Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

•	Подпомагане на процеса по създаване на местна инициативна група (МИГ) на територията на община Карлово;
•	Подкрепа за придобиване на умения и създаване на капацитет за функциониране на МИГ на местно ниво;
•	Подпомагане на процеса за подготовка на стратегия за местно развитие, финансирана от ЕЗФРСР, както и от Европейските структурни и инвестиционни фондове;
•	Насърчаване на включването на местното население в разработването и бъдещото прилагане на стратегията за Водено от общностите местно развитие;
•	Подкрепа за информиране на местното население относно възможността за финансиране на стратегиите по повече от един фонд.
Очаквани резултати от предоставянето на финансовата помощ от изпълнението на проект за подготвителни дейности са  Регистрирана местна инициативна група и Разработена стратегия за Водено от общностите местно развитие.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Популяризиране на подхода ВОМР и процеса на разработване на стратегия за ВОМР: Стъпвайки на фундамента, че ВОМР осигурява водеща рола на хората, които са изправени пред определена нужда или предизвикателство, една от основните цели на проекта - Стратегията ще бъде изработена и проектите към нея ще бъдат избирани от самите местни участници. Това силно преимущество на подхода ВОМР и превръщането на участниците в двигатели за изработване на местни политики налага проектът да стартира със стъпки за неговото популяризиране. Община Карлово е една от най-големите общини в България, състояща се от 27 населени места. От ключово значение за постигане на целите на проекта е информацията за него и възможностите, които той дава за включване и участие да стигнат до максимум хора и в най-малките населени места. За начало на осъществяване на дейностите е предвидено организирането и провеждането на голяма среща-конференция в най-голямата зала на община Карлово, на която ще бъде представен проектът, целите, които той си поставя и времевия график за изпълнение на всички дейности, екипа на проекта и начините за осъществяване на връзка и комуникация с него. Ще бъдат използвани всички регионални медии и интернет-страниците на община Карлово и партньорите, за да бъдат поканени максимален брой представители на местната общност за участие в нея. Предвид големия брой населени места на територията на общината, проектът предвижда да бъдат обособени 13 своеобразни териториални центъра за провеждане на информационните и работни срещи. Като важни участници и проводници на информация ще бъдат привлечени кметовете на всички населени места. На планираната първа информационна среща с тях и техните екипи ще бъде представена информацията за проекта и ще бъде направен план с всички възможности за включване и начините за разпространение на информацията по проекта и за това как да бъде осъществена и гарантирана цялостната координация, логистика и обмен на постоянна информация с екипа. Предвижда се да бъдат разработени информационни материали - печатни и електронни, които да бъдат разпространявани по време на изпълнение на дейностите. Информационните материали ще съдържат основна информация за подхода ВОМР, предстоящите дейности, които проектът си предвижда за постигане на заложените цели и възможностите за участие на всички заинтересовани страни.Разбира се, необходимо е и е предвидено да бъде изработен на информационен сайт, който да бъде източник на своевременна информация за графика на дейностите, етапите на които те се намират към момента, както и възможностите за участие в тях. Проектът предвижда както в самото начало и край, така и по време на неговото изпълнение, своевременна информация да бъде публикувана в най-посещаваните и четени регионални медии. Предвидени са минимум 10 публикации в регионални медии за представяне на регулярна информация по проекта. 10 179.00 3 704.69
Проучване и анализ на територията: Следвайки силно отличаващата се характеристика на ВОМР, а именно, че хората, които в класическите подходи са ползватели на определени политики, сега ще се превърнат в активни партньори и генератори на развитието на едни или други политики, съществена част от проекта предвижда работа именно в тази посока. Основна цел е въвличането и насърчаването за участие и споделяне на хора от всички общтностни групи, с различен опит, сфера на работа, нужди и планове за лично развитие. Фундамент на проекта е разбирането, че всеки пряк опит, обединен с гледните точки на други участници, може да повлияе много положително за адаптирането на местните политики към реални