Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: В тази дейност се включват всички инициативи за информиране и представяне на възможностите за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество, провеждане на мотивационни срещи, групово професионално ориентиране към инициативи за предприемачество. За популяризиране дейностите, целите и резултатите на проекта и набиране на подходящи лица за участие ще се използват всякакви методи и средства за рекламиране на проекта, чрез средствата за масова информация, социалните мрежи и реклами в бюрата по труда за възможностите, които им предоставя настоящият проект и възможностите за стартиране на самостоятелен бизнес. Всички мероприятия и срещи ще бъдат проведени в населени места от областите Варна, Шумен, Добрич, Търговище, в които ще се осъществяват дейностите по проекта, с цел бързо и оптимално набиране на желаещи лица за включване в проектните дейности. За изпълнение и реализация на дейност 1, ще бъдат проведени множество мероприятия и то във всички градове в които ще се изпълняват дейностите. Изпълнителят на проекта -Сивани ООД, работи и разполага с офиси във всички областни градове заложени в проекта , подходящо обзаведени и с нужното оборудване и ще осигури на разположение ежедневно лице - консултант, което ще предоставя нужната информация и консултация за участие в проекта на желаещите да се включат в последващите обучения и консултации. Кандидатът разполага с достатъчно свои кадри и лектори, които да проведат заложените дейности за мотивация и насърчаване на безработни и неактивни лица в предстоящия проект. Лекторите ангажирани с мотивацията имат нужната професионална, психологическа и педагогическа подготовка, завършено висше образование, включително и богат опит с безработни и неактивни лица, каквито са бенефициентите в настоящия проект. Лекторите психолози ще бъдат наети на трудов или граждански договор за изпълнение на дейностите по мотивация и информация на желаещите да започнат самостоятелен бизнес. Офисите, разкрити за нуждите на тази дейност и последващите дейности, ще имат ролята на бизнес инкубатор и за срока на проекта ще обслужват всички желаещи лица. През първите 2 месеца от дейността, ще бъдат ангажирани по 8 часа на ден, до набиране на заложените 240 лица, за участие в проекта. През останалите 10 месеца лицата ще имат почасови ангажименти задължително всеки месец.
Основна цел на дейността е провеждане на мотивационни срещи със специалисти - психолози и консултанти в офиси на фирмата с индивидуални и групови участници за мотивиране и разясняване целите на настоящата процедура и съответно мотивирането на лицата за участие и самонаемане. Офисите на фирмата за нуждите на проекта, ще разполагат ежедневно с лице, което ще предоставя нужната информация и консултация за участие в проекта.
За набирането на лица участници в проекта ще се проведат информационни срещи, изготвяне на рекламни брошури и презентационни материали с целите, възможностите и резултатите от настоящия проект, с цел превличане на подходящи лица за участие в него.
Ще се провежда симулационен тренинг за усвояване на специализирани комуникативни умения, необходими за развитие на успешен Предприемач. Лицата ще се мотивират за развитие на потребности и способности на личността за саморазвитие и реализиране на личностния потенциал като Предприемачи. Психологическа мотивация относно управление на промените. Симулационен тренинг за усвояване на умения за взимане на решения относно собственото поведение и поемане на отговорност за промяна и насочване към бизнес предприемачество.
|
28 062.00
|
0.00
|
Предоставяне на обучение, с основни модули свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения за разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелен бизнес: Предоставяне на обучение, с основни модули свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения за разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелен бизнес. Ще бъдат обучени 120 лица, от тях 75%безработни и неактивни участници - 90лица, от тях 25% младежи до 29 години вкл. и 30 заети лица. За нуждите на дейността и лицата, ще се проведат 18 курса по предприемачество, като всеки курс ще бъде по 120 часа.
*Общата продължителност на обученията за всеки представител на целевата група ще бъде с продължителност 120 учебни часа, като са разпределени в учебни курсове с продължителност от 20 дни, по 6 учебни часа на ден.
*Минималният брой лица формиращи една обучаема група е 5 представителя на целевата група, а максималният брой лица в група е до 10 лица от целевата група. В дейността са заложени да бъдат проведени 6 учебни курса с максималниятен брой до 10 лица и 12 курса с минимален брой от 5 лица в група. Обученията, ще се извършват по график, съобразен с целевата група и ще бъдат както в работни дни, така и в почивни за да съобразени със свободното време на лица, участващи в проекта.
След приключване на обученията на успешно завършилите лица се издават удостоверения за професионална квалификация, т.к. модулите от програмата обхващат теми и модули от учебна програма на ЦПО СИВАНИ ООД по част от професия с код 345050, Сътрудник в малък и среден бизнес, специалност с код 3450501, Малък и среден бизнес, като част от II квал. степен и има Лицензия No200612321 за провеждане на проф.квалификация и достатъчно богат опит в провеждане на заложените теми.
Основни модули на уч програма: 120 уч ч, подробно обяснена по модули в раздел 11.1 с уч теми за всеки включен модул.
