Осигуряване на емоционално-педагогическа подкрепа за включване и интегриране на деца от маргинализирани групи с помощта на техните родители в образователната система: Практиката от психологическата подкрепа за деца в тази възрастова група показа, че емоционално-педагогическата интервенция е ключ за превръщане на създаденото усещане за принадлежност и спокойствие в групата в устойчив интерес и желание за участие в обучението и образователните дейности. Ето защо, целта на тази дейност е да осигурим необходимата емоционално-педагогическа подкрепа за 60 децата на възраст от 3 до 7 години, от маргинализирани групи, обучавани от партньорските детски градини, превръщайки я в механизъм, чрез който да подкрепим и насърчим интереса към и желанието им за участие в обучение и образователни дейности. Постигането й осъществяваме като:
1. Привлечем квалифицирани педагози, психолози и експерти в съответната общностна култура и език, които осигуряват методическа помощ, супервизия и инструменти за оказване на емоционално-педагогическа подкрепа.
2. Проучим степента на комуникационна способност на български език, когнитивните им способности и способностите им за взаимодействие, заедно с техните нагласи и склонности към определени обучителни и образователни дейности.
3. Опознаем нагласите, отношението, склонностите и разбиранията на родителите, които могат да подкрепят или да попречат на интеграционните мерки към техните деца, и които ще бъдат пътеките, по които ще разработим индивидуалните стратегии за работа с тях, в процеса на емоционално-педагогическата подкрепа. Стъпваме на презумпцията, че децата са ценност за всяка култура и общност.
4. Въз основа на получените резултати, въвлечените специалисти, разработват Програма, съответните индивидуални планове за работа и емоционално-педагогическа подкрепа на децата от маргинализирани групи, вкл.роми, и техните родители/настойници в детските градини – партньори.
5. Програмата посочва установените проблемни области, подходите/методите и инструментите за преодоляване при децата и родителите/настойниците, желаните резултати и измерителите за тях, начините и периодите на измерване, начините за коригиране и овладяване на възникнали проблеми и промени.
6. Индивидуалните планове за работа с децата и техните родители/настойници прилагат установените методи и инструменти за всеки случай, в до 2 седмични сесии във всяка среда, която се възприема от детето като сигурна и безопасна: детската градина или дома.
7. Консултациите и изследването в основата на програмата ни дават механизма за насочване на децата към дейностите за социално-емоционално учене по проекта, които са работното, ситуативно поле за осъществяваните емоционално-педагогически интервенции.
8. Големият брой деца от целевата група, с която детските градини партньори по проекта работят, изисква ангажирането на целия педагогически персонал. Специфичните психологически и педагогически въпроси в процеса на изпълнение на плановете се консултират и супервизират от включените външни експерти. Дейността обхваща и ваканционните дни. Осигуряваме подкрепа със служебен транспорт при работата по изследването и помещения за провеждане на консултациите, с осигурено осветление, климатизация и почистване.
9. Епидемичната ситуация и невъзможността да прогнозираме затягане на противоепидемичните мерки, необходимостта подкрепата да бъде непрекъсната в периода си на осъществяване, времевите буфери за възможни непредвидени рискове, фундаменталното значение на дейността за постигане резултатите на проекта, изисква посоченото време за изпълнение. |
75 376.25
|
59 172.57
|
„Пеем, скачаме, заедно, деца” – създаване на групи по интереси в подкрепа на образователната интеграция на деца от 3 до 7 години, от маргинализирани групи: Играта, наблюдението и подражанието са начините, чрез които всички започваме да учим. Те са в основата създаване и задълбочаване на интереса към образование и участие в образователни занимания. Ето защо, целта на тази дейност е да развием набор от интегриращи образователни дейности за децата от 3 до 7 години от маргинализирани групи основани на подхода на играта и наблюдението.
1. Установените когнитивни способности, склонности и интереси на децата от целевата група при изпълнението на дейност 1 са основанията, на които работещите по проекта учители ги насочват към съответните групи по интереси: пеене, танцуване, музика, колективни игри, рецитация, театър, изобразително изкуство, природолюбителство. Освен тези деца, всеки възпитаник на ДГ може да участва при желание, като преимущество имат отговарящите на критериите на методиката на МОН.
