Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Околна среда

Район за планиране: Всички

Описание

Основният резултат, който ще бъде постигнат с реализацията на проекта е 12.287  км рехабилитиран пътен участък от път IIІ–109. С  подобряването на транспортно-експлоатационните качества на съществуващия пътен участък, ще се  осигурят безопасност на движението и комфорт на пътуващите туристи към гр. Мелник и Роженския манастир  и на жителите на гр. Мелник, с. Спатово, с. Хотово и с. Лозеница до общинския център гр. Сандански.  Ще се постигне подобряване на състоянието на околната среда чрез намаляване на вредните емисии на парникови газове и удължаване експлоатационния живот на пътя. Ще се подобри качеството на живот и работна среда на населението,  ще се привлекат  инвестиции, ще се осигури по-добър достъп до образование и медицински грижи, допълнително ще се стимулира развитието на туризъм, както и  подобряване достъпността до TEN-T мрежата на товари и пътници в рамките на региона, с което се постига и целта на настоящата схема за предоставяне на безвъзмездна помощ.  Основните дейности, които са заложени за успешната реализацията на проекта са:
 - Сформиране на екип за управление на проекта, който да координира всички дейности и участници в реализацията на проекта ;  
 - Избор на изпълнител за извършване на строително монтажни работи, подписване на договор с него и извършване на рехабилитация на обекта; 
- Избор на изпълнител на строителен надзор (Консултант) на проекта, подписване на договор с него и извършване на консултантски услуги; 
- Осъществяване на авторски надзор на обекта;  
- Избор на изпълнител за осъществяване на мерките по информация и публичност, сключване договор с него и осъществяване на информация и публичност; 
- Избор на  одитор на проекта, подписване на договор с него и извършване одит на проекта;  
- Въвеждане на обекта в експлоатация, верификация на разходите и отчитане на постигнатите резултати.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: ЕКИП ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА: Сформиране на екип за управление на проекта, разпределение на функциите. След представяне на проектното предложение със Заповед ще бъде определен екип за управление на проекта. Екипът ще включва експерти от Агенция “Пътна инфраструктура” и от специализираните териториални звена на АПИ – Областно пътно управление Благоевград. Определянето на членовете на екипа ще бъде съобразено с изискванията на ПМС № 189 от 28 юли 2016 г. за определяне на националните правила за допустимост на разходите по програмите съфинансирани от Европейските структурни инвестиционни фондове за програмен период 2014 - 2020 г и Закона за управление на средствата от Европейските структурни инвестиционни фондове. При избора на членовете на екипа се прилагат утвърдени в АПИ Правила за избор на членове и работа на екипите за управление на проекти на Агенция „Пътна инфраструктура”, финансирани със средства от Оперативна програма „Региони в растеж” (2014-2020). Обхватът на задълженията и изискванията за всеки член на екипа за управление са определени в утвърдено техническо задание за всяка позиция в екипа. Дейностите на Екипа за управеление на проекта ще стартират след сключване на договор за БФП за проекта и ЕУП ще осигури пълноценно управеление на проекта по време на изпълнението на дейностите по проекта. 144 000.00 99 542.03
Дейност 2: СТРОИТЕЛНО МОНТАЖНИ РАБОТИ: Дейността включва: 2.1. Провеждане на тръжна процедура и подписване на договор с избрания изпълнител -подготовка на тръжна документация за провеждане на открита процедура за избор на изпълнител на строителство, включително и изпълнение на мерките за информация и публичност на проекта; -провеждане на процедурата за избор на изпълнител на дейността; -определяне на изпълнител на дейността; -сключване на договор за изпълнение на дейността; Ще бъде изготвена тръжна документация в съответствие с изискванията на Закона за обществени поръчки, съдържаща: минимални изисквания, на които трябва да отговарят кандидатите и методика за определяне на комплексна оценка на офертата с посочени показатели и относителната им тежест. Обществената поръчка ще бъде възложена чрез провеждане на открита процедура, включваща три обособени позиции, една от които е Лот 25. Възлагането на изпълнение на дейността ще се извърши след провеждането на процедурата, класирането на офертите и сключване на договор с избрания изпълнител. 