Дейност 1 "Предоставяне на обучение за повишаване и/ или за придобиване на нова професионалната квалификация за заетите ". : "Учене през целия живот" и "продължаващо професионално обучение" са индикатори за наличие на процеси на иновация и развитие. Тези индикатори са механизъм за развитие на работната сила на икономиката в Европейския съюз. Професионалното обучение осигурява на компаниите конкурентно предимство, но също така увеличава професионалния капацитет – респ. цената на конкретния служител. Съвременната мениджърска практика се базира на тезата на техническите умения, теоретични знания и нагласата за сътрудничество между управленския екип и работниците. В „Си комерсиал 7“ ЕООД потребността от професионално обучение нараства непрекъснато. Динамичните промени в работната среда и задълженията на служителите означават учене през целия живот.
Всяко заложено по проекта обучение е идентифицирано чрез вътрешнофирмен анализ на потребностите. Анализът се осъществи на 3 етапа:
1. Анализ на ефективността – тук бяха определени различията между моментната производителност на труда и преследваната бизнес цел.
2. Анализ на причините за пропуски в ефективността – умения, капацитет и мотивация. На този етап бяха проучени служителите по следните критерии:
• Знания и умения
• Капацитет
• Мотивация и стимули
3. Анализ на потребностите. Мерки за подобряване на ефективността чрез обучения:
• Установен дефицит на знания и умения
• Недобро познаване и използване на новите технологии
• Повишена конкуренция
С оглед на гореизброеното, установихме потребност от следните обучения:
1. Обучение за придобиване на част от професия:
"Продавач - консултант" (код 341020), специалност "Продавач - консултант" (код 3410201) - втора квалификационна степен
- Обучаеми лица: 27 броя,
- Брой часове за обучение част от професия: 300 учебни часа
Това обучение е изключително важно за организацията, защото компанията търгува в над 20 различни държави и има свои търговски офиси на територията на редица градове в страната. Потребността от това обучение е резулатат от следното: заеманата длъжност, установен дефицит на знания и умения, работното място, висока конкуренция, динамични промени в търговията, въвеждане на нови технически средства.
2. Обучение за придобиване на част от професия:
"Хлебар - сладкар" (код 541030), специалност "Производство на сладкарски изделия" (код 5410302) - втора квалификационна степен
- Обучаеми лица: 60 броя
- Брой часове за обучение част от професия:: 300 учебни часа
Това обучение е пряко обвързано с дейността на компанията. Неговата нужда е наложена от: съответното работно място, предмета на дейност на компанията, конкуренция, въвеждане на нови технически средства, установен дефицит на знания и умения, недобро познаване и използване на новите технологии.
3. Обучение за придобиване на част от професия:
"Оператор в хранително – вкусовата промишленост" (код 541020), специалност "Производство на захар и захарни изделия" (код 5410206) - втора квалификационна степен
- Обучаеми лица: 60 броя
- Брой часове за обучение част от професия: :300 учебни часа
Това обучение е пряко обвързано с дейността на компанията. Неговата нужда е резултат от: предмета на дейност на компанията, характеристиката на съответното работно място, въвеждане на нови технически средства, установен дефицит на знания и умения, недобро познаване и използване на новите технологии, повишена конкуренция.
Всички обучения ще се осъществяват в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО) и ще се извършват в съответствие с установените нужди на работодателя и с насоченост към упражняваната сфера на дейност и професия. Всички обучени ще придобият документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за валидиране на професионална квалификация по част от професия
Бюджет на дейността: 147 обучаеми х 600 лв = 88 200 лв. |
88 200.00
|
0.00
|
Дейност 2 "Предоставяне на обучение за придобиване на ключови компетентности за заетите “. : Управлението на човешките ресурси е много ключов етап от фирмената политика на „Си комерсиал 7“ ЕООД. Обученията са важна дейност и чрез тях служителите ще повишат своята полезност за компанията и за разлика от другите ресурси на компанията, които с годините се амортизират, да увеличават своят капацитет и полезност с годините. Обученията по ключови компетентност, описани по-долу ще помогнат на работодателя да развие потенциала на служителите си и в замяна на това, ще получи по-качествена работна сила. От друга страна, придобиването на нови знания и умения ще стимулира заетите в „Си комерсиал 7“ като ги извади от рутината на всекидневната монотонна работа и това очаквано ще допринесе за продължителното им оставане на настоящото работно място.
Ключовите компетенции за учене през целия живот представляват комбинация от знания, умения и нагласи, от решаващо значение за развитието на човека, социалното включване, конкурентоспособността и пригодността за трудова заетост. Те увеличават възможностите за избор, повишават адаптивността към променящите се условия на живот и бизнес, правят хората социални, мобилни, конкурентоспособни и мотивирани. Обученията се организират с оглед необходимостта от повишаване на знанията и уменията по съответната ключова компетентност във връзка със създаване на реална предпоставка за подобрено общуване и осъзнаване на необходимостта от продължаващо обучение .
