Организация и управление на проекта: Цел на на дейността е ефективно и качествено изпълнение на проекта и добро финансово управление на дейностите.
Успешното изпълнение на проекта изисква оптимална организация и управление на проектните дейности. За целта Община Дряново ще предостави помещение, в което те ще се осъществяват и ще се съхранява проектната документация.
За реализиране на дейността ще се сформира екип за управление на Проекта, включващ ръководител, координатор, администратор и счетоводител. Функционалните задължения на членовете на Екипа за управление на проекта ще бъдат разписани в техните длъжностни характеристики.
Екипът за управление ще е пряко ангажиран в изпълнението на всички проекти дейности и тяхното отчитане. Ще провежда регулярни срещи за реализиране на проектните дейности, разпределение на отговорностите и вземане на решения, осигуряващи оперативното управление на Проекта.
Екипът за управление на Проекта ще извършва ежемесечни проверки и периодични оценки за качеството на предоставените почасови услуги от Центъра за интегрирани услуги.
Ефективната организация и управление на Проекта ще гарантира поддържането на високо ниво на качеството на почасовите услуги на потребителите. |
36 660.00
|
22 646.76
|
Осигуряване на публичност и информация: Цел на дейността е популяризиране на проекта и съфинансирането от Европейския социален фонд, при спазване на правилата на Единния наръчник на на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-20120 година.
Община Дряново ще информира обществеността и потенциалните потребители за получената финансова подкрепа от Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 чрез Европейския социален фонд . В изпълнение на дейността за осигуряване на публичност и информация ще бъдат разяснени както проектните дейности, така също и комплексните услуги, които ще се предоставят от Центъра за интегрирани услуги.
При провеждане на информационната кампания ще бъдат спазени правилата на Европейския съюз за комуникация и визуализация.
Новосъздаденият Център за интегрирани услуги в общността или в домашна среда ще предложи иновативен подход при предоставянето на услугите за задоволяване конкретните нужди на потребителите. Това изисква подготовка и разпространение на информация за подробно запознаване на обществеността и кандидат - потребителите с дейността на Центъра и възможностите за ползване на услугите.
Информационната кампания ще включи публикации в общински вестник „Промяна” и обяви в интернет сайта на Община Дряново и Кабелна телевизия „Боряна”, изготвяне и разпространение сред заинтересованите страни на информационни дипляни, рекламни папки и рекламни химикали, изработване на информационни табели.
Предвижда се провеждането на заключителна конференция за медиите за отчитане на резултатите от реализацията на проекта и споделяне на добри практики. |
2 400.00
|
3 773.82
|
Ремонт, обзавеждане и оборудване на Центъра и назначаване на специалисти : За успешното стартиране дейността на Центъра за интегрирани услуги е необходимо осигуряване на подходящи условия и материално-техническа база за нейното организиране и администриране. Дейността ще се реализира през първия и втори проектен месец.
С Решение № 35 от 29.12.2015 година на Общински съвет - Дряново са предоставени 3 работни помещения и санитарен възел с обща площ 63 кв.м, в сграда публична общинска собственост, поцизионирани на първи ежаж с осигурена достъпна среда за хора с увреждания и възрастни хора. Същите предстои да бъдат ремонтирани и адаптирани според новото им предназначение.
Ще се обособи самостоятелен вход с врата за инвалидни колички към предоставените пространства и същите ще бъдат отделени с преградна стена от общите части на сградата. Ще се изгради самостоятелно електрическо захранване.
За осъществяване на цялостната дейност на Центъра е необходимо работните помещения да бъдат подходящо оборудвани и обзаведени. Осигуряването на адекватни условия на труд на персонала и документиране дейностите на Центъра, разписани в Проекта изисква оборудване с техника, бюра, кардекси, столове, щори за прозорци и уреди за рехабилитация. За отопляване на работните помещения ще бъдат закупени климатици.
Функционирането, управлението и предоставянето на услугите за социално включване в общността или в домашна среда от Центъра за интегрирани услуги ще бъде обезпечено с назначаването екип от четири специалисти - 1 управител, 1 социален работник, 1 рехабилитатор и 1 медицинска сестра, което ще гарантира мултидисциплинарния подход при предоставяне на почасовите услуги и техния интегритет.