2.2. Изпълнение на СМР Началото на строителството започва със съставянето на Протокол 2а. Изпълнителят извършва геодезическо заснемане на терена на пътя на базата на което се прави съпоставка между проектните и екзекутивните данни и се уточняват евентуални различия в количествата на съответните видове работи за изпълнение на Строежа. Изпълнителят изготвя актуализирана технологично-строителна програма, с включен в нея линеен график за изпълнение на СМР. След одобрението на технологично-строителната програма стартира строителство на обекта. Изпълнителят извършва строително - монтажни дейности съгласно одобрения технически проект, спазвайки Техническите спецификации, изискванията по Договора и Законовите разпоредби. По време на строителството Изпълнителят следва да: - поема пълна отговорност за качественото и срочно изпълнение на дейностите по договора; - съставя пълно и правилно всички актове и протоколи по време на строителството ; - осъществява лабораторен контрол с акредитирана строителна лаборатория при спазване на действащите нормативни документи; - взема необходимите мерки за опазване на пътищата ползвани от него по време на строителството и за сигурността на преминаващия пътен трафик; - следи за осигуряването на временната организация на движение по време на строителството; - спазва изискванията за здравословни и безопасни условия на труд; - недопуска увреждане на трети лица и имоти; - следи за годността на Строежа за въвеждане в експлоатация; Изпълнителят съхранява на строежа Заповедна книга, в която се вписват всички предписания и заповеди, свързани с изпълнението на СМР.След изпълнението на Строежа до степен на Съществено завършване, Изпълнителят изготвя екзекутивна документация и уведомява за готовността си да предаде Строежа. След извършване на успешни изпитвания на обекта се съставя Констативен акт (Образец) 15 за установяване годността за приемане на строежа. Изпълнителят представя Сертификат за приключилите СМР (Сертификат за съществено завършване). 7 365 960.00 8 760 339.62
Дейност 3: АВТОРСКИ НАДЗОР: Авторският надзор ще се осъществява от проектанта изготвил работния проект, съгласно сключен договор за проектиране на обекта, с който е възложено и упражняването на авторски надзор по време на строителството. Ще се упражнява авторски надзор в пълно съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията, на подзаконовите актове по прилагането му и с условията на договора за извършването на авторски надзор. Авторският надзор осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при следните случаи: • При подписване на протоколи и актове съгласно ЗУТ; • При обсъждане и промяна на конструктивните решения; • При одобряване на конструктивните решения; • При изготвяне на ревизирани чертежи/проекти; • При изменение на проектни части по време на работа; • Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част на площадката за всички етапи на изпълнение на проекта; • Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице; • Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; • Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд и ВОД (временна организация на движението); • Проектантът съгласува екзекутивни чертежи; • Проектантът уведомява своевременно Възложителя за промяна в изпълнението на одобрените проекти, при замяна на материали или възникнали допълнителни работи/дейности по време на строителството, които водят до промяна на приетите КСС; • При необходимост изготвя ревизирани чертежи или изменения на проектите по време на работа; 3 700.00 4 440.00
Дейност 4: СТРОИТЕЛЕН НАДЗОР: Изпълнението на дейността включва: 4.1. Провеждане на тръжна процедура и подписване на договор с избрания изпълнител - подготовка на тръжна документация за провеждане на открита процедура за избор на изпълнител на консултантсака услуга във връзка със строителството; - провеждане на процедурата за избор на изпълнител; - определяне на изпълнител; - сключване на договор за изпълнение на дейността; Ще бъде изготвена тръжна документация в съответствие с изискванията на Закона за обществени поръчки /ЗОП/, съдържаща: критерии за подбор на участниците и критерии за възлагане на поръчката, посочени в методика за комплексна оценка. Ще бъде обявена обществена поръчка за избор на изпълнител на дейността. Обществената поръчка ще бъде възложена чрез провеждане на открита процедура по реда на ЗОП, като за целта ще бъде обявена процедура, включваща 2 обособени позиции, като една от тях е Лот 25, които обхващат проектни предложения за кандидатстване за финансиране по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020. Възлагането на изпълнение на дейността ще се извърши след провеждането на процедурата, класирането на офертите в съответствие със заложената в тръжната документация методика за оценка на офертите и сключване на договор с избрания изпълнител. 