Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 678 дървета
English

Програма: Околна среда

Район за планиране: Всички

Описание

"Кюбико“ ООД е инженерингова компания, създадена през 2015 г., която обединява усилията на експерти с богат опит в управлението на ВиК съоръжения и работа с най-новите технологии за измервания и анализ. Фирмата предоставя широк спектър от услуги, чиято цел е подобряване на експлоатационните показатели на съществуващи ВиК мрежи и развитието на устойчива водна инфраструктура.

В изпълнение на настоящия проект, „Кюбико“ ООД планира да имплементира високотехнологичен софтуер, представляващ ДНА, който включва: уеб-базирана система за управление и анализ на данни от ВиК мрежи. Също така ще се закупи модерно измервателно оборудване, представляващо ДМА, което включва: трасатор за трасиране и заснемане на метални водопроводи и РЕ водопроводи; камера за проверка на вътрешността на метални и неметални тръби. Инвестицията ще позволи на фирмата да обобщава данни от измервателни устройства, да прави корелации, справки и отчети, да следи тенденции, да сигнализира за течове и др.

Планираната дейност попада изцяло в допустимите, като заявените инвестиции ще доведат до:
- цифровизацията на процесите в жизнения цикъл на продукт;
- повишаване на капацитета на предприятието и разнообразяване на предлаганите продукти/услуги.

Инвестициите по проекта са съобразени с изискванията на принципа за „ненанасяне на значителни вреди“ върху околната среда и ще допринесат за екологичния преход на страната.

Очакваният ефект от изпълнението на проекта е свързан с развитието на „Кюбико“ ООД чрез цифровизация и дигитализаця на бизнес процеса, разнообразяване и повишаване ефективността на предлагани услуги. В резултат кандидатът ще улесни и автоматизира дейностите на ВиК операторите и крайните им потребители.

Общата стойност на проекта е 360 000 лв. без ДДС за период от 12 месеца. Заявената подкрепа е по режим „минимална помощ“ (de minimis) съгласно Регл. (ЕС) № 1407/2013 на ЕК относно прилагането на чл.107 и 108 от Договора за функциониране на ЕС към помощта „de minimis“.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Придобиване на нови технологии с акцент върху цифровизацията на производствените процеси с оглед на разширяване на производствения капацитет и разнообразяване на предлаганите продукти/услуги: Дейността ще бъде осъществена чрез имплементиране на уеб-базирана система (ДНА) и придобиване на модерно измервателно оборудване (ДМА), както следва: 1. Уеб-базирана система за управление и анализ на данни от водопроводни и канализационни мрежи: - базирана на релационна база данни с отворен код; - поддържане на множество типове данни, включително потребителски дефинирани; - софтуерна архитектура Модел-Контролер-Изглед; - автоматичното интегриране на информация от всякакви типове устройства; - ориентиране на данните по GPS координати; - анализ на данни и намиране на корелация между различни данни за един обект; - проследяване на тенденции в изменението на различни показатели; - агрегиране на отчетените параметри по различни признаци; - предоставяне на конфигурируеми справки с експорт във формат XML, CSV, XLS или еквиваленти; - индивидуални и агрегатни отчети; - различни потребителски интерфейси. 2. Интелигентен локатор за трасиране на подземни проводи с вграден високо прецизен GPS приемник: - многофунцкионален, многочестотен, прецизен локатор с вграден RTK GNSS; - локализиране, точно определяне и подробно картографиране на местоположението на подземни проводи; - точност на картографиране чрез RTK до ±0.01m; - активни сигнали за вкопани тръби и кабели; - активни сигнали за кабелни повреди и прекъсвания. 3. Система за видеозаснемане на канали и сградни канализационни отклонения в т.ч. Камера за проверка на вътрешността на метални и нематални тръби: - подходяща за водопроводи, канализации и дренажи; - запазване на видеозаписи и JPEG изображения във Full HD; - водоустойчивост на главите до 11Bar. Многочестотна сонда за локализиране на неметални водопроводи и канализации: - съвместима с различни модели локатори; - работи до 8м дълбочина и налягане до 2Bar. Планираната софтуерна платформа ще позволи на кандидата да обобщава бази от сензори, трасатори, камери и друг вид оборудване, с което се обследват ВиК мрежи и съоръжения. Същевременно ще осигури интегриране на информация от различни типове устройства, независимо от производителя, протокола на комуникация и формата на първичните данни. Предвиденето оборудване цели да дигитализира събирането на конкретна информация, като измервания на дебит и данни за състоянието и местоположението на тръбопроводи. Впоследствие информацията автоматично се изпраща, интегрира и анализира в базата на системата. Това ще доведе до улесняване на ВиК операторите при анализа на данни от водопроводни и канализационни мрежи. Чрез предварително зададени алгоритми ще се изчисляват секторни индикатори като изискуемите от КЕВР и най-актуалните показатели, наложени от Международната Асоциация по Водите: общи загуби на вода; инфраструктурен индекс на теча; оценка на физическите и търговските загуби на вода. Допълнително, софтуерът ще бъде ориентиран и към крайни потребители. Основното предимство ще е ранно известяване в случай на теч по вътрешната сградна инсталация. „Кюбико“ ООД възнамерява да предложи пълния набор от услуги от регистрирането на теча до локализирането му. За целта компанията има нужда да закупи горепосоченото специализирано оборудване за трасиране и заснемане. Дългосрочният план на предприятието е създаването на алгоритъм за автоматично идентифициране и известяване на скрити течове. В резултат на проектната инвестиция, „Кюбико“ ООД ще разшири портфолиото си от иновативни решения. Същевременно ще модернизира, цифровизира и автоматизира предалагините си услуги, което в резултат ще оптимизира и улесни процесите на ВиК сектора. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 6-ти месец); 2. Сключване на договор (от 6-ти до 7-ми месец); 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателен протокол (от 7-ми до 11-ти месец); 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 11-ти до 12-ти месец); 5. Доставка и монтаж на информационна табела и стикери (12-ти месец). 360 000.00 357 400.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.