Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 355 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

С това проектно предложение целим насърчаването и включването на хора в неравностойно положение, в частност лица от маргинализирани общности, останали извън пазара на труда, поради пречки, произлизащи от социалната им и етническа принадлежност, да се включат обратно в него. Това включва лица, които поради предразсъдъци на голяма част от обществото, остават извън активните мероприятия по трудова заетост, остават извън възможностите за допълнително повишаване на квалификацията им, знанията и уменията, като вследствие на това е възпрепятствано участието им в живота на обществото. Това ще бъде осъществено чрез дейности за идентифициране, активиране и мотивиране за активно поведение, за да бъде осигурен по-качествен стандарт на живот на тези лица, да бъде насърчено социалното им включване и интегриране в обществото. 
По време на проекта 34 лица в неравностойно положение от област Стара Загора, ще бъдат обучени да използват своя потенциал и капацитет. Ще бъде постигнато с помощта на обучения, в които ще им бъдат предоставени необходимите похвати, знания и умения, за да станат активни участници не само на пазара на труда, но и в обществото като цяло. Допълнително на лицата ще им бъде предоставена възможността да се включат в специални мотивационни обучения, обучения по ключови компетентности и професионални такива, специално насочени към техните интереси в професионалната сфера, за да може да се гарантира, че възможно най-голяма част от тях ще бъдат интергрирани на пазара на труда. Голяма част от тези хора, изключени от професионалния и социалния живот на страната, не осъзнават потенциала си и им трябва мотивация, за да го реализират на професионално ниво. Целим до края на проекта възможно най-голям брой хора да бъдат включени активно в пазара на труда или да са в процес на търсене на работа. Като сме предвидили не само идентифицираните 34 лица да попаднат в тези категории, а и членовете на семействата им, с които при всяка възможност, също ще боде работено.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор и наемане на персонал за изпълнение на проектните дейности: В основата си пазарът на труда е резултат от икономическото развитие на страната, което оказва своето влияние в социален аспект. Един от най-важните фактори на пазара на труда е човешкия капитал. Човешкият капитал е "свещено право и вечна собственост" на личността, която го притежава. Всяко лице може да придаде за ползване своя капитал и той да бъде експлоатиран при предварително поставени и приети и от двете страни условия, свързани с работно време, условия на труд и заплащане. Лицата в неравностойно положение, в частност тези от маргинализираните общности, също могат да допринесат за развитието на пазара на труда, чрез своите умения и трудоспособност. Тази дейност е разделена на 5 основни етапа, чрез които да се гарантира успешното интегриране на лица, изключени от пазара на труда. 1.Идентифициране на лица от целевата група и определяне на индивидуален набор от мерки (план) за тяхното активно приобщаване: предвидено е да се идентифицират 34 лица от маргинализирани групи, изключени от заетост, неактивни на пазара на труда, нерегистрирани в Дирекции Бюро по труда. След направено проучване за област Стара Загора, установихме, че голям брой от лицата в неравностойно положение в момента не са заети на трудовия пазар и не търсят работа, нито посредством Дирекции Бюра по труда, нито посредством други способи. Направени справки показаха, че тези лица биват успешно приобщени към трудовия живот и излизат от социалната изолация, след правилното им идентифициране и оказването на помощ чрез сходни програми, финансирани от ЕС. За да можем да идентифицираме тези лица е нужна работа на терен, което ще изисква включването на експерти, които имат експертиза да проведат дейностите. Предвидили сме 18 експерта, които да се включат в този етап, за да могат да идентифицират 34 лица от целевата група. Това е нужна мярка, поради факта, че често тези лица са затворени и с тях трябва да се подхожда с нужното внимание, уважение и подход, за да се изгради доверие у тях. Предвидено е 1 експерт да работи с 2 незаети лица и допълнително един експерт, който да работи със семействата на лицата. Експертите ще имат задачата, освен да идентифицират тези лица, да ги насочат към мениджърите, които ще работят с тях в на следващия етап. Допълнително експертите ще съставят персонални досиета на участниците, в които ще бъде събрана информацията от работата с тях. Тази дейност ще бъде с продължителност 2 месеца. 