Придобиване на ново енергоефективно производствено оборудване - Високочестотен транзисторен генератор за индукционно нагряване : Дейността включва доставка, монтаж, тестване и пускане в експлоатация на Високочестотен транзисторен генератор за индукционно нагряване - 1 брой.
Специфична важна производствена дейност на Металтехник АД е повърхностно закаляване и напластяване на метални изделия ( най-вече резервни части за селскостопански машини) За целта предприятието използва Високочестотен лампов генератор за нагряване. Този генератор е на повече от 30 години и е с изключително висока консумация на електроенергия. За нормалната му работа е необходимо охлаждане с вода от вътрешната система на предприятието, което на свой ред води до консумация на още повече електроенергия. Освен това основна технологично-функционална част на този тип генератори са специалните лампи, които имат сравнително кратък период на износване (изгаряне) - от 1 до 2 години, след което трябва да се подменят с нови. Цените на тези лампи са много високи (могат да достигнат 18000 лв), но освен това производството им на практика е спряно и те много трудно се намират на пазара (с тенденция скоро да не се предлагат въобще). Всичко това определя като крайно неефективно и енергоемко, а и невъзможно в бъдеще, използването на генератора.
За подобряване на енергийната ефективност и производителността е целесъобразно въвеждането на нова технология, която ще се реализира с изпълнението на настоящата дейност по проекта. Това ще стане чрез закупуването и пускането в експлоатация на съвременен високотехнологичен Високочестотен транзисторен генератор за индукционно нагряване. Този тип генератор е с много по ниско потребление на електроенергия, не се нуждае от вода за охлаждане тъй като се охлажда чрез автономна система за охлаждане с незамръзваща течност (антифриз). Той няма скъпи за подмяна консумативи и е със значително по-висока производителност спрямо стария. Видно от доклада за енергийно обследване новият генератор, замествайки досега използвания, ще осигури значително енергийно спестяване. Допълнително дейността ще доведе до подобряване на ресурсната ефективност (вследствие внедряване на високо-технологично решение за оптимизиране на производствения процес), както и до повишаване на производителността и качеството. Голямата разлика в енергопотреблението ще доведе до чувствителна разлика в цената на готовото закалено изделие (приблизително 10-15%), което ще даде възможност на Металтехник АД да увеличи продажбите с до 100% - практически разширяване на производствения капацитет на предприятието. Освен това вследствие на дейността ще се намалят емисиите на СО2. По този начин настоящата дейност ще допринесе за изпълнението на проекта като цяло и постигане на неговите цели.
Дейността се отнася изцяло към Мярка 1 на енергийния одит и ще осигури постигането на посочените в одита резултати.
Изпълнението на дейността включва следните стъпки:
1. Провеждане на процедура за избор на доставчик (от 1-ви до 4-ти месец)
2. Сключване на договор с избраният доставчик (4-ти месец)
3. Доставка на машината (7-ми месец).
4. Монтаж, тестване и пускане в експлоатация на машината (8-ми месец)
Времевият обхват на дейността е съобразен с технологичното време за провеждане на тръжната процедура и сключването на договор с избрания изпълнител, както и срока на доставка, монтаж, тестване и пускане в експлоатация, посочван от производители на такова оборудване. |
60 000.00
|
59 400.00
|
Придобиване на ново енергоефективно производствено оборудване - Импулсни заваръчни апарати: Дейността включва доставка, монтаж, тестване и пускане в експлоатация на Импулсни заваръчни апарати - 15 броя.
Много важна производствена операция, използваща се при производството на почти всички изделия на Металтехник АД, е заваряването. Към момента за целта предприятието използва трансформаторни заваръчни апарати 420 ампера KempoMAT 4200. Апаратите са закупени преди повече от 15 години, морално и физически остарели, с високо енергопотребление, често аварират (почти постоянно се налагат ремонти на шланговете). Особено отрицателен ефект е получаването на пръски при заваръчния процес, което налага допълнително почистване, изискващо време и ресурси - отново електроенергия, работници, оборудване и консумативи за почистването, производствена площи (към момента за тази цел се ползват около 150 кв.м.) и др. Всичко това определя като крайно неефективно и значително енергоемко използването на тези заваръчни апарати.
