Идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст включително, които не са в образование или обучение, и активиране за включването им на пазара на труда: В рамките на дейността ще бъдат идентифицирани младежи на територията на община Аксаково, които за период от минимум 4 месеца преди включването са били извън заетост, извън образователната система, и не са били регистрирани в дирекция „Бюро по труда“ през предходните 12 месеца. Идентифицирането ще се извърши според Методология за идентифициране, приложена към проектното предложение. Община Аксаково работи и по НП „Активиране на неактивни лица“, с цел недублиране на обектите на въздействие ще бъде изискан списък на идентифицираните лица по НП. В дейността не се включва индивидуална работа с идентифицираните лица, която се извършва от „младежкия медиатор“ по НП .
1.1 Информационна кампания „Твоето бъдеще е в твоите ръце“. В рамките на информационната кампания: ще се изготви филм „Твоето работно място в община Аксаково“ с информация за работодателите на територията на община Аксаково и тяхната икономическа насоченост. В филма ще бъде включена мотивираща информация за насърчаване към активно включване на пазара на труда на младежите, представяйки перспективи за тяхното развитие, ако се образоват и работят, както й бъдещето, което ги очаква ако продължават да са пасивни и не променят начина си на живот. Филма ще се разпространява по време на информационните срещи по населени места.
ще се разработи сайт с мобилна версия „Младежка трудова борса-община Аксаково“. Предвид, че младото поколение използват предимно Интернет ще бъде разработен сайт, където ще е поместена информация за работодателите на територията на община Аксаково, ще се обявяват свободни работни места, полезна информация за започване на работа, материали от проведеното мотивационно обучение за безработните лица, адреси на образователни институции и ЦПО на територията на област Варна, график за посещенията на трудовия посредник по населени места и друга помощна информация.
ще се разработи и отпечата Наръчник „Моето ново работно място“, в който ще бъде поместена информация за работодателите в община Аксаково, професионалната квалификация, която трябва да притежаваш за да работиш при тях, къде би могъл да я придобиеш на територията на Варненска област. Наръчника ще се разпространява по време на информ. срещи, в кметствата по населени места, в центъра за информация и услуги в община Аксаково.
информационни срещи ще бъдат организирани в не по-малко от 7 населени места, които са най-големите за община Аксаково и по статистически данни имат най-много младежи до 29 г. На срещите ще бъдат поканени всички младежи на възраст до 29, на които ще бъде предоставена анкетна карта с цел установяване на данни за контакт с тях и евентуалната им нагласа за включване в проекта. Инфор. материали ще се разпространят в читалищата, обществени места, където се посещават от младежи. В останалите нас. места, където броя младежите до 29 е по-малко от 30 чрез кметовете по нас. места ще бъдат разпространени инфор.материали и покани да се включат в инфор. срещи в най-близкото населено място.
1.2 Младежка трудова борса. В рамките на проекта ще се организира и проведе трудови борса с цел директен контакт между търсещите работа лица и работодателите. Лицата, участващи в борсите, получават информация по интересуващите ги въпроси относно условията на работа и заплащане на конкретните работни места, договарят се пряко с работодателите и по този начин се насърчава предлагането на труд на лица, без регистрация в бюрата по труда. В рамките на организираната борса ще се окаже помощ и насочване при избор на професионална област, квалификация и адаптиране към ново работно място, организирано със съдействието на работодателите, участващи в трудовата борса. С цел допълняемост на мерките и услугите за целевата група ще са поканени представители на АЗ, „младежкия медиатор“ , които могат да предоставят допълнителна информация на лицата за пазара на труда, политиката за активиране и възможностите за реализиране на пазара на труда, правата и задълженията на търсещите работа лица. |
43 516.00
|
45 341.23
|
Предоставяне на мотивационно обучение за активно търсене на работа: В рамките на дейността ще бъде проведено обучение с хорариум 30 уч. часа / 5 дни х 6 уч. часа/ за минимум 60 младежи от идентифицираните. Целта на обучението е младежите да бъдат стимулирани и насочвани да придобият умения за активно поведение на пазара на труда, вкл. към придобиване на професионална квалификация и/или заетост. Участниците ще преминат обучение по минимум следните теми: Мотивацията, ключов инструмент за активиране на неактивни безработни лица за търсене на работа; Осъзнаване на индивидуалния път на всеки от участниците – лични цели, професионални цели, очаквания, емоционално състояние;начини за постигане на предпочитана работа чрез идентифициране на силни и слаби страни на участниците; Насърчаване на индивидуалния подход за промяна и учене при търсене на работа; Усвояване на умения за подготовка на документи за кандидатстване за работа; Придобиване на умения за търсене на свободни работни позиции чрез използване на различни източници на информация; Изготвяне на индивидуален план и стратегия за търсене на работа; Успешно представяне пред работодател; Запознаване с българското трудово законодателство с цел по-добра информираност за правата и задълженията на всеки служител/работник.