2. В ДГ - с. Долно Осеново създаваме 4 групи - 1 пеене и рецитация, 1 драма, 1 изобразително изкуство, 1 танци и колективни игри, до 15 деца всяка.
3. В ДГ "Радост" създаваме 8 групи - по 1 за пеене, рецитация, музика, драма, колективни игри, танци, изобразително изкуство и природолюбители.
4. Обезпечаваме пособията и материалите за емоционално-социалното учене на групите: 2 музикални уредби с караоке модул, 20 танцови и 20 драматични костюма, 20 детски музикални инструменти, уреди и пособия за спортни занятия, 20 комплекта познавателни атласи за деца до 7 години и 20 детски книжки. Необходимостта от пособията е свързана с работата по програмата за емоционално-педагогическа работа и разширяване броя на групите с прилагане на социално-емоционалното учене, както и с провеждането на самите консултации като инструмент в процеса.
5. Всяка група се ръководи от 2 учители със съответния специфичен опит, за да гарантираме непрекъснатост на процеса, разработват работните планове с фокус върху развитието на уменията за изразяване, взаимодействие и мотивация. Съвместно с децата и родителите/настойници създават и приемат правила за участие, които децата и ръководителите визуализират по подходящ начин на пано в помещението за работа на групите. ДГ осигуряват необходимото осветление, климатизация, почистване и дезинфекция на помещенията за работа на групите.
Предвид епидемичната ситуация и непредвидимостта на бъдещите предпазни мерки, заниманията във ваканционните дни, необходимостта от времеви буфери при насочването и организацията на децата в групите, тази дейност е предвидена с максимално допустимото време за осъществяване. |
90 833.90
|
76 264.03
|
Фестивал „Пеем, скачаме, заедно, деца” : Способностите за взаимодействие и приобщаване на децата се утвърждават в ситуации на състезание с другите деца. Конкуренцията е мотивиращ фактор за всяко живо същество. Ето защо, с оглед създаването на допълнителни стимули за активно участие на включените в дейностите на проекта деца, както и за да мултиплицираме ефектите им, предвиждаме организация и провеждане на фестивал със състезателен характер по темите на работа на групите по интереси, създадени по проекта в края на проекта.
1. Ръководителите на групите, заедно с родители/настойници на участващите деца, подкрепени от директорите на ДГ и екипа за управление на проекта, проучват, установяват контакт и канаят групи по интереси от своята тематична област. Основният критерий към гостуващи групи, които работят по сходни проекти или включват деца от уязвими групи въобще, без да изключваме възможност и за останалите. Проучването и поканите са към групи от други общини в МИГ "Струма" или съседни на нея общини.
2. Съвместно с поканените групи, докато тече организацията на фестивала, изработваме правилата за оценяване и класиране на участниците и начина за гласуване на публиката.
3. Съставяме жури по всяка групова тема от външни на участващите детски градини специалисти, които работят с деца от възрастовата група. Те оценяват и класират участниците в съответното събитие от фестивала.
4. Фестивалът е изграден от успоредно протичащи събития за всяка тема, като ще подберем време и места, които позволяват дейностите да се изпълнят на открито, при спазване на необходимата дистанция между участниците и публиката. За да го превърнем в устойчиво събитие за общността си, ще обвържем провеждането му с други събития от този характер в общината.Участващите групи показват наученото в надпреварата. Планираме до 5 групи за всяка тематична област.
Всеки група участник получава плакет на фестивала. Победителят - Купата на фестивала в съответната тема, а вторите и третите - сребърени и бронзови медали.
5.Провежда се педагогическа дискусия за обмяна на практики и наблюдения от работата по темите, в които се състезават групите, между участващите педагози.
6.Изпълнението на тази дейност е силно зависимо от евентуални ограничителни мерки във връзка с епидемичната ситуация и организацията на различни институции и хора, което налага планирането на времеви буфери и максимално допустим срок за изпълнение в рамките на проекта, за да постигнем планираните резултати. |
28 638.89
|
17 929.35
|