Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, вкл. създаване на програми и методики, свързани с разработването на иновативния продукт: Изпълнението на дейността е разделено на следните ключови етапи:
1. Подготовка
Фазата започва с дефиниране на основната целева група, за която се подготвя портала. Тя включва:
- Проучване на нуждите на няколко целеви групи жени и приоретизиране на структурата и съдържанието;
- Фокус групи от бременни, майки на бебета до 1 година, майки на деца от 2-5 г. и майки на деца 5-7 г.;
- Количествено потвърждение на хипотезите, извлечени по време на първата фаза.
2. Същинско изпълнение
Фазата включва техническата работа по сайта, а именно:
- Скелет на сайта;
- Същинско програмиране и определяне на функционалностите му
- Изпълване със съдържание на сайта
3. Стартиране на сайта
Фазата по стартирането се състои от:
- Тест в реална среда
- Същинско стартиране на сайта
- Корекции на евентуални грешки
За успешната реализация на дейността по извършване на приложни научни изследвания е необходимо добро техническо и материално осигуряване. Ще бъде наето помещение, което да осигури необходимите условия за работа на екипа за успешното изпълнение на проектните дейности, свързани с разработване на иновативния продукт.
С оглед технологичното обезпечаване на работния процес са предвидени за закупуване следните материални активи:
(1) Сървъри: 2 бр. Специализираните сървърни конфигурации ще бъдат използвани за: Съхраняване, обновяване и разработка на базите данни; Съхраняване на данните на потребителите; Съхраняване и поддържане на статистика за посещаемостта и абонаментите на портала; Поддържане на копие на базата данни за гарантиране сигурността на информацията; Необходимо е да бъде наето и специално помещение за ситуиране на сървърите - място, снабдено с електричество, интернет и възможност за охлаждане на сървърите. От съществено значение е да е налице гарантирана безопасност и липса на възможности за нерегламентиран достъп до тях.
(2) Настолни компютри с монитори: 3 бр., лазерно многофункционално устройство: 1 бр., лаптопи: 4 бр.- Предвидените за закупуване компютри, лаптопи и многофункционално устройство са абсолютно необходими с оглед технологичното обезпечаване на процеса по разработване и по-нататъшна поддръжка и актуализация на иновативния продукт. Компютрите (стационарни и мобилни) са предназначени за експертите от квалифицирания екип, които ще бъдат пряко ангажирани с реализацията на дейността по създаване на продукта, в това число с извършването на първоначалната научно-изследователска дейност, наливането на базата данни, създаването на потребителски и административен интерфейс на портала. Станционарните и мобилните работни станции ще създадат необходимите условия за екипно функциониране на проекта и ще предоставят възможност на експертите от екипа да работят съвместно и да осъществяват непрекъсната комуникация без оглед на това, дали в конкретен момент са в или извън офиса на дружеството.
(3) Смартфони: 4 бр. - Обезпечаването на екипа по разработване на иновацията със смартфони е наложително от гледна точка на създаването и имплементирането на мобилни приложения на продукта "Майка и дете". Предвиждаме създаването на приложение за смартфон с функционалности, подобни на портала.
В рамките на дейността по извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на иновативния продукт сме предвидили посещения на две специализирани изложения в чужбина по тематика, посветена на майките и децата. Посещенията на специализираните изложения са изключително необходими от гледна точка на събиране на информация, която да се предлага на интернет портала. Планираме да посетим изложения в някоя от следните области: Репродуктивна медицина и неонатология, специализирани продукти за бременни жени и малки деца, нутриционистично изложение. Те ще са от съществено значение и за създаването на контакти и връзки и за реализиране на полезни срещи за бъдещата успешна реализация на сайта "Майка и дете". |
323 861.00
|
242 073.18
|
Изработване на икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка на разработвания иновативен продукт: Дейността по изработване на икономическа, финансова и техническа оценка на бъдещия иновативен продукт ще бъде възложена на независим външен изпълнител. В рамките на дейността ще бъде извършена оценка за техническата реализация и приложимост на продукта, икономическата му приложимост и жизнеспособност, ще се изследва и анализира съотношението между прогнозни разходи и очаквани финансови резултати от пазарната реализация на продукта. Някои от по важните аспекти, които избраният изпълнител ще следва да анализира и оцени в изготвената икономическа оценка, са: икономически анализ на приходните и разходните парични потоци, свързани разработването и внедряване на иновативния продукт, оценка за въздействието на проекта върху общата конкурентоспособност на дружеството като цяло; оценка на основните икономически рискове, рисковете по управление; анализ на търсене и предлагане и др.
