Създаване и тестване на прототип на иновативен пробиотичен продукт (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 4 бр. експерти, придобиване на оборудване - 1 бр. ферментор и придобиване на хранителни материали и лабораторни консумативи, чиито количества са описани в бюджета на проекта и в плана за външно възлагане): Дейността по създаване и тестване на прототип на иновативен пробиотичен продукт ще включва:
- сформиране и работа на 4-членен екип по проекта, включващ висококвалифицирани специалисти с опит и образование в областта на разработваната иновация
- придобиване на ДМА - ферментор (биореактор)
- получаване и работа с класически микробиологични хранителни среди и хранителни среди, базирани на сертифицирани биокомпоненти
- получаване и работа с лабораторни консумативи
Необходимият ферментор по проекта ще бъде съвместим с изискванията за GMP („добри производствени практики”). Той има възможност за задаване на различни процедури на стерилизация, което позволява работа с различни хранителни среди – класически за микробиологичната практика и други субстрати като зеленчукови или плодови сокове, което допълнително разширява обхвата на изследванията и приложението на получените ферментационни продукти. Чрез него могат да се провеждат експериментални процеси на култивиране на пробиотични микроорганизми при изменение и регулиране на основни параметри на процеса (pH, температура, разбъркване, аерация и др.), както и допълнителни над 20 други параметъра, с цел индуциране на пробиотичната активност и продуцирането на биологично активни метаболити (органични киселини, бактериоцини и други метаболити с антимикробно действие). Ферменторът допринася още за разработването на прототип на иновативен пробиотичен продукт чрез следните си възможности:
- Провеждане на ферментационни процеси при вече стандартизирани условия и параметри с цел получаване на пилотни количества високоактивен пробиотичен продукт, който да бъде използван за предклинични изследвания;
- Култивиране на пробиотични бактерии, с вече доказани полезни свойства, в големи обеми при предварително установени оптимални условия с цел получаване на по-големи обеми от желаните индустриално важни продукти (метаболити);
- Възможност за автоматизация на ферментационния процес и високоефективна продукция на пробиотични бактерии;
В областта на микробиологията единственият начин да се разработят съществени иновации е да се извършат множество експерименти с различни хранителни среди и различни консистенции на хранителни елементи и ензими, с които да се стимулират различни проявления на бактерията. Защото една и съща бактерия, поставена в различни условия на ферментация, различна хранителната среда и при различни хранителни съставки, създава различни антимикробни пептиди. За да можем да достигнем до пептида, който е с най-висока консистенция срещу патогена хеликобактер пилори, ние трябва да направим множество ферментации чрез закупения по проекта ферментор и това обуславя разходите за хранителни среди и ензими. Същевременно, за да могат да се отчетат резултатите, са необходими много на брой изследвания на постферментационния процес и на крайния продукт, което изисква голям брой консумативи като епруветки, пипети, петрита. Без наличието на всички тези хранителни материали и лабораторни консумативи постигането на крайната цел – разработването на иновацията, е невъзможно, което поражда и необходимостта от тяхното закупуване по проекта.
Едни от важните научни консултанти на ПроВиотик са професорите Андрю Ондердонг и Райна Фичорова от Медицинския факултет на Харвардския университет в САЩ. Възможността да се разработи иновация на такова високо ниво, като нашия детски пробиотик със засилено противодействие срещу хеликобактер пилори, е да се провеждат дискусии и да се обменя опит с най-добрите учени в света. Ето защо с професорите Ондердонг и Фичорова ще бъдат проведени поне две консултации наживо, при които ще покажем първоначалните резултати от разработката на иновацията, ще планираме заедно бъдещите стъпки и задачи, необходими за получаваето на оптимален резултат, ще поискаме от тях препоръки и т.н. Това обуславя и включването в проекта на 2 бр. командировки до САЩ. |
268 581.00
|
240 277.34
|
Защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище (вкл. такси за регистрация на патент): Постигайки иновация на такова високо ниво, много е важно тя да бъде защитена във висококонкурентната среда не само в България, но в целия свят. В момента най-големите пазари на пробиотици се намират в САЩ и Западна Европа и ако не направим пълна защита на интелектуалната ни собственост върху иновацията навсякъде по света, съществува голям риск тя да стане обект на интелектуална кражба от страна на конкурентни компании от бранша, които да го представят като свой продукт. И тъй като амбиция на нашата компания наистина е да се превърне в Производител № 1 на детски пробиотик в света, основна предпоставка за постигането на тази цел, е в бъдеще да придобием валиден патент за разработката ни с действие на всички тези пазари.
