Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Реализацията на настоящия проект ще удовлетвори потребността на ЕФ ДЖИ БЪЛГАРИЯ от намиране на адекватни решения за
организация и оптимизиране на процесите и управлението в дружеството 
„Еф Джи България”  ЕООД е бързоразвиваща се българска компания с основна дейност производство на метални изделия - пружини и бобини. Следвайки бързите тенденциите в развитие на техниката, фирмата постоянно разширява и обогатява своята продуктова гама. Многообразието на производството и богатата номенклатура изискват наличие на складови запаси, закупуване на материали и суровини, наемане и менажиране на персонал; управление на паричните потоци, маркетинг и реклама, работа с клиенти и доставчици, управление на рекламации и др. Всичко това, в обемите, с които „ЕФ ДЖИ БЪЛГАРИЯ” ЕООД работи, често води до разпиляване на информацията, от което произтичат неточни управленски решения, връщане на клиенти, невъзможност за бързо изпълнение на определени поръчки, забавяния и цялостно оскъпяване на производствения процес от допълнителните оперативни разходи, особено от дейностите по опазване на околната среда. Това изправя фирмата пред нуждата от изграждане на единна, ползваща обща база данни софтуерна система, която да обхваща всички бизнес процеси – планиране, бюджетиране и контрол в областта на производството, доставките, продажбите, складовото стопанство, ресурсите, счетоводната дейност. За да се отговори на тази идентифицирана нужда е необходимо да се внедри ERP система-1 бр., да се закупи необходимото за функционирането и техн.оборудване;  да се въведе и сертифицираи интегрирана система за управление на околната среда БДС EN ISO 14 001:2015, вкл. да се ре-сертифицира системата за управление на качеството в съответствие с БДС EN ISO 9001:2015. Тези системи, ще обхващат всички бизнес процеси и ще предложат богата гама от функционалности, които ще доведат до изградена високо-ефективна иновационна вътрешно-фирмена организация, подобрени пазарни позиции, увеличени приходи от износ.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги (ще бъде постигнато чрез закупуване и внедряване на 1 бр. ERP система): Настоящата дейност е необходима за постигане на заложените проектни цели. Проектът предвижда придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в "ЕФ ДЖИ БЪЛГАРИЯ" ЕООД, който ще въведе иновационни управленски практики в дружеството. Чрез закупуването на готова ERP система значително ще се подобрят всички управленски процеси в предприятието и ще се осигури лесно приспособяване при промени в организационната структура, като фокусът ще бъде върху организация на производството. Въведената система ще способства за мащабно оптимизиране на всички бизнес процеси, което чувствително ще се отрази върху възвръщаемостта на активите, на собствения капитал, на коефициентите за ликвидност и най-вече на коефициентите за рентабилност и експортния потенциал на предприятието. Новата система ще осигури надежден достъп до точна и пълна база данни, с възможност за генериране на разнообразни отчети, които ще носят надлежна и навременна информация за моментната картина в "ЕФ ДЖИ БЪЛГАРИЯ" ЕООД. Прилагането на ефективна ERP система за управление на ресурсите ще доведе до следните ползи: - Планиране на ресурсите и дейностите на базата на действителните потребности и възможности за пазарна реализация; Видимост и проследимост на действията в организацията; Оптимизиране на материалните, производствени и финансови ресурси; Повишаване на качеството; Подобрена вътрешна комуникация; Статистика и анализи в реално време; Контрол и мониторинг на бизнес процесите; По-бързо изпълнение на поръчки от клиенти; Намаляване и оптимизация на разходите за суровини, материали и труд; Оптимизиране на складовите наличности; Улеснено проследяване на финансовия резултат по обекти и отдели; Ефективно управление на ресурси – човешки и материални; Увеличаване на продуктивността на персонала; Подобряване отчетността в компанията; Подобряване на обслужването на клиенти; Улесняване на комуникацията между служители, клиенти, доставчици и бизнес партньори; Увеличаване на рентабилността; Намаляване на времето за въвеждане на информация; Намаляване на риска от грешки и /или двойно въвеждане; Повишаване на контрола върху протичащите бизнес процеси в компанията; Улеснено отчитане и проследяване на извършваните дейности; Планиране на производството; Коректно изчисляване на себестойност на произведената продукция; Планиране на доставки с цел оптимизиране на складовия запас; Актуални складови наличности; Сигурност на данните на компанията; Осигуряване на лесен и бърз начин за бюджетиране, прогнозиране и планиране; Богати възможности