За подобряване на енергийната ефективност и производителността е целесъобразно въвеждането на нова технология на заваряване и съответното оборудване, което я прилага. Това се планира да се реализира с изпълнението на настоящата дейност по проекта - закупуването и пускането в експлоатация на 15 броя съвременни високотехнологични импулсни заваръчни апарати. Този тип заваръчни апарати са с по ниско потребление на електроенергия и са със значително по-висока производителност, като при работа с тях не се получават пръски. Видно от доклада за енергийно обследване новите апарати, замествайки досега използваните, ще осигурят сериозно енергийно спестяване. Допълнително дейността ще доведе до подобряване на ресурсната ефективност (вследствие внедряване на високо-технологично решение за оптимизиране на производствения процес и намаляване на пръските), както и до повишаване на производителността и качеството, увеличаване на производствения капацитет. Освен това вследствие на дейността ще се намалят емисиите на СО2. По този начин настоящата дейност ще допринесе за изпълнението на проекта като цяло и постигане на неговите цели.
Дейността се отнася изцяло към Мярка 2 на енергийния одит и ще осигури постигането на посочените в одита резултати.
Изпълнението на дейността включва следните стъпки:
1. Провеждане на процедура за избор на доставчик (от 1-ви до 4-ти месец)
2. Сключване на договор с избраният доставчик (4-ти месец)
3. Доставка на машината (5-ти месец).
4. Монтаж, тестване и пускане в експлоатация на машината (6-ти месец)
Времевият обхват на дейността е съобразен с технологичното време за провеждане на тръжната процедура и сключването на договор с избрания изпълнител, както и срока на доставка, монтаж, тестване и пускане в експлоатация, посочван от производители на такова оборудване.
|
150 000.00
|
138 750.00
|
Придобиване на ново енергоефективно производствено оборудване - Машина за лазерно рязане: Дейността включва доставка, монтаж, тестване и пускане в експлоатация на Машина за лазерно рязане - 1 брой.
Основната част на производствения процес в Металтехник АД е изработката на заготовки и елементи за произвежданите изделия. Използваните към момента машини за извършване на необходимите операции за изработката са следните:
- Машина за плазмено рязане VANAD Proxima - с малък капацитет спрямо съвременните машини за лазерно рязане, недостатъчна прецизност (не позволява пробиване на отвори с необходимата прецизност), при рязането се образува шлака, изискваща допълнително чистене;
- Вертикален Център RAIS m550 и Вертикален център Хебър РВ501.24. Използват се за пробиване на прецизни отвори, най вече при производството на падащи бордове, брони и торсионни рами. Машините са с високо потребление на електроенергия, ниска производителност.
- Бормашини 3бр. Използват се за пробиване на отвори. Имат високо потребление на електроенергия и ниска производителност.
Използването на горните машини е неефективно и значително енергоемко.
За подобряване на енергийната ефективност и производителността е целесъобразно въвеждането на ново производствено оборудване, което да оптимизира извършването на операциите по изработка на заготовки и елементи от изделията. Това се планира ще се осъществи с изпълнението на настоящата дейност по проекта - закупуването и пускането в експлоатация на съвременна високотехнологична машина за лазерно рязане. Такава машина е с по ниско потребление на електроенергия, до 4 пъти по-производителна от машините с плазмено рязане, при процеса на рязане не се образува шлака. Видно от доклада за енергийно обследване новата машина, замествайки горепосочените , ще осигури сериозно енергийно спестяване. Допълнително дейността ще доведе до подобряване на ресурсната ефективност (вследствие внедряване на високо-технологично решение за оптимизиране на производствения процес и намаляване на отпадъците), значително разширяване на производствения капацитет, както и до повишаване на производителността и качеството, . Освен това вследствие на дейността ще се намалят емисиите на СО2. По този начин настоящата дейност ще допринесе за изпълнението на проекта като цяло и постигане на неговите цели.
Дейността се отнася изцяло към Мярка 3 на енергийния одит и ще осигури постигането на посочените в одита резултати.
Изпълнението на дейността включва следните стъпки:
1. Провеждане на процедура за избор на доставчик (от 1-ви до 4-ти месец)
2. Сключване на договор с избраният доставчик (4-ти месец)
3. Доставка на машината (9-ти месец).
