Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 331 дървета
English

Програма: Околна среда

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение прeдвижда изготвяне на план за действие за опазване на популациите на  Татарско диво зеле (Crambe tataria)за периода 2019 – 2028 г. Изпълнението на проекта ще включва изготвяне на задание и неговото съгласуване, теренно проучване, анализ на информацията от него в съчетание с тази от предходни проучвания. В резултат ще бъдат определи възстановителни, поддържащи и др. природозащитни мерки за целевия вид от мрежата Натура 2000 за период от 10 години. Планът за действие ще бъде разработен в съответствие с изискванията на НАРЕДБА № 5 от 1.08.2003 г.  С изпълнението на проекта ще бъде подпомогнато изпълнението на мярка 20 от НПРД) и ще се допринесе за подкрепа на видa, предмет на опазване в мрежата Натура 2000 с цел постигане на по-добра степен на съхраненост.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изготвяне и съгласуване на задание за разработване на План за действие за опазване на популациите на Tатарско диво зеле (Crambe tataria) за периода 2019 – 2028 г.: Дейността ще се осъществи по регламента, зададен в НАРЕДБА № 5 от 1.08.2003 г. , съгласно чл. 9 ал.1. Заданието ще съдържа: 1. предмет на плана; 2. изисквания по чл. 5 и 6; 3. етапи, фази и срокове за разработване. 10 000.00 10 000.00
Разработване на план за действие за опазване на популациите на Tатарско диво зеле (Crambe tataria) за периода 2019 – 2028 г.: Общият доклад от картирането за C. tataria съдържа систематизирана инф. за вида на територията на страната. Разпространението обхваща Черноморското крайбрежие. Видът е степен, обитава сухи тревисти местообитания, а крайморското се среща на пясъци, по изключение в песъчливи територии, съседни на крайбрежието. Подходящите местообитания за вида са получени от модела за нац. разпространение. Видът е установен в зоните BG0000102, BG0000233, BG0000573, BG0000610, BG0001004. В границите на Натура 2000 е потвърдено само 1 находище. При обстойното обследване на територията му при 2 посещения през 2012 г. са установени 7 инд., от тях 3 плодоносещи и 4 във вегетативно състояние. Издирването в други местообитания в зоната е безрезултатно. Същото важи и за другите зони, за които видът фигурира в Станд. формуляри (BG 0000116, BG 0000573 и BG0001004). Извън Натура 2000 са известни 2 находища (на територията на община Балчик, наблюдавано през 2012 г. с численост 10 индивида и в Дунавската равнина, между с. Козловец и Овча могила, където през 2007 г. е наблюдаван 1 цъфтящ индивид). Така, преките данни са за наблюдавана численост 18 инд. (в периода 2007-12 г). Тя е критично ниска и са необходими целенасочени издирвания в районите на ист.находища, разработването на спец. модели, базирани на по-детайлни геологични данни,инф.за почвите, местообитанията и ползването. Поради това в настоящия проект са планирани теренни проучвания. Най-подходящ сезон за проучване е периода на цъфтеж на индивидите (май-юни), когато те са видими от разстояние. Предвид размера на растението и запазването му през вегетационен период април-септември, установяване и картиране е възможно и през този период, но ще е с по-малка точност и по-трудоемко, като експертите ще трябва да са подготвени с добро познание на белезите на вида. Дейността протича при следните етапи: Общо запознаване с територията (рекогносцировка), нейните особености и детайлизиране на маршрутите и мястото на отчетните площадки, където ще се концентрират детайлните проучвания; При установяване на локални популации/фрагменти от популации се извършва първо надеждна регистрация чрез измерване на GPS координати – снемане на координати на поредица от подробни точки, функция „следа” (tracks); Извършване на наблюдения и измервания за събиране (записване) на данни и доказателства по показателите за оценка на ПС във формуляра за теренни данни; Отразяване на точкови или площни източници на антропогенно натоварване, непосочени в КВС, чрез GPS точки или функция „следа” (tracks) или със софтуерна функция за нанасяне на полигон на GPS устройството; Фотографиране на видовете и техните местообитания и други важни характеристики на терена, доказателство за извършената работа при валидиране на информацията. Аналитичната част от дейността протича както следва - ще бъдат приложени широко използвани методи, доказали се като най-ефективни при обработване на големи обеми информация и извличане на съществената част от нея, необходима за изпълнение на конкретната задача. За работа с информацията ще се ползват 2 метода: анализ и синтез. Изпълнението преминава през следните етапи: анализ на данните от проучване и наличната информация (вкл. информацията