Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда дейности за обновяване и внедряване на мерки за енергийната ефективност на многофамилни жилищни сгради на територията на град Свищов, в т.ч.: 1. СС „Орфей“ гр. Свищов, ул. „Н. Бозвели“ № 17; 2. СС „Лебед“ гр. Свищов, ул. „Петър Парчевич“ № 13; 3. СС „Лилия“ гр. Свищов, ул. „Граф Игнатиев“ №5; 4. СС "Калето", Гр. Свищов, ул. "Цанко Церковски" № 5, блок Калето; 5. СС "Свищов", Гр. Свищов, ул. "К. Д. Аврамов" № 2; 6. СС "Бреза",гр. Свищов, ул. "Генерал П. Киселов" № 2, блок "Радецки"; 7. СС "Мечта", гр. Свищов, ул. "Черни връх" № 22, блок 4; 8. СС "Иваница Данчев 2, гр. Свищов, ул. "Иваница Данчев" № 2; 9. СС "ВЕГА 1",гр. Свищов, ул. "Григор Стоянов" № 4, блок "ВЕГА 1"; 10. СС "Блока до пожарната", гр. Свищов, ул. "Патрирах Евтимий" № 4, блок 7; 11. СС "Черни връх 11", гр. Свищов, ул. "Черни връх" № 11; 12. СС "Дунавия", гр. Свищов, ул. "Трети март" № 69; 13 СС "Съгласие", гр. Свищов, ул. "Патриарх Евтимий" № 16; 14. СС "Люляк",гр. Свищов, ул. "Генерал Йолшин" № 1; 15 СС "ВЕГА 3", гр. Свищов, ул. "Григор Стоянов" № 8; 16. СС "Нов живот", гр. Свищов, ул. "Хаджи Димитър" № 10; 17. СС "Хаджи Димитър 13", гр. Свищов, ул. "Хаджи Димитър" № 13. 
Общата застроена площ на сградите е 4 641,74 кв.м., а общата застроена площ 27 646,12 кв. м.
Мерките предвиждат изпълнение на следните СМР и дейности: 
- дейности по конструктивно възстановяване/усилване/основен ремонт, в зависимост от повредите, настъпили по време на експлоатацията,  предписани като задължителни за сградата в техническото обследване; 
- изпълнение на мерки за енергийна ефективност, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност;
- обновяване на общите части на многофамилните жилищни сгради ;
- съпътстващи строителни и монтажни работи, свързани с изпълнението на мерките за енергийна ефективност и съответното възстановяване на общите части на сградата в резултат на изпълнените мерки с енергоспестяващ ефект.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: За осъществяване на всички задачи по организацията и управлението на проекта ще отговаря екипът за изпълнение на проекта, в който са включени следните позиции: - Ръководител проект; - Координатор; - Счетоводител; - Технически сътрудник; - Асистент. За гарантиране спазването на тези принципи и с цел качественото, в рамките на заложените времеви и финансови параметри за изпълнение на проекта, ще бъдат подготвени и утвърдени всички необходими документи и процедури, определящи правилата и стъпките за реализирането му. За тази цел след стартирането на проекта екипът: - ще се запознае с условията и приложимите процедури за изпълнението на проекта; - ще се запознае с определението за нередност, както и с правилата за докладването и отчитането на нередности; - ще приеме подробен план за изпълнението на проекта с адаптиране на плана за действие към реални дати и ясно разпределение на конкретните задачи на всеки член на екипа във времето; - ще обсъди и приеме в окончателен вариант предварително разработени от ръководителя на проекта описания на задълженията, отговорностите и организационните взаимоотношения за всяка една длъжност в екипа по проекта; - ще се запознае с изискванията за отчитане и работа в системата ИСУН, като администрирането и отчитането ще бъдат осъществявани от ръководителя на проекта и проектния екип в пълно съответствие с изискванията на договора за безвъзмездна помощ; - ще бъде докладвано своевременно за възникнали нередности, както и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности; - ще гарантира спазването на разпоредбите на действащото законодателство, отнасящо се до управлението и изпълнението на проекта; - ще се осигури пълна прозрачност и проследимост на извършените по проекта дейности и направените разходи, като пълен достъп до информацията за проекта ще имат представителите на Договарящия орган, Сертифициращия орган, Одитиращия орган, други одитиращи органи и органи на Европейската Комисия. За да се постигнат очакваните цели, резултати и ползи за целевите групи, основополагащи принципи при организирането и управлението на проекта, ще