Организация и управление на проекта: След подписване на ДБФ,със заповед на Кмета на общината ще бъде сформиран ЕУП,който ще изпълнява задълженията си по проекта почасово,както следва:Ръководителят ще изпълнява задълженията си до 80ч./месечно,като организира цялостното изпълнение на дейностите по проекта. Юристът ще изпълнява задълженията си 8 часа/дневно,като осъществява юридически консултации по въпроси,свързани с проекта.Отговаря за подготовката на документацията по ЗОП.Счетоводителя ще изпълнява задълженията си до 80 ч./месечно,като контролира правилното разходване на средствата по проекта и организира счетоводния процес.Изготвя искания за плащане и финансови доклади.Координатора ще изпълнява задълженията си до 80ч./месечно.Отговаря за координацията между членовете на ЕУП, както и с избраните изпълнители.Ще съгласува изготвените отчети на ЕУП,доклади и справки за проекта и ще ги предоставя за одобрение от ръководителя на проекта. Ще следи изпълнението на договорите за обществените поръчки, сключени за дейности по проекта.Експерт "Архив и съхранение на документи" ще изпълнява задълженията си 8 ч./дневно,като ще отговаря за подготовка на технически доклад и приложенията към него,необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите.Ще отговаря за съхранението на документите във физическото и електронно досие на проекта и ще изготвя и подава цялата необходимата информация в ИСУН 2020.В случай на негово отсъствие /по болест или отпуск/,неговите задължения по подаване на информация в ИСУН 2020 ще бъдат поети от друг член на ЕУП, по решение на ръководителя на проекта.Технически сътрудник ще изпълнява задълженията си до 80 ч./месечно,като ще подпомага технически подготовката на документацията по ЗОП.Ще отговаря за изпълнение на мерките за информация и комуникация и ще контролира изпълнението на дейност „Организиране и провеждане на обучения и информационно разяснителна кампания“ и ще контролира процедурите по обособяване на площадките за компостиране на място и доставката на необходимото оборудване за това.Предвид броя на обектите на интервенция и с цел качествено изпълнение на дейностите са заложени двама Експерти „Мониторинг“: Експерт "Мониторинг" 1 ще изпълнява задълженията си 8 часа/дневно, като оказва необходимата подкрепа и съдействие при изпълнението и отчитането на дейностите на проекта.Наблюдава и докладва чрез ежедневни посещения на място техническото изпълнение на СМР на обект в община Севлиево и да извършва проверка на съставените актове по ЗУТ.Ще следи доставката на мобилното оборудване за площадката, както и оборудването към системата за разделно събиране, както и изпълнението на договорите за авторски и строителен контрол.Експерт "Мониторинг" 2 ще изпълнява задълженията си 8 часа/дневно, като оказва необходимата подкрепа и съдействие при изпълнението и отчитането на дейностите на проекта.Наблюдава и докладва чрез ежедневни посещения на място техническото изпълнение на СМР на обект в община Дряново и да извършва проверка на съставените актове по ЗУТ.Ще следи доставката на необходимото мобилно оборудване за площадката, както и оборудването към системата за разделно събиране, както и изпълнението на договорите за авторски и строителен контрол.Механизът за контрол при управлението на проекта ще бъде съобразен с указанията на УО, условията в ДБФП и приетите правила в СФУК на Община Севлиево.За координацията между членовете на ЕУП ще бъде отговорен координатора,като разпределянето на отговорностите и оперативните задачи между членовете ще бъде извършвано от ръководителя на проекта.Приемането на работата на изпълнителите ще се извършва съгласно българското законодателство и условията на сключените договори, чрез приемателни протоколи, отчети и доклади за извършена работа и актове за извършено СМР.Комуникацията между изпълнители и ЕУП ще се извършва писмено или чрез съвместни работни срещи, които ще бъдат протоколирани.Екипът ще бъде отговорен за провеждането на всички планирани обществени поръчки за избор на изпълнители по реда на ЗОП. |
80 203.82
|
79 321.55
|
Информация и комуникация: Дейността предвижда изпълнение на дейности по информация и публичност на проекта в съответствие с изискванията за Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата информация и комуникация 2014-2020.
Предвидено е да бъдат монтирани два билборда - площадка Севлиево и площадка Дряново.
