Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Целта на проект “Строителство и реконструкция на съществуващи улици, тротоари, съоръжения и принадлежности към тях на територията на Община Ябланица” е да се повиши качеството на живот в Община Ябланица, чрез ремонт и реконструкция на уличната мрежа в общинския център гр. Ябланица и с. Златна Панега. В проекта се предвижда реконструкция и ремонт на улица „Стара Планина”, в с. Златна Панега и строителство, реконструкция и ремонт на улици „Васил Левски” и ул. „Генерал Столетов” в гр. Ябланица. Чрез изпълнението на проекта ще се осигури директна транспортна свързаност на население от 3489 души (Ябланица – 2681 и Златна Панега – 808 души) с републиканската пътна инфраструктура. Чрез реконструкцията и ремонта Улица „Стара Планина”, в с. Златна Панега ще се осигури директна транспортна свързаност на населението и гостите на селото с Републикански път I-3, който е първокласен път от Републиканската пътна мрежа на България. Улицата осигурява транспортна свързаност за туристите от главен път I-3 до карстовия извор „Златна Панега”, туристически обект с регионално значение за развитието на туризма в област Ловеч. Чрез реконструкцията и ремонта на улица „Васил Левски” ще се осигури директна транспортна свързаност за населението и гостите на гр. Ябланица с Републикански път I-3 (София - Русе). От друга страна улицата извежда трафика от населеното място към главен път I-3. Чрез строителството на ул. „Генерал Столетов” в гр. Ябланица ще се осигури директна транспортна свързаност за населението и гостите на гр. Ябланица с Републикански път IIІ-358, който е третокласен път, част от републиканската пътна мрежа на България и води до редица забележителности в общините Ябланица и Тетевен. В рамките на проекта ще бъдат изпълнени дейности по строителен надзор, авторски надзор, информация и публичност и консултантски услуги, свързани с управлението на проекта.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Дейността има за цел да обезпечи ефективното изпълнение на проекта. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия инвестиционен проект ще бъде избран консултант, който чрез своя екип от специалисти, ще осигури консултантски услуги, свързани с управлението на проекта. Екипът на консултанта ще включва следните членове: 1. Ръководител на екипа, 2. Експерт „Мониторинг и контрол” и 3. Юрист. Консултантът ще бъде избран по реда на ЗОП. В срок до 15 работни дни от сключване на административния договор с Община Ябланица, Експертите „Ръководител на екипа” и „Юрист” на консултанта ще подготвят списък на планираните обществени поръчки за конкретния договор по ПРСР 2014 – 2020 (Списък 1), описателен документ към списък на планираните обществени поръчки и списък на планирани, в процес на провеждане и проведени обществени поръчки, независимо от източника на финансиране (Приложение 122_1.1 към Указанията). Документите се представят за извършване на предварителна проверка за законосъобразност на планираните обществени поръчки за възлагане на дейностите, включени в одобрения проект. Същите експерти ще подготвят документации за провеждане на обществени поръчки за избор на строител, консултант по чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ за изпълнение на строителен надзор и изпълнение на авторски надзор. Обществените поръчки, ще бъдат проведени в срок до девет месеца от подписването на административния договор, като в този срок се предвижда и да бъдат сключени договори с изпълнители за всички разходи по одобрения проект, с изключение на обществените поръчки, които са прекратени или обжалвани по реда на ЗОП. След провеждането на всяка от планираните по проекта обществени поръчки, експертите ще подготвят пълно досие на проведената обществена поръчка и ще го публикуват в ИСУН във формат „рdf“ или „jpg“, номерирана в долния десен ъгъл, цялата документация, свързана с възлагането на обществената поръчка за изпълнение на дейност, включена в одобрения проект в срок до десет работни дни от датата на подписване на договора. Представените документи ще послужат на Държавен фонд „Земеделие“ - Разплащателната агенция за извършване на последващ контрол за законосъобразност на възложените обществени поръчки. Ръководителят на екипа и Експерт „Мониторинг и контрол” ще подготвят исканията за авансово, междинни и окончателни плащания. При подготовката на авансовото плащане по договора експертите ще съдействат на общината при подготовката предложение на общински