Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

„Товарни превози” АД е компания с 20-годишна история в сферата на търговия с горива, смазочни материали и транспортни услуги. Мениджърският екип на компанията е убеден, че безопасността и здравето при работа са основна грижа на работодателите, особено ако искат да са конкурентноспособни на европейския и световния пазар, да прилагат съвременните принципи на мениджмънт, основани на корпоративната социална отговорност. Компанията работи изцяло съобразно разпоредбите на българското законодателство и спазва общоприетите норми в областта на безопасността и здравето при работа.   

Проектът има за цел да надгради извършваните до момента операции относно осигуряване на безопасни и здравни условия на труд, като планира следните мерки: 
1.Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост  
2.Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите 
3.Осигуряване на социална придобивка за работещите - място за спорт 

Целевата група на проектното предложение включва всички 38 заети към момента служители в „Товарни превози” АД, разпределени в трите основни категории: администрация;  търговия с горива и смазочни материали; транспортни услуги. Имайки предвид, че компанията е една от малкото фирми, прилагаща безопасността и здравето при работа, очакванията и нагласите за нейната дейност в тази област са изключително завишени. 

Настоящият проект ще допълни дейностите, извършени до момента и ще осигури възможност за достигане на максимални нива на безопасност, ще спомогне за превенция от злополуки, ще намали разходите за отсъствия от работното място и лечение на персонала и не на последно място ще надгради усилията на мениджмънта в посока на осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд за работещите и популяризиране на сериозността и важността на подобен род дейности.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост: Предвидената дейност е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси в „Товарни превози” АД , където работят 38 служители, като 13 от тях са над 54-годишна възраст, а 2 са хора с увреждания. Стратегията за развитие на предприятието е да се разширява, да увеличава пазарния си дял и асортимента от предлаганите продукти и услуги. Компанията прилага собствени методи за управление на човешките ресурси, но във връзка с планираното възходящо й развитие се предвиждат увеличаване на числеността на персонала, промени от организационен характер с цел повишаване на производителността, наличие на голям брой служители на различна възраст и трудоспособност и с различни кариерни потребности. Това крие и определени рискове и нужди при управлението на човешките ресурси: - големият брой персонал предполага чести отсъствия от работното място на част от служителите, което налага необходимостта от въвеждане на гъвкави форми на заетост и ротация на работното място - наличието на служители над 54 години изисква въвеждане на практики за удължаване на професионалния им живот - различните кариерни потребности на служителите изискват въвеждане на нови мерки за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот - увеличаването на персонала води до необходимост от въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятието, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда. Всичко това обуславя необходимостта от разработването и практическото въвеждане на нова, съобразена с нуждите на работниците и служителите, Стратегия за управление на човешките ресурси, която да включва следните мерки и елементи: 1.Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждане на гъвкави форми на заетост 2.Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастници служители над 54 години 3.Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятието 4.Подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот 5. Адаптиране на познанията, уменията и квалификацията на мениджърския екип и на работната сила към променливите условия в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност 6.Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива 7.Методи и начини за практическото приложение на заложените в Стратегията цели и мерки за управление на човешките ресурси. Основната цел на предвидената за разработване и практическо въвеждане Стартегия за управление на човешките ресурси е да създаде иновативни модели за организация на труда и усъвършенствана система за развитие на човешките ресурси, които да създадат предпоставки за успешно съвместяване на професионалния и семейния живот на работниците и служителите, удължаване на професионалния живот на лицата над 54 години, нови практики за обезпечаване на човешки ресурси и др. Освен разработването на Стратегията за управление на човешките ресурси, допълнително в рамките на настоящата дейност се предвиждат и реални мерки за практическото й осъществяване, като с приоритет ще бъдат реализирани следните две поддейности: 1. Оптимизарани работни процеси в дружеството чрез въведени гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; 2. Въведени практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години) - създадена мрежа “между поколенията” с цел плавна промяна и приемственост между поколенията работници и служители като се запазят и развият натрупаните от по- възрастните работници ценен опит и експертиза. 18 500.00 17 460.00
Осигуряване на средства за колективна защита за работниците и служителите в „Товарни превози” АД: Настоящата дейност предвижда осигуряване на средства за колективна защита (СКЗ)за работниците и служителите в „Товарни превози” АД - пожароизвестителна инсталация Към настоящия момент компанията е покрила задължителните изисквания, свързани с риска от пожар - провеждане на профилактика, на специализирани обучения по пожарна безопасност, периодичен контрол на противопожарното оборудване и др. За да се затвори цикъла от превантивни мерки при риска от пожар и взрив, дружеството трябва да изгради пожароизвеститлна инсталация. По този начин, ще се сведат до минимум преките и косвени щети преимуществено за работниците и служителите на „Товарни превози” АД. Според необходимостта от надграждане на съществуващите условия за пожарна безопасност, „Товарни превози” АД предвижда да внедри средство за колективна защита - закупуване, инсталиране и въвеждане в експлоатация на пожароизвестителна инсталация. Основни рискове: -Резки масивни промени в захранването и консумирането на енергия, прекъсване на електричеството -Човешка небрежност -Съхранение на огромно количество лесно запалими материали: горива, смазочни материали и други вещества -Повече хора загиват от вдишването на дим, отколкото от самите пламъци, така че бързото информиране на персонала и извеждането от засегнатите зони е от изключително значение за безопасността им. Дейността на компанията е рискова, ето защо ранното сигнализиране и откриване на пожари е първата стъпка, към която се стреми. Задължителен елемент със справянето с риска от пожари е своевременно оповестяване. Когато има една добре изградена пожароизвестителна инсталация и е разположена на точните и стратегически места, ще може да се реагира адекватно и бързо. Съвременните системи за пожароизвестяване представляват сложен комплекс от технически средства, служещ за своевременно откриване на възникнал пожар, съобщаване за локализацията и разпространението му и сигнализация за управление на инженерните системи при пожар. По правило те се обединяват в интегрирани системи, в които са свързани с други подсистеми за безопасност. Всяка система за пожароизвестяване се състои от три групи компоненти – датчици (сензори), контролни панели и аларма (сигнализиращо, известяващо устройство – сирени, звънци, светлинни сигнализатори). Датчиците се различават по между си по контролираните параметри, принципа на действие и начина на предаване на информация на контролния панел. Пожароизвестителните системи предлагат изключително разнообразни варианти, което ги прави приложими във всяка сграда или съоръжение. За настоящия проект ще се предвидят най-ефективния за случая начин. Изключително гъвкави са и могат да се настроят според особеностите на обекта по брой линии и контури, брой датчици на линия или контур, включване/изключване на датчик, зона или линия, видове датчици, настройки на часовник, код за достъп и други. Осигуряването на висока степен на пожарна защита цели гарантиране безопасността на хората и намаляване на щетите от пожар, както и определя нарастващата актуалност и значимост на автоматичното пожароизвестяване в съвременния инвестиционен процес. Предлагането на съвременни, високоефективни решения в пожароизвестяването е основен приоритет в работния процес на „Товарни превози” АД, като компанията непрекъснато се старе да отговори с креативни решения съгласно повишените изисквания в нормативната уредба за пожарна безопасност. 16 750.00 16 700.00
Осигуряване на ЛПС и специално работно облекло за работниците и служителите в „Товарни превози” АД: На всеки служител ще се осигурят по 1 бр. зимен комплект и по 1 бр. летен комплект СПЕЦИАЛНО РАБОТНО ОБЛЕКЛО и по 1 бр. от изброените ЛПС-та(освен описаните с по-кратък/еднократен срок на износване) , разпределени по длъжности: КАСИЕР, СЧЕТОВОДСТВО, ИКОНОМИСТ ФИНАНСИ, ФАКТУРИСТ, ГЛАВЕН СЧЕТОВОДИТЕЛ-6 бр. • ЛПС - грейка-6 бр. - ергономични обувки-6 бр. ДИРЕКТОР ПРОДАЖБИ, ТЪРГОВСКИ СЪТРУДНИК-2 бр. • ЛПС - топлозащитна шуба- 2бр. - ергономични обувки- 2бр. ИНЖЕНЕР, МЕХАНИК-1 бр. • зимно специално раб.облекло: яке и панталон - водоустойчиво,студоустойчиво и ветроустойчиво с мембрана-1 бр. • лятно специално раб.облекло: яке и панталон - за агресивна работна среда/маслоустойчиви/-1 бр. • ЛПС - летни обувки без метални части-1 бр. - зимни обувки без метални части-1 бр. - предпазни ръкавици /по 1 чф на месец/-12 бр. - предпазни очила затворен тип-1бр. ШОФЬОР, ТЕЖКОТОВАРЕН АВТОМОБИЛ 12+ ТОНА /ADR/-9 бр. ШОФЬОР, ЛЕКОТОВАРЕН АВТОМОБИЛ- 1 бр. • зимно специално раб.облекло: яке и панталон - водоустойчиво, студоустойчиво и ветроустойчиво с мембрана-10бр. • лятно специално раб.облекло: яке и панталон - за агресивна работна среда/маслоустойчиви/-10бр. • ЛПС - водозащитен костюм яке и панталон, изработен от полиестер/полиуретан-10бр. - летни обувки без метални части-10бр. - зимни обувки без метални части-10бр. - ръкавици антистатични, маслоустойчиви /по 1 чф на месец/-120 бр. - ADR комплект - за лична защита ОБСЛУЖВАЩ БЕНЗИНОСТАНЦИЯ- 12 бр. • зимно специално раб.облекло: яке и панталон - водоустойчиво, студоустойчиво и ветроустойчиво с мембрана- 12 бр. • лятно специално раб.облекло: яке и панталон - за агресивна работна среда/маслоустойчиви/ - 12 бр. • ЛПС: - водозащитен костюм яке и панталон, изработен от полиестер/полиуретан- 12 бр. - летни обувки без метални части- 12 бр. - зимни обувки без метални части- 12 бр. - ръкавици антистатични, маслоустойчиви /по 1 чф на месец/-144 бр. АВТОМОНТЬОР МПС- 2 бр. • зимно специално раб.облекло: яке и панталон - водоустойчиво, студоустойчиво и ветроустойчиво с мембрана- за агресивна работна среда/маслоустойчиви/ - 2 бр. • лятно специално раб.облекло: яке и панталон - за агресивна работна среда/маслоустойчиви/ - 2 бр. • ЛПС - водозащитен костюм яке и панталон, изработен от полиестер/полиуретан- 2 бр. - летни обувки без метални части- 2 бр. - зимни обувки без метални части- 2 бр. - ръкавици антистатични, маслоустойчиви /по 1 чф на месец/- 24 бр. - предпазни очила затворен тип - 2 бр. - противоударна шапка- 2 бр. - ръкавици механична защита/по 1бр. на седмица/- 102 бр. - гащеризон за еднократна употреба при боядисване/по 1бр. на месец/-24 бр. - целолицева маска за боядисване- 2 бр. - комплект филтри ABEK/по 1комл.на месец/-24 бр. ХИГИЕНИСТ -1 бр. • зимно специално раб.облекло: зимна туника с панталон/ватиран/, устойчиви на дезинфектанти-1 бр. • лятно специално раб.облекло: лятна туника с панталон, устойчива на дезинфектанти-1 бр. • ЛПС: - зимни обувки/тип бота/-противохлъзгащи, киселинно устойчиви, затворен тип-1 бр. - летни обувки/тип половинка/-противохлъзгащи, киселинно устойчиви, затворен тип-1 бр. - престилка винил/по 1бр. на 3 месеца/ -4 бр. - ръкавици химически устойчиви/по 1бр. на месец/-12 бр. ПОРТИЕР. КУРИЕР- 2 бр. • зимно специално раб.облекло: яке, панталон и риза от противоизпотяема материя- 2 бр. • лятно специално раб.облекло: яке, панталон и риза от противоизпотяема материя- 2 бр. • ЛПС: - зимна шапка тип ушанка- 2 бр. - ръкавици топлозащитни- 2 бр. - летни обувки с маслоустойчиво ходило- 2 бр. - зимни обувки с маслоустойчиво ходило- 2 бр. СКЛАДАДЖИЯ, ОБЩ РАБОТНИК –2 бр. • зимно специално раб.облекло: яке и панталон - водоустойчиво, студоустойчиво и ветроустойчиво с мембрана- 2 бр. • лятно специално раб.облекло: яке и панталон - за агресивна работна среда/маслоустойчиви/- 2 бр. • ЛПС - летни обувки - 2 бр. - зимни обувки - 2 бр. - предпазни ръкавици /по 1 чф на месец/-24 бр. - предпазни очила затворен тип- 2 бр. 53 850.00 53 667.41
Осигуряване на социална придобивка за работещите в „Товарни превози” АД - място за спорт, и условия за достъп на хора с увреждания: Настоящата дейност предвижда осигуряване на социална придобивка за работниците – място за спорт. Дружеството разполага с подходящо помещение с квадратура приблизително 100 кв.м. в отлично състояние, съответстващо на нуждите и изискванията за създаване на място за спорт. По настоящия проект се предвижда да се закупят и доставят следните специализирани фитнес уреди: 1. Комбиниран фитнес комплекс за бедра и прасци, включващ наклонена преса, уреди за вътрешна и външна част на бедрата, стойка за клек, уреди за прасец и седалищни мускули - 1 брой комплекс 2. Комбиниран фитнес комплекс за гърди/трипец/бицепс, включващ лежанки, смит машина, уреди за гърди и раменни преси, скрипец – горен, долен, кръстосан, уреди за трипец и бицепс - 1 брой комплекс 3. Комбиниран фитнес комплекс за коремни мускули – специализиран уред за коремни мускули, уред за разтягане, лежанки, стойка за дискове - 1 брой комплекс Човешкото тяло е създадено за движение, но в днешно време повечето от работещите хора са с намалена двигателна активност. Длъжностите на служителите в „Товарни превози”АД са такива, при които движението е сведено до минимум – администрация, чийто служители прекарват часове за да бюрата, шофьори на товарни и леки автомобили – които карат с часове, тялото е в една и съща неподвижна поза, обслужващ бензиностанция - минимални движения на кратки разстояния и др. Осигуряването на подходяща материална база за ефективното предоставяне на адекватни социални условия за спорт на служителите ще даде възможност за предотвратяване на редица заболявания и дискомфорти у работниците. Предвидените уреди са съобразени със служителите - избраните фитнес уреди са подходящи както за по-леко натоварване, така и за силови тренировки, при необходимост. Като социално отговорна компания „Товарни превози”АД работи по начин, чрез който има възможност да добави допълнителна стойност към своите дейности. Екипът на дружеството смята, че загрижеността за служителите, коректните отношения и грижата за околната среда имат добър бизнес смисъл. За „Товарни превози”АД корпоративната социална отговорност не е еднократен акт, а процес, в който бизнесът демонстрира своето отношение към обществото и допринася за неговото развитие. Ако човек постоянно седи, възниква т.нар. хипокинезия – недостатъчност от двигателна активност. Възможни рискове от липсата на движение: 1. Променя кръвното налягане. При липсата на спорт се горят по- малко калории, поради което се натрупват повече мазнини, увеличава се теглото и има по- висок риск от високо кръвно налягане. 2. Уврежда ставите. Липсата на движение увеличава теглото и причинява напрежение в ставите. 3. Отслабват костите. Ако стоите седнали цял ден или легнали, увеличавате отпускането на мускулите и по- лесно се стига до мускулна атрофия. Костите губят плътност, стига се до остеопороза. 4. Намалява издръжливостта-Недостиг на въздух и енергия. 5. Наранява самочувствието- Напълняването, поради липса на движение, води до социално изолиране и стимулиране на лоши хранителни навици. Освен това, не произвеждате ендорфини, от което се чувствате тъжни. 6. Появява се депресията. Липсата на физическо натоварване ни прави склонни към депресия. 7. Хронични болести. При липса на движение се увеличава риска от сърдечни заболявания, диабет, рак и други. Добро здравословно състояние е неразривно свързано с движението. Редовните тренировки не само укрепват тялото и подобряват кондицията, те оказват положително въздействие върху психиката, координацията и способностите за концентрация. С цел осигуряване на достъп за хора с увреждания проектът предвижда и дейности, свързани с пригодяването на санитарно помещение (тоалетна) за хора с увреждания. Санитарното помещение се намира в централния административен офис на компанията в гр. Русе и се предвижда да се разшири, така че да е достъпно за хора, ползващи инвалиден стол и да се монтират специални стенни ръкохватки. 29 250.00 29 248.60
Организация и управление на проекта: Дейностите по организация и управление на проекта ще се бъдат възложени за оперативно изпълнение на на външна фирма с опит в управлението на проекти с европейско финансиране, на която това ще бъде възложено по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г. Външната фирма - изпълнител ще определи конкретни свои служители, които ще бъдат пряко отговорни за изпълнението на възложените на фирмата функции по организация и управление на проекта. Дейността на външната фирма-изпълнител по организацията и управлението на проекта ще бъде координирана, ръководена и контролирана от Ръководител на проекта, която функция ще бъде изпълнявана от Кремена Райкова - експерт с доказан опит. Ръководителят на проекта ще изпълнява функцията си безвъзмездно. Ръководителят на проекта, заедно с отговорните служители на външната фирма - изпълнител ще формират Екипа за управление на проекта. Всички разходи за организация и управление ще бъдат отчитани чрез фактури, издадени от фирмата-изпълнител към бенефициента. ЕТАПИ: 1. За максимално постигане на заложените по настоящия проект цели и резултати ще бъде изградена вътрешна система за мониторинг и оценка на изпълнението. Основната цел на тази система ще бъде да осигури текущ контрол върху изпълнението на дейностите и заложените резултати. В процеса на изпълнение се предвижда провеждането на технически и финансов мониторинг на предвидените по проекта дейности, на базата на които ще бъдат изготвяни и исканията за междинни плащания. Пряката отговорност за осъществяване на контролните функции носи Ръководителят на проекта, които ще бъде подпомаган от експертите от външния изпълнител по отношение на техническия мониторинг и по отношение на финансовия мониторинг. Основен елемент в системата за мониторинг и контрол ще бъдат регулярните срещи на екипа с цел да се синхронизират действията и текущите задачи на всички негови членове, да се следи напредъка на проекта и спазването на междинните срокове за изпълнение, както и постигането на междинните резултати. 2. Екипът по проекта ще проследява напредъка на проектните дейности и в случай на необходимост ще предлага предприемане на корекции в графика за изпълнение и/или други корективни действия за успешното изпълнение и приключване на проектните дейности и отчетността по проекта. 9 166.67 9 000.00
Информиране и публичност на проекта: Предложените в настоящия проект на мерки за информиране и публичност са съгласно правилата на Регламент на ЕК 1828/2006 относно общите правила за приложение на регламент 1303/2013 на Европейския паралмент и на Съвета от 17 декември 2013 за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските рaйони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и гарантират изпълнението на мерките за публичност, с оглед акцентиране върху комуникацията, прозрачността и визуализацията. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността като за целта бъдат спазвани стриктно изискванията на Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г и на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В съответствие с подписания договор, кандидатът ще предприеме множество необходими за популяризиране на получената безвъзмездна помощ действия чрез наемане на външен изпълнител, а именно: • Публикуване на 2 прес-съобщения в медиите във връзка със стартирането на проекта и резултатите от изпълнението му; • Четири(4) информационни табели с данни на проекта за оповестяване на участието на ЕС с всички задължителни реквизити - в административния офис на фирмата и в трите търговки обекти на компанията - бензиностанция в Русе, магазин в Русе, бензиностанция в Павликени. • Стикери – ще бъдат залепени на оборудването, предвидено за закупуване по проекта. Прессъобщенията за медиите ще бъдат изготвени в началото и в края на проекта, като целта е при старта на дейностите да се популяризират планираните активности и очакваните резултати, а при приключването – да се отбележи постигнатия напредък, ползите за работещите и за самия работодател в резултат на отпуснатото европейско финансиране. Постоянните информационни табели, които ще бъдат изработени, ще бъдат поставени на видно място пред обекти на компанията. Стикерите ще бъдат поставени на оборудването и обзавеждането, които са предвидени да се закупят в рамките на проекта. ЕТАПИ: 1. Избор на външен доставчик на описаните дейности по визуализация и публичност; 2. Изработване и публикуване на първото прессъобщение за старта на проекта; 3. Изработване на дизайн, одобрение и изработване на стикерите за оборудването и обзавеждането и на информационните табели; 4. Поставяне (залепване) на стикерите върху оборудването и обзавеждането, закупени по настоящия проект; 5. Поставяне на видно място на информационните табели; 6. Изработване и публикуване на второто прессъобщение за постигнатите резултати при изпълнението на проекта. 1 600.00 1 590.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.