Администриране и управление на проекта: След сключване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, бенефициентът - Община Варна ще сформира Екип за управление на проекта /ЕУП/. Управлението е ключова дейност, която се осъществява през целия период на проекта. Чрез тази дейност ще се осигури ефективното и качествено изпълнение на заложените дейности и постигане на поставените цели. Екипът за управление на проекта ще се състои от 4-ма члена, като в него ще бъдат включени физически лица. Неговият състав е както следва:
• Ръководител на проекта;
• Счетоводител на проекта;
• Технически сътрудник;
• Експерт "Строителство".
Сформираният екип за организация и управление на проекта ще:
- организира, координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта, респективно степента на постигане на заложените цели; ще отговаря за техническото и финансово администриране на дейностите;
- носи отговорност за качественото изпълнение на дейностите и правилното изразходване на предвидените в бюджета средства;
- спазва и изпълнява приложимите механизми за вътрешна оценка и контрол;
- извършва мониторинг върху напредъка и предприемане на корективни мерки при необходимост;
- изготвя отчетна документация по проекта - техничека и финансова.
Характерна част от управлението на проекта е финансовото управление, което следва да гарантира анализ на паричните потоци и осигуряване на необходимите средства за разплащане по договорите с изпълнители в нужните срокове. ЕУП ще изпълнява задълженията си, спазвайки условията на Договора за безвъзмездна финансова помощ, изискванията и указанията на Управляващия орган на ОПРР, вътрешните правила на Община Варна и други нормативни актове, касаещи управлението на проекти и разходването на средствата по Оперативните програми.
През периода на извършване на строителните дейности, Екипът периодично ще провежда срещи с фирмите изпълнители, както и с представителите на експлоатационните дружества с цел постигане на по-добро координиране на действията, идентифициране и минимизиране на рисковете от забавяне и неточно изпълнение на възложените работи, включително и на проекта като цяло. Успоредно с това Ръководителят на проекта, съвместно с представители на строителния надзор, ще осъществяват посещения на мястото на строителната площадка с цел осъществяване на пряк контрол на извършваните строително-монтажни работи.
Дейностите по управление на проекта ще се изпълняват от служители на водещия партньор и не е необходимо провеждане на процедура по ЗОП, тъй като изпълнението се извършва в самата организация. При определяне на възнагражденията на членовете на екипа ще се спазва ПМС №189 от 2016 г. Възнагражденията на екипа за организация и управление на проекта ще се финансират от бюджета на проекта. Част от него е от БФП, а друга част е съфинансиране от Община Варна, предвид това, че прага на допустимост на разходите е до 2% от преките допустими разходи, който процент не може да осигури възнаграждения на ЕУП за целия период на проекта. Стойността се формира от раздел I, бюджетен ред 1.1 на стойност - 24 300 лв. БФП и разходи в размер на 56 700 лв. от същия ред - съфинансиране. Общата стойност за изпълнение на дейността е 81 000 лв. |
81 000.00
|
0.00
|
Инженеринг (проектиране, авторски надзор и строителство) на обект „Изграждане на 10 (десет) броя еднофамилни, едноетажни жилищни сгради за социални нужди за хора в неравностойно положение на територията на гр. Варна“: Обектът се намира в рамките на Зоната с преобладаващ социален характер на ИПГВР на гр. Варна. Имотът попада в територия определена като Жк (жилищна устройствена зона с преобладаващо комплексно застрояване) съгласно предвижданията на ОУП на Община Варна и граничеща с устройствена зона за земеделски нужди с възможност за промяна предназначението. Социалните жилища са разположени на територията на Район „Владислав Варненчик”. Населението на района наброява повече от 50 000 души. Имотът, върху който ще се реализира строителството, е общинска собственост, съгласно Акт за частна общинска собственост №10092 от 17.04.2019 год. и в него няма съществуващи постройки. За имота действа градоустройствена разработка ПУП – ПРЗ, одобрен със Заповед № Г–431/27.12.2018 г. на Заместник-кмет на Община Варна.
