Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Околна среда

Район за планиране: Всички

Описание

Фирма Тракс Аудио ЕООД е създадена в края на 2009 г. с основна дейност разработване на продукти в областта на високо възпроизвеждащи и усилващи аудио системи и реализацията им в практиката. Продукцията на фирмата по принцип е нестандартна. Производственият процес е съставен от три етапа: механика, електроника и химия и  се осъществява в производствените бази в София  и Габрово. Благодарение на своя висококвалифициран проектантски, инженерно-технически и маркетингов екип, Тракс Аудио ЕООД  реализира по-голяма част от своята продукция на международния пазар. Дружеството се стреми да се наложи все по-убедително на европейския пазар, но е ограничено от липсата на достатъчно технологично оборудване, поради което се налага основни работни процеси да се възлагат на подизпълнители или да се извършват механично. Това очертава необходимостта от въвеждане на по-високотехнологично и ефективно прозводствено оборудване. С цел да се минимизира ползването на поддоставчици, да се подобри качеството на продуктите и да се затвори производствения цикъл вътре в предприятието на кандидата, се налагат инвестиции в иновативно технологично оборудване,  предвидено в настоящия проект. Това ще допринесе до по-стриктен качествен контрол и възможност за повече гъвкавост в условията към клиентите при определяне на срок за производство, дизайн и корекции в процеса на работа.
Като очакван резултат от инвестицията компанията предвижда увеличение на производствения капацитет, подобряване на ресурсната ефективност и повишаване качеството на готовите изделия, с които ще се задоволи пазарното търсене. Чрез инвестицията Тракс Аудио ЕООД ще повиши конкурентоспособността си на пазара на висококачествени аудио системи и ще успее да подобри значително финансовите си показатели, което да осигури устойчивото развитие на компанията.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за подобряване на производствените процеси (чрез закупуване на ново технологично оборудване): Производствените процеси в предприятието се състоят от три етапа: механика, електроника и химия. Закупуването на ново високотехнологично оборудване значително ще оптимизира и подобри ефективността на работните процеси и в трите етапа на производство. Към момента голяма част от операциите се възлагат на подизпълнители- разкрояването и нарязването на заготовки и механичната обработка на повърхностите, което оскъпява и забавя процеса и затруднява контрола на качеството. Закупуването на вертикален обработващ център за алуминий с ЦПУ и бластираща камера ще позволи на предприятието да извършва самостоятелно тези операции и то с високоавтоматизирано и прецизно оборудване. За изработване на необходимите детайли се използва собствена фреза, която обаче е морално и физически остаряла, изисква честа поддръжка и ремонт, което забавя и оскъпява производството. Освен това пренастройката на наличната фрезова машина изисква време и прекъсване на производствения цикъл при обработка на различни детайли, ще позволи готовите елементи автоматично да се обрязват, калиброват и подготвят за финална сглобка. Този процес ще бъде оптимизиран с новия CNC обработващ център, който е автоматизиран, с лесна и бърза пренастройка, позволява изработване на сложни детайли с минимален брой захващане и центроване на детайла, ще постигне висока точност и качество на обработваният детайл, възможност за обработка на сравнително големи детайли по цялата им обиколка.Той ще увеличи производителността на операциите и ще даде възможност за въвеждане на нови продукти с различна обработка. Бластиращата камера се използва за премахване на боя, ръжда, замърсявания и всякакви наслагвания върху алуминиевата повърхност и е много важна за постигането на желаното качество на готовото изделие. В момента процесът по обработка на повърхностите и химическо покритие на детайли се извършва от външни изпълнители в Англия, което оскъпява и забавя производството. По част „Електроника“в момента при запояване и отпояване на платките се използват инфрачервени лъчи. Когато става въпрос за цифрови чипове, каквито се предвиждат в новото поколение усилватели, подобна технология е неприложима и това се възлага на чужди изпълнители. Този проблем ще бъде решен с внедряването в производство на две автоматизирани работни станции за запояване/разпояване. Устройствата са снабдени с модерно компютърно оборудване и ще дадат възможност за по-бързо и качествено запояване на платките. Останалите активи, които ще бъдат закупени по проекта, са насочени към подобряване на производствените процеси в част Химия, т.е. създаване на предпазни химични покрития чрез анодиране, благодарение на които може да се провери дебелината и грапавостта на детайла. Към момента, предприятието няма оборудване, чрез което да се провери концентрацията на разтвора и да се прецизира качеството на отделното изделие. Това се прави „на око“ и води до много голямо количество брак от производство. Всичко това ще доведе до значително подобряване на всички етапи от производствения процес. Дейността ще се реализира чрез изпълнението на следните стъпки: 1/ Провеждане на процедура за избор на изпълнители на предвиденото оборудване и подписване на договори с избраните изпълнители( месец 1-6) 2/ Доставка на оборудването и подписване на приемо-предавателен протокол ( месец 6-14) 4/ Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация.( месец 14-16) 5/ Визуализация на дейността (месец 17-18) 550 300.00 548 843.00
Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (чрез закупуване на ново технологично оборудване): Като част от тази дейност в Tракс Аудио ЕООД ще бъде внедрена нова производствена технология за обработка на алуминий, оборудвана с ЦПУ. Положителният ефект върху ресурсната ефективност от закупуването на нов обработващ център с програмно управление се изразява в няколко насоки - намаляване на консумацията на енергия, намалено използване на суровини и намаляване неизползваемите фири, както и намаляване на транспортната дейност до подизпълнители. Високата енергоемкост на производството при изрязването и изработването на необходимите детайли е един от основните разходи на предприятието. Към момента технологичният процес на обработка на детайлите в предприятието е свързан с високи експлоатационни разходи и ниска ресурсна ефективност, тъй като се извършва с помощта на механична фреза, която е морално и физически остаряла. Закупуването на нов модерен обработващ център с програмно управление ще автоматизира този процес и ще намали ресурсната консумация на производството. В този случай ще се постигне намаляване на използваната електрическа енергия за единица изделие с над 10%. Новият модерен CNC обработващ център ще извършва множество операции, които в момента се извършат от различни машини и подизпълнители за значително по-дълго време - фрезоване, пробиване, нарязване на резби, тоест общата консумация на електричество за изработката на един детайл ще намалее значително. Освен това чрез новото напълно автоматизирано оборудване ще се избегне зависимостта от субективния (човешки) фактор – предпоставка за проявление на дефекти; ще се съкрати времето за извършване на процесите, ще се осигури по-висока прецизност на обработката и по-добро качество на изделията и в резултат ще намали също производствения брак и фири с над 15%. Активите, предвидени за анодиране на металните части на детайлите (грапавомер, химически устойчива помпа,титаниев нагревател за киселини, уред за измервнане РН на течности, безконтактен термометър, везна и колориметър), са насочени към подобряване на ресурасната ефективност на производството в част Химия. Към момента, предприятието няма оборудване, чрез което да се провери концентрацията на разтвора и да се прецезира качеството на отделното изделия. Това се прави „на око“ и води до много голямо количество брак от производство. Закупуването на специализирана техника е жизнено необходимо за намаляване на производствените фири и за подобряване качеството на детайлите. Дейността ще се реализира чрез изпълнението на следните стъпки: 1/ Провеждане на процедура за избор на изпълнители на предвиденото оборудване и подписване на договори с избраните изпълнители( месец 1-6) 2/ Доставка на оборудването и подписване на приемо-предавателен протокол ( месец 6-14) 4/ Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация.( месец 14-16) 5/ Визуализация на дейността (месец 17-18) 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.