Сформиране на екип за управление на проекта: Задължителна дейност по настоящото проектно предложение е управлението му. В тази връзка, след одобрение на проекта ще се сформира екип за организация и управление, който ще бъде пряко ангажиран за неговото изпълнение, мониторинг и отчитане на дейностите. Екипът по проекта ще се състои от: Ръководител, координатор, счетоводител и експерт. Ангажираността им ще бъде през целия период на договора, който ще е за 12 проектни месеца. С всеки един от членовете на екипа ще бъде сключен граждански договор.
Основните задължения на всеки член от екипа ще се състои в следното:
РЪКОВОДИТЕЛ:
Основните задължения на Ръководителя по проекта са:
ръководи цялостното изпълнение на проекта;
осъществява кореспонденция с УО;
разпределя задачите на членовете на екипа и следи за спазването и изпълнението им;
активно участва в избора на изпълнители, заедно с координатора по проекта;
извършва контрол и мониторинг на разходването на средствата по проекта;
следи за спазване на сроковете заложени в проектното предложение;
съвместно със счетоводителя изготвя месечните, междинните и финалния отчети;
осъществява контрол на изпълнението съобразно план графика и съблюдава за спазване на поставените срокове и задачи, възлага и в случай на необходимост извършва
промени в рамките на допустимите граници и в съответствие с насоките на програмата с цел качественото изпълнение на проекта;
отчита цялостното изпълнение на проекта при постигане на поставените цели и задачи.
КООРДИНАТОР:
Основните задължения на координатора по проекта са:
Координира и планира цялостната дейност по проекта;
осъществява кореспонденция с УО;
подготвя, събира, обобщава и предоставя необходимата счетоводна документация по проекта;
следи за спазване на сроковете заложени в проектното предложение;
посредничи при взаимодействието между ръководителя на проекта и изпълнителите на проекта, управлява документооборота по проекта и по конкретно свежда планираните от ръководителя на проекта задачи и неговите указания и изисквания за изпълнение от съответните лица, води отчет на извършваната от тях работа и нейните срокове, придвижва резултатите от извършената работа до знанието на ръководителя на проекта.
СЧЕТОВОДИТЕЛ:
Счетоводителят по проекта ще има следните основни задължения и отговорности:
Обобщава подадената в оригинал отчетна информация от Ръководителя;
Следи за стриктното изпълнение на бюджета и за съобразността на финансовите документи с изискванията на българското законодателство и тези на донора;
На база на първични счетоводни документи в оригинал изготвя междинни и финален отчет заедно с Ръководителя на Проекта;
Обобщава финансовите документи по проекта;
Следи за спазването на счетоводните и данъчни закони, счетоводната политика на Бенефициента и финансовите изисквания на Донора;
изготвяне на ежемесечни доклади свързани със заетостта по проекта.
ЕКСПЕРТ:
Експертът ще има следните основни задължения и отговорности:
оказва методическа и техническа помощ и подкрепа за изпълнението на дейностите в рамките на проекта;
следи сроковете по изпълнение на дейностите като информира Ръководителя на проекта при констатирани проблеми;
води входяща и изходяща кореспонденция;
осигурява ефективно техническо администриране на дейностите по проекта;
участва в събития, мероприятия и други мерки за публичност;
участва в административното управление на проекта, организира документооборота в съответствие със заложените цели и крайни срокове;
осигурява качествено и в срок изпълнение на поставените задачи в съответствие с функционалното предназначение на длъжността.
