Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 355 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Общата цел на настоящото проектно предложение е: разработването на иновативен продукт –Интeлигeнтната информационна система за ранно оповестяване на земетресения ‐ AlarmQuake, попадаща в приоритетно направеление на Иновационната стратегия за интелигентна специализация (ИСИС) „ −„роботика и автоматизация на процеси, в т.ч. 3-D моделиране на роботизирани автоматизирани системи“ част от тематична област „Мехатроника и чисти технологии“.

За постигането на посочената цел, в рамките на проект „Разработване на интелигентна информационна система за ранно оповестяване на земетресения – AlarmQuake” - ще бъдат реализирани следните дейности:
-	Разработване на прототипна версия на иновативната система за ранно оповестяване на земетресения AlarmQuake чрез придобиване на софтуер за анализ на данни в реално време;
-	Тестване, усъвършенстване и валидиране на прототипната версия на AlarmQuake;
-	Осигуряване на визуализация и публичност на дейностите по проекта чрез разработване на информационни материали;

Изпълнението на гореописаните дейности ще доведе до реализацията на следните резултати за "Нованор Груп" ООД:
-	разработен софтуерен продукт от ново поколение – интелигентна информационна система за ранно оповестяване на земетресения AlarmQuake;
-	създаване на предпоставки за успешно и динамично навлизане на пазара на софтуерни решения с фокус върху сеизмологичните процеси и явления;
-	повишен капацитет на кандидата по отношение разработването на иновативни софтуерни продукти и управление на интелектуална собственост;
-	повишен иновационен и институционален капацитет;
Предвид гореописаните положителни ефекти, настоящото проектно предложение ще бъде основен инструмент за повишаване иновационния капацитет и конкурентоспособността на „Нованор Груп“ ООД на българския и международния пазари.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Създаване и тестване на прототипи ( дейността ще бъде реализирана чрез закупуването на софтуер за анализ на данни в реално време - бюджетно подперо 4.1. от т.5 Бюджет): Настоящата дейност ще протече в 2 основни етапа, както следва: 1) Доработка на прототипната версия на AlarmQuake Към момента AlarmQuake е на етап прилагане на алгоритъма с машинно самообучение за анализ на вибрациите в експериментална среда и извеждане на първите резултати, които са демонстрирани в Протокол No 03/15.04.2016. За да може да бъде доразработена цялостно системата, така че да бъде пригодна за тестване в операционна среда, е необходимо интегрирането на софтуер за анализ на данни в реално време (4.1. от 5 Бюджет), който да бъде интегриран в програмния код на AlarmQuake. В настоящия си „суров“ вид AlarmQuake има следните ограничения: - Не може сама да филтрира информацията относно вибрационните данни от мобилните устройства. Извършваните към момента експерименти са осъществени с предварително обработена от екипа на Нованор Груп ООД информация и предадена към алгоритъма. Интегрирането на софтуера за анализ на данни в реално време в AlarmQuake ще позволи приема на огромни количества „сурови“/ първични вибрационни данни от множество мобилни устройства. Софтуерът за анализ на данни ще обработва и филтрира входните данни и ще предава към алгоритъма с машинно самообучение на AlarmQuake само селектираните данни, необходими за разпознаване на вида вибрация. Този процес ще се осъществява благодарение на модула за предварителен анализ и категоризиране на данни и съхранение в съответната база от данни, с който софтуерът за анализ на данни ще разполага. Предварителната филтрация на данните преди да бъдат подадени към алгоритъма с машинно самообучение значително ще ускори работата на AlarmQuake, което всъщност ще осигури основното й конкурентно предимство пред всички останали алтернативи на пазара, а именно ранно оповестяване – преди настъпване на анормалното сеизмично явление. - Не може самостоятелно да получава информация от мобилни устройства – информацията трябва да бъде подадена с човешка намеса, което при наличието на множество мобилни устройства не би могло да се осъществява ефективно. Това ограничение ще бъде преодоляно благодарение на наличния в софтуера за анализ на данни Модул за автоматизарано събиране на данни от клъстер, състоящ се от мобилни “смарт” устройства. Софтуерът за анализ на данни ще може да приема и и филтрира информация от множество смарт устройства, която да предава към алгоритъма с машинно самообучение на AlarmQuake за секунди. 