за справки и отчети (всички данни да са налични в системата); Консолидиране на резултатите от различни дейности с цел получаване на глобален поглед; Намаляване на документооборота и документите на хартиен носител с използването на онлайн форми за бързо въвеждане и обработване на информацията. Въвеждането на интегрирана информационна система за управление на бизнес процесите ще има пряк ефект върху оптимизацията на протичащите в „ЕФ ДЖИ БЪЛГАРИЯ” ЕООД процеси, като стандартизира и ускори извършваните дейности, консолидира цялата налична информация и предложи бърз достъп до необходимите данни, като същевременно ще позволи на фирмата своевременен контрол и пренастройка, в отговор на постоянно променящите се условия и пазарните предизвикателства. Предимствата от използване на ERP система са много и ефектът в предприятието ще бъде силно положителен. Като цяло могат да се изброят следните ключови предимства: Планиране на ресурсите и дейностите; Пълен контрол върху всички звена на предприятието; Унифициране на процеса на управление и по-лесно вземане на решения; Едновременно следене на всички фактори от бизнес-процесите, без опасност да се забрави някой важен елемент, например дали има достатъчно финансови средства; Възможности за анализ на резултатите и постигане на най-добрата бизнес практика; Управление на бизнес цикъла на работа – постъпления и плащания, складови наличности, приходи и разходи, печалба. 70 000.00 66 200.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване на ново оборудване, необходимо за функционирането на ERP системата (ще бъде постигнато чрез закупуване и инсталиране на 1 бр. сървър и компютри): Настоящата дейност е необходима за постигане на заложените в проекта цели. За да може да функционира правилно ERP системата е необходимо да съществува наличен хардуер, който да я приеме. "ЕФ ДЖИ БЪЛГАРИЯ" ЕООД разполага с част от необходимият хардуер и инфраструктура, но не разполага със сървър, който технически и технологично да отговаря на изискванията за инсталиране и поддържане в експлоатация на софтуерната ERP система. В тази връзка е планирано закупуване на 1 бр. сървър и компютри, съгласно приложена техническа спецификация, които представлява ДМА и има за цел да създаде условия за правилното функциониране на ERP системата за управление на бизнес процесите във фирмата. Неговото инсталиране е неделима част от реализацията на цялостната идея по проекта. Хардуерът, необходим за пълноценното функциониране на ERP системата ще бъде изцяло съобразен с функционалностите на системата. В съответствие с Постановление № 160/01.07.2016 г. на Министерския съвет, за изпълнението на настоящата дейност по проекта, ще се подготви и публикува съобщение за набиране на ценови предложения в ИСУН за избор на изпълнител за доставка на необходимия хардуер, като едновременно с това ще се извърши и служебна публикация на Единния информационен портал. В публикуваното съобщение ще се посочат минималните технически характеристики на оборудването, прогнозната стойност и срока за подаване на ценовите предложения. Всички етапи на процедурата ще бъдат осъществени под контрола на Управляващия орган. Екипът по управление на проекта от "ЕФ ДЖИ БЪЛГАРИЯ" ЕООД ще публикува съобщение за набиране на ценови предложения само след изричното одобрение от страна на Договарящия орган. Със спечелилия търга кандидат ще бъде сключен договор за извършване на предвидените дейности за доставка, инсталиране и изпитване на хардуера. Ще бъде издадена заповед за сформиране на комисия, в чийто състав ще се включат представителите от екипа по управление на проекта. Комисията ще проведе процедурата по оценка на подадените ценови предложения и ще избере изпълнител на съответната дейност. При провеждане на процедурата за избор на изпълнител, на база на получените ценови предложения комисията ще извърши оценката и класирането на офертите. Въз основа на извършеното класиране, ще бъде сключен договор за доставка на предвиденото оборудване. Предвидената доставка ще допринесе за подобряване на управленските процеси във фирмата чрез инсталиране на хардуер за правилното функциониране на ERP системата за управление на бизнес процесите в "ЕФ ДЖИ БЪЛГАРИЯ" ЕООД, с цел осигуряване на богата функционалност в областта на доставките, запасите, продажбите, счетоводството и финансите на компанията. 20 000.00 19 999.00
