Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Букварче, бъди ми другарче" се представя от кандидат ОУ „А.Страшимиров”. Проектното предложение изцяло попада в целите на настоящата процедура за кандидатстване BG05M20P001-3.001 ПОДКРЕПА ЗА ПРЕДУЧИЛИЩНОТО ВЪЗПИТАНИЕ И ПОДГОТОВКА НА ДЕЦА В НЕРАВНОСТОЙНО ПОЛОЖЕНИЕ” и  предвижда дейности по постигане на всяка една от Стратегическите цели, определени в Националната стратегия на Република България за интегриране на ромите 2012-2020

По проекта се предвижда приобщаване на 40 необхванатите  деца от малцинствени етнически групи на възраст 4 години от двете населени места по проекта, за които българският език не е майчин, в подготовка  за овладяване на български език и социализация преди приемането в група за предучилищна подготовка, както и подготовка на децата от малцинствени етнически групи на възраст 5-6 години, за които българският език не е майчин, за пълноценно и устойчиво включване в образователния процес чрез допълнителни занимания за овладяване на български език и други важни социални и комуникативни умения преди постъпване в първи клас. Предвидена е работа за промяна на нагласите у родителите и припознаването на образованието като ценност чрез  
мотивационни обучения и умения да участват пълноценно в образованието и възпитанието на децата си, както и промяна на обществените нагласи в посока по-голяма толерантност към децата от малцинствените етнически групи чрез съвместни занимания на деца от малцинствата с деца от мнозинството.
Проектът ще подкрепи общинската политика за повишаване на обхвата на ромски деца в предучилищното образование и гарантиране правото на равен достъп до качествено образование на децата и учениците от етническите малцинства.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Допълнително обучение по български език за деца в ранна детска възраст (4-6 години), за които българският език не е майчин, за започване на училище и бъдещо пълноценно включване в образователния процес, чрез допълнителни занятия по български език и усвояване на социални и комуникативни умения: Цел на обуч.:Да се осигур. поетапно базови език. и предматемат. позн., както и важни соц. комуник. умения и умения за груп. работа и заним. за децата от целевите гр. по проекта. Пълноцен. подг. на дец. за у-ще ще съдейства за успеш. преминаване в следв. фази на образов. процес и са реална превен. на ранното напускане и отпадане от у-ще.Ще се сфор. 2 гр. за работа с дец., съот. на 2те целеви гр. по проекта – гр. на 3-4 г. дец., които не посещават дет. град., и група на 5-6 г. деца, които са обхв. в задъл. подготвит. гр. към у-то. В нач. на проекта ще се сфор. гр. на 3-4 г. деца, с които ще се работи в продъл. на 1 уч. год., след което дец. ще преминават успешно в по-висока обуч. степен, за да надгр. знания и умения. Така проектът ще обхв. поетапно по 20 деца на възраст 3-4 г. от ром. произ. всяка год., или общо 40 деца от тази гр. за целия проект. Тези деца поетапно ще премин. в подготв. гр. за 5-6 г. деца, като през доп. обуч. и занимания в преду-щната подг. гр. всяка уч. год. ще премин. по 25 деца, които след това ще постъп. в 1 клас.Дейн. съдейства за пост. на 2 цели от Страт. цел от Нац. стратегия на РБ-я за интегр. на ром. 2012-2020 г - "Пълноц. социал. на деца и ученици от етнич. малцин." и Гарант. на равен достъп до кач. образ. за децата и учениците от етнич. малц..Етапи на изп. на дейността:1. Сфор. на групата: През м. 1 от проекта ще се ангаж. 2 ключ. експ. по проекта - по преду-щна педагог. и по междуетниюч. общуване, и 1ромски медиатор с опит . Ще се проведе камп. в района за насърч. на род. да запишат дец. си в 2те новосфор. гр. Екип от у-щето-кандидат и ромски медиатор ще посетят сем. и в личен, приятелс. разг. ще бъде поканено всяко сем. да запише детето си, а род. да участват в обуч. за род. по проекта. Ще бъде разяс. важността на подг. на дец. да постъпят в преду-щната гр. за тяхното физ., позн., социал., емоц. и твор. развитие, както и фактът, че тази възм. се предост. в рамките на проекта и включ. в дейн. се финан. по проекта. Ще бъде внимат. обяснено какви док. се изискват за постъп. на дец. в ново сфор. групи. Ще бъде съст. списък на дец. и род., които ще бъдат обхв. от проекта. 2. Вх. ниво на цел. група деца:С цел разраб. на програма, макс. отг. на нуждите и потребн. на дец. от 2-те целеви групи, през м.втори 2 учители от ОУ "А.