Подобряване достъпа до училищно образование и намаляване процента на учениците от маргинализираните групи, преждевременно напуснали системата чрез ползване на иновативни методи за допълнително обучение за преодоляване на образователни трудности по български език и подобряване на материално техническите условия в училището.: Дейността предвижда сформиране на една група от 10 ученика от училището - кандидат за допълнителна подготовка по български език и литература, с цел подобряване на знанията, подобряване на четивната грамотност, преодоляване на бариерите за общуване. Посещавайки групата за допълнителна подготовка по БЕЛ учениците ще имат възможност да преодолеят затрудненията си в изучаването на БЕЛ, изучаване на учебния материал, както и за създаване на условия за успешна социализация в образователния процес. Групата ще се води от висококвалифициран преподавател.Ще се използват нови, иновативни методи за обучение и богат набор от дидактически материали.За повишаване интереса на децата към ученето част от учебните занятия ще бъдат изнесени извън сградата на училището, в читалищната библиотека в селото. С помощта на преподавателя ще се упражнява писане,четене на литература,ще се използат интерактивни игри за усъвършенстване на четенето, писането и изразяването на български език.С цел подобряване интереса на учениците те ще бъдат включени в драматизации, с познати герои.Това ще подобри работата им с текстове на български език, работа им в екип, възможността да запаметяват текст, самочувствието им и възможността за изява на непоказани таланти пред публика.
Друг метод на работа,който до сега не е използван на територията на училището ще бъде включването на децата в занимания свързани с придобиване на знания и умения за издаване на вестник и дипляна с презентация за училището.Вестникът идипляната ще бъдат публикувани на Интернетстраницата на училището .
В рамките на дейността се предвижда организиране на 3 обучителни пътуваня "По стъпките на нашите възрожденци". Там членовете на целевата група ще имат възможност да се запознаят с живота,делото и творчеството на българските възрожденски писатели.Иновационен метод,за практическо приложение на наученото е включването им подготовка на радиопредавания по училищното радио.
С изпълнението на тази дейност учениците ще овладеят основни правописни и правоговорни правила, ще изградят умения за общуване, ще усъвършенства уменията им да четат правилно,съзнателно и изразително.Обучението ще има практическа насоченост.децата да усвоят подготовката и писането на заявление,молби и др.документи от административно-деловия стил с цел да бъдат полезни на своите родители,които имат ниска грамотност по български език като за целта ползват светлия пример на възрожденците.
С цел ползване на нови методи за работа ще бъде закупена и инсталирана Интернетплатформа Moodle,таблети за учениците и преподавателя. Интернетплатформата Moodle е одобрена от МОН и ще помогне за публикуване на текстови и групови задачи,обикновени задани,тестове и пр. По този чрез интерактивното обучение ще се разгърнат и усъвършенстват възможностите на учениците.- за разработване на вестника в група, задаване на допълнителна работа, която не натоварва ученика, а му създава възможност да използава съвременни средства на изразяване на идеите си и за изучаване на нови,полезни неща.И разбира се не на последно място интересно поднесения материал се запомня много по-лесно и дълготрайно.
Учениците ще се включат в благотворителна кампания за набиране книги за новосъздадената училищна библиотека.Те ще бъдат включени в изготвяне на текстове,писане на писма да вестници и издателства на книги, фирми и граждани с разясняване на кампанията.Тази дейност ще допринесе за подобряване на грамотността на целевата група и самочувствието,че децата се справят по-добре с българския език .В кампанията ще получим подкрепа от техните родители.
Ще бъдат закупени таблети за интерактивно обучение, дидактически и учебни материали за създаване на подходящи условия за работа.
Ще се органицзират две състезания по грамотност. Предвижда се да се осигури награден фонд от купи, медали произведения на художествена литература.