4. Монтаж, тестване и пускане в експлоатация на машината (10-ти месец)
Времевият обхват на дейността е съобразен с технологичното време за провеждане на тръжната процедура и сключването на договор с избрания изпълнител, както и срока на доставка, монтаж, тестване и пускане в експлоатация, посочван от производители на такива машини. |
918 000.00
|
917 208.00
|
Придобиване на ново енергоефективно производствено оборудване - Струг с Цифрово програмно управление: Дейността включва доставка, монтаж, тестване и пускане в експлоатация на Струг с ЦПУ - 1 брой.
Струговите операции са приложими в компоненти от почти всички изделия произвеждани от Металтехник АД: кошове за гондоли, ремаркета, торсионни рами и брони за камиони, плугове, дискови брани и други. Всички те съдържат компоненти, които преминават през операция струговане.
В момента Агортехчаст извършва тези стругови операции с 3 броя Универсални Струга C11. Тези машини са стари, амортизирани, с голяма консумация на електроенергия. Това води до много брак в произвежданата продукция, но най-вече до бавно настройване и много ръчен труд. Това намалява капацитета на работещите машини. Затова за необходимото в момента производство едновременната работа на тези 3 машини е недостатъчна за задоволяване нуждите на предприятието. В допълнение все по-трудно се намират квалифицирани оператори за старите машини. Операторите на старите стругове, трябва да имат специално техническо образование и опит в работата със струг. Не е възможно да бъде обучен оператор, който не разплага с необходимото образование и дъгогодишен опит. Това не позволява при нужда да се работи на сменен режим и така капацитета се ограничава. Особено важен е проблемът с високата енергоемкост на старите стругове.
За решаване на тези проблеми е необходимо закупуването на съвременен високотехнологичен струг с цифрово програмно управление. Такава машина ще позволи след задаване на програмата самостоятелно да се настройват параметрите на машината, както и автоматично да се подава необходимото количество материал. Производителността на този вид машини е много по висока от използваните към момента стари машини. Това ще позволи на новата машина да се извършва цялото необходимо количество стругова работа. Нещо повече - за новата машина не се изисква оператор със специална квалификация - оператор на ММ с ЦПУ. Това ще позволи по-лесно намиране и обучаване на оператори, а така при нужда машината може да работи на няколко смени, вдигайки значително капацитета на предприятието. Особено важен резултат от настоящата дейност е (видно и от одиторския доклад) значителното енергоспестяване.
Дейността се отнася изцяло към Мярка 4 на енергийния одит и ще осигури постигането на посочените в одита резултати.
Изпълнението на дейността включва следните стъпки:
1. Провеждане на процедура за избор на доставчик (от 1-ви до 4-ти месец)
2. Сключване на договор с избраният доставчик (4-ти месец)
3. Доставка на машината (9-ти месец).
4. Монтаж, тестване и пускане в експлоатация на машината (10-ти месец)
Времевият обхват на дейността е съобразен с технологичното време за провеждане на тръжната процедура и сключването на договор с избрания изпълнител, както и срока на доставка, монтаж, тестване и пускане в експлоатация, посочван от производители на такива машини. |
256 000.00
|
255 000.00
|
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на стандарт БДС EN ISO 50001: Дейността включва извършването на следните услуги:
- въвеждане на стандарт БДС EN ISO 50001;
- сертифициране на стандарт БДС EN ISO 50001.
Основните използвани енергоносители в Металтехник АД са електроенергия, газ и дизелово гориво. Отчитането на потреблението се извършва ръчно, не се води база данни за изразходваното по производствени участъци цехове и типове консуматори. Практически не се прави сериозен анализ на енергопотреблението, няма механизми за подготовка и взимане на своевременни решения за планиране и оптимизиране на потреблението.
За решаване на проблема и подобряване на енергийната ефективност в предприятието е целесъобразно да се въведе и сертифицира стандарта БДС EN ISO 50001.
Дейността ще създаде условия за контрол, планиране и оптимизиране на енергопотреблението, и така ще осигури енергийно спестяване. По този начин настоящата дейност ще допринесе за изпълнението на проекта като цяло и постигане на неговите цели.