потребности и възможности. От друга страна участието в подобен процес би увеличило решимостта за конструктивни действия, инициативи и предприемачвство. В духа на това разбиране проекта предвижда съществена част от него да бъде свързана с проучване и анализ на цялата територия. Реалистичния и задълбочен анализ на територията ще е от фундаментално значение за изработването на реалистична и отговаряща на точните нужди и възможности стратегия. По време на подготовката на анализа и неговото структуриране се очаква да се даде отговор за реалните силни страни на територията и за всички възможности, които те дават, както и за слабостите и заплахите, пред които реализирането на дългосрочните планове ще бъдат поставени. Анализа на територията ще отговори на основния въпрос "какво искате да промените". Постигането на ясно съгласие по този важен въпрос е първата и много важна стъпка за изработване на стратегията и затова не трябва да се действа прибързано. Предвижда се: 1. Анализ и проучване на цялостната територия на МИГ в това число: географски, демографски, социално-културни,икономически, инфраструктурни и административни характеристики на територията, SWOT – анализ. Идентифициране на основните проблеми на територията и анализираните сектори, извеждане на препоръки и възможни начини за преодоляване на идентифицираните проблеми, както и препоръки по какъв начин Стратегията за ВОМР би могла да адресира идентифицираните проблеми и да използва и доразвие силните страни на региона. 2. Мащабно и задълбочено анкетно проучване, целящо да провери нагласите на местните общности и да идентифицира какви са проблемите според тях и какви са възможните начини за решаването им. Важно е, че посредством експертизата и познанията на външните експерти ще се анализират потребностите и ще се предложат възможности през всички оперативни програми. Точното разпознаване на нуждите и точното определяне на възможностите ще гарантират реалистично изработена и в последствие изпълнена стратегия за ВОМР на МИГ Карлово. 3. Провеждане на две работни срещи за подпомагане на процеса на провеждане на проучването и анализа. 8 122.00 18 870.00
Обучение на местни лидери и екип на МИГ: За функционирането на МИГ и техническото подпомагане на реализирането на Стратегията е важно идентефицирането на достатъчно мотивирани за работа хора, готови постоянно повишаване на собствените знания и умения. Проекта предвижда организирането и провеждането на три срещи-обучения за обучение на местни лидери.Създаването на доверие и обединяването на хората, които могат да помогнат за осъществяване на промяната изисква достатъчно време за повишаване на мотивацията, преодоляване на личните съображения против вкоренени "по принцип" в повечето общности. В рамките на обученията участниците ще получат теоретични и практически познания за стъпките и принципите за разработване на стратегия за ВОМР през новия програмен период, принципите на проектното финансиране, умения за разработване на проекти и тяхното управление, както за възможностите които предоставят ЕСИФ за предстоящия програмен период. С тази дейност се цели създаване на "широк" екип на проекта-ядро от мотивирани хора, чиято ангажираност ще е от съществено значение за успешната работа на МИГ. Проектът ще даде възможност за равно включване и участие в синхрон на политиката на европейския съюз за Равенство между половете и липса на дискриминация – прилагане на принципа на равенство между половете. Той допринасяне за утвърждаване на принципа на равните възможности и създаване на условия за превенция на дискриминацията. В синхрон с Европейският съюз, който насърчава равнопоставеността, както между мъжете и жените, така и между представителите на различните малцинствени групи, проектът цели изграждането на капацитет у представители на всички от тях. В края на проекта се предвижда три броя обучения новия екип на МИГ и на заинтересованите страни, което ще бъде насочено към практически знания, свързани с функционирането на организацията. За всяко от обученията ще бъдат осигурени - зала, лектор, техника за презентиране, кафе-паузи и консумативи, обучителни материали. 2 384.00 0.00