Изпълнението на дейността ще създаде условия и ще гарантира равен достъп до качествено образование и успешно интегриране на 10 ученика от целевата група. |
21 680.08
|
10 297.61
|
Подобряване достъпа до училищно образование и намаляване процента на учениците от маргинализираните групи, преждевременно напуснали системата чрез допълнителна работа на педагогическите специалисти с целевата група чрез иновативни методи за спортни занимания, изобразително и танцово изкуство.: Тази дейност е насочена към развитие на потенциала на целевата група за съхраняване на културната идентичност в интеркултурна среда и спортния дух,чрез създаване на три групи по интереси.Създаване на група по интереси "СПОРТЪТ Е ЗА ВСИЧКИ". В групата ще бъдат включени 10 ученика от маргинализирани групи, вкл.роми и 5 ученици от немаргинализирани групи, които ще развиват спортни умения в различни видове спорт. Спортът ще даде възможност на участниците в тях да бъдат възпитавани в спортен дух и екипност. Групата ще се води от професионален учител. Спортът калява здравето, спортът учи на толерантност, спортът те учи да печелиш и да приемеш, че може да загубиш, да си втори. Това са изключително важни качества за формирането на личността и са в полза на познанието и приобщаването с различни средства за по-добро интегриране в обществото на нашите млади представители на маргинализирани групи. Чрез създаването на тази група учениците ще могат да участват в спортни дейности, които до сега на са били достъпни за тях.Ще могат да покажат спортен дух.От изключително значениее,че ще работят заедно с деца от немаргинализирани групи.Учениците ще провеждат занимания в три направления: фитнес на открито,спорт за всеки,колоездене.Дейността предвижда провеждане на лагер на море и планина.Това ще даде възможност на учениците от групата да тренират извън училището, да се срещат с нови хора.По време на двата лагера ще бъдат включени и ученици от училището партньор, което е нова крачка в подобряване на партньорските отношения и възможност да тренират и се състезават заедно представители на маргинализирани общности от различни възрастови групи.Това ще допринесе и е възможностмалките да се учат от опита на по-големите.Ще бъдат проведени 4 състезания по колоездене,волейбол,народна топка и лека атлетика.За по-добро преждане на заниманията по спорт ще бъдат закупени спортни пособия.
Създаване на група по танцово изкуство"Танцът е в кръвта ни". В групата ще участват 10 деца представители на маргинализирани групи,вкл.роми и 3 деца от немаргинализирани групи.В процеса на работа децата ще общуват по-между си и това ще създаде възможност за естествено интегриране и преминаване на бариери в общуването. Музиката и танците създават възможност учениците да общуват по-лесно помежду си. Децата с помощта на преподавател ще имат възможнодст да се запознаят с фолклора,обичаите и танците различни етноси и в частност на ромския етнос. Познавайки културата на другия децата се учат да зачитат и уважават различните.В групата те ще изучават както български така и ромски танци. В рамките на ДВЕ обучителните пътувания децата ще вземат участие в два фолклорни фестивала - единият международен в с.Челопеч и другият "Отворено сърце" във Велико Търново.
Двамата партньори по проекта ще проведат обучителните пътувания заедно, което ще създаде по-добри партньорски отношения както между учениците така и между преподавателите ангажирани с проекта.
Група по приложно и изобразително изкуство "Нарисувай света" с участие на 10 ученика представители на маргинализирани групи,вкл.роми и 2 деца от немаргинализирани групи.Групата ще се води от висококвалифициран преподавател.Учениците ще творят в мултикултурна среда, ще развиват своите таланти. В тази група участниците ще се запознаят с различни видове изобразителни дейности, техники, материали и ще общуват помежду си с езика на изкуството.Учениците ще вземат участие в два пленера и ще подготвят две изложби със свои произведения.По време на пленерите ще работят заедно с учениците от портньорското училище.
Предвижда се всяка група да провежда занятия по два астрономически часа седмично /45 мин.занимания с учениците и 15 мин.подготовка на учителя за учебния час и работа с документация/ - 70 за първата година и 70 за втората година, която обхваща проекта.Всички преподаватели притежават Удостоверение за завършен курс за работа с маргинализирани групи. |
58 124.99
|
42 838.44
|
Съвместни изяви за насърчаване общуването между маргинализирани и немаргинализирани групи и подобряване на МТБ..: В основата на дейността "Съвместни изяви за насърчаване общуването между маргинализирани и немаргинализирани групи" стои като основна цел подобреното общуване между всички в рамките на училището и да се подобри възможността за приобщаване на родителите в училищните дейности.В изпълнението описаните по горе дейности " Подобряване достъпа до училищно образование и намаляване процента на учениците от маргинализираните групи, преждевременно напуснали системата чрез ползване на иновативни методи за допълнително обучение за преодоляване на образователни трудности по български език и подобряване на материално техническите условия в училището" и . дейност"Подобряване достъпа до училищно образование и намаляване процента на учениците от маргинализираните групи, преждевременно напуснали системата чрез допълнителна работа на педагогическите специалисти с целевата група чрез иновативни методи за спортни занимания, изобразително и танцово изкуство" общуването между маргинализирани и немаргинализирани групи са широко са застъпени. Във всяка от изявите на представителите на маргинализирани групи са включени и представители на немаргинализирани групи. Родителите също имат своето място.