Стр." ще проведат вх. оценка на нивото им, което ще бъде извър. със съдейств. на експ. по проекта и ще бъде съобраз. с възрастта на децата. То ще се проведе в приятелска предраз. атм., и ще бъде концентр. в/у опред. на форми, познав. на цветове, разпозн. на букв. и цифр. символи, кратък устен разказ за себе си и др. На базата на резулт. от вх. ниво на дец., екипът от експ. и учители ще изработи оконч.прогр. за обуч. на 2-те гр. деца.3. Занимания с децата: По проект ще се сфор. 2 гр. за работа с децата, съответ. на 2те целеви групи, с които ще се работи в продъл. на 1 уч. год, след което децата ще преминават успешно в по-висока степен. Предв. се по 20 деца за полудн. гр. за необхв. в детска град. деца от ром. произход на възраст 3-4 год. всяка год, или общо 40 деца за целия проект, които поетапно ще прем. в подготв. група за 5-6 г. деца. През доп. обуч. и заним. в преду-щната подг. гр. всяка уч. год. ще преминават по 25 деца, които след премин. доп. подг. ще постъпват в 1 кл. Полуднев. група ще пров. всекидн. заним. с продъл. 6 уч. ч. на ден, всеки по 35 мин със съответ. почивки м/у заниман. Доп. занимания с 25 деца от преду-щната подгот. гр. към у-ще"А. Страшим." ще се пров. 4 пъти сед., разпр. съответ. на допъл. занимания по бълг. ез., образ. и подв. игри, извънкл.дейности и дейности по избор. Обуч. децата ще бъдат 2 учители със съответн.квалификация с помощта на 2 ключ. експерти по проекта, които ще са на разпол. за консулт. и подкрепа, особено интензивно през първите 8 сед. от заниманията с децата Занятията ще се провеждат в сгр. на ОУ "А.Страшимиров" в свободни класни стаи. Ще се купят и използ. по проекта оборуд., помагала и материали, подх. за възрастта и нивото на децата. 81 806.12 94 019.33
Насърчаване общуването и съвместните изяви между деца от български деца от гр.Плевен и ромски произход, обучаващи се в отделни подготвителни групи в ОУ ”Антон Страшимиров” с. Бохот: Цел на дейността - Придобиване на допълнителни знания и умения от децата от целевата група, опознаване и преодоляване на негативните нагласи у децата от мнозинството, възпитание на толерантно отношение към различните етноси и култури още от ранна детска възраст чрез участие на децата от целевата група в ателие по фолклор съвместно с деца от мнозинството. Дейността съдейства за постигане на следните Стратегически цели, определени в Националната стратегия на Република България за интегриране на ромите 2012-2020 г.: Утвърждаване на интеркултурното образование като неотменна част от процеса на модернизация на българската образователна система; Съхраняване и развиване на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства. Голяма част от причините за маргинализирането на децата от селските общности с компактно малцинствено население е териториалната изолация, бедността, липсата на възможности и интерес у техните семейства да осигурят на децата допълнителни занимания. Чрез тази дейност е крачка към преодоляване на социалната и териториална изолация на децата, които ще бъдат обхванати по проекта и към мотивиране за по-добри поведенчески модели след общуването им с техни връстници, нови места и преживявания. Дейността предвижда участие в ателие по фолклор в НЧ “Развитие” – 1998” гр. Плевен на всички деца от 2те целеви групи съвместно с деца от мнозинството, паралелно с обученията и времетраенето на Дейност 1, но дейността ще продължи и пред ваканциите-общо 20 месеца. Двама музикални педагози от читалището ще работят съвместно с групи български и ромски деца обучавайки ги на български и ромски народни песни и танци. Два пъти седмично те ще провеждат общи репетиции при открити врати с деца от Школа за музикално и танцово изкуство в детски център “Дъга” гр. Плевен. Ще бъдат използвани методите на груповите интерактивни занимания, които целят способности за приемане на различието, развитие на емоционална интелигентност, приемане на другия и емпатия. Идеята е чрез съвместни дейности да се подобри груповото взаимодействие, да се изгради доверие и съпреживяване и способността за комуникация и взаимопомощ, да се научават децата да търсят нови начини за справяне с негативите, да откриват символи, създават свои, да интерпретират. Работейки в група, те ще изграждат в себе си способността да погледнат през очите на другия, да участват в неговите емоционални преживявания и да дадат адекватна подкрепа. Предвижва се организирането на 2 съвместни концерта - български и ромски песни и танци, в края на всяка учебна година за деца от ромски и български произход. Концертите ще се проведат в голямата зала на читалището. На него децата ще имат възможност да се изявят и да зарадват своите родители с наученото по проекта. Важна стъпка в интеграцията им е възможността след съвместните репетиции с децата от мнозинството, да се явят на сцената заедно с тях. На концерта ще бъдат поканени родители, учители, местни власти, медии, ще бъдат предвидени лакомства за децата в края на концерта. Предвиден е организират транспорт, който да превозва 45 деца от с.Бохот до читалището два пъти седмично и да ги транспортира обратно до домовете им след приключване на извънкласните дейности. Ще бъдат наети костюми за децата за двата концерта в читалището. 52 272.00 50 242.87