При управлението на проекта ще се спазват разпоредбите на Ръководство за бенефициенти по изпълнение на договори по ОП РЧР по процедура Добри и безопасни условия на труд. |
23 760.00
|
22 723.04
|
Осигуряване на средства за колективна защита, включително обезопасяване на съществуващи обекти и технологични процеси в Петров Технолоджи ЕООД (Дейност 3.1. от Условията за кандидатстване): Настоящата дейност има за цел да подобри работната среда, чрез подобряване на микроклимата в производствените помещения и административните помещения във предприятието. Петров Технолоджи ЕООД осъществява дейността си в двапроизводствени цеха, които се намират в гр. София, кв. Дружба и кв.Казичене. Общата производствена площ е 5200 кв.м, от които 2600 кв.м закрити помещения. Производственият цех, който се намира в кв. Дружба е най-големият от трите и има най-голяма производителност. В момента в производството в кв. Дружба няма изградена аспирационна система, което е предпоставка за вдишване на химични агенти, не само от работниците, които извършват тази дейност, но и от останалите служители. За целта ще бъде изградена аспирационна система, нейната цел, е свързана с предпазването на служителите от вдишване на прах и химични вещества, които се отделят при производствения процес. Вдишването на тези изпарения, прах и токсични химични вещества, води до по-висок риск от заболявания на дихателния тракт, свързани с продължително стационарно или болнично лечение. Прахът, е един от най-значимите и универсално въздействащи фактори на средата, който уврежда здравето на работещите. За да отговори на високите изисквания за безопасност и здраве при работа и да защити максимално човешкия ресурс в предприятието, работодателят ще осигури съвременна аспирационна система, която ще бъде поставена в производствения цех в кв. Дружба.Това от своя страна ще доведе и до по-високо ниво на предпазване на служителите и до повишаване на конкурентоспособността на предприятието като цяло. В момента в производствения цех на Петров Технолоджи, който се намира в кв. Дружба няма изградено отопление. Поради голямата квадратура и естеството на работа на предприятието, е необходимо закупуването на нови и модерни климатици, които да подсигурят бързо и ефикасно затопляне през зимните месеци и охлаждане на помещенията през летния период от годината. С цел подобряване на микроклимата в производствените цехове ще се закупят 16 бр. тип колонни климатика за цех Верила и 8 бр. тип колонни климатика за цех Дружба. В тази връзка отоплението в административните офиси се извършва с електрически печки, които не могат да подсигурят необходимата температура през зимните месеци в годината. За целта ще се закупят 13 бр. климатика за администрацията в кв. Дружба. В производственият цех в Казичене осветителните тела са стари и амортизирани. Работният процес изисква концентрация и разпределение на вниманието, свързан е със зрително натоварване, което води до умора в зрителния анализатор и нервнопсихическо напрежение. В производствения цех в Казичене ще се подменят осветителните тела, които към момента не са енергоспетяващи и не се доближават до естествената слънчева светлина. Това е предпоставка за увреждане на зрението на работниците, поради естеството на работа. Ще се закупят 60 бр. осветителни тела, които ще бъдат подменени със старите. Новите осветителни тела ще се доближават максимално до естествената слънчева светлина и ще са енергоспестяващи, което ще допринесе до опазване на околната среда. Работната поза в администрацията, е предимно седяща, статична, продължителното поддържане на седяща работна поза може да доведе до рано настъпващи дискомфорт, умора, намаляване на работоспособността. Тази поза се явява рисков фактор за развитието на заболявания на опорнодвигателния апарат и периферната нервна система, поради пренапрежение на мускулите на врата, раменете, гърба и кръста, съпроводени с болки, скованост и слабост, детренираност на мускулната система поради обездвижване. Използваните в момента столове създават допълнителен дискомфорт и невъзможност за организация на работното място в съответствие с ергономичните изисквания., но за избягване на заболявания на опорнодвигателния апарат и периферната нервна система ще бъдат закупени нови модернизирани ергономични офис столове за административните работни места, които са 22 на брой. |
96 560.00
|
95 913.01
|
Осигуряване на подобри и безопасни условия на труд, чрез закупуване на лични предпазни средства и работно облекло на служителите в Петров Технолоджи ЕООД (Дейност 3.2 от Условията за кандидатстване): Настоящата дейност е насочена към подобряване на условията на труд в предприятието и е в съответствие с подписаната Европейска социална харта. чл. 3 от нея е озаглавен Право на безопасни и здравословни условия на труд и в него са изброени 4 задължения, които страните членки трябва да реализират в консултации с организациите на работодателите и на работниците и служителите, а именно: да определят, приложат и периодично преразглеждат общата национална политика относно безопасността и хигиената на труда; да издават правила за здравословни и безопасни условия на труд; да установят провеждането на тези правила, чрез мерки за контрол и да насърчават прогресивното развитие на службите по трудова медицина за всички работници. Кандидатът Петров Технолоджи ЕООД, е осигурил на своите работници и служители минималните изисквания, които трябва да се изпълняват при осигуряване на безопасността и здравето на своите работници и служители, като осигуряването на медицинско наблюдение, закупуване на ЛПС и работно облекло. В тази връзка работодателят е утвърдил Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл. 17 от Наредба № 3 от 19.04.2001 г.
