Проучване и анализ на предизвикателствата и проблемите пред социалното включване на уязвими групи в община Сърница: В рамките на тази дейност се предвижда извършване на проучване и анализ на предизвикателствата и проблемите пред социалното включване на уязвими групи в община Сърница.
Целта на проучването е да опише досега прилаганите модели, практики и услуги в социалната дейност по отношение на етническите и уязвими групи, да направи оценка на тяхната ефективност и да идентифицира положително, неутрално и негативно въздействащите модели, практики и услуги. Изследването ще се фокусира върху характерните групи за общината - трайно безработни, деца в риск и затруднено социално положение, хора с увреждания, етнически общности.
Дейността ще допринесе за постигането на целите на инвестиционния приоритет тъй като ще даде възможност на общинската администрация и социалните партньори да планират необходимите реформи и повишат своята ефективност в прилагането на модели за социално включване като направят паралел между досега използваните методи с ниска ефективност и приложимостта на идентифицираните нови практики, както и други иновативни идеи.
Проучването ще се базира на документален анализ, както и на анализ на резултатите от анкетно проучване сред минимум 100 представители на целевите групи в община Сърница. За целта ще бъде разработена анкетна карта с преобладаващи затворени въпроси, чрез които да може да бъде направена оценка на ефективността и въздействието на предоставяните досега социални услуги на уязвими групи.
Минималното съдържание на проучването следва да включва: 1) Преглед на социалните услуги, предоставяни в община Сърница на уязвими групи; 2) Оценка на прилаганите модели в социалната дейност по отношение на уязвимите групи; 3) Идентифицирани проблеми и добри практики в социалната дейност по отношение на уязвимите групи в общината; 4) Оценка на приложимостта на планираните иновативни модели и добри практики в социалната дейност по отношение на уязвимите групи; 5) Изводи и препоръки.
След извършване на проучването, резултатите от него ще бъдат обсъдени по време на еднодневна кръгла маса с 20 представители на заинтересованите страни в общината, в т. ч. общински служители, социални и здравни работници, представители на социалните партньори на областно ниво.
Препоръките, отправени по отношение на извършеното проучване по време на кръглата маса ще бъдат отразени в окончателния вариант на доклада от проучването. |
37 340.00
|
35 940.00
|
Повишаване на капацитета на общинските служители за идентифициране, разработване и прилагане на социални иновации за включване на уязвими групи: При разработване на проекта са идентифицирани 2 бр. потенциални социални иновации, прилагани в Италия, за които се планира да бъдат пилотно приложени с цел повишаване на капацитета на служителите на общинската администрация, както следва:
1. Повишаване капацитета на общинската администрация за социално включване на уязвими групи чрез осигуряване на заетост - създаване на горско-стопански кооператив
Социалната иновация включва въвеждане на иновативен модел за създаване на заетост на трайно безработни – подкрепа с експертиза за създаване на горски кооператив с минимум 5 членове за поддържане, експлоатиране и опазване на горското стопанство.
Иновативният елемент е нова идея/модел за работа на общината и социалните партньори за социално включване на етнически групи чрез осигуряване на заетост в един от най-характерните за общината икономически сектор – горското стопанство.
2. Повишаване капацитета и създаване на партньорство между общинските служители и други държавни институции за социално включване на уязвими групи – изграждане на специфични търсени умения у трайно безработни лица
Социалната иновация цели включване на други уязвими групи – трайно безработни лица, особено младежи и жени чрез създаването на умения и заетост, включително чрез предприемачество в сектора на туризма.
Иновативният елемент е предлагането на нова социална услуга за включване чрез обучение и заетост в друг сектор с много голям потенциал за развитие в общината – природен и алтернативен туризъм.