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез въвеждане и сертифициране на система за управление на околната среда БДС EN ISO 14 001:2015: Настоящата дейност е необходима за постигане на проектните цели. "ЕФ ДЖИ БЪЛГАРИЯ" ЕООД използва ефективно всякакви бизнес инструменти, за да подобри пазарните си позиции на международни пазари и да увеличава постепенно приходите си от износ. Увеличаване на експортния потенциал е приоритет за дружеството, като ръководството му отчита всички показатели, които влияят за успешното позициониране на външните пазари - високо качество на произвежданата продукция, оптимални срокове за изпълнение на поръчките, предлагане на отстъпки за серии в големи количества и дългогодишни клиенти, разработване и внедряване на нови продукти, целево инвестиране в изграждане и поддържане на модерен и адекватен машинен парк и обучени служители. Наред с това, фирмата е отчела и значението за интернационализация на продукцията в наличието на международно признати стандарти, които освен, че вътрешно - фирмено регулират работните процеси, дават и преднина и сигурност пред международните клиенти. Анализите на дружеството към на настоящия момент показват ясна тенденция при международните клиенти, да се интересуват все повече и повече как изделията им са произведени, особено ще се отнася до опазването на околната среда. Понастоящем "ЕФ ДЖИ БЪЛГАРИЯ" ЕООД изпълнява всички законови предписания, свързани с безопасното производство, с цел опазване на околната среда, но не разполага с единна система, която да концентрира методически всички стъпки, които се правят в дружеството по отношение на спазване на разпоредбите за опазване на околната среда. От друга страна екологичното законодателство в България претърпя сериозно развитие и беше постигнато високо ниво на хармонизация между българските закони и подзаконови нормативни документи и тези на ЕС. Това постави много по-сериозни изисквания пред производствените предприятия, които са свързани със значителни инвестиции в оборудване, складови помещения, обучения на персонала и др. "ЕФ ДЖИ БЪЛГАРИЯ" ЕООД като фирма, Фирмата извършва периодично прегледи на работата си по опазването на околната среда. Но това съвсем не е достатъчно, ако иска да е сигурно, че дейността му отговаря на законовите изисквания не само в дадения момент, а постоянно, като това се извършва и ресурсно ефективно. В тази връзка "ЕФ ДЖИ БЪЛГАРИЯ" ЕООД е отчела нуждата от въвеждане на единна система за управление на околната среда БДС EN ISO 14 001:2015, която цели точно това - да докаже, че действията на предприятието отговарят на нормативните разпоредби по всяко време и да послужи като инструмент за достигане на нови групи международни клиенти като се преодолеят рестрикциите по силата на нормативните текстове, особено за износа към държави от ЕС, повиши дялът на износа си и формира повече приходи от износ. Този стандарт е избран от дружеството след задълбочен анализ на нуждите и е определен като най-обхватен, най-адекватен и обслужващ всички заинтересовани лица в бизнес процеса - на "ЕФ ДЖИ БЪЛГАРИЯ" ЕООД за високо-ефективна и в ресурсно отношение вътрешно-фирмена система за управление на дейностите по ОСС и на клиентите и на контролните органи. Управлението на еко разходите ще доведе до намаляване на аварии, на санкции, на средства за възстановяване на съоръжения. Намалява екологичният риск, който в крайна сметка се преобразува в лихвен риск. 20 000.00 19 720.00
Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятията: Дейности за услуги във връзка с ре-сертификацията на система за управление на качеството в съответствие с новата версиия на БДС EN ISO 9001:2015 : Стратегическата цел на „ЕФ ДЖИ БЪЛГАРИЯ“ ЕООД за повишаване на конкурентоспособността на дружеството,за по-широко навлизане на българския и международен пазар е свързано с повишаване ефективността на управленските дейности, модернизиране на производството и повишаване квалификацията и професионализма на ръководството и колектива. Реализацията на тази цел наложи разработването, внедряването и сертификацията на Система за управление на качеството в съответствие с изискванията на БДС EN ISO 9001/2008. Системата бе внедрена през 2013 г и е сертифицирана от ICIM – сертификат № 6378/1 от 07.01.2013г. Действието на сертификата е потвърдено на 07.01.2016 г. с валидност до 14.09.2018 г. На основата на предварителен анализ на съществуаващото производство, неговата организация и управление бяха взети предвид: изискванията на пазара и клиентите, законовите, нормативни и стандартизационни документи в областта на качеството, опазването на околната среда, максимално унифициране на докуменооборота, сремежа за намаляване на разхода на ресурси, повишаване икономичността на производството, необходимостта от подобряване степента на автоматизация на процесите и др. Предвиден е непрекъснат мониторинг и измерване на контролираните параметри на работната среда. Във връзка с преминаване към по-нова версия на вече приложения стандарт за управление на качеството и въвеждането на