Във връзка с изпълнение на служебните задължения от страна на служителите, е необходимо закупуване на ЛПС и специализирано работно облекло за всяка една от посочените длъжности. Към момента ръководството на Петров Технолоджи ЕООД осигурява работно облекло и ЛПС, които служат за минималната изискуема защита на служителите. Във връзка с предписанията от страна на службата по трудова медицина и спецификата на работа на служителите, е необходимо да се закупи ново и по модерно работно облекло и ЛПС, които да осигурят по висока защита по време на работа. По този начин рискът от трудови злополука се намалява значително. Основните рискови фактори, които са класифицирани по време на работа от службата по трудова медицина са: Неспецифичното действие на шума върху човешкия организъм се изразява в нарушенията нервната, сърдечносъдовата. Въздействието от шума върху централната нервна система може да предизвика смущения, които се отнасят недостатъчната концентрация на вниманието, намалена воля и инициативност, чувство на несигурност. Нивото на шума в производствата, където стойностите му са над нормите и гранични с тях създава риск към увреждане слуха на работещите и изисква ползването от тях на ЛПС външни антифони. Новите външни антифони, които ще се закупят са ново поколение и са с по-голяма защита от шума. В Петров Технолоджи ЕООД, е най-важно защитата на служителите. Използваните от работниците предпазни ръкавици не са с необходимата характеристика за защита. Работодателят има желание и се стреми да подсигури най-добрата защита за своите служители. Ето защо ще се закупят четири вида ръкавици, единият тип ръкавици топени в полиуретан са с предпазни функции от порязване. Вторият тип са топени в нитрил и са със защита от механични опасности и порязване. Третия вид са ръкавици от кожа, които предпазват от механични увреждания на горните крайници и четвъртият вид е ръкавици тип гумени, те са с предпазни функции от масла/борьол. По този начин ще се намали риска от трудови злополуки при работа. Ето защо е необходимо закупуването на нови и по модерни предпазни ръкавици, които ще намалят риска от трудова злополука. Ръкавиците, които ще се използват от работниците ще са с предпазни функции на ръцете от травматични увреждания. Не по- малко от значение е зрението, те са най-чувствителния орган от човешкото тяло. За да може да се защити максимално от трудови злополуки в производствените цехове се използват предпазни очила. С помощта на програмата ДБУТ, ще се закупят много по защитени и с предпазни функции очила. Очилата, които ще бъдат закупени ще са от поликарбонат, неизпотяеми и недраскаеми. Защита, която ще подсигурят новите и по-защитени очила ще е от механични опасности, дребни летящи частици и от прах. |
80 100.00
|
80 024.00
|
Придобиване на стандарт за безопасни условия на труд BS OHSAS 18001:2007 в Петров Технолоджи ЕООД: Разработване и внедряване на система за управление на дейностите по осигуряване на безопасност и здраве при работа, съответстваща на изискванията на международно утвърдения стандарт BS OHSAS 18001:2007. Стандартът за безопасни условия на труд дава насока на организацията как да интегрира управлението на системата за безопасни условия на труд с другите функциониращи управленски практики. Целта е да се намали риска за служителите и за евентуални други засегнати лица, да се подобрят финансовите резултати, да се подобри имиджа на предприятието на пазара, на който то оперира.
Необходимостта от въвеждане на този стандарт ще е убедително доказателство за настоящите и бъдещи партньори в това, че са въведени и се спазват строги правила по отношение на здравословните и безопасни условия на труд.
Елементите на BS OHSAS 18001 включват политика и ангажираност, идентификация на опасностите, оценка и контрол на риска, оценка на съответствието, законови изисквания, цели и програми, организация и персонал, обучения, комуникации и консултации, документи и записи, оперативен контрол, готовност за извънредни ситуации, наблюдение и измерване, разследване на инциденти и злополуки, коригиращи и превантивни действия, одит и преглед от ръководството.
След разработката на стандарта BS OHSAS 18001 ще даде възможност на организацията да контролира и подобрява безопасните и здравословни условия на труд .
Успешното сертифициране ще допринесе за спазването на законовите задължения за безопасност на труда и трудовото здраве от всички участници в трудовите процеси в предприятието логично и последователно. Ще се повиши културата на безопасен труд във фирмата. Ще се намалят разходите по злополуки и ще се подобри ефективността на труда и не на последно място ще се защити репутацията на Петров Технолоджи ЕООД. |
10 000.00
|
6 694.63
|
Осигуряване на социални придобивки за служителите в Петров Технолоджи ЕООД - цех Дружба и Казичене: Петров Технолоджи ЕООД, е фирма с традиции и най-важният фактор за работодателя е човешкия ресурс. Управителят на фирмата винаги се е стремял неговите служители да се чувстват добре и в безопасност на работното място. В годините той се е старал да подсигури места за отдих и краткотрайни почивки за неговите служители. Към момента в цеха в кв. Дружба има помещения за краткотраен отдих и почивка, които са оборудвани само със стари маси и столове, но не се използват пълноценно от служителите, тъй като се нуждаят от допълнително оборудване и освежителен ремонт. Ето защо Петров Технолоджи ЕООД иска да инвестира в човешкият фактор, като извърши текущ ремонт на помещенията за краткотраен отдих и почивка с квадратура 22 м2 и ще подмени оборудването в помещението. Текущият ремонт ще се състои от освежаване на помещенията /шпакловка и латекс/. Оборудването ще се състои от следното: хладилник- 2бр., микровълнова печка 2бр., кафе машина - 2бр, комплект/маси+пейки -4 бр.; климатици - 1бр. с външно тяло.
