Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 210 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социални и здравни услуги чрез Център за услуги в домашна среда в гр. Девин, създаден в рамките на схема за безвъзмездна финансова помощ "Помощ в дома". Приемът на документи за кандидатстване по проекта се предвижда да бъде осъществен на два етапа: I етап - при стартиране на проекта и II етап - последния месец от срока на предоставяне на услугата "Личен асистент" по проект "Нови възможности за грижа", схема за безвъзмездна финансова помощ "Нови алтернативи". Предвижда се извършване на индивидуална оценка на потребностите /на два етапа/ на кандидатите за потребители на услугите по проекта. За извършването й ще бъде избрана фирма - изпълнител. Планира се провеждане на 2 въвеждащи обучения /по едно за всеки етап на прием на документи/ и 1 супервизия. За предоставяне на услугите ще бъде нает следния персонал на Центъра: 1 Управител; 1 медицинска сестра; 1 психолог; общо 75 души за предоставяне на услугите в домашна среда - 25 домашни помощника и 50 лични асистента. Услугите ще бъдат предоставяни във всички населени места на територията на община Девин. Целта на настоящото проектно предложение е подобряване качеството на живот и достъпа до здравни и социални услуги на лица с увреждания и лица над 65 години в невъзможност за самообслужване. Съобразно потребностите на кандидата за потребител на услугите по проекта и извършената му индивидуална оценка, ще бъдат предоставяни комплекс от социални и здравни услуги. От друга страна, ще се осигури заетост на безработни лица в трудоспособна възраст, а от друга - ще се даде възможност на лицата с увреждания да избират лицата, които ще им предоставят услугите в домашна среда, както и в общността. Реализирането на проекта ще даде възможност на потребителите на услугите да водят самостоятелен начин на живот и ще осигури подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление: При стартиране на проекта със Заповед на Кмета на община Девин ще бъде сформиран екип за управление на проекта, състоящ се от 3 членове: ръководител, технически сътрудник и счетоводител. Ще бъдат разпределени конкретните ангажименти на всеки един от тях. Ще бъде разкрит офис на проекта - в сградата на Общинска администрация - Девин. За успешната реализация на предвидените дейности се предвижда тази дейност да продължи през целия период на изпълнение на проекта, т.е. 21 месеца. Ще се разработят, организират и проведат тръжни процедури, необходими за успешното реализиране на проекта, а именно: за доставка на консумативи и материали по проекта; за изготвяне на оценка на потребностите на кандидат-потребителите; за избор на психолог в Центъра за услуги в домашна среда; за провеждане на обучения с кандидатите за персонал по проекта; за извършване на дейности за информация и публичност; за доставка на работно облекло и лични предпазни средства на персонала, нает за предоставяне на услугите. Целта на дейността е да се даде възможност за цялостното изпълнение на проекта и осъществяване на права и обратна информационна връзка, както и стриктно спазване на план-графика и изпълнение съдържанието на предвидените дейности. 21 200.00 19 207.18
Информиране и публичност: Целта на дейността е популяризиране на приноса на ЕС и ЕСФ, както и на самия проект и на предоставяните услуги. За постигане на целта се предвиждат следните мерки: 1. Организиране и провеждане на 2 пресконференции, където ще бъдат представени целите и дейностите по проекта, предлаганите социални услуги, възможностите за кандидатстване, изискванията за кандидатстване, а в последствие - на заключителните резултати по проекта. 2. Ще бъдат разработени и публикувани материали в регионалния печат, радиоизлъчвания и публикации в интернет-страницата на община Девин. 3. Ще бъдат разработени, издадени и разпространени информационни материали /брошури/ и презентационни материали. 4. Ще бъде изработена информационна табела. Информационните материали ще бъдат разпространявани през целия период на изпълнение на проекта. Те ще бъдат адресирани до широк кръг заинтересовани страни и ще предоставят информация за услугите, които ще бъдат предоставяни в Центъра. 4 800.00 4 800.00
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Целите на дейността са: Насърчаване на равните възможности на уязвимите групи от община Девин, чрез разширяване обема на предоставяните услуги в общността Подобряване качеството на живот на възрастните хора и лицата с увреждания чрез предоставяне на комплекс от здравни и социални услуги Намаляване равнището на безработица в община Девин Дейността включва следните етапи за изпълнение: 1. Прием на документи от кандидати за ползватели на услугите по проекта - предвижда се приема да бъде осъществен на два етапа, като при втория етап ще бъде дадена възможност да бъдат обхванати и отпадналите потребители от проект "Нови възможности за грижа". На всеки един от етапите ще бъде обявен срок от 10 работни дни за прием на документи. Приемът на заявления ще се осъществява от екипа по проекта. 2. Извършване на индивидуална оценка на потребностите на кандидатите за потребители - след приключване приема на заявленията, ще бъде изготвено Искане за извършване на индивидуална оценка на потребностите на всички лица, депозирали заявление. Оценката ще бъде извършена от външен изпълнител, избран по реда на ЗОП в рамките на 20 календарни дни от предаване на досиетата на кандидат-потребителите. В екипа за оценка ще се изисква да бъдат включени компетентни лица - лекар; психолог и социален работник. Оценката ще бъде извършена на два етапа: в началото и при приключване на проект "Нови възможности за грижа". 