В рамките на проекта, Община Варна ще възложи по реда на ЗОП дейности по инженеринг за изграждане на 10 броя еднофамилни, едноетажни жилищни сгради за социални нужди за хора в неравностойно положение, което включва:
1. Изготвяне на пълна проектна документация, съгласно разпоредбите на ЗУТ и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти;
2. СМР, съгласно изготвения и одобрен по съответния ред инвестиционен проект;
3. Упражняване на авторски надзор.
Проектът ще предвижда построяването на проектирани на предварителна идейна разработка, разглеждаща функционално-пространствените параметри на обекта следните едноетажни жилищни сгради за социални нужди за хора в неравностойно положение:
1. Жилище за едночленно семейство – 43 кв.м. х 1 бр.;
2. Две жилища за двучленно семейство, единият с увреждания – 79кв.м. х 2 бр.;
3. Три жилища за тричленно семейство – 88 кв.м. х 3 бр.;
4. Две жилища за четиричленно семейство – 88 кв.м. х 2 бр.;
5. Две жилища за пет- или шестчленно семейство – 113 кв.м. х 2 бр.
Всяко жилище е съставено от дневен тракт, необходимия брой спални и съответните санитарни помещения при спазване на действащата нормативна уредба. При решаване функционирането на обекта ще се спазят изискванията на всички съществуващи методически документи, указващи условията и реда за предоставяне на вида социална услуга. Ще се осигурят всички възможности за самостоятелно обитаване на хора в неравностойно положение чрез изпълнение на всички изисквания на Наредба №4 / 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания.
Проектът ще предвижда СМР, които водят до най-малко клас на енергопотребление "В" на жилищата.
Ще се благоустрои прилежащия терен, чрез моделиране на двора, ще се осигурят самостоятелни подходи и входове в имота и към обектите. Ще се осигури необходимото паркиране за обектите; Имотът ще се озелени.
След изготвяне на инвестиционния проект в рамките на инженеринга, изпълнителят на дейността по упражняване на независим строителен надзор ще изготви доклад за оценка на съответствието на строежа, на база на който ще бъде издадено Разрешение за строеж.
СМР ще бъдат осъществени посредством инженеринг. Индикативния размер на допустимите разходи, са определени на база окрупнени КСС. Размерът на допустимите разходи е в съответствие с предвиденото в одобрената Инвестиционна програма. Индикативната стойност за изпълнение на дейността е формирана от бюджетен ред 6.1. Разходи за инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) на обект „Изграждане на 10 (десет) броя еднофамилни, едноетажни жилищни сгради за социални нужди за хора в неравностойно положение на територията на гр. Варна“ - БФП в размер на 1 472 379.52 лв. без ДДС.
Стойността е отнесена към бюджетен ред 6. Разходи за инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , допустим). |
1 472 379.52
|
0.00
|
Оценка на съответствието на инвестиционни проекти и осъществяване на строителен надзор при изпълнението на строително-монтажни работи по проект "Изграждане на социални жилища за хора в неравностойно положение на територията на град Варна": Изпълнителят на дейността ще бъде избран по реда на ЗОП. Той носи отговорност за дейностите и задълженията си като участник в инвестиционния процес, регламентирани в чл. 166 и чл. 168 от ЗУТ, както и за тези произтичащи от чл. 178 от ЗУТ и другите приложими разпоредби на законодателството. Строителният надзор ще се изпълнява в обхват съобразно изискванията на ЗУТ, изискванията на Наредба № 3/2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове. Тъй като изпълнението на обекта се възлага на инженеринг, консултантът ще има ангажимент да изготви и оценка за съответствие (включително оценка за съответствието на част ”Конструктивна”, съгласно чл. 142, ал. 10 ЗУТ и оценка за съответствието на част ЕЕ, която ще бъде оценена за съответствие с изискванията на чл.169, ал.1, т.6 от ЗУТ) за обекта на интервенция . Консултантът трябва да притежава лиценз от Министъра на РРБ съгласно правилата на Наредба за условията и реда за издаване на лицензи на консултанти за оценяване на съответствието на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор. Той ще подписва всички актове и протоколи за откриване на строителна площадка и по време на строителството, необходими за оценка на строежа, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение. Предписанията му, ще се вписват в дневника на строежа и са задължителни за строителя и техническия ръководител на строежа. След приключване на СМР и след издаване на всички писмени становища от специализираните органи по законосъобразното изпълнение на строежа и по готовността му за въвеждане в експлоатация лицето, упражняващо строителен надзор, ще изготви окончателен доклад.
