Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът "Нови хоризонти" по ОП „Развитие на човешките ресурси” е изготвен по насоки за кандидатстване по схема: BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015”. Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на Република България. Продължителността на проекта е 16 месеца.
Основната цел на проекта е да се осигурят предпоставки за създаване на устойчиви работни места за безработни и неактивни лица.
Основните дейности които ще се изпълнят при реализацията на проекта са:
Дейност 1: Организация и управление на проекта;
Дейност 2: Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места;
Дейност 3: Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца;
Дейност 4: Предоставяне на професионално обучение на вече наетите по проекта лица;
Дейност 5: Предоставяне на обучение на вече наетите по проекта лица по ключови компетентности;
Дейност 6: Осигуряване на информиране и публичност по проекта.
Чрез тези дейности ще бъдат постигнати заложените резултати: безработни и неактивни лица, които при напускане на операцията получават квалификация и имат работа.
Описание на целевата група: Представители на целевата група в проекта са 5 броя лица, безработни и неактивни лица и 5 броя безработни лица над 54 г. Броят на лицата от целевата група включени в проекта е 10 души.
Общата стойност на проекта е 128 844,30 лева.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Целта на тази дейност е да бъдат създадени условия за ефективно изпълнение на останалите дейности по проекта. Екипът по проекта ще се състои от трима души: ръководител проект - 1 брой, координатор проект - 1 брой и счетоводител проект - 1 брой. Отделните задачи в рамките на дейността включват: Разпределяне на дейностите, сформиране на екип по проекта. Ще бъдат сключени договори с отделните членове от екипа на проекта. В договорите ще бъдат ясно разписани задълженията на всеки член на екипа по изпълнението на проекта. Задачата на екипа е да следи за напредъка по проекта и за постигане на поставените цели и резултати. Сключване на договори с външни изпълнители за реализиране на някои от дейностите предвидени в проекта. Изработване на конкретен работен план. По време на тази дейност се предвиждат провеждане на срещи между екипа за управление с цел събиране на информация за организационната среда и политиката й по отношение на хората. Ще се направи анализ на конкретните нужди и потребности от обучение и заетост на участниците, като се отчете спецификата на дейността на фирмата и проблемни сфери. Конкретни изисквания - в какви насоки ще бъдат обучавани безработните и неактивни лица, теми, варианти и възможности ще бъдат съгласувани между желаните насоки за обучение и реалните им потребности. Ще се уточнят вариантите за място и време на провеждане на обучението, продължителност, както и разходи за провеждане на обучението. С оглед на това, дейностите по проекта да се изпълняват навреме и с нужното качество, по време на изпълнение на проектните дейности ще се осъществява непрекъснат вътрешен контрол от членовете на екипа по проекта, отговорни за съответната дейност, както и от Ръководителя на проекта, отговорен за цялостното му изпълнение. Чрез осъществявания мониторинг на проекта членовете на екипа ще имат ясна представа относно спазването на времевия график. Резултатите от мониторинга по проекта ще дадат възможност да се реагира навреме, ако е необходимо и ако има разлика с разписаните проектни дейности. За целта ще се води протокол за извършения вътрешен мониторинг. Екипа за управление ще изготви правила и процедури за вътрешен мониторинг, които ще включват: • периодични срещи на екипа за управление; • оценка на резултатите от подбора и назначаването на работа на лицата от целевата група; • контрол върху дейността по закупуване на оборудване, обзавеждане и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места; • оценка на резултатите от обучението, чрез попълване на анкетни карти от обучаваните; • текущ контрол на присъствие, чрез отразяване в присъствени списъци; • изготвяне на междинни доклади на резултатите от проекта и набелязване на коригиращи дейности при необходимост; • снимков материал; • отчитане и контрол по време на наемане на лицата на трудов договор от кандидата по проекта; • окончателен отчет изготвен от ръководителят на проекта с приложени документи, доказващи извършването на дейностите. 11 992.00 12 043.03
Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места: Целта на закупеното оборудване е да бъдат създадени нови работни места за представителите на целевата група. Тази дейност включва: • обезпечаването на фирмата за професионално почистване с оборудване за създаване на нови работни места за лица от целевата група с: 9 броя Прахо-водосмукачка. Тези машини са подходящи за основно и ежедневно поддържащо почистване на всякакви твърди и меки подови покрития; 1 брой Професионална прахосмукачка за почистване на килими и мокети; 1 брой Ръчноводима кабелна скръбър машина за основното и поддържащо почистване на малки и средни пространства, които са недостижими за по-големи машини. Той е подходящ за площи с различен размер – от 200 кв.м до 1250 кв.м. Благодарение на лекотата на управление и удобните дръжки този скръбър мие и подсушава превъзходно дори в ограничени и пълни с препятствия помещения; 1 брой Спрей екстрактор за пране на килими и мокети. Той е подходящ за пране на килими, мокети и тапицерия. Закупеното оборудване ще е необходимо за създаване на нови работни места за представителите на целевата група, ще се придобият нови знания и умения от лицата които го използват. Нашата цел е да имаме техника от високо ниво, с което ще се подобри работната на фирма "БОРИВАН" ООД и ще се осигури заетост на лицата от целевата група. Със закупеното оборудване – 9 броя Прахо-водосмукачка, 1 брой Професионална прахосмукачка, 1 брой Ръчноводима кабелна скръбър машина, 1 брой Спрей екстрактор за пране на килими и мокети, ще се осигурят работни места на 10 лица от целевата група. Фирмата има оборудван център в който ще се намира горепосоченото оборудване. То ще се използва за работа от лицата от целевата група в обектите които фирмата поддържа. Гореизброеното оборудване ще бъде използвано много активно в реализацията на съдържателните дейности на проекта. Чрез него ще се обособят работни места с гъвкави форми на заетост, тъй като разкритите работни места ще бъдат споделени. Така обезпечаването с изброеното оборудване ще позволи да се изпълни основната цел на проекта – разкриване на нови работни места за представители на целевата група, както и ще съдейства за осигуряване на устойчивост на резултатите от проекта и тяхното бъдещо мултиплициране. 29 934.14 29 934.14
Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца: Целта на тази дейност е да се осигури трудова заетост на 10 лица от целевата група. 10 лица от целевата група ще бъдат назначени на длъжност камериер/камериерка. За целта ще бъдат открити 10 нови работни места във връзка с разширяване на периметъра на действие на фирмата и извършване на услугата – почистване на хотели, хижи и мотели. Трудовата дейност ще се извърши на обектите, които обслужва и поддържа фирма „БОРИВАН” ООД. Продължителността на заетостта ще бъде в рамките на 12 /дванадесет/ месеца. Поради необходимост от квалифицирани работници, на успешно завършилите обучение, наети на работа и ненапуснали работа през горепосочените 12 месеца ще бъде предложено да останат на работа във фирма „БОРИВАН” ООД. 71 528.16 69 924.88
Предоставяне на професионално обучение на вече наетите по проекта лица: Целта на тази дейност е 10 лица от целевата група да придобият професионална квалификация Участниците в обученията попълват заявления за участие в обучението. Ръководителят на проекта уведомява всички участници за целите на проекта, началната дата, съдържанието и плана за провеждане на съответното обучение. Лекторите подготвят конкретното учебно съдържание, необходимите демонстрационни материали, казуси, тестове и др. за целите на занятията. Изготвените подробни учебни програми, съобразени с всички изисквания за придобиване на заявените конкретни знания и умения се предоставят на всеки участник в обучението. В отговор на потребностите на фирма „БОРИВАН” ООД, се предвижда да бъдат обучени лицата от целевата група по професия: 811030 - Камериер, специалност 8110301 - Хотелиерство. Професия: 811030 - Камериер е от първа квалификационна степен с продължителност 300 учебни часа по 45 минути. Обучението по професия: 811030 - Камериер, специалност 8110301 - Хотелиерство, ще е организирано в една учебна група от 10 човека, в която безработните лица ще усвоят основните теоретични и практически знания. Продължителността на този курс ще е 300 учебни часа по 45 минути, като се предвиждат допълнителни до 4 учебни часа за провеждане на заключителен изпит. Брой часове по теория - 100 часа; Брой часове по практика - 200 часа. На успешно издържалите заключителния изпит по съответната специалност Центъра за професионално обучение ще издаде документ, удостоверяващ придобитите знания и умения (Свидетелство за професионална квалификация, образец 3-54 на МОН). Свидетелството се издава от МОН за І най-висша степен в професията. 6 000.00 6 000.00