Настоящата дейност предвижда организирането и провеждане на две 4-дневни учебни пътувания в Италия при Партньор 2 за всяка от идентифицираните социални иновации. Пътуванията ще се осъществят за 6 дни (2 дни път и 4 учебни дни с по 10 участници всяко - експерти и ръководители от общината, които ще бъдат впоследствие ангажирани с непосредственото пилотно прилагане на съответната иновация. Целта на пътуванията е експертите да се запознаят с тези и други модели на социално включване на уязвими общности, прилагани в Италия, като междувременно ще бъде обменен опит и ще се установят партньорства с подходящи организации. Планираният дневен ред за всяко от посещенията, което ще включва различни обучаеми участници е както следва, като детайлната програма ще бъде разработена от ПП2:
Ден 1
Посещение при Партньор 2, уточняване на детайлната програма на посещението с фокус съобразно съответната социална иновация, която групата обучаеми ще прилага
Запознаване с публичния и частния модел на социално включване в Италия
Ден 2
Ръководители: Работни срещи за обмяна на опит с публични и частни организации в областта на социалното включване в Италия
Експерти: Посещение в местната градска община Кастело, отдел за социални услуги - организация на социалната дейност и включване на уязвими групи
Ден 3
Ръководители: Работни срещи за установяване на партньорства с публични и частни организации в областта на социалното включване в Италия
Експерти: Посещение в местни кооперативи за запознаване с италианския кооперативен модел за включване на уязвими групи
Посещение на училища за деца в риск, центрове за преквалификация и заетост
Ден 4
Дискусия с Партньор 2 относно модела на адаптиране и прилагане на съответната социална иновация за включване на уязвими групи и приложимост в други условия и за други целеви групи
Обобщение на резултатите от пътуването
В резултат от пътуването, ръководителите ще разработят доклад за идентифицираните добри практики и опит и перспективите пред партньорствата, а експертите ще изготвят обобщен доклад, описващ италианския опит в сферата на социалното включване на уязвими групи, както и да посочат други конкретни иновации и добри практики, които биха могли да бъдат приложени в България и по-специално такива в рамките на компетенциите и ресурсите, с които разполага общината или други заинтересовани страни.
|
55 900.00
|
55 320.00
|
Разработване на детайлни модели за адаптиране (трансфер) и пилотно прилагане на планираните социални иновации за социално включване на уязвими групи: В рамките на настоящата Дейност за така описаните социални иновации в предишната Дейност 2, ще бъдат разработени детайлни модели за адаптирането и прилагането им от страна на служителите на общинската администрация в партньорство със социалните партньори от община Сърница. Моделите следва да отчитат спецификите на уязвимите групи в общината и да вземат под внимание резултатите и препоръките от изпълненото проучване в рамките на Дейност 1 и резултатите от учебните посещение при Партньор 2 в рамките на Дейност 2. В допълнение, те следва да съответстват на изискванията на националното и европейското законодателство за извършването на социални дейности/услуги.
Дейността кореспондира пряко с общата и специфичните цели на приоритета, като ще изгради капацитет на общинската администрация за адаптиране и детайлно разработване на социални иновации, чрез външната експертиза, която ще получат. При разработването на моделите особено внимание ще се обърне на съблюдаването на равенството на половете, не-дискриминацията и равните възможности за всички участници и потенциални целеви групи.
Моделите ще бъдат разработени под формата на подробни наръчници, които да описват методологията за прилагане на идентифицираните социални иновации за избраните целеви групи. Наръчниците следва да включват:
- Описание на идентифицираната социална иновация - обосновката ѝ като такава, приложимостта ѝ спрямо избраните целеви групи в паралел с извършените промени спрямо оригинално изпълняваната такава, съответствие с общински и национални стратегически и нормативни документи
- План за изпълнение – дейности, график на хронологията за изпълнение, човешки и материални ресурси, финансови средства, документални формати – както е приложимо
- Методология за оценка на резултатите от пилотното прилагане (в краткосрочен план), тяхната устойчивост (средносрочен план) и въздействие (дългосрочен план).
При разработването на детайлните модели за адаптиране и прилагане на социалните иновации от страна на служителите на общинската администрация и социалните партньори, ще бъдат извършени онлайн консултации с чуждестранния партньор по проекта. По конкретно, ПП2 ще консултира техническото задание за избор на външния изпълнител, на който ще бъде възложено изпълнението на дейността. В допълнение, ПП2 ще даде препоръки по отношение на наръчниците с оглед най-ефективния начин за прилагане на социалните иновации в контекста на уязвими групи, както и по отношение на методологията за оценка на резултатите от пилотното прилагане, устойчивостта и въздействието.
