Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е насочено към растеж  на фирма Илина ООД, чрез използване на ИКТ и услуги, като резултат от изпълнението на следните дейности: 1.Разработване и въвеждане на ERP система за управление на ресурсите в предприятието; 2.Придобиване и въвеждане на МОМ система за управление на производството; 3.Визуализация на проекта.
Въвеждането на многофункционално ERP ще предостави възможност за анализиране на основните проблеми в бизнес процесите на фирмата и тяхното разрешаване,чрез интегриране на взаимосвързани програмни модули, приложими за техническия, производствен и административен персонал. Системата ще работи и събира данни в реално време. Ще бъде използвана за автоматизация и оптимизация на управлението на финансите, веригата на доставките, склада, дистрибуцията, производството, сервиза, взаимоотношенията с клиентите, проектите и човешките ресурси.
Дейността за придобиване и въвеждане на МОМ система е необходимост за Илина, тъй като чрез нея предприятието ще оптимизира производствения си капацитет, възползвайки се от възможностите на оперативното планиране и мониторинга. Производственият софтуер ще бъде пригоден за съвместна работа с ERP програмата, набавяйки много по-подробна и специализирана информация за работния процес. Инвестицията ще се изпълнява в област:производство на алуминиева и ПВЦ дограма,а изпълнението на дейностите ще изгради дълготрайно конкурентно предимство на компанията,като я превърне в един от иноваторите за съответния пазарен сегмент. Новите напълно автоматизирани методи в организацията на всекидневната дейност и фундаменталната промяна в начина на изпълнение на различните процеси, ще повишат качествените показатели на произвежданите продукти и обслужването на клиентите. Ще се отговори на търсенето на висококачествени  врати и прозорци на оптимална цена, които имат широк експортен потенциал и реални шансове за успешна реализация на външния пазар.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и въвеждане на ERP система за управление на ресурсите в предприятието.: Оптимизирането на бизнес процесите в Илина ООД, чрез дейностите по разработване и внедряване на многофункционална информационна ERP система, ще допринесе за достигане на максимална ефективност и ефикасност на всеки един етап от изпълнение на дейността на предприятието. Компанията направи предпроектно проучване и взимайки предвид затрудненията, които среща при изпълнение на процесите, тя определи желания обхват на дейности, които да бъдат засегнати при разработването на ERP системата. В тази връзка фирмата ще заложи на ERP система, която да комбинира взаимосвързани функционални модули, чиято интегрираност да позволява въвеждането на данни във всеки един от тях да се обработва и ползва централизирано. Модулите са:1.Финанси и счетоводство;2.Продажби;3.Склад;4.Управление на отпадъците. Модул Финанси и счетоводство:Съхранявайки основната информация за компанията ще позволява справки за: оборотна ведомост, Баланс и ОПР, хронологичен журнал на сметка и др. Модулът ще има следните функционалности: следене на задължения и вземания, управление на разчети с подотчетни лица, управление на парични средства, операции с дълготрайни активи. Модул Продажби:Ще съхранява информация за контрагентите в „карта на клиента”. Чрез модула фирмата ще управлява своите контакти, съхранявайки информация за: клиентите и техните поръчки, служителя приел заявката; вида на желания продукт; събираемост на вземания; изпълнени проекти и т.н. Автоматизацията ще осигури лесен достъп до оферта, поръчка/заявка и договор на определен купувач, чрез линк към файл. Модул Склад:Поддръжка на база данни за наличните стоки, консумативи, суровини и материали по складове и проследяване процесите на приемане и експедиране. Функционалност "управление на склад" ще включва структуриране и разпределение на зони.