Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Предмет на настоящият проект е разработване на иновативна услуга за създаване и използване на “дигитален 3D Аз”, която да се използва масово в цял свят. Услугата ще позволи бързо и прецизно триизмерно (3D) сканиране на хора в цял ръст, което ще намери пазарно приложение в онлайн търговията, онлайн социалните платформи, виртуалната реалност, спорт и здраве и др. Предвидената за разработване иновация представлява новост на световния пазар. Проектът се осъществява в тематична област на ИСИС "ИКТ и Информатика". Иновацията ще бъде разработена изцяло от кандидата, като ще бъдат  наети квалифицирани специалисти с необходимите за разработването професионален опит, образование и опит в изпълнение на развойни проекти, финансирани от ЕС.

В проекта са предвидени за изпълнението следните дейности:
- Създаване и тестване на прототип (чрез наемане на квалифициран персонал, придобиване на ДМА и закупуване на материали за изработката на прототип). 
- Изработване на икономическа и финансова оценка на разработваната иновация.  
- Изработване на пазарен анализ с маркетингов план за пазарна реализация на разработваната иновация.

Очакваните резултати от осъществяването на настоящия проект са: 
- Разработване на услуга, която да е общодостъпна, с високо качество, което гарантира бързо, лесно и сигурно 3D сканиране на хора в цял ръст и с възможност готовото 3D изображение да се ползва от различни приложения.  
- Повишаване на иновационната дейност на компанията. 
- Постигане на устойчиво развитие чрез намаляване на въздействието върху околната среда.
- Постигане на успешна пазарна реализация на иновативната услуга.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Създаване и тестване на прототип (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 7 бр. експерти, придобиване на оборудване - Лаптоп - 3 бр., Сървърна система - 1 бр., закупуване на материали за изработката на прототип - 1 бр.): В рамките на дейността кандидатът ще създаде и тества прототип на система за генериране на триизмерни човешки модели, чрез която ще се предоставя иновативната услуга за създаване и използване на “дигитален 3D Аз”. За реализация на дейността ще бъдат наети на трудов договор 7 човека квалифициран персонал - експерт хардуерни разработки, старши програмист и допълнителен квалифициран персонал: 2 програмисти и 3 младши програмисти. Дейността включва: 1. Организиране на процесите по разработката. и разработката и тестването на следните три подсистеми, които са интегрирани и автоматизират целия процес по създаване и използване на “дигитален 3D Аз”: 2. Заснемане на обект. Заснемането ще става в контролирана среда под формата на специално изградена фото будка, с едновременно използване на множество камери разположени в 360 градуса около обекта. Състои се от хардуерна и софтуерна част. За хардуерната част ще отговаря "експерта хардуерни разработки", като ще интегрира различни компоненти за заснемането на множество снимки – синхронно от множество камери и последователно от една камера с използването на различно осветление в рамките на кратък период от време. Софтуерната част се състои от разработката на специализиран софтуер за управление на всички устройства за заснемането на обекти. 3. Обработка на данни. Системата ще автоматизира обработката на данни за получаването на 3D модел от заснетите снимки на обекти. Обработката ще се базира на фотограметрия, чрез която от множество снимки на един обект, заснети от различни ъгли се създава 3D модел на обект и различни изображения, които служат като обвивка на обекта (texture). Системата ще привързва и съхранява генерираните данни към конкретен потребителски акаунт. 4. Споделяне на услуги.Системата ще съхранява всички генерирани модели в cloud базирано решение. Системата ще предоставя различни видове услуги базирани на вече обработените данни (напр. визуализация, използване като аватар в социални мрежи, виртуално изпробване на дрехи в онлайн магазини, генериране на подвижен аватар за онлайн игри и пр.). Услугите ще се предоставят както директно на потребителя, така и като услуги за вграждане в други системи. Посочените основни компоненти на системата представляват същността на създаването и тестването на прототип на системата за генериране на триизмерни човешки модели, като по предварителни разчети на фирмата за разработването и тестването им са необходими 18 месеца и екип от 7 специалиста в ИКТ, които имат нужните знания, умения и опит за извършване на дейността и са описани по-долу и в т.9 Екип. За обезпечаване работата на екипа по проекта ще бъдат закупени ДМА: 3 бр. лаптопи (за допълнителния квалифициран персонал, другите 2 члена от екипа имат налични лаптопи) и 1 бр. сървърна система. На сървърната система се предвижда да бъдат качени различни приложения, вкл. и с виртуализация, които ще използват в максимална степен ресурсите й. На сървърите ще се намира общото хранилище на сорса на системата (сорс контрол система), ще се използват за тестване и обработка на изображенията за получаване крайния 3D модели, ще се инсталира тестовата облачна услуга, с която ще се публикуват първите услуги на системата. За изработка на хардуерната част (фото будка) от първия компонент ще бъдат закупени по проекта необходимите материали. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността са: - Избор на изпълнител/и за закупуване на ДМА и материалите за изработка на прототип ( 1-ви месец) - Сключване на договор/и с избрания/ите изпълнител/и ( 1-ви месец) - Доставка, инсталиране и пуск на ДМА в експлоатация, подписване на ППП за ДМА и материали ( 1-ви месец) - Сключване на трудов договор с "експерт хардуерни разработки" и "старши програмист" (1-ви месец) - Сключване на трудови договори с допълнителен квалифициран персонал: 2 програмисти и 3 младши програмисти ( 1-ви до 2-ри месец) - Разработка и тестване на система за генериране на триизмерни човешки модели (2-ри до 18-ти месец) 310 000.00 285 963.43