Финансовата оценка на иновативния продукт следва да съдържа анализ на свързаните с проекта необходими инвестиции; анализ на възвръщаемостта на необходимите инвестиции, очаквани печалби и данъчни отчисления; анализ на прогнозираните отчети за приходи и разходи; анализ на очакваните експлоатационни и финансови парични потоци и др., като бъдат взети предвид всички възможни финансови и експлоатационни рискове.
Техническата оценка следва да анализира техническата реализируемост и приложимост на иновативния продукт. Да дефинира възникването на възможни технически рискове и проблеми при реализацията и експлоатацията на сайта, както и да предложи адекватни и практически приложими корективни мерки при идентифицирани проблеми.
Избраният изпълнител следва да анализира и оцени и всякакви други, считани за необходими за постигане на максимално обективна, обстойна, актуална и всеобхватна оценка параметри - на целесъобразността, технически, финансови и икономически, които имат пряко отношение към разработването и реализацията на иновативния продукт.
Дейността по изготвянето на оценките - икономическа, финансова и техническа, на разработвания продукт се определяме като изключително важна и необходима с оглед качественото експлоатиране на сайта и правилното му позициониране и развитие. |
20 000.00
|
25 000.00
|
Изработване на пазарни анализи и проучвания, маркетингови планове за пазарна реализация на иновативния продукт: За целите на успешната пазарна реализация на разработвания иновативен продукт и информираното вземане на предприемачески и стратегически управленски решения от страна на мениджмънта на дружеството в настоящия проект се предвижда избор на независим външен изпълнител, който да изготви обективен, конкретен, комплексен и всеобхватен пазарен анализ и проучване. Пазарът и неговите най-важни характеристики – размер, тенденции в развитието, проблеми и перспективи, анализ на продажбения и пазарния потенциал, следва да бъдат диагностицирани. Пазарният анализ трябва да включва данни за факторите, които определят търсенето, потребителските навици, допълнителни пазарно-икономически събития и др., както и информация за идентифицирани конкуренти и тяхната маркетингова политика. Стратегическият подход ще бъде пренесен при определяне на целевите групи и пазари, детайлното им описание от гледна точка на поведение на потребителя, навици, фактори, оказващи влияние върху взимането на решения, други съществени характеристики. Същевременно ще бъдат разработени специфични стратегии за повишаване на имиджа на организацията, популяризиране на бранд, марка. Маркетинговият план ще бъде източник на подробна и експертна информация за бъдещите маркетинговите действия на дружеството. Ще заложим следните минимални изисквания към провеждането на маркетинговото проучване:
1. Качествено прочуване
Цел: избор на основна структура – основни теми и сектори – по важност и необходимост на целевата група;
Анализ на 6 фокус групи, от които: 2 групи бременни жени; 2 групи майки на бебета – деца до 7 години; 2 групи на майки на деца над 7 годишна възраст
2. Количествено он-лайн прочуване
Цел: Валидиране на изводите от качественото проучване
Маркетинговото проучване, което предвиждаме да реализираме с помощта на проекта, ще посочи правилния път за точното позициониране на разработения иновативен интернет портал "Майка и дете", както и за правилното позициониране и успешно пазарното присъствие на дружеството на националния и международните пазари. То е основен ключов фактор за пазарна реализация на проектния резултат. Маркетинговото проучване ще дефинира основните стратегически цели и приоритети след извършване на детайлен пазарен анализ и съответно механизмите за тяхното постигане. Дейността ще ни осигури достъп до професионални консултантски услуги за успешното пазарно позициониране на разработвания иновативен продукт. |