Модулът ще бъде обвързан с МОМ софтуера за управление на производството, получавайки информация за необходимостта от определени материали. По отношение на производствения процес – в ERP системата ще се отразява информация от външен източник – МОМ софтуер за управление на производството, като ERP програмата няма да навлиза в работните центрове и да управлява машините, а само ще комуникира с тях чрез разработени връзки за обмен на данни. Допълнително, MOM софтуерът ще съхранява библиотека, която дава информация за вида, количеството на материалите, които следва да бъдат вложени в готовия продукт. Тази формула е необходимо да кореспондира с останалите ERP модули, като например Продажби, тъй като ще бъдат изготвяни оферти/фактури веднага след като бъде готов техническият проект. Модул Управление на отпадъци:Контролира количеството отпадъчен материал, чрез следене на допустимите норми скрап, получавайки информация от МОМ системата. Модулът ще позволи вземането на решения за повторно влагане на част от материалите в производството и/или издаването им на лица в съответствие със Закона за управление на отпадъците. Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител (от 1-ви до 4-ти месец); 2.Сключване на договор (от 4-ти до 5-ти месец); 3.Разработване и внедряване на ERP (от 5-ти до 18 месец); 4.Подписване на приемо-предавателен протокол (18-ти месец). 335 000.00 56 600.00
Придобиване и въвеждане на МОМ система за управление на производството.: Предвидената инвестиция в МОМ система ще подобри всички етапи в производствения процес на предприятието, обхващайки следните функционалности, респективно модули: 1.Администриране на продукцията:Проследява състоянието на компонентите на изделието по работни станции и необходимостта от определени елементи на конкретен производствен етап; съхранява данни за суровини и материали необходими на производството(библиотека с цени по вид и размер), както и информация за количествата готови продукти за транспортиране към Модул Склад-ERP.Тези функционалности ще се основават на продуктови баркодове.Сканирайки етикета на изделието служителят автоматично ще набавя информация за:местоположение от производствения цикъл;дата;данни на работника.2.Доставки:Съхранява основните данни за доставчиците:получени оферти от доставчик,както и проследява потвърдена оферта, трансферирана в заявка,подписан договор,отчитане на навременната доставка с приeмо-предавателен протокол,заскладяване,регистриране на рекламации– този процес е изключително важен за Илина,тъй като към настоящия момент това е непроследимо.3.Сервиз:Регистриране на сервизни артикули,управление и планиране на задачите за изпълнение по ремонтни дейности,отчитане на рекламации,гаранционно обслужване,координиране на графици за монтаж.4.Етикети и баркод на продукция ще отговаря за баркодовете на профилите,участващи в производството,с възможност за разпечатването им от обикновен принтер върху лепящи се етикети.На същия принцип 5.Етикети завършена продукция ще отразява информация за цялостното идентифициране на крайните продукти като:параметри;купувач.6.Производствен склад:предоставя информация за количеството суровини и материали, които се намират вече в производствения отдел и са изписани от Модул Склад-ERP.7.Транспорт:Координира процесите по транспортиране на готови изделия,които следва да бъдат опаковани за износ и внасянето на нови материали в производството.8.Планиране:Организира работния процес въз основа на производствения капацитет на компанията,планирайки времето за изпълнение на поръчки.Следи броя на произведените продукти на всяка смяна,прогнозира доставките на суровини и материали.Обхваща плановете и прогнозите за дейността на фирмата.9.Планиране на продукцията:Ще работи в тясно сътрудничество с Модули Планиране и Транспорт,като ще представлява допълнение на тяхната функционалност.Чрез него ще се постигне ефективно управление на преработвателните мощности,тъй като ще отчита паралелната работа на няколко независими производствени линии.10.Управление на машини, ще осъществява връзката между софтуера и машините с ЦПУ.11.Вградени ролетни щори и 12.Крепежни елементи,ще бъдат тясно специализирани за дейността на Илина.Първият отговаря за проектирането на ролетни щори,а вторият взима предвид набора от аксесоари и крепежни елементи необходими на етапа за монтаж на изделията.13.