Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 959 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда подобряване на качеството на висшето образование на кандидата: ТУ - Варна и партньорите ТУ- София, ТУ- Габрово и УАЗ в  професионално направление 5.2. Електротехника, електроника и автоматика в общата концептуална рамка „Интелигентни системи“.  Планираните дейности обхващат:
1. Разработване на нови учебни програми:
1.1. “Интелигентни транспортни системи”- ОКС "Бакалавър";
1.2. “Smart Cities” - ОКС"Магистър";
1.3.“Интелигентно производство на електрическа енергия“- ОКС"Магистър";
1.4.“Интелигентни системи за дома, офиса и медицината” -ОКС"Магистър".
1.5. Нови програми на англ.език, които са базирани пряко на посочените в 1.2, 1.3 and 1.4. - 3 бр.
1.6. Нови учебни програми с дигитално съдържание - 2 бр.
2. Закупуване на  необходимото ИКТ оборудване и софтуер за дигитализиране и виртуализиране на учебния процес. 
3. Професионално развитие на преподавателите  и подобряване на уменията им за използване на ИКТ-базирани образователни технологии чрез специализирани обучения за езикови и дигитални умения, краткосрочни мобилности на академичния състав в асоциираните чуждестранни партньори.
4. Мобилности, обучения по меки умения, кариерно ориентиране на студенти, както и създаване на система за проследяване на реализацията на завършилите студенти и обща информационна мрежа на кариерните центрове. 

Въвеждането на компетентностен модел, мултидисциплинарност и интердисциплинарност в обучението ще осигури  модернизация и повишаване на качеството на учебния процес, както и подобряване на достъпа до висше образование. Чуждоезиковите програми ще допринесат за интернационализацията на ВУ и за международна валидност на обучението. Обученията и мобилностите ще подобрят сътрудничеството между образователния сектор и бизнеса, като се осигури динамично съответствие между търсенето и предлагането на специалисти в областта на интелигентните системи.
Общата стойност на проекта e 1 999 821,12 лв., финансиран по режим "не помощ", срок- 30 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и въвеждане на съвместни учебни програми с партниращите български висши училища с издаване на общи дипломи: Дейността е свързана с модернизацията на учебната документация и включва разработката на 4 съвместни учебни програми в приоритетно направление „5.2. Електротехника, електроника и автоматика“. Учебните програми са обединени в обща концептуална рамка – „Интелигентни системи“. Програмите разглеждат въвеждането и използването на специализирани алгоритми, софтуер и хардуер за високо ниво на автоматизация („интелигентност“) към съвременни електронни и електротехнологични устройства в областта транспорта, градската среда, бита и производството на електроенергия. Програмите са насочени към адресиране на три от социалните предизвикателства на Европейския Съюз, а именно: (1) Здраве, демографски промени и качество на живот; (2) Сигурна чиста и ефективна енергия; (3) Интелигентен, зелен и интегриран транспорт. Насоката на програмите е избрана след детайлни дискусии между партньорите и обсъждания с работодатели и представители на регионалните и национални власти. Предвижда се разработката на една съвместна бакалавърска и три съвместни магистърски програми. Работните заглавия и кратко описание на програмите може да бъде дадено както следва: (1) “Интелигентни транспортни системи” – ОКС "Бакалавър" с водещ партньор ТУВ. Програмата е мотивирана и директно корелира с „Директива 2010/40/ЕС на Европейския Парламент и на Съвета“), а именно: „Интелигентните транспортни системи (ИТС) са високоразвити приложения, които, без да включват интелигентност в буквалния смисъл, имат за цел да предоставят иновативни услуги за различни видове транспорт и управление на движението и да дадат възможност на различните потребители да бъдат по-добре информирани, както и да допринесат за по-безопасно, по-координирано и „по-интелигентно“ използване на транспортните мрежи“. Програмата предвижда мултидисциплинарно обучение обединяващо телекомуникационни, електронни и информационни технологии с транспортното инженерство, мениджмънт и предприемачество с цел планиране, проектиране, експлоатация, поддръжка и управление на транспортни системи. (2) “Smart Cities” – Магистърска програма с водещ партньор ТУВ. Програмата ще бъде свързана изучаването на технологии за интелигентна и устойчива градска среда. Основен акцент ще бъде поставен на техниките са събиране и обработка на данни и приложението им към ефективно управление на ресурси и услуги в това число управление на: трафик; транспортни системи; доставка на електрическа и топлинна енергия и вода; системи за пречистване и др. В рамките на програмата студентите ще придобият