Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проект „Запази ме +” има за цел да окаже подкрепа на лица, упражняващи трудова дейност в икономически дейности, за които са въведени временни ограничения за осъществяването им с акт на държавен орган в периода на обявено извънредно положение или обявена извънредна епидемична обстановка.
Компенсациите по проекта се предоставят съгласно условията и реда на ПМС № 328 от 14.10.2021 г., изм. с ПМС № 422 от 02.12.2021 г.
Право да получат компенсации имат работници и служители, които ползват неплатен отпуск по чл. 160, ал. 1 или чл. 173а, ал. 2 от КТ, за времето на въведените временни ограничения за осъществяване на дейността, посочена в акта на държавния орган, както и самоосигуряващи се лица по чл. 4, ал. 3, т. 1 и 2 от КСО, за времето, през което са прекъснали дейност, поради въведените временни ограничения за осъществяване ѝ, и са осигурени в икономически дейности, съгласно Списък с кодове, утвърден в заповед на Министъра на труда и социалната политика.
Компенсациите са допустими от датата на влизане в сила на ПМС № 328 - 07.09.2021 г. 
По проекта се предвижда да бъдат подкрепени най-малко 1 280 работници, служители и самоосигуряващи се лица. 
Посредством изпълнението на дейностите ще се окаже и индиректна подкрепа на засегнатите работодатели за запазване на заетостта на техните служители, като това ще спомогне за по-бързото им възстановяване след отпадане на наложените мерки. 
За постигане на заложената цел се предвижда изпълнение на дейност „Подкрепа за работодатели и самоосигуряващи се лица чрез компенсации с цел запазване на заетостта на служителите в предприятията, упражняващи дейност в икономически сектор, директно засегнат от преустановяване на стопанската дейност, в резултат от наложени противоепидемични мерки срещу разпространението на COVID -19 с акт на държавен орган”. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подкрепа за работодатели и самоосигуряващи се лица чрез компенсации с цел запазване на заетостта на служителите в предприятията, упражняващи дейност в икономически сектор, директно засегнат от преустановяване на стопанската дейност, в резултат от наложени противоепидемични мерки срещу разпространението на COVID -19 с акт на държавен орган: Целта на дейността е предоставяне на подкрепа под формата на финансови компенсации на работниците и служителите и на самоосигуряващите се лица. Право на компенсации имат лица, упражняващи трудова дейност в сферата на икономически дейности, за които с акт на държавен орган са въведени временни ограничения за осъществяването им в периода на обявено извънредно положение или обявена извънредна епидемична обстановка, както следва: 1. Работници и служители, наети от работодатели, които са местни ФЛ или ЮЛ или техни поделения, други организационно и икономически обособени образувания, както и чуждестранни ЮЛ, които осъществяват стопанска дейност в Р. България, и са осигурени по реда на чл.4, ал.1, т.1 от КСО– за времето, през което поради въведените временни ограничения за осъществяване на дейността, посочена в акта на държавния орган, са били в неплатен отпуск по реда на чл. 160, ал. 1 или чл. 173а, ал. 2 от КТ; 2. Самоосигуряващи се лица по чл. 4, ал. 3, т. 1 и 2 от КСО – за времето, през което са прекъснали дейност поради въведените временни ограничения за осъществяване на дейността, посочени в акта на държавния орган. Информация за реда и условията за кандидатстване за изплащане на компенсации ще се публикуват на официалната интернет-страница на кандидата и на информационните табла в ДБТ. Екипът по Проекта ще подпомага провеждането на широка информационно-разяснителна кампания за представяне на възможностите, целите, дейностите и очакваните резултати по Проекта и ПМС № 328 от 14.10.2021 г., изм. с ПМС № 422 от 02.12.2021 г. Заявленията за изплащане на компенсации ще се подават чрез специално разработена онлайн платформа на официалната електронна страница на АЗ до 7–мо число на месеца, следващ месеца, за който се иска изплащането на компенсации и се отчитат в ДБТ, обслужваща територията по мястото на работа на работниците и служителите или мястото на осъществяване на дейността за самоосигуряващите се лица. Всяка подадена заявка получава входящ номер, генериран от деловодната система АРХИМЕД. Комисия, определена със заповед на директора на съответната ДБТ ще извършва оценка, като разглежда по реда на получаване документите от работодатели/самоосигуряващи се лица. Член на Комисията за оценка в ДБТ отразява решенията на Комисията по всички оценени през съответния ден заявления в: - Протокол за съответствие/несъответствие на кандидатите - Регистър на одобрени и неодобрени работодатели и самоосигуряващи се лица. Той следва да се изпраща ежедневно на експерт в ДРСЗ за обобщаване, след което да се предоставя на отговорния служител в ЦА на АЗ. Отговорният служител на ЦА на АЗ обобщава всички изпратени регистри и в срок от два работни дни от получаването им, публикува на официалната страница на АЗ Списък на одобрени/неодобрени работодатели и самоосигуряващи се лица. Срокът за цялостна обработка и оценка на допустимостта на кандидатите не може да е по-дълъг от 8 работни дни след получаването на документите, съгласно чл.8, ал.3 от ПМС №328 от 14.10.2021 г. Агенцията по заетостта изпраща еднократно на 25-о число на текущия месец по електронен път на партньора по проекта - НОИ обобщената информация. Документите, подадени след заложените срокове в ПМС №328/14.10.2021 г., се изпращат към НОИ на 25-о число на месеца, следващ месеца на подаването. НОИ извършва обработка на получената и валидирана информация от АЗ чрез специално разработен програмен продукт за определяне размера на дължимите суми на правоимащите лица и им изплаща в срок до 10 работни дни изчислените компенсации по декларираните от тях лични платежни сметки. В случай на установени от НОИ некоректни данни, документите ще се връщат на АЗ, която ще уведомява чрез териториалните си поделения работодателите и самоосигуряващите се лица. След представяне на коригирани данни, изплащането на компенсациите ще се извърши в месеца, следващ месец на обработване на документите. 1 682 692.31 1 354 636.51

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.