За подобряване на комуникативната среда ще се достави и монтира аудио озвучителна техника за училището и двора. Ще се създаде училищно радио,автоматичен звънец,вътрешно и външно оповестяване.Това ще подобри комуникативната среда в училище. Училищното радио е сред иновациите, чрез коитоще се подобри качеството на образователния процес и развитие на талантите и заложбите на учениците. Радиопредаватели ще бъдат монтирани във всяка от класните стаи, административните звена и коридорите на училището. Осигурената транслираща и студийна техника на училищното радио ще бъде използвана за създаване и излъчване по предавателите в училището на училищни радиопредавания, емисии новини и съобщения за актуални събития.Тук основно ще се включат членовете на групата за допълнително обучение по БЕЛ,подпомагани от представители на немаргинализирани групи.
Акцент в дейността ще бъде честването на патронния празник на училището, което ще посрещне своята 165 годишнина. В дейностите ще бъдат включени и родителите. от маргинализирани и немаргинализирани групи. В рамките на проекта ще се проведат две тренинг - обучения теми „Заедно в училище ” и „Толерантност ”в рамките на 8 уч. часа за 40 родители, представители на маргинализирани и немаргинализирани групи разпределени в 4 групи в рамките на 8 часа. За изпълнението на дейността ще бъде нает училищен психолог.
Тренинг - обученията ще бъдат фокусирани върху активно включване на родителите във възпитателно – образователния процес в дучилищата на територията на МИГ Лом. Целта на обученията е възпитаване на толерантни качества у родителите чрез собствения им положителен пример, който да се предаде на децата в семейството. В тренингите се предвижда да се развият уменията на родителите за толерантно общуване, недискриминация и приемащо поведение към различиетои формиране на пново отношение къмобучението на децата им. |
3 957.67
|
1 868.37
|
Подобряване достъпа до училищно образование и намаляване процента на учениците от маргинализираните групи, преждевременно напуснали системата чрез ползване на иновативни методи за допълнително обучение за преодоляване на образователни трудности по български език и подобряване на материално техническите условия в училището. : Дейността предвижда сформиране на една група от 10 ученика от училището-партньор за допълнителна подготовка по български език и литература, с цел подобряване на знанията, подобряване на четивната грамотност, преодоляване на бариерите за общуване. Посещавайки групата за допълнителна подготовка по БЕЛ учениците ще имат възможност да преодолеят затрудненията си в изучаването на БЕЛ, изучаване на учебния материал, както и за създаване на условия за успешна социализация в образователния процес. Групата ще се води от висококвалифициран преподавател.Ще се използват нови, иновативни методи за обучение и богат набор от дидактически материали.За повишаване интереса на децата към ученето част от учебните занятия ще бъдат изнесени извън сградата на училището, в читалищната библиотека в селото. С помощта на преподавателя ще се упражнява писане,четене на литература,ще се използат интерактивни игри за усъвършенстване на четенето, писането и изразяването на български език.С цел подобряване интереса на учениците те ще бъдат включени в драматизации, с познати герои.Това ще подобри работата им с текстове на български език, работа им в екип, възможността да запаметяват текст, самочувствието им и възможността за изява на непоказани таланти пред публика.
Друг метод на работа,който до сега не е използван на територията на училището ще бъде включването на децата в занимания свързани с придобиване на знания и умения за издаване на вестник и дипляна с презентация за училището.Вестникът идипляната ще бъдат публикувани на Интернетстраницата на училището .
В рамките на дейността се предвижда организиране на обучително пътуване "По стъпките на нашите възрожденци". Там членовете на целевата група ще имат възможност да се запознаят с живота,делото и творчеството на българските възрожденски писатели.Иновационен метод,за практическо приложение на наученото е включването им в подготовка на радиопредавания по училищното радио..