комплексни и мултидисциплинарни знания свързани както с електронни и информационни системи така и с мениджмънт, управление и предприемачество. (3) “Интелигентно производство на електрическа енергия“ – Магистърска програма с водещ партньор ТУС. Предвижданата насока за тази магистърска програма е обучение на студентите в модерните направления на производство, проектиране, присъединяване, съхранение, управление и рационално използване на електрическата енергия. Програмата ще предлага високо ниво на образование, съгласувано с индустрията и енергетиката. Студентите ще получат възможността да научат как да се справят с различни проблеми на електрическата енергия - от прилагането на новите научни открития за генериране, транспортиране и използване на електрическа енергия, до създаването на нови архитектури на интелигентни електрическите мрежи, включващи класически и възобновяеми енергийни източници (ВЕИ). (4) “Интелигентни системи за дома, офиса и медицината” – Магистърска програма с водещ партньор ТУС. Тази магистърска програма е предназначена за придобиване на знания от студентите в актуални интердисциплинарни области – интелигентни системи, включително IoT приложения, роботизирани системи, биомедицинско инженерство, изкуствен интелект и др. Програмата ще предлага високо ниво на образование, съгласувано с индустрията и здравните грижи. 96 000.00 58 815.06
Разработване и въвеждане на съвместни учебни програми за обучение на чужд език с асоциираните партньори: Дейността включва разработването и въвеждането на съвместни учебни програми за обучение на чужд език с асоциираните партньорите. Предвижда се разработката на общо 3 учебни програми на чужд език. За постигане на кохезия и възможност за гъвкавост на обучението, се планира програмите да се базират и изхождат от тематиката и основната структура на тези, разработени в дейност „Разработване и въвеждане на съвместни учебни планове с партниращите български висши училища с издаване на общи дипломи“. Това ще даде възможност: (1) Студентите да избират и комбинират обучение на български и чужд език; (2) Гъвкавост при провеждане на изходящи и входящи мобилности. Планират се следните учебни програми за обучение на чужд език: (1) Интелигентни транспортни системи – свързана и директно корелира с програмата Smart Cities; (2) Intelligent systems for smart home, office and medical facilities – свързана и директно корелира с програмата „Интелигентни системи за дома, офиса и медицината“ (3) Smart energy generation – свързана и директно корелира с програмата „Интелигентно производство на електрическа енергия“ Учебните програми, разработени на чужд език, ще предоставят следните възможност за студентите: (1) Участие в курсове на чужд език в рамките на организацията, в която са записали; (2) Участие в курсове на чужд език в рамките на асоциираните партньорите посредством изходящи мобилности; (3) Участие в курсове на чужд език в рамките на входящи мобилности от преподаватели от асоциираните партньори; (4) Участие в курсове на чужд език в рамките на курсове с дигитално, електронно обучение. 66 287.80 53 309.98
Разработване и въвеждане на програми и учебни материали с дигитално образователно съдържание: Дейността е свързана с дигитализацията на учебните програми и учебното съдържания, като е насочена към решаването на три основни задачи, а именно: (1) Разработване и въвеждане на програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение, (2) Разработване на дигитално образователно съдържание, (3) Внедряване на дигитално образователно съдържание, електронни ресурси и облачни технологии в образователния процес Предвижда се разработката на общо 2 учебни програми с дигитално съдържание. За постигане на кохезия и възможност за гъвкавост на обучението се планира програмите да се базират и изхождат от тематиката и основната структура на тези разработени в дейност 1 „Разработване и въвеждане на съвместни учебни планове с партниращите български висши училища с издаване на общи дипломи“. Това ще даде възможност: (1) Студентите да избират и комбинират конвенционално обучение и обучение с дигитално съдържание; (2) Възможност за гъвкаво и ефективно преминаване от конвенционално към електронно обучение за разработените програми при необходимост, свързана с извънредни ситуации – напр. епидемии и др.; (3) Възможност за комбинирано обучение за хора със специални нужди; (4) Записване в изцяло дистанционно обучение. Планират се следните учебни програми за подготовка и разработка за обучение чрез дигитално съдържание: (1) Интелигентни системи за дома, офиса и медицината; (2) Интелигентни транспортни системи. За програмите с дигитално образователно съдържание ще бъдат разработени специализирани електронни учебни материали. Тези материали ще