Екипът ще осъществява цялостната организация на дейността на Центъра включваща изготвяне на индивидуални планове на потребителите, изготвяне на графици за ползване на почасовите услуги за социално включване в общността или в домашна среда, изготвяне на работни графици за предоставяне на почасови услуги, ще предоставя социални, здравни, рехабилитационни и други услуги на потребителите. Социалният работник периодично ще актуализира информацията за потребностите на всеки потребител и ще се изготвя актуализирани социални оценки на потребностите. Ще извършва планиране на необходимостта от почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Здравният работник и рехабилитаторът ще предоставят почасови здравни и рехабилитационни услуги в Центъра и в домашна среда. |
13 800.00
|
44 924.44
|
Социална оценка на потребностите на кандидат – потребителите: Целта на дейността е прилагане на индивидуален подход при предоставяне на интегрираните услуги на потребителите.
Оценката на индивидуалните комплексни потребности на кандидат-потребителите е особено важна за гарантирането на иновативния интегриран подход при предоставянето на почасовите услуги за социално включване в общността или в домашна среда.
Дейността ще се осъществи чрез анкетиране в дома, комплексно идентифициране на нуждите и проблемите на представителите на целевата група, изготвяне на индивидуална социална оценка на всеки кандидат - потребител от специалист "Социални дейности" и конкретизиране необходимостта и вида на почасовите услуги.
Изготвянето ще се извършва в началото и при постъпване на нови заявления от кандидат-потребители през периода до 17-ти месец на изпълнение на проекта.
Ще се изготвят социални оценки на потребностите на потребителите, ползващи услугата "Личен асистент" по процедура "Нови алтернативи" , подали заявления за продължаване на услугата по настоящия проект.
Изготвянето на социалните оценки на потребностите ще се извърши от външни експерти, притежаващи необходимата квалификация и опит, наети от община Дряново. |
2 800.00
|
2 625.00
|
Обучение на персонала: С настоящата дейност се цели придобиване и надграждане на уменията на личните асистенти, социалните асистенти, домашните помощници и екипа на Центъра.
Осигуряването на достъп и предоставянето на качествени интегрирани услуги според специфичните потребности на потребителите изисква те да се извършват от обучен и квалифициран персонал на Центъра.
Обучението ще е насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на познанията и практическите умения на персонала за предоставяне на почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда, за осигуряване на качествена и адекватна грижа за хората с увреждания и възрастните хора.
При обучението ще бъде прилаган интерактивен подход, включващ теоретични познания и практически умения.
Обучителният процес ще е ориентиран към запознаването на участниците в него с добри практики от нашия и чуждестранен опит.
Предвижда се провеждане на въвеждащо обучение в 1 модул от 3 дни за запознаване с философията, целите и обхвата на услугите, с организацията на работа, функциите, отговорностите и задълженията на всеки един от персонала, не преминали до момента обучение през 2-ри проектен месец.
Надграждащото обучение ще се проведе през 6-ти и 10-ми месец след стартиране предоставянето на почасовите услуги – 2 модула по 2 дни с всички назначени в Центъра и има за цел надграждане на придобитите професионални умения и знания за развитие на екипни принципи на работа.
Надграждащото обучение включва запознаване с добри практики при интегриран подход на предоставяне на почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда. |
1 890.00
|
1 680.00
|
Разработване на Методология за дейността на Центъра : Гарантирането на високо качество и мултидисциплинарен подход при предоставянето на почасовите услуги за социално включване в общността или в домашна среда изисква да се разработят детайлни правила и изисквания за целия комплекс от услуги.
Важно условие, гарантиращо качеството на почасовите услуги, е прилагането на интегрирания подход при предоставянето им.
Разработването на Методология за дейността на Центъра ще спомогне всички специалисти, включени в екипа, да разгърнат своите компетентности и да задоволяват максимално потребностите от социални, здравни, рехабилитационни и други услуги.
Предвижда се разработване от експерти, външни за Общината, на Методология за дейността на Центъра за интегрирани услуги за социално включване в общността или в домашна среда.