С изпълнението на тази дейност учениците ще овладеят основни правописни и правоговорни правила, ще изградят умения за общуване, ще усъвършенства уменията им да четат правилно,съзнателно и изразително.Обучението ще има практическа насоченост.децата да усвоят подготовката и писането на заявление,молби и др.документи от
административно-деловия стил с цел да бъдат полезни на своите родители,които имат ниска грамотност по български език като за целта ползват светлия пример на възрожденците.
С цел ползване на нови методи за работа ще бъде закупена и инсталирана Интернетплатформа Moodle,таблети за учениците и преподавателя. Интернетплатформата Moodle е одобрена от МОН и ще помогне за публикуване на текстови и групови задачи,обикновени задани,тестове и пр. По този чрез интерактивното обучение ще се разгърнат и усъвършенстват възможностите на учениците.- за разработване на вестника в група, задаване на допълнителна работа, която не натоварва ученика, а му създава възможност да използава съвременни средства на изразяване на идеите си и за изучаване на нови,полезни неща.И разбира се не на последно място интересно поднесения материал се запомня много по-лесно и дълготрайно.
Учениците ще се включат в благотворителна кампания за набиране книги за новосъздадената училищна библиотека.Те ще бъдат включени в изготвяне на текстове,писане на писма да вестници и издателства на книги, фирми и граждани с разясняване на кампанията.Тази дейност ще допринесе за подобряване на грамотността на целевата група и самочувствието,че децата се справят по-добре с българския език .В кампанията ще получим подкрепа от техните родители.
Ще бъдат закупени таблети за интерактивно обучение, дидактически и учебни материали за създаване на подходящи условия за работа.
Ще се органицзират две състезания по грамотност. Предвижда се да се осигури награден фонд от купи, медали произведения на художествена литература.
Изпълнението на дейността ще създаде условия и ще гарантира равен достъп до качествено образование и успешно интегриране на 10 ученика от целевата група. |
21 312.60
|
4 200.01
|
Подобряване достъпа до училищно образование и намаляване процента на учениците от маргинализираните групи, преждевременно напуснали системата чрез допълнителна работа на педагогическите специалисти с целевата група чрез иновативни методи за спортни занимания, изобразително и танцово изкуство и подобряване на материално техническите условия.: Тази дейност е насочена към развитие на потенциала на целевата група за съхраняване на културната идентичност в интеркултурна среда и спортния дух,чрез създаване на три групи по интереси.Създаване на група по интереси "СПОРТЪТ Е ЗА ВСИЧКИ". В групата ще бъдат включени 10 ученика от маргинализирани групи, вкл.роми и 5 ученици от немаргинализирани групи, които ще развиват спортни умения в различни видове спорт. Спортът ще даде възможност на участниците в тях да бъдат възпитавани в спортен дух и екипност. Групата ще се води от професионален учител. Спортът калява здравето, спортът учи на толерантност, спортът те учи да печелиш и да приемеш, че може да загубиш, да си втори. Това са изключително важни качества за формирането на личността и са в полза на познанието и приобщаването с различни средства за по-добро интегриране в обществото на нашите млади представители на маргинализирани групи. Чрез създаването на тази група учениците ще могат да участват в спортни дейности, които до сега на са били достъпни за тях.Ще могат да покажат спортен дух.От изключително значениее,че ще работят заедно с деца от немаргинализирани групи.Учениците ще провеждат занимания в три направления: фитнес на открито,спорт за всеки,колоездене.Дейността предвижда провеждане на лагер на море и планина.Това ще даде възможност на учениците от групата да тренират извън училището, да се срещат с нови хора.По време на двата лагера ще бъдат включени и ученици от училището партньор, което е нова крачка в подобряване на партньорските отношения и възможност да тренират и се състезават заедно представители на маргинализирани общности от различни възрастови групи.Това ще допринесе и е възможностмалките да се учат от опита на по-големите.Ще бъдат проведени 4 състезания по колоездене,волейбол,народна топка и лека атлетика.За по-добро преждане на заниманията по спорт ще бъдат закупени спортни пособия.
Създаване на група по танцово изкуство"Танцът е в кръвта ни". В групата ще участват 10 деца представители на маргинализирани групи,вкл.роми и 3 деца от немаргинализирани групи.В процеса на работа децата ще общуват по-между си и това ще създаде възможност за естествено интегриране и преминаване на бариери в общуването. Музиката и танците създават възможност учениците да общуват по-лесно помежду си. Децата с помощта на преподавател ще имат възможнодст да се запознаят с фолклора,обичаите и танците различни етноси и в частност на ромския етнос. Познавайки културата на другия децата се учат да зачитат и уважават различните.В групата те ще изучават както български така и ромски танци. В рамките на ДВЕ обучителните пътувания децата ще вземат участие в два фолклорни фестивала - единият международен в с.Челопеч и другият "Отворено сърце" във Велико Търново.