включват: • Лекционен материал, базиран на цифрови презентации, записи на лекции, теоретично учебно съдържание и др. • Лабораторни упражнения, базирани на съвременни софтуерни продукти за симулация и моделиране. Лабораторните упражнения ще могат да се изпълняват самостоятелно от студентите посредством мрежови лицензи и облачно споделяне. • Занятия с практична насоченост, базирани на използване на съвременни CAD системи. Работа по конкретни проекти и разработка на техническа и инженерна документация; • Материали за интернет базирана оценка и самооценка както на теоретичните познания, така и на придобитата компетентност и практически ориентирани знания. Материалите ще бъдат достъпни за студентите, записали новоразработените програми. За обезпечаване на цифровото обучение, се планира изграждането 3 виртуални лаборатории. За тази цел се предвижда закупуване на ИКТ оборудване и софтуер, които ще включват: • Лаборатория по базова симулация на електронни и електротехнически схеми – базирана на лицензи на софтуерния продукт Multisim. • Лаборатория по комплексна симулация на интелигентни системи – базирана на лицензи на софтуерния продукт MATLAB и програмния език с отворен код Python. • Лаборатория за дизайн на електронни схеми и системи - базирана на придобития софтуерен продукт Altium designer и програмния продукт с отворен код Python/Python Jupyter Notebook. 135 100.00 2 694.80
Закупуване на софтуер и/или ИКТ оборудване: Дейността включва придобиването, инсталирането и внедряването на планираното за закупуване ИКТ оборудване. Оборудването и софтуера се предвижда да включват: (1) Хардуер (ИКТ оборудване), свързан с разширяването на възможностите на инфраструктурата на кандидата и партньорите за провеждане на дигитално базирано обучение. Оборудването ще позволи повишаване на капацитета за високоскоростен обмен на данни, споделяне на информация и работа с облачни технологии. Това ще даде възможност за инсталация и работа с мощни и модерни софтуерни продукти и платформи за дигитално обучение, в рамките на широко споделена с партньорите мрежа. (2) Софтуер, който ще даде възможност за разработка на комплексно дигитално учебно съдържание, базирано на съвременни системи за моделиране, симулации и компютърно асистирано проектиране (CAD). Основната част от софтуера и ИКТ оборудването ще бъдат инсталирани при кандидата. Придобитите и инсталирани ресурси ще бъдат споделени с партньорите като облачен интернет базиран ресурс. Всеки от партньорите ще има достъп до разработеното учебно съдържание и софтуера необходим за използването му. Целта на създаване на дигиталната среда е продиктувана не просто от новата реалност в контекста на COVID-19, а от тенденцията за дигитализация на учебния процес, засилване на неговата интерактивност, възможност за осъществяването му от всяка точка на света, достъпно съдържание 24/7/365 . 444 000.00 290 622.21
Обучение на преподаватели в България: Дейността е свързана с професионалното развитие на преподаватели и включва обучения в България, насочени към: (1) Придобиване/усъвършенстване на чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология и по-специално: • Усвояване на терминология и специфика за комуникацията на чужд език, характерни за професионалното направление, в което се разработват учебните програми; • Придобиване на чуждоезикови умения по втори или трети чужд език, за разширяване на възможностите за комуникация с чуждестранни партньори и студенти. • Придобиване на специфични чуждоезикови умения при комуникация с хора със специални нужди – включително и изучаване на езика на знаците. (2) Придобиване/усъвършенстване на дигитални умения, включително използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии и по специално: • Придобиване на дигитални умения свързани с отдалечена комуникация и управление на времето и проекти; • Придобиване на дигитални умения за разширяване на възможностите за работа с хора със специални нужди; • Придобиване на дигитални умения свързани с образованието, а именно: - За работа със системи за управление на учебно съдържание. - За работа със софтуерни продукти за подготовка и презентация на учебен материал. - За работа със специализирания софтуер, закупен по проекта. Отчитайки така представените насоки на обученията, тяхната връзка към професионално развитие на преподавателите може да се свърже с: (1) Разширяване на конкурентоспособността на преподавателски състав и създаване на възможност за ефективно включване в рамките на новите учебни програми; (2) Създаване на умения за предприемачество и възможност за провеждане на обучение, включващо предприемачески аспект; (3) Създаване на умения за комуникация и ефективна работа с хора със специални нужди, в рамките на реализацията на хоризонталните политики на програмата. Провеждането на обученията ще бъде съгласно разработени планове за кариерно и професионално развитие на преподавателите. Плановете ще бъдат разработени на база на детайлен анализ на съществуващите компетентности и нуждите дефинирани от разработените учебни програми. 45 000.00 30 240.00