Изпълнението на дейността включва следните стъпки:
1. Провеждане на избор на изпълнител за въвеждане на стандарта и сключване на договор с него (5-ти месец).
2. Въвеждане на стандарта (от 6-ти до 7-ми месец)
1. Провеждане на избор на изпълнител за сертифициране на стандарта и сключване на договор с него (8-ми месец).
2. Сертифициране на стандарта (9-ти месец)
Времевият обхват на дейността е съобразен с технологичното време за избор на изпълнители и сключването на договори с тях, както и срока за внедряване и сертифициране, посочван от изпълнители на такива консултантски услуги. |
28 300.00
|
26 500.00
|
Извършване на енергиен одит: Дейността включва извършването на енергиен одит (обследване на енергийната ефективност).
Обследването е извършено от лице, вписано в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност.
Дейността води до оценка на предвидените дейности за енергоспестяване и икономическия им ефект. Утвърждаването на енергийния одит от АУЕР е основа и предпоставка за правилно формулиране и изпълнение на проектното предложение. По този начин настоящата дейност допринася за изпълнението на проекта и постигане на неговите цели.
Изпълнението на дейността включва следните стъпки:
1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител
2. Сключване на договор с избраният изпълнител
3. Извършването на обследване на енергийната ефективност и изготвяне на доклад за енергиен одит
Дейността е извършена в изискуемия според Условията за кандидатстване срок. Изготвеният доклад за енергиен одит е представен на АУЕР, която го е одобрила със свое становище № BG16RFOP-1052 / 18.10.2016 г. |
19 600.00
|
19 600.00
|
Визуализация и публичност: Дейността ще осигури информиране и публичност относно изпълнението на проекта и резултатите от него, и съфинансирането му от Европейския фонд за регионално развитие по оперативната програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020.
Дейността ще се извършва в съответствие със задължителните изисквания към дейностите за информация и комуникация на Европейския съюз, и с начините и методите за тяхното изпълнение на ниво проект (регламент ЕС 1303 /2013 г.), при прилагане на техническите характеристики и изисквания съгласно регламент 821 /2014 г. Във всички информационни материали ще фигурират логата и наименованията на Европейския съюз, съфинансиращия Европейски социален фонд, оперативната програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020, ще се отбелязва финансовата подкрепа на Европейския съюз. Прилаганите по проекта мерки за информиране и публичност ще са в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020.
Дейността включва:
1. Поддържане на актуална информация за хода на изпълнение на проекта и резултатите от него на уеб-страница за Металтехник АД.
2. Изработване и поставяне на съответни места на информационни плакати.
Изработените в съответствие с изискванията за информиране и публичност 2 броя плакати формат минимум А3 ще бъдат поставени на видно място (на входа) на сградите в които се изпълнява проекта. Информационните плакати ще бъдат отпечатани на подходящ материал, осигуряващ дългосрочната им издръжливост на директно влияние на природните условия (те ще се поставят на входа на сградите, в които се изпълнява проекта - общо 2 на брой.
3. Изработване и поставяне на закупените по проекта ДМА информационни стикери.
Изработените в съответствие с изискванията за информиране и публичност 21 броя стикери ще бъдат поставени на закупените по проекта ДМА.
4. Провеждане на информационен ден за представяне на напредъка на изпълнение и резултатите от проекта.
Ще се организират и проведат информационни дни, на които ще се поканят да присъстват представители на Управляващия орган, партньори и клиенти на Металтехник АД, медии. По време на информационните дни ще се представят информация за проекта и резултатите от хода на изпълнението му, вкл. новодоставеното производствено оборудване.
Изпълнението на дейността включва следните стъпки:
1. Разработване на плакатите и стикерите (от 1-ви до 2-ри месец)
2. Избор на изпълнител за отпечатване на информационните плакати и стикери (3-ти месец)
3. Отпечатване на информационните плакати и стикери (4-ти месец)
4. Текущо поддържане и актуализиране на уеб-страницата (от 1-ви до 10-ти месец)
5. Поставяне на информационните плакати и стикери (от 5-ти до 10-ти месец в зависимост от доставките на активите)
6. Провеждане на информационен ден (10-ти месец). |
2 800.00
|
2 300.00
|