Резултатите от тази дейност са необходими и ще бъдат използвани при изпълнението на следващата Дейност 4 - Пилотно прилагане на адаптираните социални иновации за включване на уязвими групи. |
35 940.00
|
35 280.00
|
Повишаване на капацитета на служителите на общината чрез пилотно прилагане на адаптираните социални иновации за включване на уязвими групи: Целта на тази дейност е повишаването на капацитета на общинските служители чрез практическото пилотно прилагане на адаптираните социални иновации за включване на уязвими групи. Пилотното прилагане се извършва на базата на разработените в рамките на предишната Дейност 3 модели, които адаптират и описват прилагането на 2-те планирани иновации за социално включване на уязвими групи.
Ще се цели също така обхващането на максимален брой представители на целевите групи - служители на общината и социалните партньори в изпълнението на пилотните дейности, както и максимален брой обхванати представители на уязвимите групи.
Настоящата дейност представлява основната дейност на проекта, с най-голям принос за постигането на целите на проекта и приоритета чрез придобиването на практически знания и умения за прилагане на иновативни идеи и практики в социалната дейност от страна на отговорните служители на общинската администрация.
В рамките на тази дейност ще бъдат приложени следните планирани социални иновации съгласно разработените наръчници, съдържащи детайлно описание на необходимите етапи, човешки, материални, финансови, документални и времеви ресурси:
1. Повишаване капацитета на общинската администрация за социално включване на уязвими групи чрез осигуряване на заетост - създаване на горско-стопански кооператив
Прилагането на социалната иновация от страна на минимум 10 служители на общинската администрация и социалните партньори ще включва прякото организиране и изпълнение на следните основни етапи под контрола на екипа за изпълнение на проекта:
- Информационна кампания сред уязвимите групи
- Подбор на минимум 5 участници в кооператива, съобразно разполагаемите от тях ресурси
- Провеждане на специфични обучения по горско-стопанска дейност, поддържане и опазване на ресурсите, управление на кооператива, маркетинг на продукцията, вкл. дървен материал, горски плодове, билки, гъби, пчелни продукти, изделия от дърво и др., възможности за финансиране – 5 -дневни
- Експертна подкрепа за учредяване и първоначален маркетинг на кооператива и продукцията
2. Повишаване капацитета и създаване на партньорство между общинските служители и други държавни институции за социално включване на уязвими групи – изграждане на специфични търсени умения у трайно безработни лица
Прилагането на социалната иновация включва следните основни етапи:
- Информационна кампания сред целевата група
- Подбор на участници (минимум 15 човека)
- Провеждане на специализирани обучения за стартиране на самостоятелна заетост в областта на туризма, разработване на туристически продукти, управление и маркетинг – 5-дневни
- 1-месечна практика (20 работни дни) в хотели в близко разположени туристически центрове – Девин, Доспат или Велинград
След пилотното прилагане на адаптираните социални иновации, от страна на общинските служители, включени в изпълнението на дейността ще бъде извършена оценка на тяхната ефективност съгласно методологията за оценка на резултатите от пилотното прилагане, описана в Наръчниците. |
29 000.00
|
28 920.00
|
Оценка на изпълнените дейности и постигнатите резултати : Съгласно Условията за кандидатстване, външната независима оценка на изпълнените дейности и постигнатите резултати е задължителна дейност. Извън нея, проектът въвежда собствена, вътрешна система за наблюдение и оценка на изпълнението и постигането на заложените конкретни продукти или резултати от дейностите чрез изпълнението на План за вътрешен мониторинг и контрол на качеството.
Целта на конкретната дейност за оценка на постигнатите резултати е да проследи логическата връзка между заложеното във Формуляра за кандидатстване и неговото реално изпълнение, съгласно следните параметри:
• Проследяване постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удовлетворяване потребностите на целевата група;
• Особености при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта;
• Ефективност и ефикасност на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати.
Обективността и безпристрастността на оценката се осигуряват чрез избора на външен за изпълнител чрез провеждане на процедура по ЗОП.
Резултатът от изпълнението на тази дейност ще послужи за изпълнението на следващата Дейност 6 – Разпространение на постигнатите резултати. |
3 500.00
|
3 500.00
|
Разпространение на постигнатите резултати: Дейността цели да популяризира адаптираните и пилотно изпълнени иновативни практики от предходните дейности и да насърчи устойчивия им трансфер, чрез създаване на условия за провеждане на конструктивен диалог между заинтересованите организации и институции, работещи в сферата на социално включване на уязвими групи, вкл. на областно ниво.