Индикативната стойност за дейността е формирана от бюджетен ред 15.1. "Разходи, свързани с оценка на съответствието на обект: „Изграждане на 10 (десет) броя еднофамилни, едноетажни жилищни сгради за социални нужди за хора в неравностойно положение на територията на гр. Варна“ - 7 361.90 лв. без ДДС. и бюджетен ред 24.1. "Разходи за строителен надзор на обект: „Изграждане на 10 (десет) броя еднофамилни, едноетажни жилищни сгради за социални нужди за хора в неравностойно положение на територията на гр. Варна“ - 36 809.49 лв. без ДДС. Общият размер на разходите за дейността е 44 171,39 лв. без ДДС. |
44 171.39
|
0.00
|
Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване за обект „Изграждане на 10 (десет) броя еднофамилни, едноетажни жилищни сгради за социални нужди за хора в неравностойно положение на територията на гр. Варна“: Предвижда се закупуване на оборудване и обзавеждане, което е в изпълнение на целите на проекта и е насочена към създаване на условията за предоставяне на съвременни и качествени условия за обитаване в десетте социални жилища. Дейността е в пряка връзка и с концепцията на програмата и ще допринесе за постигане на целите на инвестиционен приоритет "Социална инфраструктура". Ще бъде доставено оборудване и обзавеждане за всеко едно жилище съгласно техническа спецификация. Предвижда се необходимия минимум от бяла техника, кухненски шкафове, легла, гардероби и др. осигуряващи условия за живот на потребителите.
За да се осигури адекватен подслон и комплексно въздействие за нуждаещите се лица е необходимо построените по проекта жилища, да се обзаведат и оборудват с необходимите мебели и техника.
Във връзка с необходимостта от осигуряване на адекватни условия за настаняване и живот на потребителите на услугата, Община Варна ще проведе тръжна процедура, съгласно разпоредбите на ЗОП и ще сключи договор с външен изпълнител/и за реализиране на дейностите по доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване за 10 броя социални жилища.
Към настоящето проектно предложение, са приложени индикативни списъци, с технически спецификации за необходимите мебели, бяла техника и друго оборудване. Те са изготвени от експерти към дирекция "Социални дейности" в Община Варна.
Индикативната стойност за изпълнение на дейността е отнесена в раздел IV. РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ бюджетен ред 44.1. Закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане за обект „Изграждане на 10 (десет) броя еднофамилни, едноетажни жилищни сгради за социални нужди за хора в неравностойно положение на територията на гр. Варна“ - 68 725,00 лв. без ДДС. |
68 725.00
|
0.00
|
Одит на проекта: Основната цел на одита е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента - Община Варна разходи, описани във финансовия отчет по ДБФП, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Бенефициента доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одитът на проекта ще бъде възложен по реда на ЗОП на регистриран експерт-счетоводител, като докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане. Приложимите стандарти, по които следва да бъдат извършвани одитите по проекти са Стандартите, издавани от международната организация на върховните одитни институции (INTOSAI), Международните стандарти за професионална практика по вътрешен одит, издавани от Международния институт на вътрешните одитори и Международните одиторски стандарти, издавани от международната федерация на счетоводителите. Изборът на стандарти ще бъде съобразен с обхвата на ангажимента. В случай, че някой от компонентите на ангажимента не са изпълнени в съответствие с избраните стандарти, този факт изрично трябва да се обяви в одитния доклад, както и следва да се обяви причината за това несъответствие. Одиторът следва да потвърди, че: - всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; - първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: одиторът следва да се увери, че всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят да разхода, който следва да оправдават; - неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред: одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; - счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да се бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризира форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Съгласно насоките за кандидатстване по процедурата на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, одитът на проекта е задължителна дейност за проектите, финансирани от оперативната програма.