Работа с родителите на деца от ромски произход, които възпрепятстват децата си подлежащи на задължителна предучилищна подготовка от редовно посещаване на детска градина или група за предучилищна подготовка: Цел - Да изградят у обучаемите мотивация и умения да въздействат на децата си да посещават училище и да участват активно в училищните дейности. Да се изградят умения у родителите за създаване на по-широки групи за мотивация и подкрепа и за привличане на родители за нови членове на групите. Проектът предвиждат дейности по постигане на следните Стратегическите цели, определени в Националната стратегия на Република България за интегриране на ромите 2012-2020 г., а именно: 1. Пълноценна социализация на деца и ученици от етническите малцинства; 2. Гарантиране на равен достъп до качествено образование за децата и учениците от етническите малцинства; Етапи: 1. Анкета за установяване нагласите на родителите към образованието на децата им Две седмици преди самото обучение, екипът, който ще осъществи обучението, ще подготви анкета за установяване на нагласите на родителите към образованието на децата им с цел подготвяне на програма, която да е максимално ефективна и полезна за целевата група. 2. Обучение Обучителната програма включва предоставяне на теоретични и практически знания и умения на родителите на деца от малцинствен произход за изграждане на мотивация и умения да въздействат на децата си и да им окажат подкрепа за интегриране в училищната среда и пълноценно участие в училищните дейности. Всяко от обученията ще се проведе извън обичайната семейна среда, с цел да се осигури неформална обстановка, в която родители да могат свободно да общуват и работят заедно с експертите. Всеки обучителен модул започва с установяване на входните социални позиции и нагласи на родителите и включва следните модули, разпределени в 2 тридневни обучения Обща самооценка на родителите: оценка на собствената роля в живота на децата:  спрямо обучението;  спрямо бъдещето и реализацията им;  спрямо личностните качества, които имат децата и тези, които ще се изградят у тях.  Осъзнаване значимостта на децата в живота на родителите и откриване на собствените социални позиции и нагласи спрямо образованието на децата.  Различието - осъзнаване на собствената уникалност и приемане на този факт с разбиране, приемане уникалността на всяко дете като не по-добра или по-лоша, а различна личност.  Умения за вземане на конструктивни решения в конфликтни ситуации, свързани с децата.  Бъди себе си: получаване на информация за себе си от представите на другите, осъзнаване на собствената ценност, приемане на конструктивна критика без емоционална реакция, възпитаване на качеството асертивност-отстояване на себе си.  Коучинг умения- техники как да повишат мотивацията на децата и да преодолеят негативните нагласи към образованието, да изградят лична отговорност и про-активно поведение, за да бъдат мотивирани да останат или да се върнат в училище. Индивидуални консултации за родители от страна на ключовите експерти в почивките от обучението или консултации за решаване на групови казуси, където е необходимо След приключване на цикъла обучения, екипът от ключови експерти ще продължи да работи както с родителите, преминали през обученията, така и с родители, мотивирани децата им да посещават предвидените по проекта обучения. Проектът предвижда освен платени и 20 доброволни консултантски часа по места от страна на всеки ключов експерти за методическа помощ и разрешаване на конкретни практически казуси за работа с родители от общността по места за целия период на проекта. 31 655.88 28 672.20