В тази връзка, дейността е необходима за повишаване информираността, относно идентифицираните иновативни практики за прилагането на интегрирани модели за социално включване на уязвими групи в община Сърница, с което ще бъде заложено началото и на техния устойчив трансфер.
Дейността е от съществено значение за изпълнението на общата и специфичните цели на проекта и приоритета, защото единствено споделянето на получените резултати от предходните дейности пред широката общественост може да допринесе за ускореното и разширено въвеждане на идентифицираните иновативни практики. Получените коментари по време на дискусионния формат също така ще спомогнат за допълнително прецизиране на моделите и анализите, което допълва капацитета на отговорните служители на общинската администрация.
По конкретно, дейността предвижда реализиране на мерки, които в максимална степен да позволят на други заинтересовани организации и институции да ползват опита на двата партньора от двете държави, както следва:
- Изготвяне и отпечатване на сборник, съдържащ резюмета на учебните и работни посещения при партньора, моделите на прилагане на двете социални иновации по проекта, както и оценката на изпълнението – 30 печатни копия и публикуване на уебсайта на общината.
- Организиране и провеждане на двудневна кръгла маса за разпространение на резултатите с минимум 30 участника.
Предвижда се кръглата маса да бъде организирана за 2 дни – по 1 ден за всяка приложена социална иновация по проекта, при следния дневен ред: 1) Представяне и обобщение на резултатите от изпълнените дейности и постигнатите резултати. Тази част ще бъде базирана на обобщените резултати от приложението на съответната социална иновация и оценката на изпълнените дейности и постигнатите резултати; 2) Провеждане на съвместни консултации между участниците в проектните дейности и останалите участници от заинтересованите страни по отношение на възможностите за въвеждане на идентифицираните социални иновации в други региони и за други целеви групи; 3) Създаване на партньорства между различните заинтересовани страни по конкретни идеи, обмен на информация, опит и практики за други иновации в социалните дейности. |
6 200.00
|
6 200.01
|
Организация и управление на проекта: Дейността включва цялостното управление и изпълнение на проектните дейности, координация с партньора, вътрешен контрол на качеството, мониторинг и оценка на изпълнението, докладване и отчитане. Дейността е подпомагаща за постигането на общата и специфичните цели на проекта и планираните резултати.
Дейността ще се изпълнява от предлагания екип по проекта както следва:
1. Ръководител проект
Квалификация и професионален опит – съгласно приложената автобиография.
Планирани отговорности: Цялостно управление на дейностите по проекта, осъществяване на вътрешния мониторинг за постигане на целите и резултатите, лице за контакт и координация с Договарящия орган, докладване и отчитане по проекта.
Останалите членове на екипа ще бъдат подбрани съобразно следните изисквания:
2. Координатор социални дейности ПП1
Квалификация и опит – в съответствие със заеманата длъжност
Планирани отговорности: Отговорен за прякото изпълнение и координация на дейностите, имащи отношение към социалното включване на уязвими групи
3. Счетоводител ПП1
Квалификация и опит – в съответствие със заеманата длъжност
Планирани отговорности: Осъществяване на финансовото управление и счетоводната отчетност на проекта.
В допълнение, екипът по проекта ще ползва експертиза за подготовката на документации за обществените поръчки, както и за осъществяване на дейностите по информация и публичност по проекта. |
17 138.00
|
16 865.92
|
Информация и комуникация за проекта: Дейността цели осигуряване на добра информираност на обществеността по отношение на проекта и предвидените в него дейности и публичност на резултатите, както и за съблюдаване изискванията на ЕС по отношение на визуализацията на проекти, финансирани от Европейския социален фонд.
Дейността подпомага постигането на общата и специфичните цели на проекта, като в допълнение осигурява прозрачност и публичност при изпълнението на заложените в проекта дейности, както и допринася за ефективното управление и администриране на проекта.
Дейността ще се организира като средство за привличане на заинтересованите страни в реализацията на инициативите по проекта. За разлика останалите дейности по проекта, които имат работен характер и са насочени основно към целевата група на проекта, включените тук поддейности имат много по-широка аудитория. Те изпращат формулираните послания на ясно разбираем език потенциално до всеки.
Популяризирането на добрите примери и дейности при изпълнението на проекта, ще цели както въвеждането им като практика потенциално на по-широки нива и с по-широки целеви групи. Също така, дейността допринася и за координацията и информационния обмен между заинтересованите страни.
|
3 500.00
|
3 499.20
|