2. Определяне на индивидуален мениджър на всяко лице, който активно да подпомага лицето и проследява участието му в мерките, определени за него: Предвидени са 17 мениджъра, като всеки ще работи с 2 лица и ще имат опит в мотивационните обучения, кариерното и професионалното ориентиране и в коучинга. В тази поддейност експертите от предходната, ще насочат лицата от маргинализираните групи към мениджъри, които да им предоставят информация за пазара на труда. Допълнително те ще имат задачата да предоставят подкрепа, според техните нужди и да провеждат мотивационни обучения, професионално ориентиране, коучинг и кариерно консултиране. Те ще бъдат в основата на помагането на идентифицираните лица да получат нужните им насоки, знания и подкрепа, чрез които да се включат активно в пазара на труда. Мениджърите ще мотивират участниците и ще изградят знания, свързани с поведението в работна среда и умения при ориентирането и адаптирането към изискванията на пазара на труда, търсенето на работа и избра на подходяща позиция. Срокът за изпълнение ще е 2 месеца. 3. Подкрепа за търсене на работа, връзки с работодатели и подготовка за включване в заетост: Тук ще бъде оказана помощ на участниците при подготовката на документите за кандидатстване на пазара на труда. Те самите ще придобият знания как да подготвят тези документи, как да търся информация, необходима им за създаването им. Това включва автобиографии, мотивационни писма и други, документи при започването на работа, както и подготовка за явяване на интервюта. 234 000.00 0.00
Дейност 2: Дейности, попадащи в 40 % от допустимите преки разходи: За да бъде успешно интегрирането на малцинствените групи в заетост,един от основните фактори е повишаването на професионалната квалификация на лицата.В повечето случаи те имат завършено средно образование,непрофилирано такова и нямат практически опит,който да ги изведе до равни позиции при кандидатстване за работа.Затова част от лицата се включват в нископлатена заетост, а част от тях се отказват от професионална реализация,при сблъскване с невъзможността от една страна да предоставят специфични знания и умения,а от друга страна все още ширещата се дискриминация,която допълнително ги демотивира.Затова от изключителна важност е да се включат тези лица в повишаващи квалификацията обучения. В тази дейност сме предвидили посредством предоставяне на допълнителни знания и образователни документи за това,да подготвим лицата за участие в работния процес в две от професиите,с най-голямо търсене и най-сериозна реализация. Като работодател в сферата на печатните услуги,дружеството е изправено пред практическа невъзможност да осигури за собствени нужди обучени и подготвени кадри.Не само при нас,това е извадка от целия бранш.Затова считаме,че включването в обучения на участниците по КК 4 „Дигитална компетентност“ и ПК по специалности от този бранш,ще осигури огромни възможности за професионална реализация. За целта сме предвидили включването на 34-те участници в проекта от целевата група в следните обучения: 1.Обучение по КК 4 „Дигитална компетентност“,Базово ниво(ниво 1 и 2,съгласно DigComp), Средно ниво(ниво 3 и 4,съгласно DigComp) и Напреднало ниво (ниво 5 и 6 съгласно DigComp).Дигиталните компетенции са ключови за обучението,работата и активното участие в обществото.Чрез тях се достига до критичност и увереност при употребата на пълния набор дигитални технологии за информация,комуникация и базово разрешаване на проблеми във всички аспекти от живота.Предвид занижените знания, или напълно липсващите такива при повечето лица от целевата група,невъзможността за "равен шанс" при интервю за работа е очевидна.Това е и причината да заложим на тази КК, като първо обучение.Общо обучението по трите нива на КК е 145 уч.ч., като при завършването му,лицата ще получат Сертификат. Всички параметри на обучението са съобразени с ПМС №48 от 4.4.23 г. 2.След поставените основи по КК,следва и повишаването на професионалните умения.За да се случи това,идентифицираните лица е необходимо да преминат и обучение по ПК, което ще изгради трайни знания в сфера,която е изключително желана като професионална реализация,както устойчива като професии,включени в нея.С тази цел, сме предвидили следните ПК: 2.1.Наименование и код на професията: Графичен дизайнер,213070 Специалност:Графичен дизайн,2130701,трета СПК Хорариум на обучението:960 уч.ч. Теория:480 уч.ч. Практика:480 уч.ч. Брой на обучаваните лица:20 2.2.Наименование и код на професията:Художник–изящни изкуства,211010 Специалност:Илюстрация и оформление на книгата,2110111,трета СПК 2. Хорариум на обучението:960 уч.ч. 3.1.Теория:480 уч.ч. 3.2.Практика:480 уч.ч. 4.Брой на обучаваните лица:14 След приключване на обучението и полагане на държавни изпити по теория и практика, лицата ще получат СПК.Обученията по ПК ще се осъществяват в съответствие с изискванията на ЗПОО. С цел покриване на ежедневните разходи по провеждане на присъствените обучения,на 14 лица,от"Илюстрация и оформление на книгата",ще се отпусне стипендия от 10 лева на ден(сумата е заимствана от изплащаните стипендии от АЗ по програми за обучение на безработни лица през 2022 г.),за срок от 122 дни,като това е срокът,в който ще бъдат проведени обученията,с включени изпитни дни за провеждане на държавни изпити по теория и практика на професията.Считаме, че това е дейност от съществено значение,тъй като това е и допълнителен стимул за лицата да посещават учебните занятия. 93 600.00 0.00