Затова по проекта планираме чрез наемане на адвокатска кантора - представител по интелектуална собственост, да подадем заявка за патент за територията на България (чрез Патентно ведомство) и PCT-заявка за света. PCT-заявката позволява да се „запазят” едновременно 152 страни с една заявка за срок от 3 години. Това дава възможност да се проведе пазарно проучване кои пазари са основни и с най-голям потенциал за пазарна реализация на новосъздадения ни продукт, след което въз основа на резултатите да направим заявка за издаване на патент с действие на съответния пазар в тази държава. |
89 000.00
|
87 000.00
|
Разработване на технологии за производство на иновативния продукт: След като завърши разработването на иновацията по проекта, ние ще знаем основни съставки и основни критерии за увеличаване на антимикробната дейност на бактерията Лактобацилус Булгарикус GLB 44 срещу хеликобактер пилори в детския пробиотик. Това, което все още няма да знаем, обаче, е точната производствена технология, за да може да се внедри в производство този краен продукт. Това включва данни относно температурата на работа на ферментора, времетраенето на ферментацията и лиофилизацията при големи (промишлени) количества пробиотични съставки и специфики, свързани с мащабирането на процеса от нашата иновация до производствените количества, които ще създадат крайния пазарен продукт. Посредством тази дейност ще се изработи точна и детайлна технологична стратегия за преминаването на нашата иновация от експериментални лабораторни условия до поточната производствена линия. Или с други думи, ще се направи теоретичен анализ и проучване (след серия от експерименти) за най-целесъобразните начини за бъдещото внедряване в производство на новия детски пробиотик на компанията. |
25 000.00
|
75 000.00
|
Изработване на пазарен анализ и проучване за реализация на иновативния продукт: Предвиденият по проекта пазарен анализ и проучване е пряко свързан с пазарната реализация на разработвания иновативен продукт на ПроВиотик. Въпреки сериозните пазарни позици, които компанията вече си е създала (особено в САЩ, Канада и ЕС), амбицията й е да бъдат проучени и други възможни пазари по света, където новият детски пробиотик би намерил успешна пазарна реализация. Анализът ще включва проучване на местната нормативна уредба в тези държави, потенциалните таргет-групи, местната покупателна способност на потребителите, културните традиции и особености, и т.н. Пазарите, на които ще се реализира той, следва предварително да бъдат ясно и точно идентифицирани и описани, за да може впоследствие да бъде надеждно предвидена динамиката на навлизане на новия ни пробиотичен продукт на тях, както и да бъдат установени и други допълнителни търговски практики. Един такъв анализ ще спомогне индиректно и за бъдещото развитие на компанията като цяло, спомагайки за насърчаване на по-нататъшните и проекти и инвестиции в областта на разработването на иновативни биопродукти за здравословен начин на живот. |
20 000.00
|
12 000.00
|
Изработване на маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт: Всяка една стратегия за развитие на нов продукт може да се осъществи успешно, ако притежава добре подготвен маркетингов план от самото й начало. Планът на ПроВиотик ще включва всички маркетингови стъпки за навлизане на новия ни продукт на пазарите у нас и по света, идентифициране на способите за достигане до крайния клиент, поддържането на вече разработените дистрибуционни канали, разпределянето на средствата за реклама и т.н. Маркетинговият план следва да определи потенциала за реализация на новия пробиотичен продукт. Маркетинговият план следва да представи подробен анализ на потенциалните клиенти на разработвания продукт, на неговите конкурентни предимства и слабости, при отчетени културните и национални особености на отделните пазари по света. |
25 000.00
|
12 900.00
|
Визуализация на проекта: ПроВиотик АД ще спази всички мерки за информиране и публичност, които трябва да се прилагат при изпълнение на проекти финансирани от ЕСИФ и съдържащи се в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. За целта по проекта ще бъдат закупени:
- Обозначителна табела (2 бр.)
- Информационни листовки за проекта (100 бр.)
- Информационни стикери (200 бр.)
Обозначителните табели ще бъдат с размери 70/100 см. и ще съдържат информация за наименованието, целите и стойността на проекта, реализиран с подкрепата на Европейския съюз и Република България. Ще бъдат изработени от PVC медия, устойчива на атмосферни влияния, директен печат или облепване с фолио (според договора с изпълнителя), пълноцветно оформление, съгласно насоките за визуализация и публичност на програмата. Предвижда се едната от табелите да бъде поставена в стопанския обект за изпълнение на проекта в град Ловеч, а другата - в административния офис на компанията в град София.
Върху доставения дълготраен материален актив (ферментор), както и върху по-едрите лабораторни консумативи ще бъдат поставени изработените информационни стикери.
За осигуряване публичността на проекта ще бъдат изработени и информационни листовки с формат А4, тройна прегъвка, пълноцветен печат, указващи приноса на Европейския съюз и Република България за реализирането на проекта. |
1 600.00
|
1 264.00
|