2) Тестване в операционна среда Интегрирането на софтуера за анализ на данни ще доведе до изграждането на прототипна версия на AlarmQuake, пригодна за тестване в операционна среда, което ще позволи осъществяването на следните видове тестове: - тестване на вътрешносистемния обмен на информация – предаването на входящите данни от различните модули на софтуера за анализ на данни в реално време към алгоритъма с машинно самообучение на AlarmQuake. Ще бъде осъществено чрез генериране на вибрационни данни от смарт устройства и подаването им към софтуера за анализ на данни; - цялостно тестване работата на системата и извеждане на процентни резултати от машинното самообучение за точността на данните. Етапи на изпълнение 1) Сформиране на експертен екип по проекта (наемане на експерти през месец 1 от проекта; период на заетост от месец 1 до 13); Отговорен: Управител 2) Подготовка и провеждане на тръжна процедура (месец 2-3); Отговорен: Ръководител на екипа по проекта 3) Избор на изпълнител и сключване на договор (м 3-4); Отговорен: Ръководител на екипа и Управител 4) Доставка на ДНА (месец 4-6) – избран изпълнител 5) Доработка на прототипна версия на AlarmQuake (м 7-10); Отговорни: Софтуерни експерти и експерт Сеизмолог, посочени в т.9 Екип 6) Тестване на прототипна версия на AlarmQuake в операционна среда (месец 11-12); Отговорни: Софтуерни експерти и експерт Сеизмолог, посочени в т.9 Екип 7) Усъвършенстване на софтуера въз основа на резултатите от тестването (месец 12-13) -целият експертен екип 432 500.00 432 000.00
Визуализация на проекта (дейността ще бъде реализирана чрез изработка на визуализационни материали – бюджетни подпера 14.1 до 14.3 от т. 5 Бюджет): Фирма „Нованор Груп“ ООД ще осигури визуализация на дейностите извършени по проекта съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. След стартиране на проекта ще бъде изработен плакат размер А3, който ще бъде поставен на видно място в помещенията на „Нованор Груп“ ООД в град Плевен, където ще бъде мястото на изпълнение на проекта. След доставка на предвидения за закупуване по настоящия проект софтуер, ще се изработят следните информационни материали: 1) 5 броя стикери (бюджетно подперо 14.1 от т. 5 Бюджет), които ще ще включват информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК и ще бъдат поставени върху компютърните конфигурации, с които ще се разработва AlarmQuake. 2) 1 информационна табела (бюджетно подперо 14.2 от т. 5 Бюджет), която ще бъде поставена в помещенията на „Нованор Груп“ ООД в град Плевен, така че да е видима за всички клиенти и контрагенти, партньори и други заинтересовани страни с цел да осигури публичност на дейностите по проекта. 3) 1 брой пълноцветен информационен плакат размер А3 (бюджетно подперо 14.3 от т. 5 Бюджет), който ще бъде изработен в началото на проекта и ще бъде поставен в помещенията на „Нованор Груп“ ООД в град Плевен, така че да е видим за всички клиенти и контрагенти, партньори и други заинтересовани страни с цел да осигури публичност на дейностите по проекта. Освен това в рамките на разработения по настоящия проект софтуер AlarmQuake ще бъде предвидена и вградена подходяща визуализация за сметка на кандидата, подчертаваща финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. Всички предвидени мерки и материали, имащи за цел да осигурят визуализация, информация и публичност на проекта ще съдържат всички задължителни елементи съгласно изкисванията, посочени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Етапи на изпълнение на дейността 1) Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител „Три предложения“ (месец 1 от изпълнение на проекта) 2) Оценяване на събраните предложения и сключване на договор с доставчик на услугата (месец 2) 3) Изработка и предоставяне на информационните материали от избрания доставчик на услугата (месец 3) 252.00 190.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.