Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение включва актуализация на общинската програма за подобряване качеството на атмосферния въздух на територията на Столична община , по чл. 27 на Закона за чистотата на атмосферния въздух (ЗЧАВ). В действащата Заповед No РД-969 от 21.12.2013 г. на министъра на околната среда и водите е утвърден списък на районите (в т.ч. агломерациите) за оценка и управление качеството на атмосферния въздух (РОУКАВ). Съгласно тази Заповед за Агломерация Столична са разписани следните показатели - ФПЧ10, ФПЧ2.5, ПАВ, NO2, SO2, О3, CO  и C6H6. Общината е една от 25 -те общини в България с нарушено качество на въздуха по показател ФПЧ10 и NOx, на чиято територия има разположени пунктове за мониторинг, данните от които се докладват ежегодно на ЕАОС и ЕК, съгласно изискванията на Директива 2008/50/ЕО и са обект на наказателна процедура по Нарушение №210/2109 за неспазване на нормите за съдържание на ФПЧ10 в атмосферния въздух. Към настоящия момент Столична община има разработенa "Програмa за управление на КАВ на СО за периода 2015-2020" за намаляване на емисиите и достигане на установените норми за ФПЧ10 и план за действие, приета с Решение №252 по Протокол №33 от 18.05.2017г. на Столичен общински съвет (СОС). Програмата и Плана за действие изтичат през 2020 г.
Поради изтичащия срок на действие на програмата Столична община изготвя настоящото проектно предложение с цел актуализация на общинската програма за намаляване на емисиите и достигане на установените норми за КАВ по отношение на фини прахови частици ФПЧ10 , фини прахови частици ФПЧ2,5, азотни диоксиди (NO2), озон (O3) и въглероден оксид (CO) и бензо(а) пирен (използван като маркер за канцерогенния риск от полиароматни циклични въглеводороди (ПАВ))  и планиране на мерки за подобряване на качеството на атмосферния въздух, които да доведат до постигане на определените норми за КАВ.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготовка на проектното предложение: Изпълнението на дейността включва Изготвяне на проектно предложение; Изпълнението на дейността е възложено на външен изпълнител във връзка с чл.20, ал.4, т.3 от ЗОП и на основание чл. 20а от ЗЗД. Дейността е стартирала преди сключване на Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Тя е допустима съгласно регламентите на ЕК и националното законодателство, както и според Насоките за кандидатстване по настоящата процедура утвърдени със Заповед № РД-ОП-84/22.07.2016г. на ОПОС. Дейността е финансирана със средства на Бенефициента. Разходите за извършване на тази поддейност са включени като допустими и подлежащи на възстановяване от ОП „Околна среда 2014 ­ 2020 г". Изготвянето на проектното предложение е стартирало през м.01.2019 г. и продължителността е до подписване на договора за безвъзмездна финансова помощ. Дейността включва предоставяне на консултантски и експертни услуги на Столична община, свързани с: Разработване на проектно предложение за кандидатстване, окомплектоване на разработените документи при спазване изискванията, определени в насоките за кандидатстване и подпомагане на общината при подаване на проектното предложение чрез предоставяне на подготвените документи на електронен носител съгласно крайния срок(30.01.2019г.) за подаване на проектни предложения по Процедура "Разработване /Актуализация на общинските програми за качеството на атмосферния въздух" по ОПОС 14-20 ; Предоставяне на консултантски услуги на общината по време на оценката на проектните предложения. Осъществяване на цялостна координация и комуникация с всички заинтересовани звена до подписване на договора за безвъзмездна финансова помощ. 33 600.00 33 600.00
Организация и управление на проекта: Дейността предвижда сформиране на екип за управление на проекта (ЕУП), цялостна организация и управление на дейностите по проекта. Екипът ще бъде сформиран през първия месец от сключване на ДБФП и ще осъществява дейност през целия проектен период. Членовете на екипа за управление на проекта носят отговорност за запазване поверителността на всички поверително предоставени документи, информация или други материали; отговарят и контролират воденето на точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на договора. Изготвят междинните и окончателният доклад за напредък по проекта, съгласно указаните образци; изготвят исканията за верифициране на разходи и плащания. Членовете на ЕУП ще осъществяват мониторинг и контрол за изпълнение на всички договори с външни изпълнители, ще осъществяват координация на договорите, ще следят за спазване на графика за изпълнение на проектните дейности, ще докладват за нередности. Отговарят за цялата документация, която се съхранява. По време на изпълнението на проекта, ЕУП създава и поддържа досие, съхранява и архивира документите, като след приключването му, ЕУП предава официално с приемно -­предавателен протокол цялата налична окомплектована документация по проекта на оправомощен служител на общината за архивиране и съхранение, с което ангажиментите на екипа за управление на проекта приключват. ЕУП се състои от: Ръководител на екипа, Координатор, Финансист- счетоводител, Експерт мониторинг и докладване и Експерт съхранение на документацията. Членовете на екипа за управление на проекта ще покриват функциите по подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, съхранение на документите по проекта, мониторинг и докладване, изпълнение на мерки за информация и комуникация и функции по координация на дейностите по проекта. Настоящата дейност е избрана с цел: Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели; Оптимизиране на използването на проектните ресурси; Постигане на ефективна координация и комуникация с изпълнители на дейностите; Осигуряване на прозрачност в управлението на проекта; Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението; Тя ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност. Организационната