съвет, проект на решение на общински съвет, запис на заповед и заявка за авансово плащане. При подготовката на междинното и окончателното плащане, експертите на консултанта ще съдействат за подготовката на заявките за плащане, декларации и други документи към тях, като ще оказват съдействие на Община Ябланица за представяне на заявките за плащане чрез ИСУН. Експертът „Мониторинг и контрол”, подпомаган от експерт „Юрист”, ще следи за спазване на изискванията на ЗОП и останалата нормативна уредба. Експертите на консултанта ще следят дали Бенефициентът изпълнят изцяло одобрения проект в срока, посочен в административния договор и при спазване на крайните срокове за това, съгласно таблицата за одобрените инвестиционни разходи, представляваща приложение към административния договор и количествено-стойностните сметки/количествените сметки/техническите спецификации, представляващи приложение към административния договор. Консултантът и неговите експерти ще съдействат на Община Ябланица при проверки от представители на ДФЗ - РА, Управляващия орган (УО) на ПРСР 2014-2020 г. и на други, определени с нормативен акт органи, включително на институции на Европейския съюз, за осъществяването на контрол за изпълнението на този административен договор и изискванията на приложимите нормативни актове. Консултантът съдейства на Бенефициента при предоставяне на необходимите документи, данни и информация и оказват всякакво друго съдействие по време на изпълнението на административния договор. 6 900.00 15 830.00
Изпълнение на дейности за информация и публичност : За постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция ще се организира и информационна кампания. Мерките за информиране и публичност ще бъдат съобразени с изискванията и условията, посочени Приложение № ІІІ към чл. 13 от Регламент за изпълнение (ЕС) № 808/2014 на Комисията от 17 юли 2014 г. за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1305/2013 на Европейския парламент и на Съвета относно подпомагане на развитието на селските райони от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР) (ОВ, L 227/18 от 31 юли 2014 г.). Настоящата дейност по информация и публичност ще гарантира прозрачност при разходването на средствата и максимална информираност на обществеността за финансирането. Ще се осведомяват всички заинтересовани страни за идеята, целите на проекта, етапите на реализация, постижения и отчет за правилното разходване на средствата. Дейността ще се изпълнява, съгласно предварително разработен план за информация и публичност. Всички мерки за информация и комуникация, които ще се предприемат изрично ще съдържат описание на проекта/дейността, която се подпомага, емблемата на Европейския съюз с пояснение за неговата роля, общото лого на програмен период 2014 – 2020 г., националното знаме на Република България, както и думите: „Европейският земеделски фонд за развитие на селските райони: Европа инвестира в селските райони“. Община Ябланица ще информират обществеността за получената от фонда подкрепа, като в сайта си задължително ще се публикува информация относно описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа на ЕС. Във връзка и изпълнението на проекта се предвидени следните мерки за информация и комуникация: - Изработване, доставка и монтаж на 3 /три/ табели с размери не по-малко от 50 см височина и 70 см широчина, съдържаща информация за дейността, подпомагана от ЕЗФРСР; - Периодично публикуване на информационни материали и прессъобщения на официалната Интернет страница на община Ябланица. 1 200.00 0.00
Подготовка и провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители за дейностите по проекта, съгласно изискванията на ЗОП: Тази дейност е изключително важна за успешното изпълнение на дейностите и показателите за резултат, заложени в настоящето проектно предложение. Община Ябланица, в качеството си публичен възложител по ЗОП е разработила обща стратегия за възлагане на обществени поръчки. Юристът на консултанта изготвя документацията за участие, обявлението за обществената поръчка, решението за откриване на обществена поръчка и проект на договор. Съгласно чл. 31 от ЗОП документацията за участие има следното задължително съдържание: 1. техническите спецификации; инвестиционните и други проекти; методиката за определяне на комплексната оценка на офертата, образци на документи, както и указание за подготовката им; проект на договор. Юристът по проекта ще отговаря и организира своевременното изпращане