По настоящата дейност "Ключови компетентности" ще придобият общо 178 служители от целевата група - лица над 54 годишна възраст и лица с ниско и средно образование, разпределени в 3 ключови компетентности:
1. Ключова компетентност 2 – Обучение: "Общуване на чужди езици - Английски език"
- Обучаеми лица:10 броя
- Брой часове за обучение: 300 учебни часа и три нива на обучение.
Обучението по ключова компетентност 2 е пряко свързано с нуждата от формиране на умения на служителите за свободно ползване на специализираните технически и технологични средства на английски език, свободно ползване на специализираната техническа и технологична документация на английски език във връзка с провеждането на тестовете и анализите за осигуряване на входящия контрол на влаганите суровини и съответно последващия контрол на техническите и качествени параметри на продукцията, произвеждана от компанията. Компанията реализира своята продукция в над 25 страни, а основен език за комуникация е английският.
2. Ключова компетентност 2 – Обучение: "Общуване на чужди езици - италиански език"
- Обучаеми лица: 5 броя
- Брой часове за обучение: 300 учебни часа и три нива на обучение.
Необходимостта от това обучение произтича от факта, че комапнията работи с италиански партньори.
3. Ключова компетентност 4 – Обучение: "Дигитална компетентност"
- Обучаеми лица: 23 броя
- Брой часове за обучение: 45 учебни часа
В рамките на тази дейност, с оглед придобиване на необходимите умения за работа с компютърни програми за изпълнение на работните задължения, произтичат от заеманата длъжност. Обучението по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” е пряко свързано с необходимостта от формиране на нови знания и надграждане на познанията и практическите умения на служителите за провеждане на работна дейност, която в голямата си част е базирана на използването на компютърни програми и технологии.
3. Ключова компетентност 5 – „Умение за учене“
- Обучаеми лица:135 броя
В тази категория ще бъдат включени следните теми:
1.Умения за работа в екип
2.Комуникативни умения
3. Емоционална интелигентност
4. Преодоляване на безпокойството и справяне със стреса
Обучението ще бъде проведено в 9 групи х 15 служителя.
Заетите в „Си комерсиал 7“ ЕООД имат нужда от повишаване на уменията си за учене, за да отговорят и да са конкурентоспособни съобразно настъпващите бързи промени на пазара на труда. Придобиването на тази ключова компетентност ще подобри равния достъп до възможностите за учене през целия живот на заетите в компанията. |
35 150.00
|
0.00
|
Дейност 3 „Осигуряване на достъп до иновативни форми за учене през целия живот“ /коучинг/.
„Въвеждане на система за интерактивни методи за обучение, за учене през целия живот в Си Комерсиал 7 ЕООД“.: Дейност 3 „Осигуряване на достъп до иновативни форми за учене през целия живот в Си Комерсиал 7 ЕООД“
Мениджърският екип на Си комерс се изправя пред предизвикателства, които стоят пред компаниите в съвременната конкурентна среда. Как управляваме ресурсите си? Как можем да увеличим лоялността сред нашите клиенти и да придобием нови клиенти? Как да изпреварим конкуренцията и да останем актуални? Това са само няколко въпроса, с които ръководството трябва да се сблъскат в днешната работна среда.
Отговорът на тези въпроси са хората. Най-големият актив и ресурс на компанията е нейният човешки ресурс. Ангажирана, лоялна група хора, работещи заедно, независимо от препятствията, вероятно винаги ще надмине група хора, които не чувстват същата връзка с ролите си и с общите цели на компанията.
Интерактивният подход за обучение е от решаващо значение, както отбелязва Ерик Мазур (професор в Харвардския университет по инженерни и приложни науки): "Именно активното обучение, а не пасивното, прави невъзможно „проспиването на учебния час." Когато една обучителна среда се подхранва с участието на обучаемите, те се чувстват като част от решението. Те чувстват, че техният глас е важен и се чува, и което е по-важно – чувстват се ангажирани и значими.
Освен че събужда интереса на обучааемите, които са отгледани в хипер-стимулираща среда, интерактивното обучение повишава уменията за критично мислене, които са от основно значение за развитието на аналитичното мислене и са начин за постигане на основната цел на дейността - активното включване на обучаемите в процеса на учене, мислене и действие. Всички предимства и ползи от интерактивния и иновативен подход на преподаване ще допринесат за постигане на основните цели на Компанията – мотивирани и подготвени за пазара на труда и нуждите на компанията служители. Дейността предвижда изготвянето на иновативен интерактивен подход за обучение, съобразен и изцяло създаден за нуждите и целите на „Си комерс“ ЕООД и индивидуалните потребности на заетите в организацията. В допълнение на иновативните, интерактивни обучения е провеждането на 20 индивидуални коучинг сесии за мениджърския екип, както и 5 екипни сесии.