С цел информиране на обществеността за приноса на ЕС и държавата във всяка от сградите на общините - партньори ще бъде поставен плакат.
Предвидени са организиране и провеждане на две публични събития - пресконференция при стартиране и приключване на дейностите по проекта, както и платени публикации в местната преса - вестник Росица.
Планирано е да се организират и четири официални церемонии при стартирането на строителните дейности и след тяхното приключване - съответно на инсталациите за компостиране в общините Севлиево и Дряново.
Предвидено е изработването на интернет банер, който ще бъде поставен на интернет страницата на община Севлиево.
След приключването на строителните дейности на мястото на билбордовете ще бъдат поставени 2 постоянни обяснителни табели и 3 броя постоянни табели за трите площадки за компостиране на място в общините партньори по проекта.
В интернет - страницата на общините партньори по проекта ще бъде поставена информация за хода на изпълнение на проекта, ще бъде поместена и информация за подписването на договора за БФП, стартирането на дейностите по проекта, както и за приключването на проекта. С цел информиране на обществеността за получената подкрепа Европейския фонд за регионално развитие и държавния бюджет на Република България.
Забележка: Информационните стикери, които са задължителни съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 ще бъдат изготвени от Техническия сътрудник, който разполага с необходимите компетенции и възможности за изготвянето им. Община Севлиево разполага с цветни мастилено – струйни, лазерни принтери и принтер за етикети, които имат възможност да отпечатват на устойчива самозалепваща хартия във формат до А3 (при необходимост, съобразно размера на мобилното оборудване и контейнерите). |
22 884.00
|
22 884.00
|
Строителен надзор: Дейността предвижда упражняване на строителен надзор, координация по безопасност и здраве и изготвяне на технически паспорт на обектите на интервенция съгласно изискванията на ЗУТ. Избраният за изпълнител ще извършва надзорни и контролни дейности, съгласно действащите нормативни документи в Република България. Ще проверява качеството и количеството на извършеното строителство. Ще отчита ефекта от него и ще следи за възникване на конфликт на интереси, като при появата на такива ще сигнализира своевременно. Ще контролира документооборота с цел избягване на всякакви злоупотреби и незаконни действия. Негово задължение ще бъде откриването на строителна площадка, изготвянето и съгласуването на заповедна книга за обект. Той ще присъства на извършването и ще документира всички видове скрити работи с цел доказване на направените разходи, за което ще издава необходимите актове. За да се избегне конфликт на интереси, тези актове ще се подписват и от член на екипа по управление на проекта или от изрично упълномощено от кмета на общината лице. За напредъка на работата и спазването на заложените в договора срокове, надзорникът ще съставя доклади. При приключване на обекта, независимият строителен надзор ще представи окончателен доклад, според изискванията на ЗУТ. Дейността приключва с въвеждането на обекта в експлоатация. |
21 600.00
|
14 040.00
|
Изпълнение на Строително - монтажни работи и въвеждане в експлоатация: Площадка Дряново: Планираното съоръжение ще представлява технология за компостиране на редове на открито, с капацитет 900 т. биоотпадъци на година.
На съоръжението не се предвижда изграждане на сгради, като ще бъде монтиран метален навес, в който да се съхранява техниката използвана на площадката, чиито размери ще бъде с размери 6,6/6,3 м. и височина мин. 4м. На площадката ще бъде изграден вкопан резервоар за инфилтрат със стоманенобетонна конструкция. Площадката ще бъде разделена на зони, като настилката ще бъде асфалтобетон съгласно част технология. За да се предпази съоръжението за компостиране от неконтролиран достъп, по периферията му ще бъде изградена метална ограда с височина 2 м. Мрежата на оградата ще се бетонира 3 см. в стоманенобетонен борд. Входната врата към площадката ще бъде готово изделие.
За правилното функциониране на съоръжението са предвидени следните зони със съответните размери:
• Зона за интензивно разграждане 1 000 м2;
• Зона за доставка, временно съхранение и предварително третиране на „влажни“ биоотпадъци 115 м2
• Зона за съхранение на компоста 1 000 м2
• Резервоар за инфилтрат и противопожарни нужди 200 м3
• Път за достъп и зона за движение около 250 м2
• Резервна площ
• Навес за прибиране на техниката
• Ограда с врата около съоръжението
Площадка Севлиево: Планираното съоръжение ще представлява технология за компостиране на редове на открито с принудителна аерация, с капацитет 3 000 т. биоотпадъци на година.