Организация и изпълнение на краткосрочни специализации в асоциираните партньори: Дейността е свързана с професионалното развитие на преподаватели чрез краткосрочни специализации в следните асоциирани партньори: (1) Karlsruhe Institute of Technology (KIT), Германия (2) Vilnius Gediminas Technical University (VGTU), Литва (3) Politehnica University of Bucharest (PUB), Румъния Специализациите ще обхванат целия спектър от насоки, дефинирани от програмата, а именно: (1) Въвеждане на иновативни методи на преподаване; (2) Придобиване/усъвършенстване на дидактически знания и умения; (3) Придобиване/усъвършенстване на чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология; (4) Придобиване/усъвършенстване на дигитални умения, включително използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии; (5) Придобиване/усъвършенстване на предприемачески умения; (6) Развиване на социална и етична отговорност; (7) Придобиване/усъвършенстване на умения за „проблемно базирано“ преподаване. Отчитайки така представените насоки на специализациите, тяхната връзка към професионално развитие на преподавателите може да се свърже с: (1) Разширяване на конкурентоспособността на преподавателски състав и създаване на възможност за ефективно включване в рамките на новите учебни програми; (2) Създаване на умения за предприемачество и възможност за провеждане на обучение ,включващо предприемачески аспект; (3) Създаване на умения за комуникация и ефективна работа с хора със специални нужди, в рамките на реализацията на хоризонталните политики на програмата. Провеждането на специализациите ще бъде съгласно разработени планове за кариерно и професионално развитие на преподавателите. Плановете ще бъдат разработени на база детайлен анализ на съществуващите компетентности и нуждите, дефинирани от разработените учебни програми. Краткосрочните специализации са директно свързани с дейността „Споделяне на преподаватели между участниците на проекта.“ 156 233.00 24 595.00
Споделяне на преподаватели между участниците на проекта.: Дейността е свързана с професионалното развитие на преподаватели и мултипликация на резултатите от краткосрочни специализации. Дейността включва обучение на студенти от едно висше училище, участващо в проекта, от преподаватели на друго висше училище, участващо в проекта. Ще бъдат обхванати само преподаватели, които в рамките на проекта са завършили краткосрочна специализация в чужбина (мобилност с цел преподаване). Основни насоки включват: (1) Обмяна на опит между партньорите и запознаване със знанията и уменията на участниците в краткосрочните специализации; (2) Постигане на по широк ефект от повишената компетентност на преподавателите чрез засягане на по-голям брой студенти в рамките на всички партньори; (3) Засилване на привлекателността на новите учебни програми разработени в рамките на проекта. Споделянето на преподавателите ще бъде част от техните планове за кариерно и професионално развитие на преподавателите. Плановете ще бъдат разработени на база на детайлен анализ на съществуващите компетентности и нуждите дефинирани от разработените учебни програми. Споделянето на преподаватели ще бъде директно свързани с дейността „Организация и изпълнение на краткосрочни специализации в асоциираните партньори.“ 0.00 0.00
Кариерно консултиране и ориентиране на студенти: Дейността е свързана кариерното развитие на студенти и създаване на възможност за подпомагане на тези от тях които искат да се насочат към предприемачество и започване на собствен бизнес. Дейността включва два основни аспекта: (1) Реализация и внедряване на единна система за проседяване на реализацията на завършили в първата година след дипломирането. Основни аспекти на тази система включват: • Създаване на възможност за продължителна комуникация със завършили студенти и документиране на тяхното професионално развитие; • Възможност за получаване на обратна връзка, свързана с кариерното развитие на завършили студенти. При необходимост - корекция на учебни програми вследствие на получената обратна връзка; • Наблюдение на пазара на труда и реализацията на студенти за ефективно формиране на професионалния профил на обучаемите с цел повишаване на тяхната конкурентоспособност. (2) Организация на кариерни борси. Основни аспекти, свързани с организацията на тези събития, включват: • Възможност студентите да се запознаят с успешни компании, работещи в професионалното направление което изучават; • Възможност