бъдат: - ясно структуриране и разпределение на задачите по реализацията на проекта във времето; - ясно разграничаване на функциите и отговорностите на всеки един член на екипа; - оптимално използване на наличните човешки ресурси; - ясно дефинирани правила и ред за комуникация и отчитане; - ограничаване на рисковете пред успешната реализация на проекта; - равенство, координация и партньорство между всички участници в управлението на проекта. Всички членове на екипа за управление на проекта са служители на община Свищов. Стойността на разходите за възнаграждение на всеки един участник е определена на база часовата ставка на неговото възнаграждение, по среден брой часове заетост на месец, за цялата продължителност на проекта от 24 месеца. Средният брой часове на месец е определен на историческа база за проекти на община Свищов и е съобразен с конкретната позиция на експерта. 45 155.99 42 767.79
„Консултантска дейност свързана с оценка на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР във връзка с реализиране на мерки за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради на територията на град Свищов“ по обособени позиции.: Дейността предвижда използване на външни изпълнители, които ще изпълняват дейностите по чл.166, ал.1, т.1 и чл.168 от ЗУТ. За изпълнение на дейността са избрани консултанти, притежаващи професионална квалификация и практически опит, които ще гарантират законосъобразното изпълнение на строително-монтажните работи на обектите. Те ще бъдат отговорни за: - Оценка на съответствието на инвестиционните проекти; - Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за строежа в присъствието на служители по чл. 223, ал. 2 от ЗУТ, като състави необходимия за това протокол по Наредба №3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - В тридневен срок от съставянето на Протоколите за откриване на строителните площадки и определяне на строителна линия и ниво да заверят Заповедните книги на строежите и да уведомят писмено в 7-дневен срок от заверката Общината, специализираните контролни органи и регионалната дирекция за национален строителен контрол (РДНСК); - съответствието на изпълняваните строителни работи с одобрените технически проекти; - контрола на продуктите, влагани при изпълнението на строителните работи; - спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - пълнота и правилно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството съгласно Наредба №3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - актуализацията на техническите паспорти на всички многофамилни жилищни сгради; - годността на строежа за въвеждане в експлоатация. Ще бъдат изготвени комплексни доклади за оценка на съответствието на инвестиционните проекти във връзка с одобряването им.. След приключването на строително-монтажните работи упражняващият строителен надзор ще изготви окончателни доклади до възложителя за всяка сграда, както и ще съгласува констативни актове по чл.176, ал.1 от ЗУТ за предаване на строежите от строителя на възложителя и ще актуализира и регистрира актуализираните техническите паспорти за всяка сграда съгласно чл. 14, ал. 3 от Наредбата за техническите паспорти на строежите. Стойността на разходите за изготвянето на комплексни доклади за оценка на съответствието на инвестиционните проекти за обектите на интервенция, за упражняването на строителен надзор при изпълнение на СМР и актуализация на техническите паспорти, е формирана въз основа на открита и законосъобразно проведена обществена поръчка в съответствие с разпоредбите на ЗОП. Обществената поръчка е с уникален номер в регистъра на АОП: 00753-2018-0012. 37 200.00 44 846.34
