проекта.
Организиране на спортни клубове. Ще бъдат организирани два спортни клуба един в СУ „Св.св."Кирил и Методий“ и един в ДГ“Русалка“. Чрез спортните мероприятия децата и учениците ще имат възможност да се опознаят и да открият силните страни на своите връстници и да преодолеят негативните нагласи основани на етнически и/или религиозен принцип.При изпълнението на дейност 6, за децата от клуба е предвидено да бъдат закупени спортни екипи и спортни пособия–футболни, баскетболни и волейболни топки, както и комплекти за бадминтон. Занятията в клуба ще се провеждат в рамките на учебната година 2019/2020 г., 2020/2021 г. и до края на 2021 г., в случай на невъзможност дейността ще бъде приключена в рамките на учебната 2020/2021 г., като в началото ще се отдели по 1 месец за сформиране на групите за провеждане на занятията. В рамките на дейността ще бъде проведен спортен празник на училището и на детската градина в края на учебната година, по време на които участниците ще имат възможност да покажат пред своите съученици, родители, учители и други представители от общината, какво са научили и под формата на състезания, да бъдат избрани най-добрите отбори и състезатели в различните видове спорт. |
74 829.00
|
50 817.53
|
ДЕЙНОСТ 4 - Част 2 Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието - Училище за родители на деца от предучилищна възраст - допълнение: описание коя дейност към кой приоритет е в актуализирания общински план за интеграция на ромите за периода след 2015г:
Приоритетна област: ОБРАЗОВАНИЕ (цел: Осигуряване на равни и достъпни условия за получаване на качествено образование на децата от ромския етнос чрез следните оперативни цели:
1.Повишаване на обхвата на ромски деца в предучилищното образование
2.Повишаване на обхвата в основна степен на образование, превенция на ранното отпадане и намаляване до минимум на отпадналите ученици в основна степен на образование
- Интегриране на децата и учениците от етническите (ромското) малцинства в различните видове звена в системата на Общинската образователна мрежа.
3. Увеличаване на процента на роми със средно и висше образование
Обосновка за броя часове на експерти комуникации с целеви групи-1200 ч. х 21,50лв/ч=25 800,00лв. Ще бъдат ангажирани 3 експерта за срока на изпълнението на дейността за общо 1200 часа. Предвиденото възнаграждение включва и осигуровките за сметка на работодателя. Участието на експертите е необходимо, тъй като те ще осъществяват връзката с целевата група. Ще общуват с тях на място, ще осъществяват индивидуални срещи и консултации, ще ги придружават по време на мероприятия, ще събират постоянно информация за техните реални потребности и ще подпомагат останалите членове от екипа на проекта за това как да бъде поднесена информацията на целевата група, какви индивидуални подходи да бъдат избрани, за да достигнат проектните послания до тях. Задачата на експертите е от изключително значение за успешното изпълнение на дейността и постигането на заложените индикатори.