за природозащитен статус - съгласно чл.2, ал.2 от НАРЕДБА № 5 от 1.08.2003 г); определяне на възстановителни, поддържащи и др. природозащитни мерки за целевия вид Tатарско диво зеле за период от 10 г. Планът за действие попада в обхв. на чл.2. ал. 2 от Нар. за съвместимостта на планове и програми, проекти и инвестиционни предложения с целите на опазване на ЗЗ. В тази връзка ще бъде внесено в МОСВ уведомление по чл.10 ал.1 от Наредбата. Преценката ще бъде включена в документацията при внасянето на ПД за разглеждане от НСБР. ИЗТОЧНИЦИ НА ИНФОРМАЦИЯ: ОБЩ ДОКЛАД ЗА ЦЕЛЕВИ ВИД 4091. C. TATARIA и ДОКЛАДИ ЗА ЦЕЛЕВИЯ ВИД за ЗЗG0000102, BG0000233, BG0000573, BG0000610, BG0001004 ПО ПРОЕКТ “КАРТИРАНЕ И ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ПРИРОДОЗАЩИТНОТО СЪСТОЯНИЕ НА ПРИРОДНИ МЕСТООБИТАНИЯ И ВИДОВЕ - ФАЗА I". 52 719.00 51 000.00
Организиране и провеждане на обществени обсъждания: Поради спецификите в разпространението на вида, за формиране на природозащитно отношение на към Tатарско диво зеле (Crambe tataria) предвиждаме оповестяване и обсъждане с всички заинтересовани страни на плана за действие. Ще се насочим към следните целеви групи: общини, неправителствени организации, министерства и техните регионални структури, бизнес организации и асоциации, академична общност, населението в страната. Ще бъде планирано, организирано и проведено 1 (един) брой обществено обсъждане, чието местонахождение ще бъде определене при подаване на обявлението за обществена поръчка. 24 999.99 24 960.00
Организация и управление, мерки за информация и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки: Организацията и управлението на проекта е задължителна дейност и нейното правилно изпълнение е ключово. Ще се изпълнява от бенефициента в собствения офис. Изпълнението започва веднага с подписването на АДБФП и приключва с успешното отчитане на дейностите към управляващия орган. Състои се от 3 поддейности: 3.1. Организация и управление на проекта. Включва всички дейности, от които зависи коректното изпълнение на проекта. Изразява се в административно и финансово организиране. АНП ще има за задачи: 3.1.1. Организиране и обезпечаване работата на екип за управление на проекта (възнаграждения, осигуровки и командировъчни разходи); 3.1.2. Подготвяне нужната документация за искане на плащане към УО; 3.1.3. Осигуряване на необходимите консумативи, материали и оборудване; 3.1.4.Координация на работата между отделни изпълнители- следене на задачите и при нужда -взаимодействие между изпълнителите на отделните дейности и бенефициента; 3.1.5. Осъществяване на административен контрол- АНП ще носи отговорност към изрядното попълване на всички административни документи - фактури, приемо- предавателни протоколи, протоколи, командировъчни заповеди и т.н. При неправилно и некоректно попълнени документи ще води кореспонденция с изпълнителите за коригиране и привеждане в съответствие. 3.1.6. Комуникация и докладване на напредъка към УО- организира документацията по проекта по изискванията на ОПОС и води отчетност според българското законодателство. В резултат на това документацията следва да позволява одобрение от управляващия орган. 3.2. Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки. Дейността ще се изпълнява от бенефициента в собствения офис. Включва изготвяне на документация за избор на външни изпълнители на дейностите по проекта-изготвяне на документацията в готов вид за, публикуване в системата на ИСУН според изискванията на ПМС 160 и българското законодателство. 3.3. Изпълнение на мерки за информация и комуникация. Част от задължителните дейности, съгласно Насоките за кандидатстване. Ролята на мерките за информация и комуникация е да разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на ЕС и фондовете за осъществяването му. Включва следните основните стъпки: 3.3.1.Създаване и поддържане на уебсайт- подробна информация за проекта, аналогични проекти в България и други страни, нормативна база, новини за етапите в изпълнението на проекта, форум и обратна връзка; 3.3.2.Акциденция: изработване папки и бележници, фланелки и шапки, значки и стикери, бланки, папки и пликове и информационни билборди и информационни табели. 3.3.3.Организиране на публични събития и официални церемонии за информиране на обществеността за същността на проекта. 3.3.4.Съдържа всички опознавателни елементи (логотипи, шрифтове, цветове и т.н.) на проекта и изискуемите от Наръчника на бенефициента такива. Използва се на всички нива на комуникация в процеса на изпълнение- официална кореспонденция, прессъобщение до медиите, графично оформление на аудиовизуалните и печатните послания. 12 281.01 11 990.72

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.