4.2. Изпълнение на строителен надзор Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с разпоредбите на ЗУТ и ще включва: осигуряване законосъобразно започване на СМР, контрол по отношение на пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на изпълнението на СМР, контрол при изпълнението на СМР,съгласно одобрения проект , контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд, недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на СМР, контрол за качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност, своевременно съставяне и подписване на всички актове, протоколи и документи, необходими за оценка на пътно ремонтните дейности относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, осигуряване на законосъобразно завършване на СМР и въвеждането в експлоатация и др.След приключване на СМР на обекта с подписан констативен акт за установяване годността за приемане на строежа – образец 15 , от изпълнителя на строителния надзор ще бъде извършено геодезическо заснемане с цел предоставяне на данните от заснемането на Агенцията по кадастър за отразяване в регистрите. След издаване на необходимото удостоверение от същата се подписва Приложение 16 и се издава разрешение за въвеждане на Строежа в експлоатация. 150 000.00 118 119.30
Дейност 5: ВЪВЕЖДАНЕ НА ОБЕКТА В ЕКСПЛОАТАЦИЯ: Целта на тази дейност е след приключването на рехабилитацията , пътната отсечка от път ІІІ-109 "І-1 - Мелник" от км 0+528 до км 12+815 да се въведе в експлоатация. За тази цел е необходимо: • Заплащане на необходимите такси , за въвеждане на строежите в експлоатация; • Организиране на Държавна приемателна комисия и подписване на Протокол за установяване на годността за ползване на строежа – образец 16. • Издаване на разрешение за ползване на строежа 10 000.00 14 500.00
Дейност 6. МЕРКИ ЗА ИНФОРМАЦИЯ И ПУБЛИЧНОСТ: Дейността се изразява в популяризиране на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014г. При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС е необходимо постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него, постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Част от дейностите по изпълнение мерките по информация и комуникация ще бъдат изпълнявани от изпълнителя на СМР, съгласно сключения с него договор. За изработването и доставката на рекламни материали, популяризиращи програмата ще бъде проведена тръжна процедура с предмет: Изработване и доставка на рекламни материали за проектите от четвърти етап на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2015 г., като част от тази процедура е изработването на рекламни материали за Лот 25. 9 700.00 10 806.00
Дейност 7. ОДИТ НА ПРОЕКТА: Съгласно изискванията на Оперативна програма „Региони в растеж” в рамките на проекта ще бъде извършен независим финансов одит от лицензиран одитор. Целта на независимия финансовия одит на проекта е да извърши оценка на проекта съгласно определени критерии за съответствие, в т.ч. да извърши верификация на разходите по проекта и да изрази одиторско мнение по отношение на вярното и честно представяне на договорните условия във финансовия отчет. След направената от одитора проверка, същият ще изготви доклад, който ще бъде приложен към окончателния финансов отчет на проекта. За целите на проекта, одита ще бъде извършен от лицензиран одитор (регистриран експерт-счетоводител или фирма за одит), избран след провеждане на открита процедура за избор на изпълнител с предмет: „Извършване на одит по изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по проект Лот 25 „Път IІІ-109 І-1 - Мелник от км 0+528 до км 12+815, с обща дължина 12,287 км, област Благоевград “ на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г." 2 500.00 796.80

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.