Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 368 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът цели да утвърдим практика за устойчиво интегриране в образователната система на децата от 3 до 7 години от маргинализирани групи, вкл. роми, за територията на община Симитли, като въведем механизъм за подкрепа и насърчаване желанието за участие в образователни дейности на децата от 3 до 7 години от маргинализирани групи, вкл. роми, и  усъвършенстваме набора от интегриращи образователни дейности за децата от 3 до 7 години от маргинализирани групи. Целева група на проекта са 60 деца на възраст от 3 до 7 години от маргинализирани групи, вкл. роми, и техните родители/настойници. Проектът се изпълнява в партньорство с детската градина в с. Долно Осеново и детската градина в гр. Симитли и филиалите й в селата Черниче, Крупник, Полена, Полето и Брежани. В резултат от изпълнението му очакваме: действаща система за емоционално-педагогическа подкрепа на децата от целевата група във всички населени места на Общината, способни да предоставят емоционално-педагогическа подкрепа на деца от маргинализирани групи педагогически екипи, работещ комплес от интегриращи образователни дейности за деца от маргинализирани групи във всички населени места на Общината. Екипът за изпълнение на дейностите на проекта обединява усилията на висококвалифицирани педагози в детските градини и професионалисти в осъществяването на образователни политики в Община Симитли. Проектът се изпълнява 24 месеца, във всички населени места, в които има детски градини, на територията на община Симитли. Стойността на проекта е 194 849,04 лева, 100 % безвъзмездна помощ. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Осигуряване на емоционално-педагогическа подкрепа за включване и интегриране на деца от маргинализирани групи с помощта на техните родители в образователната система: Практиката от психологическата подкрепа за деца в тази възрастова група показа, че емоционално-педагогическата интервенция е ключ за превръщане на създаденото усещане за принадлежност и спокойствие в групата в устойчив интерес и желание за участие в обучението и образователните дейности. Ето защо, целта на тази дейност е да осигурим необходимата емоционално-педагогическа подкрепа за 60 децата на възраст от 3 до 7 години, от маргинализирани групи, обучавани от партньорските детски градини, превръщайки я в механизъм, чрез който да подкрепим и насърчим интереса към и желанието им за участие в обучение и образователни дейности. Постигането й осъществяваме като: 1. Привлечем квалифицирани педагози, психолози и експерти в съответната общностна култура и език, които осигуряват методическа помощ, супервизия и инструменти за оказване на емоционално-педагогическа подкрепа. 2. Проучим степента на комуникационна способност на български език, когнитивните им способности и способностите им за взаимодействие, заедно с техните нагласи и склонности към определени обучителни и образователни дейности. 3. Опознаем нагласите, отношението, склонностите и разбиранията на родителите, които могат да подкрепят или да попречат на интеграционните мерки към техните деца, и които ще бъдат пътеките, по които ще разработим индивидуалните стратегии за работа с тях, в процеса на емоционално-педагогическата подкрепа. Стъпваме на презумпцията, че децата са ценност за всяка култура и общност. 4. Въз основа на получените резултати, въвлечените специалисти, разработват Програма, съответните индивидуални планове за работа и емоционално-педагогическа подкрепа на децата от маргинализирани групи, вкл.роми, и техните родители/настойници в детските градини – партньори. 5. Програмата посочва установените проблемни области, подходите/методите и инструментите за преодоляване при децата и родителите/настойниците, желаните резултати и измерителите за тях, начините и периодите на измерване, начините за коригиране и овладяване на възникнали проблеми и промени. 6. Индивидуалните планове за работа с децата и техните родители/настойници прилагат установените методи и инструменти за всеки случай, в до 2 седмични сесии във всяка среда, която се възприема от детето като сигурна и безопасна: детската градина или дома. 7. Консултациите и изследването в основата на програмата ни дават механизма за насочване на децата към дейностите за социално-емоционално учене по проекта, които са работното, ситуативно поле за осъществяваните емоционално-педагогически интервенции. 8. Големият брой деца от целевата група, с която детските градини партньори по проекта работят, изисква ангажирането на целия педагогически персонал. Специфичните психологически и педагогически въпроси в процеса на изпълнение на плановете се консултират и супервизират от включените външни експерти. Дейността обхваща и ваканционните дни. Осигуряваме подкрепа със служебен транспорт при работата по изследването и помещения за провеждане на консултациите, с осигурено осветление, климатизация и почистване. 9. Епидемичната ситуация и невъзможността да прогнозираме затягане на противоепидемичните мерки, необходимостта подкрепата да бъде непрекъсната в периода си на осъществяване, времевите буфери за възможни непредвидени рискове, фундаменталното значение на дейността за постигане резултатите на проекта, изисква посоченото време за изпълнение. 75 376.25 59 172.57
