Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 235 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Лирекс БС АД е водещ доставчик на ИКТ услуги и услуги по управление на мащабни, сложни и разпръснати ИТ инфраструктури с фокус върху комплексни информационни услуги за клиенти в България и чужбина. Услугите на компанията предоставят възможността организациите да освободят ценни ресурси и да се съсредоточат върху своите ключови и приоритетни бизнес процеси. „Лирекс БС“АД е доверен партньор на международни компании от различни индустрии, със своето прецизно подбрано портфолио от услуги за облачна, on-premise и хибридна инфраструктура и с над 15 години опит в управляемите услуги. През последните 3 години, компанията съществено увеличи дела на извършваните XML B2B информационни и транзакционни услуги. Към момента капацитета на дружеството се оказва недостатъчен за поемане на всички поръчки и оползотворяване на търсенето на услугите, които предлага фирмата. Темповете на създаване и натрупване на клиентска информация далеч надхвърлят капацитета и функционалните възможности на системите с които дружеството разполага, както и на дългосрочните му инвестиционни възможности.
Настоящият проект ще предложи елиминиране на установените дефицити, свързани с липсата на капацитет за предоставяне на XML B2B информационни и транзакционни услуги от Лирекс БС АД. Проекта предвижда осигуряване на Облачна система за сторидж виртуализация, отдалечено съхранение и защита на данни, която ще увеличи двойно капацитета на дружеството за предоставяне на XML B2B информационни и транзакционни услуги. В резултат от изпълнение на проекта ще се реализира увеличение на нетните приходи от продажби на услуги с 22,47% на база на приходите, реализирани от фирмата през последния отчетен период за настоящата схема – 2017г. Очаква се като пряк резултат от извършените инвестиции да се реализира ръст на приходите от износ на дружеството с 65,6 % , да се увеличи ефективността на работния процес, като и да се оптимизират процесите по предоставяне на XML B2B информационни и транзакционни услуги.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности за подобряване на капацитета за предоставяне на XML B2B информационни и транзакционни услуги: доставка и въвеждане в експлоатация на Облачна система за сторидж виртуализация, отдалечено съхранение и защита на данни: В рамките на настоящата дейност се предвижда закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на нова облачна система за сторидж виртуализация, която да разполага с достатъчен капацитет за съхраняване и разпределяне на данни, както и с богат инструментариум за защита на данните, управление на представянето, поддръжка на много платформи за достъп. Системата ще съдържа 2 компонента: хардуерна платформа и софтуер за управлението й. Хардуерната платформа ще съдържа 4 броя сървъри за виртуализация. Ролята на сървърите е да разпределят моментното натоварване от клиентските приложения към най-свободния в момента модул за съхранение, да обработват и криптират заявките за съхранение, да автоматизират създаването, миграцията, управлението и възстановяване на масиви с информация (storage pools). Работят в MPI-клъстер и поделят натоварването като предоставят високо ниво на надеждност без единична точка на прекъсване (single point of failure). Системата ще разполага с 8 броя модули за съхранение тип SDS appliance, чиято ролята е да съхраняват информацията от клиентските приложения, масиви данни и служебна информация. Те поделят натоварването, като позволяват паралелно записване/четене на информацията между няколко модула и в рамките на модула между няколко дискови групи. По този начин постигат голямо бързодействие и отказоустойчивост. Интелигентно прехвърлят по-рядко използвана информация на по-бавни носители (auto-tiering), прилагат усъвършенствани алгоритми за избягване съхранение на дублирана информация (deduplication), интегрират се с въшни облачни услуги (GDrive, Amazon, Azure) за мигновен двупосочен пренос на данни. Системата ще включва още: 10 GB LAN комутатори, които да осигурят високоскоростна мрежова свързаност между компонентите на системата (устройствата ще са 10 пъти по-бързи от наличните в центъра), 2 броя високоскоростни устройства за свързаност и защита (поддържар Интернет връзки с алгоритми за криптиране през 2 различни Интернет доставчика). Софтуерният компонент на системата ще осигури функционирането й в съответствие със заложените цели, виртуализация на данните, инструменти за защитата и управлението им, поддръжка на платформи за достъп. Предвид навлизането на огромно разнообразие на крайноклиентски устройства (компютри, преносими компютри, смартфони, таблети) работещи под управлението на различни операционни системи, съществено внимание ще се отдели на начините за представяне на информацията, достъпността и съществуващите приложения за тях. Клиентите на услугите, предоставяни от Лирекс БС АД ще имат възможността да разполагат с цялата налична информация на всичките крайни устройства с които разполагат, както и да стартират и използват всичките си бизнес приложения върху всички платформи. Дублирането (създаването на няколко копия) на информацията с цел да бъде достъпна на всички платформи в дългосрочен план създава проблем с използваното пространство, както и създава безпорядък в поддържането на актуални копия на цялата налична информация. Този дефицит ще бъде оползотворен с въвеждането в експлоатация на новата облачна система за сторидж виртуализация и отдалечено съхранение и защита на данни. Към момента част от услугите, които се предоставят от компанията се извършват по остаряла методология, недопустима за използване в динамично развиващият се IT-сектор. Въвеждането на новото оборудване и софтуер ще автоматизира тези процеси, като елиминира фактора „човешка грешка“ и увеличи ефективността и качеството на предоставяната услуга. 1 599 208.00 1 524 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.