1.1. идентифициране на лица от целевите групи чрез проучвания : Идентифициране на лица от целевите групи ще се реализира чрез проучвания на територията на лица , навършили 16 г. отпаднали от училище и/или без основно образование, ще се използва информация от Книгите за подлежащи и Списък Образец 1 на училището. Ще се проведат срещи с Директор Дирекция "Бюро по труда ". За постигане на дейността ще се обработват лични данни. Идентифицирането на лицата ще се извърши в съответствие с описания Механизъм и идентифицираните лица да са съобразени с задължителния индикатор за изпълнение И 3213 „Лица над 16 години (включително роми), включени в курсове по ограмотяване или в курсове за усвояване на учебно съдържание, предвидено за изучаване в класове от прогимназиалния етап на основното образование по ОП“ и съставните му:
- И3213-1. Лица навършили 16 години, регистрирани в Дирекции „Бюро по труда“, включени в курсове по ограмотяване и/или в курсове за усвояване на учебно съдържание, предвидено за изучаване в класове от прогимназиалния етап на основното образование;
- И3213-2. Лица навършили 16 години, включени в курсове по ограмотяване;
- И3213-3. Лица навършили 16 години, включени в курсове за усвояване на учебно съдържание, предвидено за изучаване в класове от прогимназиалния етап на основното образование;
- И3213-4. Лица от 16 до 24 навършени години, включени в курсове за ограмотяване или в курсове за усвояване на учебно съдържание, предвидено за изучаване в класове от прогимназиалния етап на основното образование.
|
5 550.00
|
5 550.00
|
1.2 Мотивация на идентифицираните лица от целевите групи за включване в курсове за ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиален етапна основно образование, валидиране на резултати от неформално обучение и информално учене за придобиване на образователна степен/етап на основно образование: След като лицата бъдат идентифицирани, ще бъдат проведени 2 на брой мотивационни срещи на целевата група, с цел включване в курсове за ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиален етапна основно образование, валидиране на резултати от неформално обучение и информално учене за придобиване на образователна степен/етап на основно образование. Чрез срещите се цели идентифицираните лица да осъзнаят необходимостта от повишаване на образователния статус и ползите от това да сме образовани, да осъзнаят перспективите, които носи образованието и възможностите, които ще имат на пазара на труда. В срещите ще вземат участие минимум 20 човека, за целите на проекта и с цел отчетност ще се водят присъствени списъци. Покана за срещите ще бъде публикувана на информационното табло па училището и на сайта. |
20 846.00
|
18 240.00
|
1.3. мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за продължаване на образованието в по-горна образователна степен – първи етап на гимназиално образование – 8-10 клас : След приключване на курсовете за придобиване на компетентности от прогимназиален етапна основно образование, валидиране на резултати от неформално обучение и лицата завършат основно образование ще се проведат 5 броя мотивационни срещи и за продължаване на образованието на лицата в първи етап на гимназиално образование.Кампаниите ще се проведат 5 пъти по 1 ден, съгласно графика на планиране на дейностите. Целта е да се мотивира целевата група да продължи да повишава образователния си статус, което ще допринесе за лесното включване на пазара на труда и ще повиши социалния статус на целавата група. |
1 455.00
|
0.00
|
1.4 популяризиране на необходимостта от повишаване и насърчаване на грамотността и степените на образование сред целевите групи и привличане на общественото внимание към ползите от повишаване на грамотността като предпоставка за бъдеща заетост: Поддейност 1.4. предвижда популяризиране на необходимостта от повишаване и насърчаване на грамотността и степените на образование сред целевите групи и привличане на общественото внимание към ползите от повишаването на грамотността като предпоставка за бъдеща заетост. За целите на дейността ще се изработят информационни материали – чрез информационни материали съдържащи информация за ползите и възможностите от повишаване на грамотността. Информационните материали ще бъдат разпространени сред целевата група. Диплянат ще бъде разпространявана от 7 месец на стартиране на дейностите по проекта, ще бъде брандирана с логото на проекта. |