Енергиен паспорт–издава енергиен паспорт,един от необходимите документи, регламентирани от ЕС,които трябва да придружават готовите продукти.14.Експлоатационни характеристики–изготвя Декларация за Експлоатационни показатели с посочени съществените характеристики на прозорците, заедно с Декларация за съответствие с хармонизираните европейски стандарти.15.Поглъщане на звука и 16.Слънчев фактор ще изчисляване коефициентите на шумоизолиране на стъклата и пропускливостта на слънчева топлина.Получените параметри ще бъдат внасяни автоматично в Декларацията за експлоатационни характеристики.Необходимост е софтуерът да предоставя възможност за интернет комуникация и многоезичност.Планираният нов подход за обслужване на клиенти е предпоставка за нуждата от мобилни приложения на MOM софтуера или еквивалентно на тях решение с уеб достъп да системата, както и лицензи за дилърски модул на програмата за инсталация на настолните компютри в офисите на фирмата. Стъпки за реализация на дейността:1.Избор на изпълнител (1-4м.); 2.Сключване на договор за доставка (4-5); 3.Придобиване и въвеждане (5-8м.); 4.Подписване на ППП (9 м.) 160 000.00 247 000.00
Визуализация на проекта.: Дейността е свързана с разработването на задължителни елементи за визуализиране на финансовия принос на ЕС за изпълнението на дейностите по проекта, в рамките на реализацията на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. Кандидатът ще направи всичко необходимо за оповестяване на факта, че проектът се съфинансира от ЕФРР, като предприетите за тази цел мерки ще са в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и приложимите нормативни актове в областта. Ще се упомене финансовият принос на ЕС, в информацията, предоставяна на всички заинтересовани страни, във вътрешни и годишни доклади, в каквито и да било документи, свързани с изпълнението на дадена дейност от проекта и при всякакви контакти със средствата за осведомяване. Навсякъде, където е целесъобразно, ще се поставя емблемата на ЕС, общото лого на програмен период 2014-2020 г., както и ще се упомене наименованието на фонда оказващ подкрепа по проекта. Ще бъдат изпълнени следните мерки, реализирани с помощта на безвъзмездната финансова помощ, получена по линия на ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, с оглед популяризиране на дейностите: • Изработка и поставяне на информационни стикери (лепенки), навсякъде където е приложимо след придобиването на софтуерите по Дейност 1 и Дейност 2. На стикерите ще бъдат визуализирани емблемата на ЕС, ще бъде посочена финансовата подкрепа на ОПИК, чрез ЕФРР, както и номера на Административния договор за безвъзмездна финансова помощ; • Закупуване и поставяне на 2 /два/ броя обозначителни табели, указващи финансовата подкрепа от Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. Предвидено е да се закупят 1 временна и 1 постоянна табела, съдържащи информация за проекта, както и за финансовата подкрепа от ЕС. Табелите ще бъдат поставени на видно за обществеността място. Освен посочените мерки, които ще се изпълнят с финансовата подкрепа от ЕС, Илина ООД предвижда изпълнението и на следните дейности, във връзка с информирането и публичността по проекта: публикуване на уеб-сайта на Илина ООД http://ilina.bg/ с кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, откроявайки финансовата подкрепа на ЕС; информиране на всички участници в проекта, както и на целевите групи, към които е насочен, за финансовия принос на ЕС. Стъпки за реализация на дейността: 1.Публикуване на съобщение на уеб-сайта на Илина ООД (1-ви месец); 2.Избор на изпълнител за изработване на информационните табели и стикери (от 5-ти до 6-ти месец); 3. Доставка на информационните материали и монтиране на табелите (от 7-ти до 9-ми месец); 4. Подписване на Приемо-предавателен протокол за извършената услуга (9-ти месец) 5.При подготовката на всеки документ по изпълнението, поставяне на изисквания визуализиращ текст за финансовия принос на ЕС (от 1-ви до 18-ти месец). 1 500.00 750.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.