20 000.00
|
27 000.00
|
Организиране на промоционални събития в България, свързани с популяризиране на иновативния продукт : Още на етап идеен проект към иновативен интернет портал "Майка и дете" има регистриран огромен интерес от страна на родителски организации, НПО-та, клиники по инвитро процедури, организации, занимаващи се с деца с ментални или физически проблеми, организации, занимаващи се с правилното и здравословно хранене на майките и децата. Промоционалните събития, които планираме да организираме с цел популяризиране на нашия иновативен продукт, ще се проведат в четири града в България - София, Пловдив, Варна и Бургас. Организирането на тези събития ще предостави възможност за представяне и активно популяризиране на организацията и разработения от нейните експерти иновативен продукт пред широка публика, в това число и пред професионалисти от различните браншове, свързани с тематиката на отделните модули, включени в интернет портала. Очакваме на тези събития и обратна връзка за потребностите и мненията на бъдещите потребители, която ще ни бъде от изключителна полза при актуализирането и обновяването на сайта в бъдеще. |
20 000.00
|
19 688.90
|
Визуализация на изпълнението на проекта: Дейности по осигуряване на публичност и визуализация, популяризиращи получената подкрепа от ОП „Иновации и конкурентоспособност”. Процесът на комуникация и публичност при управление на средствата от Европейския съюз се явява ключова мениджърска политика, която трябва да допринесе както за по-широката познаваемост на Европейския съюз в България, така и за популяризирането на предоставяните конкретни възможности за развитие на всеки един гражданин или икономически субект.
Публичността на всеки етап от управлението на европейските средства е необходима за информиране по най-подходящия начин на широката общественост за помощта, предоставена от фондовете на ЕС, както и за ефекта, който тя ще има върху осъществяването на проекта.
Дейността по осигуряване на информация и комуникация на настоящия проект ще бъде реализирани в съответствие с националната комуникационна стратегия и единния наръчник за прилагането й. В рамките на дейността дружеството предвижда да бъдат разработени следните продукти:
- Информационна табела – Предвижда се изработване на 1 брой плакат, 1 бр. банер, 1 брой постоянна табела с информационен характер, която ще представя идентификационните данни на проекта, съгласно изискванията за информация и комуникация на проекти, финансирани по ОП „Иновации и конкурентоспособност”
- Информационни стикери – ще се отпечатат 15 броя стикери с идентификационните данни на проекта, съгласно изискванията за информация и комуникация на проекти, финансирани по ОП „Иновации и конкурентоспособност”. Информационните стикери ще бъдат поставяни върху всеки един от закупените по проекта дълготрайни материали активи. |
2 000.00
|
1 950.00
|
Защита на интелектуална собственост на национално равнище - регистрация в патентно ведомство на домейн и търговска марка: Крайният резултат от изпълнението на настоящия проект е разработването на продуктова иновация от „УебМом" ООД, а именно - иновативен интернет портал "Майка и дете". Всички дейности - от идейният проект до успешното разработване и реализиране на иновацията ще бъдат осъществени самостоятелно от експертния екип, без използване на външни услуги за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, включително за създаване на програми и методики, свързани с разработването на иновативния продукт. Тъй като това е представлява интелектуална собственост, възнамеряваме да стартираме процедура по защита на интелектуална собственост на национално равнище. В рамките на тази дейност ще подадем заявка за регистрация в патентно ведомство на домейн и търговска марка на иновативен интернет портал "Майка и дете". |
5 000.00
|
5 000.00
|