Замяна на съществуваща роторна трошачка с нова мобилна роторна трошачка: Дейността, която съответства на Мярка 1 от енергийния одит, предвижда замяна на съществуваща роторна трошачка, използвана за трошене на скални маси, влагани в строителните процеси, с нова мобилна роторна трошачка. Съществуващото трошачно оборудване е старо и изключително енергоемко, което води до сериозни енергийни разходи за единица продукция. Съоръжението се характеризира с висока степен на амортизация, поради което се наблюдава завишен разход на гориво. Ниската производителност на старата трошачка е допълнителна предпоставка за неикономична експлоатация.
Основните характеристики на старата трошачка са следните:
-годишна използваемост: 1 800 ч./год.
-годишна производителност: 36 000 т. скална маса.
-средна производителност: 20 т/ч.
-мощност на двигателя: 134 kw
-среден разход на гориво: 18 l/h
Препоръчаната Мярка 1 от енергийния одит предвижда интегриране в производствения процес на предприятието на нова мобилна роторна трошачка за скален материал. Новата трошачка ще участва в процеса на приготвяне на необходимите каменни фракции за производство на бетони и скални насипи. Основните характеристики на новата трошачка са следните:
-годишна използваемост: 1 800 ч./год.
-годишна производителност: 540 000 т. скална маса.
-средна производителност: 300 т/ч.
-мощност на двигателя: 261 kw
- среден разход на гориво: 40 l/h
- максимална скорост на въртене: 2100 rpm
- максимален входящ размер на материала: 600 мм.
- максимална скорост на движение: 1,1 км/ч.
- обем на бункера: 3,6 м3.
Енергийната консумация на новото оборудване след въвеждането му в експлоатация ще възлиза на 719 100 kWh/год., на стойност 110 022,30 лв./год. Генерираните емисии СО2 ще са в размер на 192,00 т/год. В резултат на въведената мярка, енергийните спестявания ще възлизат на 4 134 825 kWh/год., на стойност 632 628,23 лв./год., а спестените емисии СО2 ще са в размер на 1 104 т/год. Общите годишни неенергийни спестявания се оценяват на 3 200 лв./год
|
733 436.00
|
733 400.00
|
Замяна на съществуващ верижен багер с нов хибриден верижен багер: Предложената дейност съответства на Мярка 2 от енергийния одит и предвижда замяна на съществуващ верижен багер, използван за изкопни дейности, с нов хибриден верижен багер.
В конкретните производствени условия на предприятието наличният багер се отличава със следните характеристики:
-годишна използваемост: 1 800 ч./год.
-годишна производителност: 189 000 м3.
-средна производителност: 105 м3/ч.
-мощност: 121 kw
-среден разход на гориво: 18 l/h
Съществуващото оборудване е старо и изключително енергоемко, което води до сериозни енергийни разходи за единица продукция. Съоръжението се характеризира с висока степен на амортизация, значителни хлабини в механичната система и износване на колесната система. Дизеловият двигател на багера е с висока степен на износване, поради което се наблюдава завишен разход на гориво.
Препоръчаната мярка 2 от енергийния одит предвижда интегриране в производствения процес на предприятието на хибриден верижен багер от ново технологично поколение.
• Дизелов двигател с мощност: 110 kW при 2 000 rpm.
• Брой цилиндри: 4.
• Кубатура на кофата: 1,4 м3.
• Дължина на рамото: 2 900 мм.
• Максимална височина на изсипване: 7 110 мм.
• Максимална дълбочина на копаене: 6 620 мм.
• Управление: хидростатично, с многофункционален джойстик и независим контрол на всяка верига.
• годишна използваемост: 1 800 ч./год.
• годишна производителност: 324 000 м3.
• средна производителност: 180 м3/ч.
• среден разход на гориво: 12 l/h
Чрез тази дейност ще се реализират енергийни спестявания: 339 004,29 kWh/год., на стойност 51 867,66 лв./год., спестени емисии: 90,51 т/год., неенергийни спестявания: 4 434лв./год. |
342 270.00
|
342 270.00
|
Замяна на съществуваща фреза за бетон с нова колесна фреза за фрезоване на бетонови настилки: Чрез настоящата дейност, която съответства на Мярка 3 от енергийния одит, ще се замени съществуваща фреза за бетон, използвана за демонтаж на бетонови настилки, с нова колесна фреза за фрезоване на бетонови настилки. На база измервания и опита на експлоатационния персонал са определени следните характеристики на съществуващото оборудване:
годишна използваемост: 1 800 ч./год.
годишна производителност: 75600 м2.
средна производителност: 42 м2/ч.
мощност: 79 kw
среден разход на гориво: 14.90 l/h
Новата колесна фреза за бетонови настилки, предмет на препоръчаната Мярка 3 от енергийния одит, ще има следните характеристики:
• Дизелов двигател с мощност: 257 kW при 1 900 rpm.
• Брой цилиндри: 6.
• Ширина на фрезоване: 1 000 мм.
• Дълбочина на фрезоване: 0÷330 мм.
• годишна използваемост: 1 800 ч./год.
• годишна производителност: 252000 м2.
• средна производителност: 140 м2/ч.
• среден разход на гориво: 18 l/h
Закупуването на нова колесна фреза ще доведе до енергийни спестявания: 569 287,50 kWh/год., на стойност 87 100,99 лв./год., спестени емисии: 152 000 т/год., неенергийни спестявания: 4800лв./год
|
537 853.25
|
537 850.00
|
Замяна на съществуващ товарен автомобил с нов товарен автомобил с полезен товар 16 038 кг.: Настоящата дейност съответства на Мярка 4 от енергийния одит, която предвижда замяна на съществуващ товарен автомобил, използван за транспорт на скални маси единствено за нуждите на производствения процес, реализиран в предприятието, с нов товарен автомобил с полезен товар 16 038 кг. Експлоатираният към момента товарен автомобил се характеризира с изключително висок разход на гориво, което се отразява негативно върху себестойноста на транспортните разходи. Използваният камион е амортизиран и с ниска товароносимост. В конкретните производствени условия на предприятието, наличният товарен автомобил се отличава със следните характеристики:
-годишна използваемост: 1 800 ч./год.
-годишна производителност: 93600 т/год
-средна производителност: 52т/ч
-мощност: 280 kw
-среден разход на гориво: 8.90 l/h
С реализирането на настоящата дейност ще бъде закупен нов товарен автомобил за превоз на скална маса за нуждите на производството на предприятието. При същите производствени условия, новият автомобил ще се отличава със следните характеристики:
-Дизелов двигател с мощност: 323 kW.
-Максимално общо тегло: 26 000 кг.
-Полезен товар: 16 038 кг.
- Междуосие: 3 900 мм.
-годишна използваемост: 1 800 ч./год.
-годишна производителност: 216000 т/год
-средна производителност: 120т/ч
-среден разход на гориво: 10.50 l/h
Дейността ще доведе до енергийни спестявания: 180 466,44 kWh/год., на стойност 27 611,37 лв./год., спестени емисии: 48,18 т/год. и неенергийни спестявания: 3200лв./год. |
179 936.00
|
179 936.00
|
Замяна на съществуващ товарен автомобил с нов товарен автомобил с полезен товар 20 970 кг.: Дейност 5, която съответства на Мярка 5 от енергийния одит, предвижда замяна на съществуващ товарен автомобил, използван за транспорт на скални маси, единствено за нуждите на производствения процес, реализиран в предприятието. В конкретните производствени условия на предприятието наличният товарен автомобил се отличава със следните характеристики:
-годишна използваемост: 1 800 ч./год.
-годишна производителност: 93600 т/год
-средна производителност: 52т/ч
-мощност: 280 kw
-среден разход на гориво: 8.90 l/h
Експлоатираният към момента товарен автомобил се характеризира с изключително висок разход на гориво, което се отразява негативно в себестойността на транспортните разходи. Използваният камион е амортизиран и с ниска товароносимост.
Настоящата дейност предвижда интегриране в производствения процес на предприятието на нов товарен автомобил със следните технически характеристики:
• Дизелов двигател с мощност: 323 kW.
• Максимално общо тегло: 32 000 кг.
• Полезен товар: 20 970 кг.
• Максимална дължина на каросерията: 9 330 мм.
• Междуосие: 4 350 мм.
• годишна използваемост: 1 800 ч./год.
• годишна производителност: 280 800 т/год
• средна производителност: 156т/ч
• среден разход на гориво: 11.30 l/h |
189 715.00
|
189 715.00
|
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001: Дейността включва:
- Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта;
- Изготвяне на разработена документация на системата за управление –
- Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение;
- Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила);
- Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит;
- Съдействие при провеждане на преглед от ръководството;
Резултатите от изпълнението на дейността:
- намаляване на разходите за енергийни ресурси;
- ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда;
- измерване и анализиране на енергийната резултатност;
- подобряване на постоянното енергийно управление;
- подобряване на рентабилността на фирмата;
- повишаване на конкурентоспособността.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 5 месец);
2. Извършване на услугата (от 6 до 24 месец) ; |
2 000.00
|
1 950.00
|
Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001, включва следните етапи:
- провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001;
- провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001;
- вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат.
Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др.
ISO 50001 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това.
Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в
намаляването на емисиите парникови газове.
Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 5 месец);
2. Извършване на услугата (от 6 до 24 месец) |
13 000.00
|
12 900.00
|
Визуализация и публичност на проекта: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност, в рамките на проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на обекта, където се изпълнява проекта. Върху всички закупени по проекта активи ще бъдат поставени стикери, отговарящи на изискванията на ЕС. При изпълнение на мерките за информация и комуникация кандидатът ще включва задължителните реквизити, които трябва да се съдържат във всяко средство за публичност и информиране, съгласно изискванията на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидата, задължително ще се указва
съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на:
- емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз;
- упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие;
- общото лого за програмен период 2014 2020г.
Етапи в изпълнението на дейността:
1. Избор на изпълнител: 1ви-3ти месец;
2. Сключване на договор: 4ти-5ти месец;
3. Извършване на услугата и подписване на протокол 6ти-24ти месец |
3 000.00
|
2 780.00
|