3. Подбор на потребители на услугите - със Заповед на кмета на община Девин ще бъде създаде комисия за извършване на подбор на потребителите. Подборът ще бъде извършен на база на изготвената индивидуална оценка, заложените индикатори и териториален обхват на предоставяните услуги по проекта. Предвижда се на първия етап да бъдат подбрани 56 потребителя на услугите по проекта, а на втория /след приключване на проект "Нови възможности за грижа"/ - 25 нови потребителя. След извършване на оценка на потребностите на втория етап, ще се извърши общо прекласиране на всички кандидати за потребители /чакащи от първия етап и новите от втория/. 4. Прием на документи от кандидати за работа - предвижда се приема да бъде осъществен на два етапа, като при втория етап ще бъде дадена възможност да бъдат обхванати и отпадналите лични асистенти от проект "Нови възможности за грижа". На всеки един от етапите ще бъде обявен срок от 10 работни дни за прием на документи. Приемът на заявления ще се осъществява от екипа по проекта. Приемът ще се осъществява паралелно с приема на документите от кандидатите за ползватели на услугите по проекта. Не се предвижда прием на заявления от кандидати за Управител на Центъра, тъй като в община Девин има функциониращ Център, чиито Управител е избран по Схема за безвъзмездна финансова помощ "Помощ в дома". 5. Подбор на персонал за предоставяне на услугите - ще бъде сформирана комисия, която да проведе интервю с преминалите подбора на документи кандидати. 6. Назначаване на персонала на Центъра - на първия етап ще бъдат назначени на 51 лица на трудов договор - домашни помощници, лични асистенти и медицинска сестра. На назначения персонал на Центъра ще бъде предоставено работно облекло. 7. Предоставяне на услугите - по проекта се предвижда социалните услуги да бъдат предоставяни от лица, назначени на длъжности "Домашен помощник" и "Личен асистент", а здравните услуги - чрез медицинска сестра, назначена на 4-часов работен ден към Центъра. Планирането на дейностите по предоставяне на услугите ще бъде осъществено въз основа на индивидуалната оценка на потребностите и активното участие на потребителя. Ще бъде дадена възможност на потребителите да избират лицето/лицата, които ще им предоставя социалните услуги. За ефективно и качествено предоставяне на услугите се предвижда осъществяване на ежемесечен непрекъснат контрол от страна на Управителя и екипа по проекта. 463 679.00 452 825.51
Обучение на персонала за предоставяне на услугите: Цел на дейността: Създаване на възможност за придобиване на допълнителна квалификация, изграждане на умения, знания, мотивация чрез подходящи обучения на персонала за предоставяне на услугите "Домашен помощник" и "Личен асистент". Предвижда се персонала на Центъра да премине 1 въвеждащо обучение с продължителност от 8 часа, разпределено в 2 дни по 4 часа. Въвеждащото обучение ще преминат всички лица, които не са преминали идентично обучение по други и програми или по друг ред. Обучението ще бъде организирано в 2 групи /на първия етап/ и 1 група /на втория етап/. Разработените учебни програми от обучителите и дати за провеждане на обучението ще бъдат съгласувани предварително с Ръководителя на проекта и с Управителя на Центъра. Обучението ще се проведе в помещения, осигурени от община Девин. Планира се обучението за първи етап да се проведе във втория месец от стартиране на проекта, а за втория етап - в петия месец от стартиране на проекта. 1 800.00 600.00
Предоставяне на психологическа подкрепа или консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Цели: 1. Оказване на психологическа подкрепа или консултиране на персонала на Центъра от психолога, назначен на граждански договор в Центъра за по-качествено предоставяне на услугите на потребителите.. 2. Повишаване квалификацията на наетия персонал чрез участие в супервизия. Предвижда се целия персонал, предоставящ услуги да премине 1 супервизия. Групите ще бъдат организирани в зависимост от спецификата на длъжностите - т.е. 2 групи за лични асистенти и 1 група за домашни помощници. Обучението ще се проведе веднъж през периода на изпълнение на проекта. Разработените учебни програми от обучителите и дати за провеждане на обучението ще бъдат съгласувани предварително с Ръководителя на проекта и с Управителя на Центъра. Обучението ще се проведе в помещения, осигурени от община Девин. Психологическата подкрепа или консултирането на персонала на Центъра ще се извърши от наетия психолог в Центъра - до 10 часа месечно. Ще бъдат разглеждани теми, насочени към психо-емоционалното състояние, както на потребителите, така и на лицата, предоставящи услугите. 3 476.00 1 689.16
Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Цел: Подобряване качеството на живот, психологическото и емоционално състояние на потребителите на услуги по проекта. Съгласно идентифицираните нужди в индивидуалната оценка на потребностите и при заявено желание от страна на потребителите - ще им бъде оказвана психологическа или друг тип подкрепа от психолога на Центъра. Дейността ще бъде изпълнявана през цялото време на предоставяне на услугите, т.е. в рамките на 18 месеца. Видът и начина на предоставяната подкрепа ще зависи от индивидуалните потребности и решението на потребителите. 4 955.00 3 356.67

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.