за директно кандидатстване за работна позиция; • Разширяване и практикуване на уменията за презентация и водене на бизнес комуникация; • Създаване на връзка студенти/работодател и възможност за оценка на уменията и разработване на план за развитие; • Насърчаване на предприемачески инициативи; • Възможност за представяне на разработки и умения, които да бъдат оценени и насърчени за основа на собствена компания; (3) Организация на кариерни събития. Дейността е свързана с организирането на събития за изграждане на контакти между студенти и предприемачи/предприятия/работодатели, където основните аспекти включват: (1) Възможност студентите да се запознаят с успешни компании работещи в професионалното направление което изучават; (2) Възможност студентите да получат оценка за своето развитие като специалисти и както и наставления и насоки които да подобрят тяхната конкурентоспособност – под формата на професионален план за реализация изготвен от представител на работодателите; (3) Разширяване на уменията и познанията на участващите за търсене на работа и комуникация с работодателя; (4) Възможност за получаване на конкретна задача от работодател, която да бъде реализирана под формата на курсова или дипломна работа. Изпълнението на тази дейност е пряко свързано с дейност: „Създаване на мрежи от кариерни центрове в партниращите български висши училища“, където двете софтуерни платформи ще бъдат интегрирани с цел получаване на синергия от дейностите. 294 700.00 136 374.00
Създаване на мрежи от кариерни центрове в партниращите български висши училища: Дейността е свързана с кариерното развитие на студенти и създаване на възможност за подпомагане на тези от тях, които искат да се насочат към предприемачество и започване на собствен бизнес. В същността си представлява разработката на комплексна информационна система, която да обедини в мрежа кариерните центрове в партниращите в проекта български висши училища. Основни аспекти на разработваната информационна система включват: (1) Осъществяване на връзка между студент и работодател в рамките на мрежа действаща на територията на страната и обединяваща четири региона: Североизточен, Северен централен, Югоизточен, Югозападен. Тази връзка ще позволи: • Разширяване на възможностите за реализация на студентите в рамките на изучаваното от тях професионално направление; • Повишаване на квалификацията чрез неформално обучение, посредством наставления от представители на работодателите и ангажиране по конкретни задачи и проблеми; • Ясна оценка за възможностите и знанието на студенти, отнесено към конкретни работни позиции; • Подкрепа при подготовка на официална документация за бизнес комуникация при търсенето на работа. (2) Подкрепа и подпомагане на студенти, които виждат своето кариерно развитие като предприемачи, посредством: • Осигуряване на среда за информационна подкрепа; • Оценка на идеи и концепции от експертна комисия; • Връзка между студенти и наставници – работодатели и инвеститори; • Създаване на връзка между студенти от различните ВУЗ търсещи членове на своя екип. Тази дейност е пряко свързана с дейност „Кариерно консултиране и ориентиране на студенти“. Мрежата от кариерни центрове ще бъде интегрирана заедно с системата за проследяване на реализацията на завършилите в първата година след дипломирането студенти. 94 800.00 49 800.00
Студентски клубове за развитие на предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност: Дейността е свързана с кариерното развитие на студенти и създаване на възможност за подпомагане на тези от тях, които искат да се насочат към предприемачество и започване на собствен бизнес, посредством специализирано обучение. Обучението, включено в рамките на дейността, предвижда: (1) Развитие на предприемаческите компетентности чрез серия от курсове развиващи дигиталните и презентационни умения; (2) Подобряване на конкурентоспособността на студентите чрез развитие на комплексни меки умения; (3) Включване на този тип обучения в разработените учебни програми, така че да се стимулира и развива предприемаческо мислене и умения и формализира този тип обучение; (4) Извършване чрез съществуващи и новосъздадени студентски клубове, като се даде възможност на студентите за участие в рецензиране и даване на отзиви за курсовете. (5) Създаване на синергия между курсовете и провежданите мобилности (интернационализация в чужбина). В дейността участват всички партньори в проекта, без ТУГ. Дейността е пряко свързана с изпълнението на дейности: (1) Разработка и въвеждане на съвместни учебни планове с партниращите български висши училища с издаване на общи дипломи; (2) Изходяща мобилност на студенти и докторанти с цел обучение и научноизследователска дейност. 10 800.00 5 760.00