Изработване на икономическа и финансова оценка на разработваната иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез предоставяне на услуга по изработване на икономическа и финансова оценка - 1 бр. ): Съгласно условията на процедурата, изпълнението на дейността ще стартира след приключване на изпълнението и верификация от страна на УО на Дейност 1 по проекта. Периодът 19-21 проектен месец включително се планира за верификация на извършените дейности. Дейността предвижда външно възлагане на разработване на стратегически документ - икономическа и финансова оценка - 1 брой, която оценка ще включва следните елементи: - Анализ и план на бъдещи разходи и приходи по методи на пласиране за период от 5 години след разработване на услугата - Анализ на необходимост от бъдещи инвестиции и план за технологично развитие за период от 5 години след разработване на услугата - Анализ на необходимостта от човешки ресурс за период от 5 години след разработване на услугата - Оценка на състоянието на външната икономическа среда на компанията от гледна точка възможности и ограничения (общи тенденции в развитието на икономиката на страната; конкурентната среда, в която работи компанията; доставчици и клиенти и влиянието им върху реализация на иновативната услуга ) - Оценка на вътрешни фактори - Анализ на текущата стратегия и цели и определяне на нови дълго- и средносрочни цели за реализация на иновативната услуга въз основа на бизнес средата - План за разработване на специфични програми за изпълнение на стратегията и за ресурсно обезпечаване (финанси, техника, човешки ресурси) - Изготвяне на бюджети минимум за основните функции или звена – маркетинг, продажби, финанси и управленски екип във връзка с реализация на иновацията. Посочената услуга ще допринесе за изпълнението на дейността и проекта, т.к. дружеството ще разполага с оценка на рентабилността и икономическата ефективност на иновацията и с бизнес план, който да следва и който да гарантирана успешната икономическа приложимост и пазарна реализация на разработваната по проекта иновация. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността са: - Избор на изпълнител за извършване на услугата (22-ри - 23-ти месец) - Сключване на договор за извършване на услугата (от 23-ти месец) - Извършване на услугата и подписване на приемо-предавателен протокол (23-24 месец). 55 000.00 54 500.00
Изработване на пазарен анализ с маркетингов план за пазарна реализация на разработваната иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез предоставяне на услуга по изработване на пазарен анализ с маркетингов план за пазарна реализация на иновативната услуга - 1 бр. ): Съгласно условията на процедурата, изпълнението на дейността ще стартира след приключване на изпълнението и верификация от страна на УО на Дейност 1 по проекта. Периодът 19-21 проектен месец включително се планира за верификация на извършените дейности. Дейността предвижда външно възлагане на разработване на стратегически документ - пазарен анализ с маркетингов план за пазарна реализация на разработваната иновация - 1 брой, който ще включва следните елементи: - Определяне и анализ на структурата на съответния пазар: участници на съответния пазар, пазарно положение на участниците на съответния пазар, конкурентни условия, потенциална конкуренция, бариери за навлизане; - Проучване интереса на крайния потребител към услуга за 3D сканиране на хора в цял ръст, с вкл. детайлно проучване на нуждите на потребителя; - Проучване на интереса на социални платформи, онлайн търговци и др. за участие в предлагането на иновативната услуга; - Дефиниране на пазарно поведение (продукти, пазари и др.) в контекста на внедряване на качествено нова за пазара услуга; - Определяне на целеви групи за услугата; - Стратегия за маркетингово поведение спрямо различните целеви групи; - Комуникационна стратегия. Изработването на пазарен анализ с маркетингов план за пазарна реализация на иновативната услуга ще допринесе за изпълнението на дейността и проекта, т.к. има за цел да се определят дейностите, чрез които компанията успешно да реализира иновативната услуга, максимално ефективно да планира ресурсите си, ефективно да комуникира своите ключови послания с целевите аудитории и да дефинира максимално печелившо пазарно поведение във връзка с извеждане и задържане на пазара на иновативната услуга. Изпълнението на дейността ще осигури експертен подход за планиране на бъдещото внедряване на разработената по проекта иновативна услуга. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността са: - Избор на изпълнител за извършване на услугата (22-ри - 23-ти месец) - Сключване на договор за извършване на услугата (от 23-ти месец) - Извършване на услугата и подписване на приемо-предавателен протокол (23-24 месец). 69 000.00 68 500.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.