Дейност 1 - Продължение: Това е от изключителна важност за за лицата от таргет групата, особено за младежите и тези, които не са били никога в заетост, поради факта, че не са работили досега, те нямат нужните знания, относно тези елементи. В допълнение ще бъде предоставена лична подкрепа на лицата от страна на 12 мениджъра, като това ще са лица от предходния етап, с които участниците в проекта вече имат изградени взаимоотношения и доверие. Отделно от това, мениджърите (консултантите) вече са добили ясна представа за силните страни на лицата от маргинализираните групи, за интересите и желанията им, за това на каква длъжност биха се чувствали най-добре, какво би ги мотивирало да станат трайни участници в трудовия пазар и кои са слабите им страни, над които трябва да се работи. Те ще осигурят посредничеството между лицата и потенциални работодатели, което ще им помогне и изгради опит за поведение при търсенето на работа и в работна среда. Този етап ще се изпълнява за срок от 2 месеца. 4. Подпомагане осъществяването на контакти с институции: Ангажимент на кариерните консултанти в случая ще е лицата в неравностойно положение да се запознаят с функциите на институциите и да влязат във връзка с тях, за да могат по този начин да се преодолеят трудностите и да се насърчи тяхното включване на пазара на труда. Тези институции са ДБТ, АЗ, АСП, детски градини и доставчици на социални/образователни/обучителни/здравни услуги и други. Тази връзка ще бъде осъществена с помощта отново на 12-те мениджъра от отминалите 2 етапи, които вече ще са наясно с нуждите на участниците и ще знаят как точно да им бъде помогнато от страна на институциите, какви са пречките, как трябва да се подходи, какво трябва да се подготви като документация, към кой трябва да се обърнат лицата и семействата им. Тази работа ще бъде извършена чрез вече изготвено досие със спецификите на лицата - както индивидуални, така и семейни. Тази дейности е със срок на изпълнение 2 месеца. 5. Активна работа с потенциални работодатели за намиране на работа на лицата от целевата група: По време на този етап, 12-те мениджъри ще се опитат да изградят съзнание в работодателите за разбиране на важността от назначаване и интегриране в работна среда на хора от малцинствени групи, както и цялостно осъзнаване на проблемите на тази таргет група. Това ще се случи чрез 1 семинар, както и с работа с работодателите за промяна на нагласите. Ромите често са дискриминирани по време на самата процедура за подбор на работна ръка. Изследванията показват, че етническата дискриминация в много случаи дори не е скрита. В България доскоро съществуваше практика да се публикуват обяви за работа, в които се посочва изрично, че не се приемат на интервю лица от малцинствени групи.Широко прието е разбирането, че щом лицето е от малцинствена група, няма право на престижна работа, защото няма достатъчно образователен ценз, няма достатъчни знания и умения и няма развита работна дисциплина. Реално в по-голямата си част тези твърдения са неверни, но наложени като мнение, формират и пазара на труда. Поради тази причина това е и може би най-същественият етап от дейноста-промяна на нагласата на работодателите и обществото. Мениджърите ще се стремят да поставят важността от ранното интегриране на пазара на труда на малцинствата, за да се преодолеят проблемите с незаетостта на тези хора и да се насърчи устойчивостта на заетостта им. Процесът ще бъде двустранен, тъй като проблемът с незаетостта на хората в неравностойно положение, трябва да бъде осъзнат и от двете страни. Дейността отново ще бъде извършена от 12-те мениджъра, които досега са се занимавали с целевата група и ще продължи 1 месец. След приключване на всички дейности по проекта, Ще бъдат наети 4 лица на трудови правоотношения в нашето дружество, 2 завършили обучение по Графичен дизайн и 2 завършили обучение по Илюстрация и оформление на книгата. Останалите лица ще бъдат насочени към търсене на заетост, посредством всички дефинирани методи. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.