Подготовка на стратегия за ВОМР, включително консултиране на местната общност във връзка с подготовката на стратегията: След като се определи онова, което общността иска да промени, лицата, които могат да помогнат за постигането на тази промяна, тогава ще се пристъпи към по-конкретно определяне на това - как по-точно да бъде постигната промяната. Широкото участие и изграждането на партньорство ще създаде усещане за съпричастност и отговорност към действията, което е едни нематериален резултат, който обаче ще подпомогне постигането на много по-материални добри резултати. Цел е да бъде постигнато разбирането, че Стратегията за ВОМР може да отговори на нарастващото разнообразие на нуждите в общността и нарастващата сложност в нея.Стратегията се разработва и проектите ще се избират от местното население, решенията трябва да бъдат съгласувани с местните потребности. И всичко това трябва да бъде задвижвано от енергията на заинтересованите страни, младите хора в общността и новите патньорства. Основното достойнство на стратегията е, че тя е много по-гъвкава от другите подходи и може да включва в себе си мерки за подпомагане в широки граници с единствената цел да бъдат целесъобразен отговор на абсолютно реални нужди на общността. От друга страна стратегията трябва да бъде разглеждана като инструмент и за повишаване на резултатите и на другите национални програми, подпомагащи регионалното развитие и устойчиво градско развитие. Не на последно място участието във ВОМР ще осигури достъп до голямата европейска мрежа и обмен на натрупания там опит и знания. Изготвянето на стратегия за развитие на община Карлово се разглежда като изготвяне на стратегия за промяна въз основа на участието и потребностите на местното население. Всички посочени по-горе разбирания и положения ще бъдат сведени до знанието на максимален брой хора. На този етап всички ще бъдат поставени пред предизвикателството да осигурят достатъчно подробности, за да стане планът надежден, но и достатъчно гъвкав, за да може да осигури възможност за реакция при непредвидени обстоятелства. Дейността предвижда: Ангажирането на външен изпълнител за разработване на СВОМР, като експертната работа е разпределена в рамките на 111 човекодни и включва в себе си освен същинската дейност по анализиране на събраната информация и разработване на всички видове информационни материали. В рамките на дейността се планира провеждането на 15 бр. работни срещи с участието на най-малко 10 участници и една конференция за обществено обсъждане на Стратегията. В рамките на тези работни срещи ще бъдат сформирани работни групи с представители на общинската администрация, НПО, читалища, училища, местни предприемачи, земеделски производители и граждани. В рамките на работните срещи ще бъдат проведени обсъждания с участниците, което ще ангажира местния потенциал в процеса на формулиране на целите и интервенциите, необходими за бъдещото развитие на територията на МИГ Карлово. Всяка среща ще е съпроводена с обсъждане на целите и мерките, които да бъдат заложени в Стртегията. През целия период Стратегията ще бъде обдсъждана, допълвана и моделирана до нейното представяне и приемане. . 13 733.00 16 539.00
Учредяване на МИГ : Местната общност, живееща на територията на община Карлово има различен капацитет, история на съвместната работа, конфликти и разнообразна институционална култура. От особена важност е да бъде изградено партньорство, което в най-голяма степен да отговори на реалността на местния контекст. Базирайки се на правилото да не се допуска доминиране на една публична или частна заинтересована група, на широкото обсъждане и приемане на стратегията се очаква да бъде определен и формалния формат на публично-частното партньорство, МИГ Карлово. След като е постигнато съгласие какво трябва да се промени и е разработена логика на действие, в която е видно как тази промяна ще бъде измерена и какви видове действия биха довели до успех, то тези широки намерения трябва да се трансформират в заявление за финансиране. Стратегията, с която МИГ Карлово ще кандидатства за финансиране. Предвижда се на организираната голяма конференция, на която да бъде организирана и приета структурата на бъдещата МИГ. Да бъде приет устав на Сдружението, управителен съвет, председател и да бъдат заявени желаещите за членство в МИГ Карлово. Следващата стъпка ще бъде обособяване на офис на МИГ Карлово, закупуване на техника и оборудване. 13 000.00 11 573.55
Координация на изпълнението на подготвителните дейности: Дейността е основна и гарантира постоянни действия за недопускане на непреодолими трудности за постигане на целите на проекта. Цялостна координация, участие във всички предвидени дейности, усилия за преодоляване на трудности и решения за безпроблемното осъществяване на проекта. Координиране на усилията на всички заинтересовани, външни експерти, местни лидери и представители на общността. 5 340.00 2 460.84

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.