Изисквания за образование, опит и квалификация на експертите, които ще бъдат ангажирани с изпълнението на дейността:
психолози:
Образователна степен „бакалавър“ в областта на „Хуманитарните науки“ и/или „Педагогическите науки“ и/или „Социални, стопански и правни науки“; квалификация в областта на психологията и опит в участието на най-малко една услуга, свързана с интеграция на уязвими групи и/или работа с деца и/или ученици
експерт образователни дейности:
Образователна степен „бакалавър“ в областта на „Хуманитарните науки“ и/или „Педагогическите науки“ и/или „Социални, стопански и правни науки“; опит най-малко 1 година в областта на интеграция на уязвими групи и/или работа с деца и/или ученици
наставник преподавател в училище:
Образователна степен „бакалавър“ в областта на „Хуманитарните науки“ и/или „Педагогическите науки“ опит в участието на най-малко една услуга, свързана с интеграция на уязвими групи и/или работа с деца и/или ученици
наставник преподавател в детска градина:
Образователна степен „бакалавър“ в областта на „Хуманитарните науки“ и/или „Педагогическите науки“ опит в участието на най-малко една услуга, свързана с интеграция на уязвими групи и/или работа с деца и/или ученици
експерти комуникации с целеви групи :
Образователна степен „бакалавър“ в областта на „Хуманитарните науки“ и/или „Педагогическите науки“ и/или „Социални, стопански и правни науки“; опит в участието на най-малко една услуга, свързана с интеграция на уязвими групи и/или работа с деца и/или ученици. |
0.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 5.- Част 2 Кариерно консултиране и професионално ориентиране на учениците от етническите малцинства и търсещи или получили международна закрила методът " Баланс на компетентностите "- допълнение: описание коя дейност към кой приоритет е в актуализирания общински план за интеграция на ромите за периода след 2015 г:
Приоритетна област: ОБРАЗОВАНИЕ (цел: Осигуряване на равни и достъпни условия за получаване на качествено образование на децата от ромския етнос чрез следните оперативни цели:
3. Увеличаване на процента на роми със средно и висше образование
Приоритетна област - ЗАЕТОСТ (Цел на приоритета:подобряване на достъпа на ромите до пазара на труда и повишаване дела на заетите сред тях чрез следните оперативни цели:)
2.Повишаване на конкурентостта на ромите на пазара на труда, и квалификационното ниво на лицата от малцинствата
|
0.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 6.- Част 2 Подобряване на образователната среда в детски градини и училища, извън ромските махали в градовете, в които се обучават интегрирано деца и ученици от етническите малцинства и търсещи или получили международна закрила -допълнение: описание коя дейност към кой приоритет е в актуализирания общински план за интеграция на ромите за периода след 2015 г:
Приоритетна област: ОБРАЗОВАНИЕ (цел: Осигуряване на равни и достъпни условия за получаване на качествено образование на децата от ромския етнос чрез следните оперативни цели:
1.Повишаване на обхвата на ромски деца в предучилищното образование
2.Повишаване на обхвата в основна степен на образование, превенция на ранното отпадане и намаляване до минимум на отпадналите ученици в основна степен на образование
- Интегриране на децата и учениците от етническите (ромското) малцинства в различните видове звена в системата на Общинската образователна мрежа.
3. Увеличаване на процента на роми със средно и висше образование
|
0.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 7.- Част 2 Допълнително обучение по български език за децата и учениците (вкл. за децата и учениците, търсещи или получили международна закрила), за които българският език не е майчин -допълнение: описание коя дейност към кой приоритет е в актуализирания общински план за интеграция на ромите за периода след 2015 г:
Приоритетна област: ОБРАЗОВАНИЕ (цел: Осигуряване на равни и достъпни условия за получаване на качествено образование на децата от ромския етнос чрез следните оперативни цели:
1.Повишаване на обхвата на ромски деца в предучилищното образование
2.Повишаване на обхвата в основна степен на образование, превенция на ранното отпадане и намаляване до минимум на отпадналите ученици в основна степен на образование
- Интегриране на децата и учениците от етническите (ромското) малцинства в различните видове звена в системата на Общинската образователна мрежа.
3. Увеличаване на процента на роми със средно и висше образование
Функции на експертите:
Наставниците (експерти образователни дейности-координатори по институции) – отговарят за включването на лица от целевата група в дейността от съответното учебно заведение за което отговарят. Отговарят за комуникацията с учениците вкл. в дейността, за техните потребности и проблеми. Отговарят за присъствието на учениците от съответното учебно заведение в учебните занятия. Предават информацията от учениците и преподавателите в съответната институция към експерта образователни дейности на Община Видин.