1. Вие като предприемач
2.Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план
3.Форми на търговска дейност
4.Персонал, правни отговорности и застраховка
5.Финансово планиране
6.Капитал и видове източници
7.Стартиране на бизнеса
8.Правни познания -основни познания по нормативната база за МСП
9.Предприятие и пазарен механизъм
10.Маркетинг
11.Пари и кредитиране, кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или фирма, в т.ч.финансиране със средства от ОП РЧР, като задължителен елемент
12.Банки и банкови операции
13.Мениджмънт
14.Фамилен бизнес
15.Нетрадиционни подходи, похвати и форми в предприемаческата дейност
16. Еко предприемачество. Включени са основни теми за развитие в областта на политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност. Няма стратегия за зелено предприемачество, но е необходимо на бъдещите предприемачи да се обяснят възможностите от бизнес с био храни и еко продукти.
С така разработената от нас учебна програма, гарантираме усвояване на необходимите познания и умения на заложените лица от целевата група, да започнат и успешно да развият предприемачески бизнес.
На участниците включени в дейност 3, се съставя индивидуален план с необходимата за лицето подкрепа, който се актуализира в хода на участието в дейността, ако настъпят промени, които налагат такава актуализация. Планът за консултации включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или фирма, в т.ч.финансиране със средства от ОП РЧР, като задължителен елемент.
Предвидени и заложени са интерактивни обучителни техники и подходи, които допринасят за постигане на целите на обученията.
Методите са симулация, казуси, изпълнение на управленска роля, фирмена симулация, мазъчна атака, дискусия.Подходи за подбор на проектите за бизнес - предмета на дейност да се избира от живота.Тази единица да дава възможност за много проекти.
Да обхваща разнообразни дейности. Да подпомага индивидуалното развитие.Да води към други работни единици.Да дава възможност за усъвършенстване на образователните техники.Да отговаря на социалните изисквания.Да развива добри бизнес умения. |
128 320.00
|
0.00
|
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа за развитие на бизнеса.: Предоставяне на самостоятелни и групови консултации на лица от целевата група по основни теми и въпроси:
1.консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група;
2.преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат -предприемачите;
3.консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, създаване на бизнес контакти, подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др.
4.консултации за подготовка и изработка на бизнес планове на лицата;
5.консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч.от структурните фондове на ЕС, включително ОП РЧР;
6.подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, включително юридическа помощ относно изисквания за регистрация в зависимост от стопанската дейност;
7.консултации за лицензионни режими и изисквания за регистрация в зависимост от стопанската дейност;
8.консултации и съвети в областта на социалното осигуряване и данъчното законодателство;
9. бизнес планиране и анализиране;
10.финансово управление и счетоводство на микро-бизнеса;
11.планиране на човешките ресурси и наемане на персонал;
12.маркетинг;
13. Еко предприемачество. Основни теми за развитие в областта на политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност.
Консултациите са относно индивидуалните потребности на лицата, за нуждите на конкретен бизнес, относно успешната реализация на бизнес идеята.
На участниците включени в дейност 3, се съставя индивидуален план с необходимата за лицето подкрепа, който се актуализира в хода на участието в дейността, ако настъпят промени, които налагат такава актуализация. Планът за консултации включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или фирма, в т.ч.финансиране със средства от ОП РЧР, като задължителен елемент.
Консултациите ще обхващат 40 часа за всяко едно лице и се предоставят веднага от третия месец на стартиране на проекта и се предоставят в период до 6 месеца от стартиране на подкрепата по тази дейност за всяко от лицата. Общо консултирани лица ще бъдат 120 човека от целевата група, от тях 75% безработни и неактивни лица -90 човека, от тях 25% ще са лица до 29 години включително попадащи в код 103 на бюджета.
В дейността са заложени 80 индивидуални консултации за всяко лице и 15 броя групови консултации на 40 лица, разпределени в група максимално до 5 консултирани лица.
При провеждане на аналогични консултации, при изпълнение на предишни аналогични дейности повечето лица желаят да бъдат сами за да не им се открадне бизнес идеята, която имат и която искат да бъде развита и консултирана за започване на бизнес.
Консултациите ще се предоставят по график, съобразен с лицата, като е фиксирана първата дата за консултация, а последващите дати се договарят между лицата и консултанта, индивидуално.
На участниците включени в дейност 3, се съставя индивидуален план с необходимата за лицата подкрепа, който се актуализира в хода на участието в дейността, ако настъпят промени, които налагат такава актуализация. Планът за обучение включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или фирма, в т.ч.финансиране със средства от ОП РЧР, като задължителен елемент.
Предвидени са интерактивни обучителни техники и подходи, които допринасят за постигане на целите на обученията.
Методите са симулация, казуси, изпълнение на управленска роля, фирмена симулация, мазъчна атака, дискусия.Подходи за подбор на проектите за бизнес - предмета на дейност да се избира от живота.Тази единица да дава възможност за много проекти. |
152 300.00
|
0.00
|