на документите, в зависимост от вида на процедурата в „Официален вестник” на Европейския съюз, Регистъра на обществените поръчки и качването им в профила на купувача, както и тяхното представяне до 15 работни дни на ДФЗ – РА за извършване на предварителна проверка за законосъобразност на планираните обществени поръчки за възлагане на дейностите, включени в одобрения проект. В случай, че са поискани писмено разяснения по условията на процедурата при спазване на разпоредбата на ЗОП, юристът ще отговаря и организира своевременното им изпращане. След изтичане на крайния срок за получаване на оферти, със заповед възложителят назначава комисия по реда на чл.103 от ЗОП. Действията на комисията се протоколират, като резултатите от работата й ще се отразяват в доклад. В 10-дневен срок от утвърждаване на доклада възложителят ще издаде решение за определяне на изпълнител. Община Ябланица сключва договора в едномесечен срок след влизане в сила на решението за определяне на изпълнител, но не преди изтичане на 14-дневен срок от уведомяването на заинтересованите участници за решението за определяне на изпълнител. За нуждите на настоящия проект юристът на консултанта, съвместно с ръководителят на екипа и експерти от общинската администрация ще разработи 3 пакета документации за провеждане на обществени поръчки както следва: 1. Подготовка на документация за провеждане на обществена поръчка за дейност 4 – „Строителство и реконструкция на съществуващи улици, прилежащите тротоари и съоръжения на територията на община Ябланица“. 2. Подготовка на документация за провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител консултант по чл. 166, ал. 1, т. 1 по дейност 5 „Упражняване на авторски, строителен надзор и инвеститорски контрол. Въвеждане на обектите в експлоатация.” 3. Подготовка на документация за провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител на авторски надзор по дейност 5 „Упражняване на авторски, строителен надзор и инвеститорски контрол. Въвеждане на обектите в експлоатация.” 0.00 0.00
Строителство и реконструкция на съществуващи улици, прилежащите тротоари и съоръжения на територията на община Ябланица : На база на готови и одобрени от гл. архитект на община Ябланица, инвестиционни проекти, във фаза Технически проект, избран община Ябланица по реда на ЗОП строител от ще изпълни: - Обект 1 – „Строителство и реконструкция на съществуваща улица „Васил Левски“, гр. Ябланица, обл. Ловеч, от осова точка 158 до осова точка 419 и прилежащите тротоари и съоръжения към нея”; - Обект 2 – „Строителство и реконструкция на съществуваща улица улица „Стара планина“, с. Златна Панега, общ. Ябланица, обл. Ловеч, от км 0+00 до км 0+760 и прилежащите към нея тротоари и съоръжения”; - Обект 3 - „Строителство и реконструкция на съществуваща улица „Генерал столетов“, гр. Ябланица, обл. Ловеч, от осова точка 225 до осова точка 300 връзка с път от републиканската пътна мрежа III – 358, гр. Ябланица до гр. Троян”. Чрез изпълнението на трите обекта ще се осигури директна транспортна свързаност на население от 3489 души (Ябланица – 2681 и Златна Панега – 808 души) с републиканската пътна инфраструктура. Улица „Стара Планина”, в с. Златна Панега е една от най-оживените в населеното място, тя е в изключително лошо състояние и създава опасност за шофьорите, пешеходците и собствениците на домовете разположени по нейното протежение. Чрез реконструкцията и ремонта й ще се осигури директна транспортна свързаност на населението и гостите на селото с Републикански път I-3, който е първокласен път от Републиканската пътна мрежа на България. Улицата осигурява транспортна свързаност за туристите от главен път I-3 до карстовия извор „Златна Панега”, туристически обект с регионално значение за развитието на туризма в област Ловеч. Улица „Васил Левски” в град Ябланица е в изключително лошо състояние. По част от улицата не съществува асфалтово покритие. Чрез реконструкцията и ремонта на улица „Васил Левски” ще се осигури директна транспортна свързаност за населението и гостите на гр. Ябланица с Републикански път I-3 (София - Русе). Улицата осигурява директен достъп на гостите от път I-3 (София - Русе) до Спортна зала, гр. Ябланица и спортен терен на града. От друга страна улицата извежда трафика от населеното място към главен път I-3. Чрез строителството на ул. „Генерал Столетов” в гр. Ябланица ще се осигури директна транспортна свързаност за населението и гостите на гр. Ябланица с Републикански път IIІ-358, който е третокласен път, част от републиканската пътна мрежа на България и води до редица забележителности в общините Ябланица и Тетевен. Основните видове СМР, предвидени при изпълнението на трите обекта включват: - Земни работи - почистване на храсти и дървета около трасето на улицата, изкопи и насипи до проектно ниво, подготовка и оформяне на земната основа за асфалто полагане - направа на т.