Разходът за дейността е отнесен към бюджетен ред 37.1. Разходи за одит на проекта - 978.00 лв. без ДДС.
За дейността на етап оценка на проектното предложение е проведена процедура по ЗОП и е сключен договор №Д20000507ВН/04.05.2020 г. с изпълнител "Анед Консулт" ООД на стойност 978.00 лв. без ДДС . Връзка към досието на процедурата в профила на купувача на Община Варна:
http://it.varna.bg:4481/ZopView.aspx?DosieID=1026
Връзка към АОП:
https://www.aop.bg/case2.php?mode=show_caseamp;case_id=376490
|
978.00
|
0.00
|
Публичност и визуализация: Бенефициентите, изпълняващи проекти по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. съфинансирана от Европейския фонд за регионално развитие, са длъжни да информират широката общественост относно финансовия принос на ЕС за изпълнението на проектите. Спазвайки принципите на добрите практики, изпълнението на тази дейност ще подпомогне община Варна да популяризира изпълнението на проекта сред целевите групи и да формира обществено доверие към неговата реализация. Изпълнението на тези дейности ще повиши степента на информираност на широката общественост за специфичните цели на проекта, като същевременно с това ще покаже приноса и подкрепата на ЕС и на българската държава за развитието на регионите. Дейностите по публичност и визуализация ще бъдат изпълнявани в съответствие с Националната комуникационна стратегия и Приложение № 2 към нея «Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.»; изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013 г. и Регламент за изпълнение (ЕС) №821/2014 на Комисията от 28.07.2014 г. Всички мерки за публичност и визуализация ще отговорят на конкретните указания в цитираните документи и в Общите условия към АДБФП. Предвижда се поставянето на временен билборд, който след приключване на строителните работи ще бъде заменен от постоянна обяснителна табела (10 броя); изработване на рол-банер от винил; изговяне, отпечатване и разпространение на две дипляни, първата за популяризиране на проекта, неговите цели, планираните дейности и очакваните резултати, както и за финансовия принос на ЕС за изпълнението на проекта. Втората дипляна има за цел да популяризира постигнатите резултати. Дипляните ще се разпространяват от бенефициента в сградите, в които се предоставят социалните услуги, на пресконференциите на официалните събития и др. В рамките на проекта е предвидено изработването и на няколко рекламни артикула, а именно: еко бележник с химикалка,тениски, рекламни торби от крафт материал, които ще бъдат разпространявани на пресконференциите и официалните церемонии. В рамките на проекта е предвидено да се организират две официални пресконференции - встъпителна и заключителна, официална церемония "първа копка", както и официална церемония "откриване на обект". Разходът за дейността е от БФП и е отнесен в бюджетен ред 36.1.Разходи за публичност и визуализация: проект "Изграждане на социални жилища за хора в неравностойно положение на територията на град Варна" - 6 320.00 лв. без ДДС.