Интегрирана система за управление на качеството и околната среда се налага преработването на документацията в съответствие с новата версия на БДС EN ISO 9001:2015. В разработката ще бъдат са включени: актуализация на цялостна документация за управление на качеството по новата версия на стандарта и отразяване на всички изисквания по управление на качеството,оценка на риска, провеждане на обучение на ръкводния персонал и работниците по управление на качеството. Ре-сертификацията на система за управление на качеството в съответствие с новата версиия на БДС EN ISO 9001:2015 заедно с въвеждането и сертифицирането на система за управление на околната среда БДС EN ISO 14 001:2015 ще доведат до въвеждането на Интегрирана система за управление на качеството и околната среда в "ЕФ ДЖИ БЪЛГАРИЯ" ЕООД, отговаряща на изискванията на сертификатите. По този начин ще се създаде единна документация , ще се облекчи ползването и ефективността и ще се създадат основните предпоставки за разработването на проблемите за енергийна ефективност на дружеството,съгласно БДС EN ISO 50001:2011 . Предвидените разходи за тази дейност са 13 500,00 лв. -раздел І, т.11.1 от бюджета, от които 10 000 лв. за разработка и въвеждане на системите и 3500 лв. за сертифициране 13 500.00 13 350.00
Визуализация и публичност по проекното предложение: Дейността по информиране и публичност цели популяризирането на осигурения чрез Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност "2014-2020 финансов принос от ЕСИФ. Основната задача, която следва да се изпълни в процеса на осъществяване на дейността е повишаване на информираността на обществото за значимостта и важността на помощта и солидарността на ЕСИФ като основен инструмент за подпомагане на Развитие на управленския капацитет и растеж на МСП. Освен това изпълнението на дейността за информиране на обществото и постигане на публичност на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност "2014-2020 и на проектното предложение има и следните специфични цели: - популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване; - популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ Развитие на управленския капацитет и растеж на МСП; В процеса на изпълнение на дейността ще се извърши информационна кампания за запознаване на широката общественост с целите на проекта, реализацията на дейностите, включени в неговия обхват и постигнатите резултати. Предвижда се постигането на целените от дейността резултати да се осъществи, преминавайки през следните етапи: - Избор и сключване на договор с външен изпълнител на услуга: „Осъществяване на дейност информиране и публичност за популяризиране на проекта и Оперативна програма"Иновации и конкурентоспособност " 2014-2020”; - Изработка и доставка на информационни материали /1 информационна табели, 2 плаката, 50 дипляни и стикери за закупеното оборудване/; - Поставяне на видно място и разпространение на информационни материали сред широк кръг бенефициенти, потенциални бенефициенти и сред широката общественост; - Изработване, публикуване и периодично актуализиране на информация за проекта на интернет-страницата на кандидата. Като неразделна част от договора с изпълнителя на външна услуга се включва Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Предвижда се във всички документи, изготвени от Бенефициента и външните изпълнители по проекта да се поставя емблемата на ЕС, общото лого за програмен период 2014-2020 и ОП РЧР, в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност, заложени в Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. За осигуряване на качеството се предвижда изготвяне на коректни по отношение съдържанието и атрактивно оформени рекламни материали дипляни, плакати, стикери и табла, при спазване на правилата, стандартите и техническите характеристики за изпълнение на дейностите за информиране и публичност при визуализацията на подкрепата от ЕСИФ и ОП Иновации и конкурентоспособност, съгласно правилата на Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на съвета от 17 декември 2013 г. и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Всички действия за информиране и публичност са предназначени за бенефициентите, потенциалните бенефициенти и широката общественост. Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта като във всеки документ, свързан с изпълнението на дейностите по проекта, който се използва за информиране на обществеността или на участниците, включително всеки присъствен списък, договор или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го Оперативна програма Иновации и конкурентоспособност 2014-2020, се осъществява с подкрепа на ЕСИФ. 2 000.00 1 925.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.