„Коучингът“ е сравнително ново понятие за нашите Компании. Повечето мениджъри в България не са запознати с важността на коучинга за развитието, растежа и представянето на служителите. Целта на нашата дейност е да подготви мениджърския екип не просто да управлява служителите си, а да ги направи съпричастни към работния процес с цел увеличаване на производителността, създаване на среда на доверие и автономност и постигане на по-добри резултати.
Дейността включва следните основни поддейности.
1. Създаване и разработване на система за интерактивни методи за обучение:
• Казус;
• Ролеви игри;
• Дискусия;
• Работа в малки групи;
• Коучинг подход.
2. Тестване на иновативни практики и подходи, чрез организиране и провеждане на:
2.1. Обучение на тема :
Обучение 1: Управление на стрес - Предвижда се обучението да бъде с продължителност 16 часа и да бъдат обучени 15 служители.
Обучние 2: Организиране и провеждане на ефективна среща - Предвижда се обучението да бъде с продължителност 16 часа и да бъдат обучени 15 служители.
2.2. Коучинг.
• 20 индивидуални коучинг сесии;
• 5 екипни коучинг сесии. Предвижда се кочинг сесията да бъде еднодневна и да бъдат обучени 8 служители.
3. Прилагане на иновативни инструменти за обучение на заетите чрез организиране на:
• Обучение за обучители с подход „учене чрез правене“ - продължителлност 40 часа - 15 служители
С изпълнението на тази дейност ще обезпечим следния индикатор: Увеличаване броя на заетите лица, работещи в сектори, основаващи се на знанията, високите технологии и ИКТ, екологосъобразната икономика, „белия” сектор и сектора на персоналните услуги, преработвателната промишленост с по-висока добавена стойност на труда, творческия и културния сектори, подобрили своите знания и умения с подкрепата на ОП РЧР.
|
25 200.00
|
0.00
|
Дейност 4. „Разработване и внедряване на системи за обучение на заети лица, отговарящи на високи стандарти за качество, съобразено с нуждите на Си Комерсиал 7 ЕООД“.: Дейност 4. „Разработване и внедряване на системи за обучение на заети лица, отговарящи на високи стандарти за качество, съобразено с нуждите на Си Комерсиал 7 ЕООД“.
Целта на дейността е разработване и внедряването на системи за осигуряване на възможности за обучение в организацията като инструмент за подкрепа и кариерно израстване, създаване на форми за планиране на обучения, избор на обучения и обучителни програми, като се цели развитие и адаптиране на компанията и на нейните служители.
Тази дейност е нова за България и ще способства за увеличаване на фирмената принадлежност, мотивацията и задържането на персонала, както и за повишаване на квалификацията като начин за реализиране на фирмени цели и резултати, планирани в стратегията за развитие на Си комерсиал ЕООД. Всички разработени документи, методологии и други ще са съобразени с потенциала на фирмата и ще са основани на индивидуален подход и конкретни идентифицирани потребности. Освен че дейността ще донесе много големи ползи за служителите и компанията, е изключително устойчива във времето. От системите за самообучение и вътрешно-фирмено обучение ще се възползват вече наетите лица, но и възможност за учене ще получат и новонаетите такива.
Дейността включва следните основни поддейности:
1. Система за самообучение.
1.1 Създаване и разработване на система за самообучение;
1.2 Внедряване на системата;
1.3 Обучаване на топ мениджъри;
1.4 Обучаване на екип, който ще работи със системата.
2. Система за вътрешно - фирмено обучение.
2.1 Създаване и разработване на система за вътрешно - фирмено обучение;
2.2 Внедряване на системата;
2.3 Обучаване на топ мениджъри;
2.4 Обучаване на екип, който ще работи със системата;
2.5 Създаване на правилник за обучение на служителите, с приложения :
• Ръководство за анализ на потребностите от обучения;
• Ръководство за оценка на ефективността от обученията.
3. Разработване на петгодишна стратегия и План за развитие на човешките ресурси в Си Комерсиал 7 ЕООД.
Стратегията ще включи следните елементи.
• Анализ на вътрешната среда;
• Анализ на състоянието на трудовия пазар;
• Анализ на човешките ресурси;
• Ключови фактори за изпълнение на Стратегията;
• Индикатори за мониторинг и изпълнение на Стратегията;
• План за реализиране на Стратегията;
Всички разработени документи, методологии и други ще бъдат съобразени с потенциала на „Си комерс“ ЕООД и ще са основани на индивидуален подход и конкретни идентифицирани потребности. За изготвяне на описаните документи и методики ще се използва екип от специалисти – психолози, треньори, обучители и коучинг специалисти. |
34 500.00
|
0.00
|