структура за управление на проекта демонстрира наличие на административен капацитет и ясното разделение на функциите на отделните членове в него. Квалификационните изисквания и задълженията на всеки един от членовете на ЕУП, са подробно описани в т. 9 Екип от настоящия формуляр. За определяне на ЕУП ще бъде издадена Заповед на кмета на Столична община, която ще включва всички длъжности от ЕУП, като се посочва дейността, която ще изпълняват във връзка с проекта, образование, минимална образователно­ -квалификационна степен за съответната длъжност, и периода на изпълнение, месечния размер и общия размер на възнаграждението, което следва да получи всеки служител и документите, въз основа на които се доказва положения труд от всеки. При изпълнение на възложените задължения, членовете на ЕУП ще спазват европейското и българското законодателство, както и указанията на ОПОС 2014 – 2020 г. Членовете на екипа ще отчитат ежемесечно своята работа пред Ръководителя на екипа чрез доклади за изпълнените дейности по проекта, както и реално изработените часове. Ръководителят ще приема и одобрява работата на членовете на ЕУП, а той ще докладва своята работа пред зам.-кмета на общината. Във връзка с изпълнението на настоящия проект ще се прилагат следните правила, процедури и методи на комуникация и докладване: Процедури за верификация, осчетоводяване на извършените разходи, разплащания с изпълнителите и подготовка на искания за средства на ниво проект: Процедурите за мониторинг (проверки на място) и докладване; Процедури за администриране и докладване на нередности; Процедури за съхранение на документи. 39 615.43 14 438.86
Изготвяне на Програма за качество на атмосферния въздух на територията на Столична община за периода 2021-2026г. и провеждане на процедура по ЕО и/или ОС: Тази дейност включва изготвяне на програма за намаляване нивата на замърсителите и за достигане на утвърдените норми за КАВ в съответствие с нормативната уредба и по-специално с изискванията на: Наредба №11/14.5.2007г. за норми за арсен, кадмий, живак, никел и полициклични ароматни въглеводороди в атмосферния въздух; Раздел I от Приложение №15 на Наредба №12/15.07.2010г. за норми за серен диоксид, азотен диоксид, фини прахови частици, олово, бензен, въглероден оксид и озон в атмосферния въздух, изискванията на Инструкция за разработване на програми за намаляване на емисиите и достигане на установените норми за вредни вещества, в районите за оценка и управление на КАВ, в които е налице превишаване на установените норми и съгласно Ръководство: Програми за КАВ. Дейностите, които излизат извън обхвата на допустимите дейности по Насоките за кандидатстване (прогнозно моделиране на въздействието на мерките върху нивата на замърсителите за междинна 2022 година, прогнозно моделиране на мярка зони с ниски емисии по отношение на ФПЧ10, ФПЧ2,5 и NОх от транспорта, като се включат и емисиите на ФПЧ от битово отопление, оценка по показатели NO2, CO и O3) в размер на 13 526,4 лева без ДДС и 16 231,68 лева с ДДС са включени като недопустими дейности и са отнесени към раздел X “Недопустими дейности“ на т. 5 „Бюджет“ от ФК. Таксите предвидени за заплащане към РИОСВ София за преценка за необходимост от ЕО и ОС и при необходимост издаване на Становище за ЕО в размер на 1000 лв, са към Дейност 3, но са заложени в бюджета в отделно перо V.Разходи за такси. В Програмата следва да се включат следните дейности за замърсители ФПЧ10, ФПЧ2.5, ПАВ: Дейността е разписана в допълнително прикачени документи( прикачен файл Д3-описание.doc). 335 404.96 228 398.80
Информация и публичност на проекта.: Възлагането и изпълнението на тази дейност е свързано с изискванията и правилата на Европейския съюз за информация и комуникация на всеки проект, финансиран със средства от европейските фондове. Мерките за осигуряване на информация и публичност ще бъдат изцяло съобразени с изискванията на ОП "Околна среда 2014- 2020 г" и "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г." и гарантират популяризирането и представянето на проекта пред широк кръг лица. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител. Във връзка с осъществяване на мерките по информация и публичност изпълнителят ще изготви Инструкция за осигуряване на информация и публичност, съдържаща всички изисквания за задължителната визуализация по проекта. Инструкцията ще бъде предоставена на всички изпълнители по дейностите на проекта и ще бъде задължителна за спазване от тях. Във всеки един документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва, че проектът се финансира по ОП "Околна среда 20142-020 г." и съфинансира от Кохезионния фонд. По време на осъществяване на проекта ще се информира обществеността за получената от фонда подкрепа, като включи в уеб‐ сайта на Столична община кратко описание на проекта, неговите цели и резултати и финансовата подкрепа на европейския съюз. Предвижда се подготовка и разпространение на печатни информационни материали с цел популяризиране на проекта, съдържащи задължителните елементи за визуализация, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014­-2020 г. ( емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз; наименованието на КФ; общото лого за програмен период 2014­-2020 г., с наименованието на ОП "Околна среда 2014-­2020 г"; наименованието на проекта и главната му цел; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране; начина и крайна дата на изпълнение на проекта.). Предвижда се организирането и провеждането на информационни събития. Мерките за информация и публичност ще обхващат целия период на изпълнение на проекта. В рамките на тази дейност ще бъдат осъществявани дейности по популяризиране на целите, ползите и резултатите от изпълнението на проекта, както и приноса на Общността при реализацията на проекта и предоставената БФП. 3 963.48 3 764.40

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.