В производствения цех, който се намира в Казичене, няма съществуваща стая за краткотраен отдих и почивка. В сградата, където е производствения цех няма свободно помещение, което да се обособи за целта. За целта е необходимо закупуването на 2 броя контейнера. Единият контейнер ще се използва за краткотраен отдих и почивка и ще бъде с вградена тоалетна, а другият за хранене и почивка, същият ще бъде с вградена тоалетна и кухненски шкаф. Оборудването на контейнерите ще се състои в следното: хладилник- 1 бр., микровълнова печка - 1 бр., кафе машина - 1 бр, комплект/маси+пейки - 4 бр.; климатици - 2 бр, шкафчета за служителите - 42 бр.
В топлите месеци от годината, част от служителите предпочитат да се хранят и почиват извън производствените сгради. Поради този факт работодателя ще обособи места за външен отдих и почивка и в трите цеха - Дружба и Казичене, които ще бъдат оборудвани с комплект/ маси и пейки.
Не по-малко важен фактор за работодателя е физическото състояние на служителите във фирмата, за тази цел ще се отделят помещения, които ще бъдат предназначени за спорт и физкултура.Помещението за спорт в Казичене ще бъде допълнително закупен контейнер. За осъществяване на дейностите по осигуряване на условия за спорт на служителите в цех "Дружба" е отделено помещение, което е след текущ ремонт. В описаното помещение ще бъде разположено закупеното по проекта оборудване за спорт. Стаите за спорт ще са оборудвани: Цех Дружба - с маса за тенис, пътека за бягане и комбиниран уред стежести, а цех Казичене - пътека за бягане и комбиниран уред с тежести, а цех Казичене - пътека за бягане и комбиниран уред с тежести.След като помещенията за спорт са факт, ще е необходимо да се приспособят помещения, за съблекални, помещението в Дружба е с квадратура от 46 м2. В помещението ще се извърши текущ ремонт, който ще се състои в следното: извършване на освежаващ ремонт на помещението /шпакловка и латекс/. Ще се закупят шкафчета за лични вещи и дрехи - 84бр. |
54 742.00
|
56 499.29
|
Визуализация и публичност по проекното предложение: Дейността по информиране и публичност, цели популяризирането на осигурения чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 финансов принос от Европейския социален фонд. Основната задача, която следва да се изпълни в процеса на осъществяване на дейността е повишаване на информираността на обществото за значимостта и важността на помощта и солидарността на Европейския социален фонд като основен инструмент за подпомагане на областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване. Освен това изпълнението на дейността за информиране на обществото и постигане на публичност на Оперативна програма
„Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 и на проектното предложение има и следните специфични цели: популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване; популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Добри и безопасни условия на труд”; развиване в работодателите на съзнанието за необходимостта от увеличено инвестиране в човешкия капитал и утвърждаването му като практика в бъдеще; популяризиране на мерките за гарантиране на всеки пълноценно участие в обществото и право на достоен труд. В процеса на изпълнение на дейността ще се извърши информационна кампания за запознаване на
широката общественост с целите на проекта, реализацията на дейностите, включени в неговия обхват и постигнатите резултати. Предвижда се постигането на целените от дейността резултати да се осъществи, преминавайки през следните етапи: Избор и сключване на договор с външен изпълнител на услуга: „Осъществяване на дейност
информиране и публичност за популяризиране на проекта и Оперативна програма Развитие на човешките ресурси 2014-2020”; Изработка и доставка на информационни материали /1 информационна табела, 2 плаката, 50 дипляни и стикери за закупеното оборудване; Поставяне на видно място и разпространение на информационни материали сред широк кръг бенефициенти, потенциални бенефициенти и сред широката общественост; Изработване, публикуване и периодично актуализиране на информация за проекта на интернетстраницата на кандидата. Като неразделна част от договора с изпълнителя на външна услуга се включва Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Предвижда се във всички документи, изготвени от Бенефициента и външните изпълнители по проекта да се поставя емблемата на ЕС, упоменава се ЕСФ, общото лого за програмен период 2014-2020
и ОП РЧР, в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност, заложени в Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. За осигуряване на качеството се предвижда изготвяне на коректни по отношение съдържанието и атрактивно оформени рекламни материали дипляни, плакати, стикери и табела, при спазване на правилата, стандартите и техническите характеристики за изпълнение на дейностите за информиране и публичност при визуализацията на подкрепата от ЕСФ и ОП РЧР, съгласно правилата на Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на съвета от 17 декември
2013 г. и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Всички действия за информиране и публичност са предназначени за бенефициентите, потенциалните бенефициенти и широката общественост. Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта като във всеки документ, свързан с изпълнението на дейностите по проекта, който се използва за информиране на обществеността или на участниците, включително всеки присъствен списък, договор или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го Оперативна програма Развитие на човешките ресурси 2014-2020, се осъществява с подкрепа на ЕСФ. |
2 000.00
|
0.00
|