На съоръжението не се предвижда изграждане на сгради, като ще бъде поставен преместваем обект - офис контейнер, за нуждите на персонала , както и за съхраняване на дребно габаритна техника. На площадката ще бъде изграден вкопан резервоар за инфилтрат със стоманенобетонна конструкция. Площадката ще бъде разделена на зони, като настилката ще бъде асфалтобетон или уплътнен чакъл, съгласно част технология. За да се предпази съоръжението за компостиране от неконтролиран достъп, по периферията му ще бъде изградена метална ограда с височина 2 м. Мрежата на оградата ще се бетонира 4 см. в стоманенобетонен борд. Входната врата към площадката ще бъде готово изделие.
За правилното функциониране на съоръжението са предвидени следните зони със съответните размери:
• Зона за интензивно разграждане със системата за принудително аериране 1 640 м2;
• Зона за зреене на компоста без система за принудително аериране 499 м2
• Зона за доставка, временно съхранение и предварително третиране на „влажни“ биоотпадъци 520 м2
• Работна зона I 328 м2
• Зона за съхранение на едри отпадъци от храсти и дървета, изсушени и раздробени 237 м2
• Работна зона II409 м2
• Зона за съхранение на компоста 1 005 м2
• Резервоар за инфилтрата 290 м3
• Лента за движение 507 м2
• Път за достъп и зона за движение 208 м2
• Офис контейнер 18 м2
• Зона за инфилтрация 265 м2
• Ограда с врата около съоръжението
Електрозахранването на площадката за компостиране, ще се осигури посредством изграждането на довеждащ електропровод. Проектираното кабелно трасе е подземно и предвидено да се положи на минимална дълбочина 1,30 м. и обща дължина 163 м. Предвиден е сервитут от по 2 м. от двете страни на кабелното трасе. Установяване на функционалната пригодност за ползване, съобразно издадените строителни книжа на обектите.
Експлоатацията на изградените по проекта инсталации за компостиране в община Севлиево и община Дряново, ще се възложат съгласно чл.14, ал.1, т.7 от Закона за обществените поръчки на „Регионално депо за отпадъци – Севлиево” ООД – гр. Севлиево. |
828 900.56
|
846 696.49
|
Обособяване на 3 площадки за компостиране на място в Севлиево, Дряново и Сухиндол: Дейността включва обособяване на 3 броя площадки с големина между 200 и 500 м2, с капацитет между 5 и 10 м3 на година, съгласно приложената визия за площадките за компостиране на място. На тях трябва да са разположени по 4 контейнера по 120 л или 2 контейнера по 240 л за кухненски отпадъци, отделно кутия с инструменти и 4 бр. дървени клетки за компостиране. Площадките трябва да са оградени от жив плет или храсти.На площадката ще се извършва аеробно компостиране по открит способ на обособени и разположени по дължина купове.
Най – важното е да се оптимизира процеса на разграждане, като фините градински отпадъци (например прясно окосена трева) и събраните хранителни отпадъци, трябва да не са повече от 30 % от сместа за компостиране. Това ще допренесе за подържането на съотношение въглерод / азот за да се постигне ефективен и оптимизиран процес (за стабилен краен продукт), съотношението C / N трябва да бъде от 25 до 35:1.
В контролирания процес на компостиране разграждането на биоотпадъците и натрупването на органични вещества се осъществява основно от аеробни микроорганизми. За да се осигури тяхната популация и оптимален режим на работа, те се нуждаят от постоянно съдържание на влага в купа с компост - около 55 - 60 %. Определянето на необходимоста от корекция на съдържанието на влага в компоста ще се извършва по градинарски способ – чрез стискане и разтриване на част от материала в длан. При постигната необходимата влажност материала трябва да образува буца, без да полепва по дланта.
При нужда от овлажняване – то ще се осъществява ръчно с 2 бр. лейки. Степента на овлажняване ще се контролира по гореописания метод.