758.00
|
4 800.00
|
2.1 Организиране и провеждане на курсове за ограмотяване: Организацията за провеждане на планираните курсове за ограмотяване са съобразено с образователната среда в училището. В периода на изпълнение на проекта се предвижда по тази дейност да се включат 108 лица от които 97 да завършат успешно курс на ограмотяване. Обучаемите ще бъда организирано в 7 групи от 15 до 20 обучаеми и ще се провежда в самостоятелни стай за всяка група курсисти. Обучаемите ще ползват учебните помагала от проект "Нов шанс за успех" и ще се обучават по утвърдените от МОН учебни програми и планове. Преподавателите, които ще провеждат обучението са 8 наброй и ще работят по утвърден график при стартиране на проекта. Предвижда се обучението да се води от 15 преподавателя, които са работили като обучители по проект "Нов шанс за успех" в предходни години, 2 ще вадят за първи път обучения на възрастни. Хорариума часове, които ще поеме един преподавател ще бъде съобразено със служебната му натоварености ангажираност. До изпит ще се допускат лица, които имат минимум 80 % присъствие в часовете от курса. Провеждането на изпитите ще се осъществява в стаи до 20 обучаеми, които ще положат 4 наброй изпита. За осъществяване на организацията на изпитите, ще се ползват квестори във всяка стая, с които ще бъде сключен договор. Училището предвижда да провежда дейностите по проекта през целия период без прекъсване и не е проблем провеждането на курсови през учебна време. В тази връзка училището има основен и допълнителен корпус, с цел да не се нарушават учебните часове в училище в учебно време курсовете ще провеждат след приключване на часовете и в голям корпус на 2 и 3 етаж, за да не се смесват обучаемите с учениците в целодневно обучение, което ще се провежда в допълнителния корпус от учебната 2021/2022 г. Двата корпуса имат отделни входове и топла връзка между двата. На етап кандидатстване и на база опита ни с организацията за провеждането на курсовете, ОбУ "Пенчо Славейков" ще ползва добрите практики по проект „Нов шанс за успех“, и съгласно Стандартна таблица на разходите за единица продукт по процедура BG05M2OP001-3.020 „Ограмотяване на възрастни-2“ (Приложение XIV към Условията за кандидатстване) като е съобразена със заложените стойности на задължителния индикатор за изпълнение И 3213 „Лица над 16 години (включително роми), включени в курсове по ограмотяване или в курсове за усвояване на учебно съдържание, предвидено за изучаване в класове от прогимназиалния етап на основното образование по ОП“ и съставните му:o И 3213-1. Лица навършили 16 години, регистрирани в Дирекции „Бюро по труда“,
включени в курсове по ограмотяване и/или в курсове за усвояване на учебно съдържание, предвидено за изучаване в класове от прогимназиалния етап на основното образование.
И 3213-2. Лица навършили 16 години, включени в курсове по ограмотяване.o И 3213-3. Лица навършили 16 години, включени в курсове за усвояване на учебно съдържание, предвидено за изучаване в класове от прогимназиалния етап на основното образование.
Ограмотяването ще бъде разделено на два етапа:
- първи етап - стартират 4 групи;
- втори етап - след провеждане на изпитите на първи етап ще стартира обучение на 2 групи.
Курсът на обучение ще е с продължителност 5 месеца. |
75 175.00
|
75 175.00
|
2.2 организиране и провеждане на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование: Организацията за провеждане на планираните курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование са съобразено с образователната среда в училището. В периода на изпълнение на проекта се предвижда по тази дейност да се включат 393 лица, които да бъдат допуснати до изпит. Обучаемите ще бъда организирано в общо 18 групи от 15 до 20 обучаеми и ще се провежда в самостоятелни стай за всяка група курсисти, както следва:
- 5 клас - 9 групи, 142 обучаеми;- 6 клас - 9 групи, 143 обучаеми;- 7 клас - 9 групи, 149 обучаеми.Общо 424 курсиста.