н. „пътна възглавница“ с подходяща трошено-каменна основа, както и за бордюри и тротоари, фрезоване на съществуващата асфалтобетонна настилка, разваляне на съществуващи тротоари и бордюри и насип от хумус за зелени ивици; - Асфалтови работи – Доставка и полагане на асфалтови и асфалтобетонови смеси от различен тип и биндер; - Пътни работи – доставка и полагане на трошенокаменни фракции, доставка и полагане на бетоновви бордюри от различен тип, вкл. понижени бордюри, доставка и монтаж на бетонови тактилни плочи; - Организация на движението – доставка и полагане на хоризонтална маркировка, доставка и монтаж и укрепване на пътни знаци, временна организация на движението; - Допълнителни видове работи за мобилизация и демобилизация. 691 490.81 703 984.66
Упражняване на авторски, строителен надзор и инвеститорски контрол. Въвеждане на обекта в експлоатация.: Авторският надзор по време на строителството ще се определя, чрез договор между възложителя и проектантите, отговорни за подготовката на техническите проекти. По време на реконструкцията предписанията на проектантите за точното спазване на изработените от тях инвестиционни проекти се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. Съгласно разпоредбата на чл. 168, ал. 2 от ЗУТ на България, строителен надзор се изпълнява за всички строежи от І до ІV категория. Строителството и реконструкцията на предвидените във проекта улици са 3-та и/или 4-та категория строеж. Поради тази причина община Ябланица е задължена да осигури надзор на строителните обекти от лицензиран консултант по чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ. Строителен надзор ще включва: осигуряване на законно започване на работа, контрол на пълнотата и правилното изготвяне на актове и протоколи при изпълнение на строителните дейности и опазването на обекти, контрол за спазване на здравето и безопасността, предотвратяване на наранявания на трети лица и имущество. Предприятието, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценката на строежите, относно изискванията за безопасност и законосъобразното изпълнение по наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството относно актовете и протоколите, съставени по време на строителство. Като част от изпълнението на дейността лицето, което упражнява строителен надзор ще изготви нов технически паспорт на сградата. Техническият паспорт е документ, който включва техническите характеристики на елементите на строежа, свързани с изпълнението на съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 на ЗУТ, инструкции за експлоатация, обслужване, обследване, поддържане и ремонт и отразява всички извършени строителни и монтажни работи след въвеждането на строежа в експлоатация. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор изготвя окончателен доклад до възложителя. Същият ще послужат на РДНСК за разрешение за ползване на строежите и на Гл. Архитект на община Ябланица за издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация за строежите, съгласно чл.177, ал.3 от ЗУТ. Инвеститорският контрол ще се извърши от експерти на Община Ябланица, които не са част от екипа на проекта и за тях разходи не са предвидени, тъй като инвеститорския контрол е основна част от задълженията им по длъжностна характеристика. Основните дейности, които инвеститорския контрол изпълнява са свързани с: - предотвратяване на излишни разходи - контрол върху качеството на строително-ремонтните работи и влаганите материали - контрол върху качеството и количеството на вложените материали - контрол върху оферти и актове - контрол и проверка на комплектността на проектната, конструктивната и архитектурна документация, свързана с изпълнението на строителните работи - контрол за изпълнението на проектната документация. - Изготвяне на линейни графици за строителния процес и контрол за тяхното изпълнение. - осъществяване на организационни връзки и взаимоотношения с органите на строителния надзор, строителните техници на обекта, както и с ръководители от други специалности. 20 700.00 20 490.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.