Изпълнение на инженеринг - проектиране, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор по време на строителството във връзка с реализиране на мерки за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради на територията на град Свищов по обособени позиции. : Дейността включва: 1. Разработване и съгласуване със съответните компетентни институции по ЗУТ на 17 технически и/или работни проекти; 2. Упражняване на авторски надзор при изпълнението на СМР и изготвяне на 17 доклада от проектанта/авторския надзор; 3. Изпълнение на СМР за внедряване на предписаните енергоспестяващи мерки. Дейността е насочена към обновяване на многофамилни жилищни сгради, като се цели чрез изпълнението на мерки за енергийна ефективност да се осигурят по-добри условия на живот за гражданите обитаващи многофамилните жилищни сгради, топлинен комфорт и по-високо качество на жизнената среда. Съгласно обследването за енергийна ефективност на 17-те жилищни сгради, обект на интервенция, (Доклади за енергийно обследване, Сертификати с енергийните характеристики), с предвидените мерки за енергийна ефективност ще бъде постигнат най-малко клас „С“ енергопотребление от нормативно изисканите нива на енергийна ефективност. За всеки обект на интервенция, проектното предложение предвижда изпълнение на мерките за енергийна ефективност, които са предписани в обследването за енергийна ефективност на съответната сграда. Избраните изпълнители ще реализират предвидените за всяка жилищна сграда строително-монтажни работи, които са детайлно описани в приложената към проектното предложение „Справка за предвидените Строително -монтажни работи“. Видно от същата, проекта предвижда дейност по изпълнение на мерки за енергийна ефективност, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност на жилищните сгради, а именно: -подмяна на дограма; -топлинно изолиране на външните ограждащи елементи (външни стени, покриви, подове); -енергоспестяващо осветление; Предвидените за изпълнение и финансиране дейности, изцяло съответстват на т. 5.4.6 „Допустими дейности“ за Инвестиционен приоритет „Енергийна ефективност в административни и жилищни сгради” на Насоките за кандидатстване. Изчислените енергийни спестявания за всяка отделна сграда, включена в проектното предложение, са както следва: 1. СС „Орфей“, с адрес гр. Свищов, ул.„Н. Бозвели“17 – 60,47% 2. СС „Лебед“, с адрес гр. Свищов, ул.„Петър Парчевич“13 – 66,62% 3. СС „Лилия“, с адрес гр. Свищов, ул.„Граф Игнатиев“5 – 61,79% 4. СС "Калето", с адрес Гр. Свищов, ул."Цанко Церковски"5, блок Калето – 60,11% 5. СС "Свищов", с адрес Гр. Свищов, ул."К. Д. Аврамов"2 – 60,44% 6. СС "Бреза", с адрес гр. Свищов, ул."Генерал П. Киселов"2, блок "Радецки" – 61,22% 7. СС "Иваница Данчев 2, с адрес гр. Свищов, ул."Иваница Данчев"2 – 60,48% 8. СС "ВЕГА 1", с адрес гр. Свищов, ул. "Григор Стоянов" №4, блок "Вега 1" – 60,34% 9. СС "Блока до пожарната", с адрес гр. Свищов, ул."Патриарх Евтимий"4А – 60,09% 10. СС "Черни връх 11", с адрес гр. Свищов, ул."Черни връх"11 – 61,33% 11. СС "Дунавия", с адрес гр. Свищов, ул."3-ти март"69 – 60,26% 12. СС "Съгласие", с адрес гр. Свищов, ул."Патриарх Евтимий"16 – 61,00% 13. СС "Люляк", с адрес гр. Свищов, ул."Генерал Йолшин"1 – 67,55% 14. СС "Нов живот", с адрес гр. Свищов, ул. "Хаджи Димитър"10 – 60,00% 15. СС "Хаджи Димитър 13", с адрес гр. Свищов, ул."Хаджи Димитър"13 – 60,04% 16. Сдружение на собствениците "Мечта", с адрес гр. Свищов, ул. "Черни връх" №22, блок 4 - 59,97% 17. СС "Вега 3" с адрес гр. Свищов, ул. "Григор Стоянов" №8 – 59,95% Тъй като енергийните спестявания за последните две сгради са малко под 60%, проектното предложение предвижда изпълнение и финансиране единствено на предвидените мерки в обследването за енергийна ефективност, които са част от задължителните мерки, предписани в техническия паспорт за всяка от сградите. Всички конкретни дейности за всяка сграда ще бъдат определени в изготвените работни/технически проекти. Разходите за инженеринг са определени в резултат на проведена публична и законосъобразна открита процедура по реда на ЗОП, с уникален номер в регистъра на АОП: 00753-2018-0011. С избраните изпълнители са сключени договори за възлагане на поръчката. 2 202 784.95 2 643 292.96