За да се регулира овлажняването на куповете с компост, същите се покриват със специално проектиран за тези нужди полипропилен. Той потиска образуването на инфилтрат и предпазва компоста от изсъхване, не позволява да се задържи вода и в същото време дава възможност за постоянен обмен на необходимите газове. Друго положително качество на това покривало, е че намалява емисиите на миризми и предпазва от вредни „UV“ лъчи и така осигурява оптимални условия дори на самата повърхност на компоста. За процеса на аеробно компостиране са необходими големи количества кислород. За да се гарантира правилното снабдяване с кислород е необходимо да се предприемат следните мерки:
- куповете с компост редовно трябва да се снабдяват с кислород, чрез регулярно обръщане на компоста с помощта на предвиденото оборудване за обръщане – 4 вили и 4 лопати. Процесът на обръщане също така позволява освобождаването на емисиите, образувани по време на процеса на компостиране (например CO2, и т.н.), и проникването на кислород в новообразуваните пори и кухини в купа компост.
- налягането на материалите не трябва да бъде твърде високо, с цел поддържане на вътрешния обмен на газовете, при запазване на отворени пори и кухини. Максималните размери на купа с компост не трябва да надвишават 3 m широчина, при основата и 1,5 m. височина.
Температурата на процеса трябва да се следи ежедневно като в нито един момент тя не трябва да надвишава 65 °C (150 °F). Над тази температура аеробните микроорганизми умират, а материалите биват овъглени (термична карбонизация), което означава високи загуби и липса на структурно образуване на хумус.
Община Севлиево ще обяви открита процедура с предмет Избор на изпълнител за доставка на необходимото оборудване и консумативи за инсталациите за компостиране и площадките за компостиране на място“, с две обособени позиции: 1. Доставка на необходимите контейнери и консумативи за разделно събиране на био–отпадъците за общините – Севлиево и Дряново“ и 2. Доставка на необходимото оборудване и консумативи за площадките за компостиране на място в Севлиево, Дряново и Сухиндол. |
10 800.00
|
10 698.00
|
Организиране и провеждане на обучения и информационно-разяснителна кампания: Трите площадки за компостиране на място ще служат и като площадки за обучение за домашно компостиране, както е предвидено в окончателния доклад от етап I, като в този смисъл те ще бъдат предвидени като демонстрационни и с цел изпълнение на дейностите по етап IV от Договор Д-33-10/30.04.2014 г.
Дейността ще включва:
1. Обучение на Екипите за обществената информираност, отговорни за изпълнението на дейностите по точка 2, за общините Севлиево (58 човека) и Дряново (15 човека) – еднодневен семинар.
2. Информираност на населението, разясняване на системата за разделно събиране и доставка на съдовете за индивидуална употреба.
- Разработване на информационни материали за гражданите /листовки, дипляни и указания/ относно задълженията на домакинствата за участието им в системата за разделно събиране , както и ръководство за домашно компостиране.
- Разяснение на системата за разделно събиране на биоотпадъците – Медии, Провеждане на информационни дни за биоотпадъците и лекции при доставката на съдовете за индивидуално ползване.
- Провеждане на мероприятия за обществената информираност: демонстрационни обучения за домашно компостиране, информационни срещи на място по квартали и малки населени места, информационни дни за биоотпадъците - Четири седмици преди стартирането на новата система за разделно събиране във всяка от трите общини ще се проведе информационен ден за управление на биоотпадъците.
- Доставка на стартовия комплект - Точно след информационните дни, в течение на следващите 3 седмици, представители на фирмата извършваща обучението ще бъде отговорен за доставянето на информационни материали и стартов комплект до всяко домакинство:
- Контакти с домоуправителите на високите жилищни сгради
- Откриване на "Телефонна линия за управление на биоотпадъците"
3. Обучение на персонала, ангажиран в разделното събиране на биоотпадъците (събирачи, общински служители по управление на биоотпадъците и др.) – еднодневен семинар.
4. Обучение на персонала, работещ в съоръженията за компостиране – шест дневен семинар.
5. Допълнителни информационни материали
Основната информация ще бъде публикувана на плакати, които ще бъдат поставени в училища и други обществени сгради, в по-малък формат за магазини, заведения и т.н. Друг начин за представяне на информацията, особено подходяща за заведения за обществено хранене, е чрез картички и снимки, поставени на табла в заведенията.
Основната реклама може да се направи чрез улични банери и облепяне на транспортните средства за разделно събиране на биоотпадъците.
Също така ще бъде предоставено ръководството за домашно компостиране във формат А4, под формата на кратки инструкции.