Предвижда се обучаемите от групите за ограмотяване да продължат обучението си в 5,6 и 7 клас, с цел завършване наосновна образователна степен. Предвижда се да се идентифицират и допълнителен брой обучаеми в 5,и 6 клас, които се предвижда също да завършат основно образование и 7 клас , 1 допълнителна група. Броят обучаеми, които ще бъдат включени допълнително, освен тези от ограмотяване са следния:
- 5 клас - 2 групи, 47 обучаеми;- 6 клас - 1 групи, 163 обучаеми;- 7 клас - 1 групи, 20 обучаеми.
Обучаемите ще ползват учебните помагала от проект "Нов шанс за успех" и ще се обучават по утвърдените от МОН учебни програми и планове. Преподавателите, които ще провеждат обучението са 15 на брой и ще работят по утвърден график при стартиране на проекта, всички преподавателите са работили като обучители по проект "Нов шанс за успех" в предходни години. Преподавателите са специалисти по различни учебни предмети, което обезпечава учебния процес. Хорариума часове, които ще поеме един преподавател ще бъде съобразено със служебната му натоварености ангажираност и в зависимост от броя часове по предмета, който преподава. До изпит ще се допускат лица, които имат минимум 80 % присъствие в часовете от курса. Провеждането на изпитите ще се осъществява в стаи до 20 обучаеми, които ще положат 5 и 6 клас по 8 на брой изпита, а за 7 клас - 10 изпита . За осъществяване на организацията на изпитите, ще се ползват квестори във всяка стая, с които ще бъде сключен договор. Училището предвижда да провежда дейностите по проекта през целия период без прекъсване и не е проблем провеждането на курсови през учебна време. В тази връзка училището има основен и допълнителен корпус, с цел да не се нарушават учебните часове в училище в учебно време курсовете ще провеждат след приключване на часовете и в голям корпус на 2 и 3 етаж, за да не се смесват обучаемите с учениците в целодневно обучение, което ще се провежда в допълнителния корпус от учебната 2021/2022 г. Двата корпуса имат отделни входове и топла връзка между двата. На етап кандидатстване и на база опита ни с организацията за провеждането на курсовете, ОбУ "Пенчо Славейков" ще ползва добрите практики по проект „Нов шанс за успех“, и съгласно Стандартна таблица на разходите за единица продукт по процедура BG05M2OP001-3.020 „Ограмотяване на възрастни-2“ (Приложение XIV към Условията за кандидатстване) като е съобразена със заложените стойности на задължителния индикатор за изпълнение И 3213 „Лица над 16 години (включително роми), включени в курсове по ограмотяване или в курсове за усвояване на учебно съдържание, предвидено за изучаване в класове от прогимназиалния етап на основното образование по ОП“ и съставните му:o И 3213-1. , И 3213-2, И 3213-3.
Провеждането на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование ще стартират през 4 месец от стартирането на проекта и ще приключат през 23 месец.
Планираните дейност е в съответствие с описания Механизъм за идентифициране и мотивиране на целевите групи и е в принос към задължителния индикатор за изпълнение И 2327.
Курсът на обучение ще е с продължителност 3 месеца. |
214 185.00
|
214 185.00
|
2.3 оценяване и сертифициране на резултатите от проведените курсове: Всеки курс за ограмотяване или курс за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основно образование ще завършва с точен, краен резултат – завършен начален етап от основното образование (1-4 клас) и/или завършено основно образование (завършен 7 клас) и/или завършен клас от прогимназиалния етап на основното образование (5-6 клас). За краен резултат за целите на процедурата ще се издаде удостоверение по реда на чл.168, ал.1, т.3, 4 и 5 от ЗПУО20. краен резултат се доказва с:
В проектното предложение е заложен и задължителният индикатор за резултат Р 3213 „ Дял на получилите (включително роми) удостоверения за успешно завършени курсове по ограмотяване или за усвояване на учебно съдържание, предвидено за изучаване в класове от прогимназиалния етап на основното образование по ОП“ . При планиране стойността на индикатора се определя като относителен дял на броя на завършилите успешно лица – получили удостоверения след участие в курс за ограмотяване и/или курс за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап след успешни изпити спрямо броя на включените в курсове за ограмотяване и/или в курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап.
