Удовлетворени потребности на "Михнисвет" ООД:
- Повишаване на енергийната ефективност
- Подмяна на морално остаряла линия от 6 бр. стационарни и ръчни електрически машини с Нова универсална машина за разкрояване на изолации и стоманени обшивки
- Подобряване на производствения капацитет
Целеви групи:
- Предприятието "Михнисвет" ООД
- Работещите в "Михнисвет" ООД, които следствие изпълнението на проекта, ще получат по-добри здравословни и безопасни условия на труд, а именно намалени емисии на CO2 и по-комфортни условия за операторите
- Непряко проектът ще допринесе за подобряване на условията за живот на живеещите в региона на изпълнение на проекта, поради въвеждането на енергоефективните активи, следствие на което ще се намали замърсяването на околната среда.
Цели:
Основната цел на настоящия проект е повишаване на конкурентоспособността на "Михнисвет" ООД, като са предвидени следните специфични цели:
- Подобряване на енергийната ефективност
- Подобряване на производствения капацитет на предприятието
- Намаляване на вредните емисии и опазване на околната среда
- Подобряване на условията на труд
Очаквани резултати:
- Подменено морално остаряло производствено оборудване с ново, характеризиращо се с по-добра ресурсна ефективност
- Енергийни спестявания, следствие на закупеното ново оборудване от 45 995 kWh/година.
- Спестени емисии от CO2 от 37,670 t/година.
- Фактор на енергийни спестявания (ЕSR) = 83,2%
- Енергийни спестявания - 27.1%
- Неенергийни спестявания - в размер на 68 190,40 лв./год.
- Очаквани енергийни спестявания - в размер на 10 118,89 лв./год.
Основни дейности:
- Инвестиции за изпълнение на мерки за енергийна ефективност
- Извършване на енергиен одит по образец
- Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията - съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001
- Публичност и визуализация
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Инвестиции за изпълнение на мерки за енергийна ефективност, включени в обследване за енергийна ефективност, извършено от лица, вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ, изпълнена чрез закупуване на универсална разкрояваща машина: Дейността включва закупуването на нова универсална разкрояваща машина, която да замени морално остарелите такива в предприятието, следствие на което ще се увеличи производствения капацитет, ще се увеличи енергийната ефективност и подобрят условията за труд в Михнисвет ООД. В допълнение, машината има автоматична система за мониторинг на енергопотреблението, поради наличието на следните фактори:
- средства за измерване на енергийните
- система за събиране и анализ на информацията за потреблението на енергия по произведени продукти и видове ресурси
Дейността ще бъде изпълнена чрез следните стъпки:
1. Сформиране на екип по проекта
2. Определяне на изпълнител за доставка на оборудване чрез избор с публична покана с обособени позиции, по реда на Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г. или друг релевантен нормативен акт към ефективната дата на изпълнение (1-ви до 3-ти месец)
2.1. Одобряване и публикуване на публична покана за избор на изпълнител, спрямо изискванията в ПМС № 160/01.07.2016 г. (1-ви месец)
2.2. Предоставяне на поканата на УО/програмния оператор по процедурата за публикуване на Единния информационен портал за фондовете от Европейския съюз и страницата на програмния оператор. Поканата ще бъде публикувана и на интернет страницата на Михнисвет ООД (1-ви месец)
2.3. Получаване, разглеждане, оценка и класиране на получените предложения от нечетен брой оценители (2-ри до 3-ти месец)
2.4. Изготвяне на протокол за резултатите и писмено уведомяване на всички кандидати за резултатите (3-ти до 4-ти месец)
2.5. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 5-ти до 6-ти месец), в следните стъпки:
2.5.1. Проверка за липса на обстоятелствата по чл. 8, ал. 3, т. 2 на ПМС № 160/01.07.2016 г. с избрания изпълнител
2.5.2. Сключване на договор с избрания изпълнител
3. Доставка на машината и подписване на приемно-предавателен протокол (от 6-ти до 12-ти месец)
4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемно-предавателен протокол. (12-ти месец)
302 918.38
298 000.00
Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”) от лице, вписано в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност: Дейността по изпълнение на енергийния одит по образец е извършена преди подаване на проектното предложение, като е извършена в рамките на 2 месеца. Чрез изпълнения енергиен одит по образец, са определени мерки за повишаване на енергийната ефективност в предприятието, които ще доведат до повишаване на конкурентоспособността му и намаляване на енергийната му интензивност.
Дейността е изпълнена преди подаване на проектното предложение, като са спазени всички законови процедури за избор на изпълнител и изпълнение на дейността.
20 000.00
20 000.00
Разходи за консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията - стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001: Чрез дейността ще бъдат въведена и сертифицирана система за енергиен мениджмънт в Михнисвет ООД - стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001.
Дейността ще бъде изпълнена чрез следните стъпки:
1. Определяне на изпълнител за доставка на услугата чрез избор с публично съобщение за събиране на ценови предложения (1-ви до 2-ри месец
1.1. Одобряване и публикуване на публичо съобщение за избор на изпълнител (1-ви месец)
1.2. Получаване, разглеждане, оценка и класиране на получените предложения от нечетен брой оценители (1-ви до 2-ри месец)
1.3. Изготвяне на протокол за резултатите и писмено уведомяване на всички кандидати за резултатите (2-ри месец)
1.4. Сключване на договор с избрания изпълнител (2-ри месец)
2. Получаване на услугата и подписване на приемно-предавателен протокол (от 3-ти до 5-ти месец)
20 000.00
19 720.00
Разходи за публичност и визуализация: Чрез дейността ще бъдат прилагани мерките по публичност и визуализация, описани в единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация.
Дейността ще бъде изпълнена чрез следните стъпки:
1. Определяне на изпълнител за доставка на услугата чрез избор с публично съобщение за събиране на ценови предложения (1-ви месец
1.1. Одобряване и публикуване на публично съобщение за избор на изпълнител (1-ви месец)
1.2. Получаване, разглеждане, оценка и класиране на получените предложения от нечетен брой оценители (1-ви месец)
1.3. Изготвяне на протокол за резултатите и писмено уведомяване на всички кандидати за резултатите (1-ви месец)
1.4. Сключване на договор с избрания изпълнител (1-ви месец)
2. Получаване на услугата и подписване на приемно-предавателен протокол (от 2-ри до 12-ти месец)
3 000.00
3 000.00
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN