Определяне на целевите групи: Операцията осигурява подкрепа за задоволяване на базовата нужда от храна на хората, които се нуждаят от социална закрила в най-висока степен. В съответствие с целите на операцията, целевите групи са:
- Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията.
- Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа.
- Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности.
За включване в проекта кандидатите за потребители подават заявления-декларации (Приложение № 2 от Методиката за прилагане на опростени правила) Към заявленията се прилагат и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация (Приложение 20 към Ръководството). Изготвя се списък (Приложение № 1 от Методиката) с попълнени колони 1,2,3, а при карантинирани и колона 4, за всички кандидат-потребители. Принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група се потвърждава от ДСП в рамките на служебните ѝ задължения. |
0.00
|
0.00
|
Приготвяне на топъл обяд: Дейността „Приготвяне на топъл обяд“ за хора в нужда предвижда приготвяне на храна в лицензирана кухня, което ще гарантира качествена топла храна според всички хигиенни изисквания. Дейността ще се осъществява от Изпълнител, избран по чл. 20, ал.4, т.2 от ЗОП със договор №РОК19-ДИ05-223/36/-04.01.2021г., удължен с анекс РОК19-ДИ05-223/46/-02.03.2021г. до 30.09.2021г.. Изпълнителят притежава всички документи и разрешителни за дейността на кухнята.
Разрешително по чл. 12, ал. 2, ал. 9 и ал. 10 от Закона за храните с № 54176/ 21.05.2020 г., издадено на „КРИСТИН 666 – КРИСТИН АНАСТАСОВА“ ЕООД, ЕИК: 206058336, със седалище и адрес на управление: гр. София, ж.к. Обеля 1, бл. 118, вх. Б, ет.4, ап. 27, МОЛ: Кристин Анастасова
Адрес на обекта за приготвяне на храна: гр. София, Район „Овча купел“, ж.к. Овча Купел 1, бул. „Президент Линкълн“, бл. 524, Пицария "Бети".
Номер на обекта: 222600989
Материална база: кухня с общ размер 30 кв. м.; прилежащи помещения - заготовъчно и миялно с общ размер 30 кв. м., пицарно помещение с необходимото съпътстващо оборудване за работа; складови помещения 30 кв. м.; хладилна база, достатъчна за съхранение на суровини и материали.
Оборудване: 1 бр. конвектомат с 8 тави, модел 2010г. с необходимият брой тави и инструменти за приготвяне на храна за минимум 150 човека; професионални котлони – 4 бр. на газ с необходимото съпътстващо оборудване за работа; професионална скара на ток 1,2 м с необходимото съпътстващо оборудване за работа; професионални фритюрници 8 л. - 1 бр. и 5 л. - 1бр. с необходимото съпътстващо оборудване за работа.
Човешки ресурси: Разполагаемият човешки ресурс един заготовчик, един готвач, двама души, ангажирани с опаковането на храната и двама шофьори, които разнасят храната до адресите на крайните потребители. |
115 159.30
|
86 547.40
|
Предоставяне на топъл обяд: Предоставянето на топъл обяд се случва чрез доставка по домовете. Кухнята и процесите по пакетирането на приготвена храна отговарят на всички хигиенни изисквания, както и на предписанията на националните органи за спазване на противоепидемичните мерки. Храната се поставя в отделни кутиии за разнос и съхранение, а всяка порция се поставя в плик. Служителите на фирмата изпълнител спазват всички изисквания на Закона за храните по отношение на транспортирането на храни. Доставчикът на храна ползва лични предпазни средства, като ръкавици, маска и дезинфектант, а при случаите на доставка на карантинирани лица и предпазен костюм. Приемо-предаването на храната се удостоверява посредством Дневник на потребителя /Приложение № 23/, В случай на невъзможност конкретен потребител да предостави приключен месечния си дневник, то при отчитане дневника се замества с декларация от представляващия ПО или от упълномощено от него лице с потвърждаване на предоставената за месеца храна. |
5 757.96
|
33 514.52
|
Реализиране на съпътстващи мерки: Материалната помощ, предоставяна под формата на „Топъл обяд“ е необходимо да върви ръка за ръка със съпътстващите мерки за преодоляване на социалната изолация и постигане на социално приобщаване на най-нуждаещите се лица. Освен получаването на материална помощ, потребителите е необходимо да получат подкрепа за излизане от зоната на бедност, за поощряване на тяхната самостоятелност, както и да им се даде шанс за достоен живот.
Съпътстващите мерки следва да се предоставят под формата на дейности, които могат да включват помощни и консултантски услуги за подобряване на достъпа на потребителите до основните обществени услуги, свързани със социалното благосъстояние, здравеопазването, образованието и заетостта.
За целта екипът на проекта ще предоставя следните съпътстващи мерки (СМ), състоящи се в консултиране, насочване и съдействие в следните области:
1. „Здравни услуги“
За да поемат в посока на промяна на своя живот, потребителите е необходимо да запазят своето здраве в тази извънредно сложна пандемична ситуация. За целта е необходимо да информираме потребителите на услугата относно противоепидемичните мерки и възможностите за предпазване от зараза с COVID 19. За целта ще бъде изработена информационна брошура по темата, свързана с COVID 19, както и ще бъдат проведени индивидуални телефонни разговори с потребителите. Също така потребителите ще бъдат консултирани и насочени към други проекти, от които биха могли да се възползват с цел намаляване на риска от заразяване или проекти, компенсиращи последствията от COVID 19.
Психологическите последствия от COVID 19 са особено сериозни при тези целеви групи, поради което в рамките на тази съпътстваща мярка потребителите ще могат да получат и психологическа подкрепа по телефона от специалист.
Не по-малко важно е, тези най-уязвими групи от обществото, да имат достъп до лекарска помощ. Често те са без платени здравни осигуровки и слабо информирани къде и как да потърсят здравни услуги. За целта те ще имат възможност да бъдат консултирани и насочвани към здравни специалисти.
2. „Социални помощи“
Когато човек е социално изолиран, той трудно стига до информация за това какви мерки се прилагат в общността за преодоляване на бедността и социалната изолация. Тази съпътстваща мярка "Социални помощи" се състои в консултиране и насочване на потребителите относно видовете и механизмите за получаване на социални помощи.
3. „Социални услуги“
Съпътстващата мярка „Социални услуги“ се състои в консултиране и насочване на потребителите към съществуващите социални услуги в общността, в т.ч. и такива, финансирани от ЕСФ или НБ“. Ще бъдат проучени и описани всички съществуващи програми към момента, като информацията ще бъде предоставена на потребителите писмено и в телефонен разговор.
4. „Образователни и квалификационни услуги“
Съпътстващата мярка „Образователни и квалификационни услуги“ се състои в консултиране и насочване на потребителите към съществуващите образователни и квалификационни възможности в общността, в т.ч. и такива, финансирани от ЕСФ или национални бюджет. Ще бъдат проучени и описани всички съществуващи програми към момента, като информацията ще бъде предоставена на потребителите писмено и в телефонен разговор.
5. „Услуги за заетост“
Съпътстващата мярка „Услуги за заетост“ се състои в консултиране и насочване на потребителите към съществуващите образователни и квалификационни възможности в общността, в т.ч. и такива, финансирани от ЕСФ или национални бюджет. Ще бъдат проучени и описани всички съществуващи програми към момента, като информацията ще бъде предоставена на потребителите писмено и в телефонен разговор.
Дейността „Съпътстващи мерки“ е изключително важна за преодоляването на социалната маргинализация на целевите групи, социалната изолация, породена от извънредната ситуация, свързана с COVID 19, както и за предприемане на стъпки към социално включване на потребителите в обществено-културния живот на страната. |
5 757.97
|
4 902.62
|