Изходяща мобилност на студенти и докторанти с цел обучение и научноизследователска дейност: Дейността е свързана с интернационализирането на висшите учебни заведения, партниращи си в проекта, и създаване на възможност за студенти и докторанти да разширят познанията и компетентностите си посредством чуждестранен обмен и мобилност. В съществото си дейността ще бъде насочена към мобилности, даващи възможност за: (1) Придобиване на професионална компетентност в международен и мултикултурен контекст; (2) Осигуряване на опит тип „интернационализация в чужбина“; (3) Обучение по съвременна учебна програма, реализирана заедно със асоциираните партньори; (4) Придобиване на практически умения при проектно ориентирано обучение – за участниците които изберат да реализират свои курсови, преддипломни, дипломни и дисертационни теми по време на мобилността си; (5) Усвояване на умения свързани с предприемачество – при участие в специализирани курсове, свързани с мобилността; (6) Възможност за работа с апаратура и инженерни техники, които не са налични в изпращащите организации; (7) Разширяване на езиковите познания. В това си естество, дейността е пряко обвързана с изпълнението и реализирането на дейност „Разработване и въвеждане на съвместни учебни програми за обучение на чужд език с асоциираните партньори“. Изходящите мобилности ще бъдат насочени към обучения по курсове, свързани с учебните програми, разработени в рамките на проекта. Изходящите мобилности ще се проведат в следните асоциирани партньори: (1) Karlsruhe Institute of Technology (KIT), Германия (2) Vilnius Gediminas Technical University (VGTU), Литва (3) Politehnica University of Bucharest (PUB), Румъния 116 086.00 0.00
Изходяща мобилност на постдокторанти, млади учени, изследователи и учени с цел обучение, обмяна на опит, преподаване и научноизследователска дейност.: Дейността е свързана с интернационализирането на висшите учебни заведения, партниращи си в проекта, и повишаване на цялостната квалификация и компетентност на постдокторанти, млади учени, изследователи и учени. В съществото си тя включва осъществяване на мобилности за преподаване и научноизследователска дейности, при които се очаква: (1) Развитие на широки връзки с международни научноизследователски групи, сътрудничеството с които може да бъде използвано за разширяване на компетенциите чрез активен обмен на знания; (2) Усвояване на нови научноизследователски и преподавателски техники и подходи; (3) Възможност за обучение за работа със специализирана и уникална техника, която не е налична в партньорските организации; (4) Придобиване на професионална компетентност в международен и мултикултурен контекст; (5) Осигуряване на опит тип „интернационализация в чужбина“. (6) Осъществяване на работа в партньорство по разработка на съвместни публикации и учебни материали; (7) Разширяване и утвърждаване на съществуващи международни връзки и контакти; (8) Осигуряване на устойчив обмен с асоциираните партньори и след приключване на проекта. Осъществяване на мобилностите ще бъде удостоверено със сертификат за успешно приключване, издаден от приемащите асоциирани партньори, удостоени с харта за висше образование „Еразъм“. Дейността е пряко свързана с въвеждането и стартирането на учебните програми разработвани в рамките на проекта. Повишената квалификация и компетентност на преподавателския състав участващ в мобилностите ще гарантира високо качествено обучение на европейско и интернационално ниво. 234 168.00 36 708.00
Входяща мобилност за преподаване: Привличане на чуждестранни преподаватели.: Дейността е свързана с интернационализирането на висшите учебни заведения, партниращи си в проекта, и в съществото си включва: (1) Привличане на международни преподаватели за провеждане на обучение, свързано с потребностите на разработените по проекта нови учебни програми на чужд език; (2) Стимулиране на нови подходи към преподаването и ученето в глобална и международна рамка, чрез активен обмен на знание, извършен на територията на приемащата организация; (3) Затвърждаване на връзките и свързаността с асоциираните партньори и установяване на устойчив и разрастващ се обмен на преподаватели, по-специално на входящи мобилности и след приключване на проекта. (4) Осигуряване на опит тип „интернационализация у дома“; (5) Подготовка на студентите за професионална социална реализация в международен и мултикултурен контекст. В това си естество дейността е пряко обвързана с изпълнението и реализирането на дейност „Разработване и въвеждане на съвместни учебни програми за обучение на чужд език с асоциираните партньори“. Входящите мобилности ще бъдат насочени към обучения по курсове, свързани с учебните програми разработени в рамките на проекта. 91 152.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.