Експерт образователни дейности – Отговаря за групирането на децата от всички включени учебни заведения в подходящи групи за провеждане на занятията. Обобщава и анализира подадената от отделните наставници информация и подпомага преподавателите в подготовката на учебните занятия и създаването на учебните програми в съответствие с индивидуалните потребности на децата, сформиращи групите. Участва в учебните занятия като подпомага преподавателите в общуването с децата.
|
0.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 8.- Част 2 Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност и Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства и учениците, търсещи или получили международна закрила: описание коя дейност към кой приоритет е в актуализирания общински план за интеграция на ромите за периода след 2015 г:
Приоритетна област: ОБРАЗОВАНИЕ (цел: Осигуряване на равни и достъпни условия за получаване на качествено образование на децата от ромския етнос чрез следните оперативни цели:
- Интегриране на децата и учениците от етническите (ромското) малцинства в различните видове звена в системата на Общинската образователна мрежа.
Приоритетна област - КУЛТУРА И МЕДИИ (цел: Създаване на условия за равнопоставено представяне на ромската общност, промяна на негативния образ на ромите и противодействие на проявите на „език на омразата” в печатните и електронни медии чрез следните оперативни цели:
1.Съхраняване и популяризиране на традиционната култура на ромите;
2. Развитие на специфичната етно култура на малцинства
Описание на позициите по проекта и техните задължения:
преподаватели/ръководител клуб Етно – ръководи клуб „Етно“, подготвя програмата на занятията и провежда самите занятия с децата. Придружава децата по организирани мероприятия.
преподаватели/ръководител клуб Традиции- ръководи клуб „Традиции“, подготвя програмата на занятията и провежда самите занятия с децата. Придружава децата по организирани мероприятия.
преподаватели/ръководител клуб Художник- ръководи клуб „Художник“, подготвя програмата на занятията и провежда самите занятия с децата. Придружава децата по организирани мероприятия.
преподаватели/ръководител клуб Спорт ДГ- ръководи клуб „Спорт“, подготвя програмата на занятията и провежда самите занятия с децата. Придружава децата по организирани мероприятия.
преподаватели/ръководител клуб Спорт СУ- ръководи клуб „Спорт“, подготвя програмата на занятията и провежда самите занятия с децата. Придружава децата по организирани мероприятия.
експерт образователни дейности – ще бъде назначен от Община Видин. Отговаря за групирането на децата от всички включени учебни заведения в подходящи групи за провеждане на мероприятията по Дейност 8. Подготвя програмите за занятия на децата по време на лагерите и другите предвидени мероприятия. Участва в мероприятията, като подпомага преподавателите в общуването с децата и провеждането на заниманията.
Експерти образователни и социални дейности – 3-ма експерти за общо 400 часа, които ще бъдат назначени от партньора НПО, техните задължения ще бъдат да участват във всички предвидени събития по дейността, като отговарят за безопасността на децата и техните потребности извън образователния процес. Отговарят за връзката с родителите на децата и разясняване на ползите от проектната дейност при необходимост (случаи в които родителите са против участието на децата в предвидените събития). |
0.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 8. - Част3 Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност и Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства и учениците, търсещи или получили международна закрила: Изисквания за образование, опит и квалификация на експертите, които ще бъдат ангажирани с изпълнението на дейността:
преподаватели/ръководител клуб:
Образователна степен „бакалавър“ в областта на „Хуманитарните науки“ и/или „Педагогическите науки“ и/или „Изкуства“ и/или „Здраве и спорт“ ; опит в участието на най-малко една услуга, свързана с интеграция на уязвими групи и/или работа с деца и/или ученици
експерт образователни дейности:
Средно образование в областта на „Хуманитарните науки“ и/или „Педагогическите науки“ и/или „Социални, стопански и правни науки“; опит в областта на интеграция на уязвими групи и/или работа с деца и/или ученици.
експерти образователни и социални дейности:
Образователна степен „бакалавър“ в областта на „Хуманитарните науки“ и/или „Педагогическите науки“ и/или „Социални, стопански и правни науки“; опит в участието на най-малко една услуга, свързана с интеграция на уязвими групи и/или работа с деца и/или ученици
|
0.00
|
0.00
|