На етап оценка на проектното предложение са проведени процедури по ЗОП и са сключени следните договори:
1. №Д20000432ВН/09.04.2020 г. с изпълнител "ЕЛМАЗОВИ" ООД за публични събития и рекламни материали /в предмета на поръчката е и проектно предложение "Изграждане на социални жилища за хора в неравностойно положение на територията на гр. Варна"/ на стойност 3920.00 лв. без ДДС. Връзка към досието на процедурата в профила на купувача на Община Варна:
http://it.varna.bg:4481/ZopView.aspx?DosieID=1021
Връзка към преписката в АОП:
https://www.aop.bg/case2.php?mode=show_caseamp;case_id=375647
2. №Д20000370ВН/19.03.2020 г. с изпълнител ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛЪПМЕНТ" ЕООД за печатни и промоционални материали /в предмета на поръчката е и проектно предложение "Изграждане на социални жилища за хора в неравностойно положение на територията на гр. Варна"/. на стойност 2400.00 лв. без ДДС.
Връзка към досието на процедурата в профила на купувача на Община Варна:
http://it.varna.bg:4481/ZopView.aspx?DosieID=1031
Връзка към преписката в АОП:
https://www.aop.bg/case2.php?mode=show_caseamp;case_id=375648 |
6 320.00
|
0.00
|
Геодезическо заснемане на обекта на интервенция по проект "Изграждане на социални жилища за хора в неравностойно положение на територията на град Варна" : Геодезическо заснемане на обекта на интервенция в настоящия проект, след приключване изпълнението на строително-монтажните работи във връзка с изпълнение на задълженията на възложителя по чл. 54 от Закона за кадастъра и имотния регистър. В резултат на изпълнение на дейността ще се постигне и допълнителна прецизност при отчитане на изпълнението.
Стойността се формира от бюджетен ред 39.1. - 8 000.00лв. |
8 000.00
|
0.00
|
Провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнител на дейностите по проекта: Община Варна като възложител на обществени поръчки по ЗОП е задължена да разходва средствата за изпълнението на дейности по проекта при спазване на правилата на нормативната уредба в областта на обществените поръчки. Изхождайки от необходимостта от допълнителна експертиза при разработването на проектната документация и с цел качественото изпълнение на тази дейност, Община Варна e сключила договор с външен изпълнител за подготовка на тръжните документации. Тръжните процедури за избор на изпълнители на дейностите по проекта са подготвени и обявени преди сключване на АДБФП, за да се избегне риска от неизпълнение на изискванията на последния от сключване на договори с изпълнители до 12 месеца след подписването му.
Разходът за изпълнение на дейността е недопустим за финансиране по настоящата схема и като такъв не е включен в бюджета на проекта. |
0.00
|
0.00
|
Въвеждане в експлоатация на обекта на интервенция: Съгласно чл.137, ал.1 от Закона за устройство на територията обектите на интервенция по проектното предложение са от пета категория строежи и ще бъдат въведени в експлоатация въз основа на Удостоверение за въвеждане в експлоатация от органа, издал разрешението за строеж (Главния архитект на район "Владислав Варненчик" или главния архитект на Община Варна), при условия и по ред, определени в Наредба №2/2003 (Глава 3 „А“). Удостоверението се издава след приключване на СМР и съставяне на констативен акт образец 15, с който се удостоверява, че строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията на строежите и сключения със съответния изпълнител договор.
Десетте жилища, изградени в рамките на проекта ще бъдат освободени от такса за този вид административни услуги, с оглед, че същите ще бъдат изцяло общинска собственост и съгласно чл.55 от Наредба на Общински съвет-Варна за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Варна. Удостоверението за въвеждане в експлоатация се издава в седемдневен срок от постъпване на Заявление.
В Раздел 5 "Бюджет" са посочени само таксите за присъединяване на обектите към ВиК и ел. мрежите. Стойността за дейноста е отнесена към раздел 27. Разходи, свързани с въвеждането на обекта в експлоатация ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , допустим), бюджетен ред 27.1 Разходи, свързани с въвеждането на обекта в експлоатация: „Изграждане на 10 (десет) броя еднофамилни, едноетажни жилищни сгради за социални нужди за хора в неравностойно положение на територията на гр. Варна“ - 15 333.33 лв. без ДДС |
15 333.33
|
0.00
|