За всички тези допълнителни материали екипът на проекта ще изработи съдържанието им и примерни изображения и графики и ще подготви окончателните варианти за разпечатване. Задача на общините ще бъде да вземат готовия графичен продукт и да го отпечатат и/или да ги публикуват на интернет страниците си. |
193 864.18
|
193 347.60
|
Доставка и монтаж на техника, оборудване и машини: - Дейността предвижда доставка на машини, техника и оборудване за общините Севлиево и Дряново.
Машините, техниката и оборудването за община Севлиево ще са:
- Офис - преместваем обект - тип контейнер: Предвижда се на площадката да се монтира преместваем обект тип "контейнер", съдържащ стая за преобличане, стая с работно бюро за компютър, климатик, санитарен възел и санитарно обзавеждане: тоалетна и мивка за миене на ръце, душ. Предвиждаме резервоар за чиста вода, която ще се използва за битови нужди. За пиене ще се доставя минерална вода. Мръсната вода ще се събира във вкопан PVC резервоар, в близост до контейнера.
- Трактор - работещ с наличен прикачен инвентар на площадката за компостиране;
- Сметоизвозващ автомобил - бордови с вместимост 5,5 м3.
- Цистерна - вместимост 8 000 л.
- Доставка на автомат за минерална вода;
- Контейнери за битови и производствени отпадъци на територията на площадката за компостиране- 240 l - 6 бр.
- Контейнери за отпадъци (120 l) - 239 бр.
- Контейнери за отпадъци ( 240 l) - 638 бр.
- Контейнери за отпадъци ( 25 l) - 3817 бр.
- Кухненски контейнери ( 10 l) - 3000 бр.
- Кухненски контейнери с вентилационни отвори - 10 l - 3691 бр.
- Пътен контейнер, 660 l - 225 бр.
- Биоразградими торбички 10 l - 347 932 бр.
За площадка Дряново
- Сметоизвозващ автомобил.
- Генератор - електрическата енергия, произведена от генератора ще бъде използвана по следните предназначения: работа на водна помпа, допълнителна електрическа енергия за осветление, ако за някои дейности не е достатъчна дневната светлина, сито.
- Водна помпа - в резервоара за отпадъчни води ще бъде поставена водна помпа, която да изпомпва отпадъчните води към системата за поливане на машината за обръщане на компоста.
- Сонда за измерване на нивата на въглеродния диоксид (CO2)
- Комплект за изпитване качеството на компоста
- Дигитален уред за измерване на температурата - температурна сонда COMPOTemp TMS и дигитален приемник
- Контейнери за битови и производствени отпадъци на територията на площадката за компостиране- 240 l - 5 бр.
- Контейнер за отпадъци - 120 l - 107 бр.
- Контейнер за отпадъци- 240 l - 116 бр.
- Контейнер за отпадъци - 25 l - 1861 бр.
- Kухненски контейнер с вентилационни отвори - 10 l - 3093 бр.
- Пътен контейнер, 660 l - 40 бр.
- Торба за многократна употреба - 120 l - 750 бр.
- Биоразградими торбички 10 l - 160 836 бр.
Недопустимите за финансиране с безвъзмездна финансова помощ ще бъдат на обща стойност 47 371.51 лв. - представляващ разхода за: торба за многократна употреба - 120 л. и биоразградими торбички 10 л за общините Севлиево и Дряново.
Дейностите по разполагане на съдовете за разделно събиране на отпадъци за общо ползване ще бъдат ангажимент на общините Севлиево и Дряново, а съдовете за индивидуална употреба ще се предоставят от екипа за обществена информираност. |
985 942.83
|
1 192 050.37
|
Авторски надзор: Дейностите по авторски надзор ще бъдат осигурени от проектанти по всяка част на техническия проект с цел точното спазване на инвестиционните проекти при изпълнението на СМР. Изпълнителите посредством отделни правоспособни лица, ще осъществят авторски надзор съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ и договора за изпълнение. С осъществяването на авторски надзор ще се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. |
78 000.00
|
77 760.00
|
Подготовка на проектното предложение: Във връзка с подготовката на проектното предложение и допълнителните документи - приложения към него, възникна необходимостта от възлагане изготвянето на анализ относно остойностяване на включените дейности в проектното предложение, изготвен съгласно изискванията на раздел 14 от насоките за кандидатстване. |
8 400.00
|
0.00
|