Дейности по информиране и публичност: Целта на тази дейност е да осигури максимална публичност на средствата на ЕС и ОПНОИР и прозрачност при реаризиране на дейностите и резултатите. Действията за информиране широката общественост за целите, източниците на финансиране и напредъка на проекта ще бъдат проведени съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 -2200, както следва: - При всички мерки за информация и комуникация, предприети по проекта, ще се поставя емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз. Ще се указва финансирането от фондовете на ЕС на проекта чрез упоменаване на Европейския съюз и оперативната програма, логото на ЕС и на ЕСФ в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност.. - Ще бъдат изработени 3 информационни табели за офисите на трите партньорски организации, в които ще се представя кратка информация за проекта при спазване на изискванията на Единния наръчник, 1 подвижен банер. -Ще бъдат организирани 3 пресконференции-една в началото на проект, една при приключване на първата учебна година и една при приключване дейностите по проекта Във всяка информация, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, отчети за изпълнение на договора (междинни и окончателен), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта, ще бъде упоменаван финансовия принос на ОП НОИР -За популяризирането на проекта сред широката общественост, ще се поставят стикери на новозакупеното оборудване, където е приложимо -кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз ще се публикува в сайтовете на партньорите по проекта до два дни след сключване на договора - информация за дейностите и резултатите по проекта ще се публикува текущо на интернет страницата на партньорите - ще бъдат подготвени минимум 6 ПР информации, които ще бъдат изпратени до националните и регионални медии - в края на проекта ще се организира кръгла маса за представяне резултатите от проекта и набелязване на следващи стъпки по изпълнение на общинската програма за образователна интеграция на етническите малцинства в общината 3 310.00 3 510.00
Дейности за организация и управление на проекта: Успешното протичане на тази дейност е гаранция за успех и постигане на резултатите от проекта. Тя включва създаване на екип за управление и координация, мониторинг и оценка на проекта и управление на риска. Екип Със стартирането на проекта ще бъдат ангажирани ръководител и счетоводител. Ръководителя на проекта отговаря за цялостното управление на дейностите, публичността, подизпълнителите. Счетоводителят отговаря за правилното управление на финансовите средства по проекта, за ефикасното изразходване на средствата съгласно изискванията на националното законодателство и ОП и правилното оформяне на финансовите документи, подготвя финансовите отчети. Ще се провеждат редовни срещи на екипа - минимум по две работни срещи на месец съвместно с представителите на партньорските организации . Срещите са необходими за: детайлно запознаване с идеята и предвидените инициативи; уточняване начините за съгласуване на действията в процеса на реализация; развитието на проекта; предприемане на коригиращи действия и представяне на оценки по изпълнението, осигуряване на прозрачност и публичност, проследяване и отчитане на индикаторите на проекта. Мониторинг и оценка За отчитане успешното управление на проекта е предвидено наблюдение и оценка на ефективността на постигнатите резултати за целия проектен цикъл текущо, по количествен и качествен критерий. Оценката ще бъдат предмет на вътрешен (извършвана от екипа на проекта) и външен ( извършван от ръководството на организациите-партньори, УО и чрез обратна връзка от представители на различни институции, в т.ч. общината, НПО, местни власти, медии) мониторинг. Ще бъде проследявано спазването на: - количествените индикатори -брой представители на целевата група, обхванати по проекта, брой проведени работни срещи на екипа, брой ПР събития, брой отпечатани табели и плакати, стриктно и ефективно спазване на финансовия план и времеви график на дейностите, спазване сроковете за отчитане на проекта пред УО - индикаторите за качество - ще се отчита информация и обратна връзка за резултатите и устойчивостта на проекта от страна на УО, бенефициенти и институции. - индикатори за резултат и индикатори за изпълнение Управление на риска във връзка с тази дейност Отчетени са 2 основни риска: - свързани с организация и провеждане на обученията-забавяне на процедурата за определяне на изпълнител, който да организира обученията в предвидения график - свързани с управлението на проекта - промяна на основния персонал в управлението на проекти или забавяне на междинните плащания по проекта Проектът предвижда дейности, по наблюдение и контрол, проучване на причините за некачествено изпъление, планиране и подобрение на дейностите, с оглед минимализиране на тези рискове, които ще доведат до успешното постигане на целите и резултатите от проекта 16 904.00 19 179.38

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.