„Пеем, скачаме, заедно, деца” – създаване на групи по интереси в подкрепа на образователната интеграция на деца от 3 до 7 години, от маргинализирани групи: Играта, наблюдението и подражанието са начините, чрез които всички започваме да учим. Те са в основата създаване и задълбочаване на интереса към образование и участие в образователни занимания. Ето защо, целта на тази дейност е да развием набор от интегриращи образователни дейности за децата от 3 до 7 години от маргинализирани групи основани на подхода на играта и наблюдението. 1. Установените когнитивни способности, склонности и интереси на децата от целевата група при изпълнението на дейност 1 са основанията, на които работещите по проекта учители ги насочват към съответните групи по интереси: пеене, танцуване, музика, колективни игри, рецитация, театър, изобразително изкуство, природолюбителство. Освен тези деца, всеки възпитаник на ДГ може да участва при желание, като преимущество имат отговарящите на критериите на методиката на МОН. 2. В ДГ - с. Долно Осеново създаваме 4 групи - 1 пеене и рецитация, 1 драма, 1 изобразително изкуство, 1 танци и колективни игри, до 15 деца всяка. 3. В ДГ "Радост" създаваме 8 групи - по 1 за пеене, рецитация, музика, драма, колективни игри, танци, изобразително изкуство и природолюбители. 4. Обезпечаваме пособията и материалите за емоционално-социалното учене на групите: 2 музикални уредби с караоке модул, 20 танцови и 20 драматични костюма, 20 детски музикални инструменти, уреди и пособия за спортни занятия, 20 комплекта познавателни атласи за деца до 7 години и 20 детски книжки. Необходимостта от пособията е свързана с работата по програмата за емоционално-педагогическа работа и разширяване броя на групите с прилагане на социално-емоционалното учене, както и с провеждането на самите консултации като инструмент в процеса. 5. Всяка група се ръководи от 2 учители със съответния специфичен опит, за да гарантираме непрекъснатост на процеса, разработват работните планове с фокус върху развитието на уменията за изразяване, взаимодействие и мотивация. Съвместно с децата и родителите/настойници създават и приемат правила за участие, които децата и ръководителите визуализират по подходящ начин на пано в помещението за работа на групите. ДГ осигуряват необходимото осветление, климатизация, почистване и дезинфекция на помещенията за работа на групите. Предвид епидемичната ситуация и непредвидимостта на бъдещите предпазни мерки, заниманията във ваканционните дни, необходимостта от времеви буфери при насочването и организацията на децата в групите, тази дейност е предвидена с максимално допустимото време за осъществяване. 90 833.90 76 264.03
Фестивал „Пеем, скачаме, заедно, деца” : Способностите за взаимодействие и приобщаване на децата се утвърждават в ситуации на състезание с другите деца. Конкуренцията е мотивиращ фактор за всяко живо същество. Ето защо, с оглед създаването на допълнителни стимули за активно участие на включените в дейностите на проекта деца, както и за да мултиплицираме ефектите им, предвиждаме организация и провеждане на фестивал със състезателен характер по темите на работа на групите по интереси, създадени по проекта в края на проекта. 1. Ръководителите на групите, заедно с родители/настойници на участващите деца, подкрепени от директорите на ДГ и екипа за управление на проекта, проучват, установяват контакт и канаят групи по интереси от своята тематична област. Основният критерий към гостуващи групи, които работят по сходни проекти или включват деца от уязвими групи въобще, без да изключваме възможност и за останалите. Проучването и поканите са към групи от други общини в МИГ "Струма" или съседни на нея общини. 2. Съвместно с поканените групи, докато тече организацията на фестивала, изработваме правилата за оценяване и класиране на участниците и начина за гласуване на публиката. 3. Съставяме жури по всяка групова тема от външни на участващите детски градини специалисти, които работят с деца от възрастовата група. Те оценяват и класират участниците в съответното събитие от фестивала. 4. Фестивалът е изграден от успоредно протичащи събития за всяка тема, като ще подберем време и места, които позволяват дейностите да се изпълнят на открито, при спазване на необходимата дистанция между участниците и публиката. За да го превърнем в устойчиво събитие за общността си, ще обвържем провеждането му с други събития от този характер в общината.Участващите групи показват наученото в надпреварата. Планираме до 5 групи за всяка тематична област. Всеки група участник получава плакет на фестивала. Победителят - Купата на фестивала в съответната тема, а вторите и третите - сребърени и бронзови медали. 5.Провежда се педагогическа дискусия за обмяна на практики и наблюдения от работата по темите, в които се състезават групите, между участващите педагози. 6.Изпълнението на тази дейност е силно зависимо от евентуални ограничителни мерки във връзка с епидемичната ситуация и организацията на различни институции и хора, което налага планирането на времеви буфери и максимално допустим срок за изпълнение в рамките на проекта, за да постигнем планираните резултати. 28 638.89 17 929.35

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.