Двамата партньори по проекта ще проведат обучителните пътувания заедно, което ще създаде по-добри партньорски отношения както между учениците така и между преподавателите ангажирани с проекта.
Група по приложно и изобразително изкуство "Нарисувай света" с участие на 10 ученика представители на маргинализирани групи,вкл.роми и 2 деца от немаргинализирани групи.Групата ще се води от висококвалифициран преподавател.Учениците ще творят в мултикултурна среда, ще развиват своите таланти. В тази група участниците ще се запознаят с различни видове изобразителни дейности, техники, материали и ще общуват помежду си с езика на изкуството.Учениците ще вземат участие в два пленера и ще подготвят две изложби със свои произведения.По време на пленерите ще работят заедно с учениците от портньорското училище.
Предвижда се всяка група да провежда занятия по два астрономически часа седмично /45 мин.занимания с учениците и 15 мин.подготовка на учителя за учебния час и работа с документация/ - 70 за първата година и 70 за втората година, която обхваща проекта.Всички преподаватели притежават Удостоверение за завършен курс за работа с маргинализирани групи. |
56 053.86
|
8 960.04
|
Съвместни изяви за насърчаване общуването между маргинализирани и не маргинализирани групи.: В основата на дейността "Съвместни изяви за насърчаване общуването между маргинализирани и немаргинализирани групи" стои като основна цел подобреното общуване между всички в рамките на училището и да се подобри възможността за приобщаване на родителите в училищните дейности.В изпълнението описаните по горе дейности " Подобряване достъпа до училищно образование и намаляване процента на учениците от маргинализираните групи, преждевременно напуснали системата чрез ползване на иновативни методи за допълнително обучение за преодоляване на образователни трудности по български език и подобряване на материално техническите условия в училището" и . дейност"Подобряване достъпа до училищно образование и намаляване процента на учениците от маргинализираните групи, преждевременно напуснали системата чрез допълнителна работа на педагогическите специалисти с целевата група чрез иновативни методи за спортни занимания, изобразително и танцово изкуство" общуването между маргинализирани и немаргинализирани групи са широко са застъпени. Във всяка от изявите на представителите на маргинализирани групи са включени и представители на немаргинализирани групи. Родителите също имат своето място.
За подобряване на комуникативната среда ще се достави и монтира аудио озвучителна техника за училището и двора. Ще се създаде училищно радио,автоматичен звънец,вътрешно и външно оповестяване.Това ще подобри комуникативната среда в училище. Училищното радио е сред иновациите, чрез коитоще се подобри качеството на образователния процес и развитие на талантите и заложбите на учениците. Радиопредаватели ще бъдат монтирани във всяка от класните стаи, административните звена и коридорите на училището. Осигурената транслираща и студийна техника на училищното радио ще бъде използвана за създаване и излъчване по предавателите в училището на училищни радиопредавания, емисии новини и съобщения за актуални събития.Тук основно ще се включат членовете на групата за допълнително обучение по БЕЛ,подпомагани от представители на немаргинализирани групи.
Акцент в дейността ще бъде честването на патронния празник на училището. В дейностите ще бъдат включени и родителите. от маргинализирани и немаргинализирани групи. В рамките на проекта ще се проведат две тренинг - обучения теми „Заедно в училище ” и „Толерантност ”в рамките на 8 уч. часа за 40 родители, представители на маргинализирани и немаргинализирани групи разпределени в 4 групи в рамките на 8 часа. За изпълнението на дейността ще бъде нает училищен психолог.
Тренинг - обученията ще бъдат фокусирани върху активно включване на родителите във възпитателно – образователния процес в дучилищата на територията на МИГ Лом. Целта на обученията е възпитаване на толерантни качества у родителите чрез собствения им положителен пример, който да се предаде на децата в семейството. В тренингите се предвижда да се развият уменията на родителите за толерантно общуване, недискриминация и приемащо поведение към различиетои формиране на пново отношение къмобучението на децата им. |
5 021.32
|
0.00
|