Предоставяне на обучение на вече наетите по проекта лица по ключови компетентности: Целта на тази дейност е 10 лица от целевата група, да придобият познания по ключови компетентности. Участниците в обученията попълват заявления за участие в обучението. Ръководителят на проекта уведомява всички участници за целите на проекта, началната дата, съдържанието и плана за провеждане на съответното обучение. Лекторите подготвят конкретното учебно съдържание, необходимите демонстрационни материали, казуси, тестове и др. за целите на занятията. Изготвените подробни учебни програми, съобразени с всички изисквания за придобиване на заявените конкретни знания и умения се предоставят на всеки участник в обучението. След отчитане нуждите на фирма „БОРИВАН” ООД се установи потребност от обучение по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици“ с наименование на конкретното обучение – Английски език, за работа в хотелите които обслужва фирмата. При формирането на учебните програми са заложени курсове на обучение, третиращи проблеми, с които фирма „БОРИВАН” ООД се сблъсква почти всеки ден. В отговор на тези потребности, фирмата предвижда да обучи 10 лица от целевата група по Общуване на чужди езици с наименование на конкретното обучение – Английски език. Обучението ще е организирано в една учебна група от 10 човека, в която безработните и неактивни участници ще усвоят основните теоретични и практически знания. Продължителността на курса ще е 300 учебни часа (един учебен час е равен на 45 минути), три нива на обучение по 100 учебни часа, като се предвиждат допълнителни до 2 учебни часа за провеждане на заключителен теоретичен и до 2 учебни часа на заключителен практически изпит за всяко ниво. Брой часове - за всяко нива по 48 часа теория и 52 часа практика, общо Брой часове по теория 144 учебни часа; Брой часове по практика - 156 учебни часа. На успешно издържалите заключителните изпити обучаващата организация ще издаде документ, удостоверяващ придобитите знания и умения (Сертификат за проведено обучение, Общуване на английски език). 7 000.00 7 000.00
Осигуряване на информиране и публичност на проекта.: Целта на тази дейност е да се популяризират дейностите и резултатите по проекта. Популяризирането на дейностите по проекта ще се осъществи като се подготвят информационни брошури, плакати и диплянки с подходящо съдържание, информиращи гражданите на град София за програмата и за дейностите по проекта. Брошурите, плакатите и диплянките ще се разпространяват по обществени места, общината, областта и т.н. Брошурите ще бъдат 250 копия, формат А4, двойно сгъваеми, цветни – представят целите и дейностите по проекта, специално ориентирани към целевата група, адрес, телефон и e-mail за контакти. Плакатите ще бъдат 250 броя и диплянките ще бъдат 250 броя. За популяризиране на проекта ще се изработят 100 тениски с логото на проекта. За целите на проекта ще се изготвят две табели с номера и наименованието на проекта, които ще се поставят на местата на изпълнение на проекта. Така ще се постигне промотиране на дейностите и резултатите от проекта и информиране на обществеността за финансирането по настоящата програма. Особено важно е да бъде подчертавана помощта на ЕС, като начин на интегриране на общоевропейските ценности при вливане на безработни и неактивни лица от уязвими групи в пазара на труда. С цел осигуряване на максимална прозрачност и публичност се предвижда кандидатът регулярно да информира бенефициентите и медиите относно етапите и резултатите по изпълнението на проекта. Като резултат от предприетите мерки за прозрачност и публичност във връзка с изпълнението на проекта ще се засили общественият интерес към съдържанието на ОП «Развитие на човешките ресурси» и възможностите за финансиране, предоставени от ЕСФ... Съгласно правилата на Регламент /ЕК/ №1828/ 2006 на Европейската комисия от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент /ЕО/ № 1083/2006 на Съвета за определянето на общи разпоредби за Европийския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие, всички информационни и рекламни материали, както и всеки продукт – резултат от проекта, ще носят символи на ЕС и ЕСФ в указания формат. 2 390.00 2 390.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.