Изпълнение на дейности по разпространение на информация и публичност на проекта.: В съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация, предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 г., бенефициентът на помощта следва да популяризира на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР). При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС, е необходимо постигането на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него, постигането на прозрачност и публичност при реализирането на проекта. Мерките за информация и публичност следва да се изпълняват съгласно изискванията на Единния наръчни на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. С оглед популяризирането на проекта и в съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване, ще бъдат: - проведени пресконференции - 2 броя - встъпителна и заключителна; - изработени и поставени 2 броя временни билбордове; - изработени и поставени 17 броя постоянни информационни табели; - изработени и отпечатани 100 броя информационни брошури формат А4; - изработени и доставени 2 броя вътрешни банери със стойка и калъф от винил. - проведена церемония „първа копка"- 1 брой; - проведена церемония „откриване на обекта" - 1 брой; - направени публикации за напредъка на Проекта, в регионални и местни медии - 6 броя; В допълнение бенефициентът редовно ще публикува на интернет страницата на общината информация за напредъка при изпълнението на проекта. Предвиденият размер на разходите по това бюджетно перо е 6 892,04 лева без ДДС и 8 270,45 лева с вкл. ДДС и представлява 0,31% от общите преки допустими разходи, финансирани от безвъзмездната финансова помощ по проекта при максимално допустими до 1% съгласно Насоките за кандидатстване. Предвидените за изпълнение дейности са представени в таблица 4 от приложената към проектното предложение финансова обосновка, като единичните цени са определени въз основа на оферта на изпълнител на обществена поръчка с предмет: „Услуги по осигуряване на информация и публичност по одобрени проекти по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-1.036 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 – Свищов“ с номер в публичния Регистър на АОП: 00753-2017-0001. Разходите за дейността (разходи за публичност и визуализация) са остойностени на база миналия опит на община Свищов при изпълнението на дейности за информация и публичност за проекти, финансирани от ЕФРР. Подробна информация относно остойностяването, включително информация относно конкретни проведени обществени поръчки със сходен предмет, е представена във финансовата обосновка, приложение към настоящото проектно предложение. 6 892.04 6 697.58
Одит на проекта.: Извършването на независим одит на проекта е задължително изискване съгласно Насоките за кандидатстване по процедурата. Изразяването на независимо одиторско мнение по всички съществени аспекти на финансовото отчитане на проекта ще удостовери допустимостта, целесъобразността и законосъобразността на разходите, както и доказването им с релевантни разходооправдателни документи. Целта на извършването на независим финансов одит на дейностите по проекта е Одиторът да провери дали разходите, заявени от Бенефициента – Община Свищов, към всяко искане за плащане към Управляващия орган за проекта, финансиран по договора за безвъзмездна помощ, са извършени („реалност”), точни („точност”) и допустими, както и да представи на Бенефициента доклад за одит за фактическите констатации във връзка с изпълнените договорените процедури. Допустимост означава, че средствата по отпусната безвъзмездна помощ са били изразходвани в съответствие с условията на договора за безвъзмездна помощ. Независимите одиторски доклади са своеобразна оценка за качественото и финансово отговорното управление на проекта. Одитът на проекта ще бъде извършен от квалифициран одитор, физическо или юридическо лице, като докладите за фактически констатации ще бъдат приложени към исканията за междинни плащания и към окончателното искане за плащане. Предвиденият размер на разходите по това бюджетно перо е 11 182.50 без вкл. ДДС и представлява 0,50% от общия размер на преките допустими разходи по проекта при максимално допустими до 1% от размера на БФП съгласно Насоките за кандидатстване. Разходите за дейността (разходи за одит) са остойностени на база миналия опит на община Свищов при изпълнението на дейности за одит на проекти финансирани от структурните фондове. 11 182.50 8 869.44

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.