В Методологията ще се разпишат правила и процедури, взаимоотношения и интегритет при предоставянето на различните видове услуги - социални, здравни, рехабилитационни и други. |
2 550.00
|
2 550.00
|
Предоставяне на почасови интегрирани услуги: Осигуряването на достъп до интегрирани услуги, според специфичните нужди на всеки отделен потребител ще се осъществи чрез гъвкаво почасово предоставяне на услуги за социално включване или в домашна среда на лица с увреждания, техните семейства и възрастни хора над 65 години с органичения или в невъзможност за самообслужване в община Дряново.
Дейността ще се реализира в продължение на 18 месеца и стартира от трети проектен месец.
Предоставянето на почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда, съобразно индивидуалните потребности на потребителите, осигуряващи интегриран достъп до здравни, социални и други услуги ще се осъществява от минимум 15 лични асистенти, 8 социални асистенти и 9 домашни помощници. Тяхна проектна численост е съобразена с предварително проучване на нуждите от почасови услуги направено от община Дряново, а почасовата им заетост ще бъде съобразена с конкретните потребности.На същите ще бъде закупено работно облекло и обувки и ще бъде заплащан транспорта в случаите, когато обслужват лица, живущи в населените места на общината, при ползване на най-икономичен маршрут.
За осигуряването на здравните услуги е необходимо закупуването на апарат за измерване на кръвно налягане, апарат за измерване на кръвна захар и други приспособления за двигателна рехабилитация. Организационно техническото и документално обезпечаване
дейността на Центъра предполага и осигуряването на материали и консумативи - папки, хартия, тонери, дневници и други. |
427 970.00
|
394 367.59
|
Супервизия и психологическо консултиране на персонала: Предоставянето на професионална подкрепа на персонала при трудни и специфични ситуации в работата с целевата група - хора с увреждания, техните семейства и възрастни хора е особено важно за предотвратяване на случаи на емоционално прегаряне.
Дейностите по осъществяване на лична помощ, по оказване на подкрепа, съдействие и придружаване за социално включване в общността и по извършване на комунално-битовите услуги на потребителите в домашна среда са в групата на помагащите професии и носят висок риск от емоционално прегаряне.
Дори и в начална фаза това крие рискове за качеството на предоставяните услуги – риск от поемане на чужди роли, синдром на зависимост, неудовлетвореност от работата. Това налага включването на супервизията като средство за професионална подкрепа с оглед предоставяне на услуги с високо качество.
Супервизията като форма на планирана помощ и подкрепа ще се предоставя от експерти, външни за общината, притежаващи професия и опит, и цели проследяване и проверяване на работата на супервизирания професионалист, с оглед предоставяне на качествена грижа на потребителите и избягране на професионално прегаряне.
Подобряването на работната ситуация ще способства за професионалното развитие на персонала, включително и личностно развитие, оптимизация на организацията на работа, повишаване на специфичната компетентност в социалната работа.
Дейноста включва:
- Провеждане на групови и индивидуални супервизии на персонала
- Подкрепа за изграждане и функциониране на екипа на Центъра за интегрирани на услуги
- Подкрепа на персонала при изработване на актуализирани оценки на потребностите на обслужваните лица за периода на предоставяне на почасовите услуги
- Психологическо консултиране на персонала при възникнали кризисни ситуации. |
6 000.00
|
4 303.00
|
Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на услуги: Дейността предвижда индивидуални срещи с всички потребители на почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда с външни експерти.
Мотивационната и психологическа подкрепа ще се осъществява в зависимост от индивидуалността на конкретния потребител и оценката на неговите нужди.
За хората с увреждания в трудоспособна възраст се предвижда подкрепата да доведе до подобряване на възможностите за намиране на подходяща работа, създаване и поддържане на приятелски контакти, формиране на социална мрежа. При тези потребители подкрепата ще е насочена към максимално използване на асистентските услуги за социално включване и активен живот.
При възрастните хора над 65 години се предвижда мотивационната и психологическа подкрепа да е в посока използване на асистентските услуги за максимално поддържане и съхранение на обичайния начин на живот, в случаите когато той е променен поради здравословни или възрастови проблеми. Дейността ще е насочена към поддържане и продължаване на приятелски и роднински връзки, преодоляване на ситуации, свързани с траур и загуба, намиране на смисъл в ежедневните занимания. |
5 500.00
|
5 482.50
|