За целите на процедурата и измерването на индикатора се отчитат удостоверение за завършен начален етап и удостоверение за завършен най-високия клас от прогимназиалния етап или за завършено основно образование. |
25 850.00
|
25 850.00
|
2.4 Изплащане на стипендии за участие в курсове за ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиален етапна на основно образование: Стипендии за участие ще се изплащат съгласно Стандартна таблица на разходите за единица продукт и утвърдените учебни планове и програми от министъра на образованието и науката по проект „Нов шанс за успех“ за курсове за възрастни стипендия за участие се предоставя на лицата, участващи в минимум 80% от учебните часове на курса.
|
185 211.00
|
202 030.00
|
2.5 Изплатени суми за стипендии за успех за успешно положени изпити от курсове за ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиален етап на основно образование: Стипендиите за успех ще се изплащат само на лицата, които успешно са положили изпитите от курсовете за ограмотяване и от курсовете за придобиване на компетенции от прогимназиалния етап и са получили удостоверение за завършен етап/клас/степен на основно образование съгласно чл.168, ал.1, т.3, т.4 и т.5 от ЗПУО.
|
31 850.00
|
30 745.00
|
3. Изплатени стипендии за успех за успешно положен изпит за валидиране на резултати от неформално обучение и информално учене за придобиване на образователна степен/етап на основното образование: Валидиране на компетентности на лица ще се извършва съгласно чл. 122, т.1 и т.3 от Наредба № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците.
Провеждането на изпитите за валидиране по дейност 3 ще се извършва едновременно и с провеждането на изпитите по дейност 2 от проекта. Валидирането на компетентности по Дейност 3 ще е допустима само за лица от целевата група, които нямат придобито основно образование съгласно чл.166, ал.4 от ЗПУО. Дейност 3 обхваща процеса по заявяване, организиране и провеждане на изпитите за валидиране и издаването на документи в съответствие с действащата нормативна и под#x2;нормативна уредба. Издадените документи за валидиране ще бъдат регистрирани при условията и по реда на държавния образователен стандарт за информацията и документите. След положени успешно всички изпити за валидиране на лицата ще им бъде изплатена стипендия за успех за успешно положен изпит.
|
650.00
|
1 755.00
|
4. Подпомагане прехода от образование към реализация на пазара на труда: Подпомагането на прехода от образование към реализация на пазара на труда ще се реализира чрез информиране и представяне на подходящи професии Срещите ще бъдат групови дейности и ще запознаят курсистите с различни професии. Ще се извърши анализ на курсистите , с цел консултиране според придобитото по проекта образование за адаптиране на пазара на труда на територията. Обу ""Пенчо Славейков предвижда проследяване на обучаемите в продължение на 6 месеца след приключване на проекта, относно дали са се реализирали на пазара на труда и дали са продължили образованието с и в по-горен клас.
Дейност та е насочена към целевата група след придобито/успешно положени изпити за преход към по-висока следваща степен на образование и/или професионално обучение,
и/или включване на пазара на труда и/или запазване/подобряване статута на пазара на труда.Заложен е и допълнителен специфичен по процедурата индикатор за изпълнение „Лица, придобили основно образование в рамките на операцията и продължили в първи гимназиален етап на средно образование или в професионално обучение и/или започнали /останали на работа в рамките на шест месеца след приключване участието си в дейности по операцията“. |
3 400.00
|
3 400.00
|