В резултат на обучението участниците трябва да придобият знания и умения за: подготовка на документи за кандидатстване за работа - автобиография, писма, формуляри, въпросници и др.; ефективно използване на различните източници за информация за свободни работни места; мотивиране и усвояване на умения и за представяне пред работодател и проследяване на всяка възможност за работа; използване на позитивното влияние на групата - повишаване на активността за търсене на работа, сътрудничество, подпомагане, насърчаване.
|
9 360.00
|
8 565.00
|
Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация: Обучението ще бъде предоставено на лицата от целевата група, които са заявили желание да продължат обучението си и да работят след това. Субсидирана заетост ще бъде осигурена от кандидата-община Аксаково. Предвид нуждите на работодателя – Община Аксаково ще бъдат проведени следните 5 обучения:
1. Наименование на обучаващата организация: Център за професионално обучение към ЕТ”Виктория-Петранка Митрева
2. Номер на лицензията от НАПОО: 200312104
3. Наименование и код на професията, и код на специалността: "Работник в озеленяването”,код 622030 - “Озеленяване и цветарство”,
код 6220301- първа степен на професионална квалификация
4. Хорариум на обучението 300 учебни часа
4.1. Теория: 90 уч. часа;
4.2. Практика: 210 уч. часа;
5. Брой на обучаваните лица: 33 лица
6. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация Образец 3-54 на МОН
1. Наименование на обучаващата организация: Център за професионално обучение към ЕТ”Виктория-Петранка Митрева
2. Номер на лицензията от НАПОО: 200312104
3. Наименование и код на професията, и код на специалността: "Озеленител”,код 622020 - “Парково строителство и озеленяване”,
код 6220202- втора степен на професионална квалификация
4. Хорариум на обучението 660 учебни часа
4.1. Теория: 200 уч. часа;
4.2. Практика: 460 уч. часа;
5. Брой на обучаваните лица: 8 лица
6. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация Образец 3-54 на МОН
1. Наименование на обучаващата организация: Център за професионално обучение към ЕТ”Виктория-Петранка Митрева
2. Номер на лицензията от НАПОО: 200312104
3. Наименование и код на професията, и код на специалността: „Сътрудник в социални дейности“, код 762020, “Социална работа с деца и възрастни с увреждания и хронични заболявания”, код 7620202 – трета степен на професионална квалификация
4. Хорариум на обучението 960 учебни часа
4.1. Теория: 400 уч. часа
4.2. Практика: 560 уч. часа
5. Брой на обучаваните лица: 9
6. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация Образец 3-54 на МОН
1. Наименование на обучаващата организация: „Еврика 3М“ ЕООД
2. Номер на лицензията от НАПОО: 201212985
3. Наименование и код на професията, и код на специалността: "Работник в заведенията за хранене и развлечения”, код 811090
„Работник в обслужване на заведения за хранене и развлечения”,
код 8110902 – първа степен на професионална квалификация
4. Хорариум на обучението 300 – учебни часа
4.1. Теория: 90 учебни часа
4.2. Практика: 210 учебни часа
5. Брой на обучаваните лица:10
6. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация Образец 3-54 на МОН |
113 140.00
|
91 738.25
|
Наемане на лица от целевата група на длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г., за период до 6 месеца: В рамките на дейността община Аксаково ще назначи на срочни трудови договори до 6 месеца минимум 50 лица преминали курс за професионална квалификация по следните професии: „работник в озеленяването“, “работник в заведенията за хранене и развлечения“, „сътрудник в социални дейности“ , придобити от лицата от целевата група в дейност 3 . В зависимост от професионалното направление ще бъдат включени в поддръжка на общинската собственост и предоставянето на общински социални услуги.
Пряк контрол върху дейността им, ще оказват ръководителите на звената, в които ще осъществяват дейността си. „Работниците в озеленяването“, „озеленителните“ ще са под прякото ръководство на директор дирекция “Инвестиционна политика и европейски проекти“ или кметовете на населени места при необходимост. „Работниците в заведенията за хранене“, „сътрудниците в социални дейности“ ще са под прякото ръководство на Директора на общинско социално предприятие за обществено хранене – домашен социален патронаж, което предоставя услуги по доставка на храна, както и обгрижване на възрастни хора и хора с увреждания.
|
170 064.00
|
136 473.86
|
Дейности по информация и публичност: Целта на дейността е информиране на обществеността за целите, дейностите, резултати от проекта, популяризиране приноса на европейските структурни фондове. Провеждане на две пресконференции: начална за представяне пред обществеността на целите, дейностите и очакваните резултати, заключителна, целяща представяне на постигнатите резултати. Изработване на информационни листи предоставящи информация за целите, дейностите, резултатите по проекта, ще се разпространяват на пресконференциите и обученията. Изработване на информационна брошура насочена към лицата от целевата група с цел насърчаване участието им в информационните срещи, включването им в проекта и възможностите, които предоставя, данни за контакт с лицата осъществяващи процеса на идентифициране, съдържаща целите, дейностите, очакваните резултати от проекта, възможностите, сроковете и начина за включване в него. Ще бъдат разпространявани на обществени места, дирекция „БТ”, дирекции „СП” и други подходящи места. Изработка и разпространяване на плакати – с информация за проекта, популяризиране приноса на европейските структурни фондове, с данни за контакт за включване в проекта, сайта на трудовата борса. Банер ще бъде поставен при провеждане на обученията и пресконференциите за популяризиране на проекта и приноса на европейските структурни фондове. Изработка на семинарни папки /с името на проекта, задължителните реквизити за публичност/, които ще се използват за поставяне на материали от обученията, при провеждане на пресконференциите. Изработка на химикали с логото на програмата- ще бъдат разпространяване на пресконференции, обученията. Стикери, предназначени за поставяне на новозакупеното оборудване и други подходящи материали разпространявани в рамките на проекта. Изработените материали ще бъдат съобразени с Единния Наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация. |
3 636.00
|
3 636.00
|
Организация и управление: Целта на дейността е създаване на условия за организация, управление и отчитане на проекта. В рамките на дейността въз основа на заповед на кмета на общината ще бъде сформиран четири членен екип на проекта– ръководител-1, счетоводител-1, координатор – 1;- технически сътрудник-1. Екипа на проекта е отговорен за цялостното изпълнение на проекта. Ръководителя на проекта отговаря за цялостното изпълнение на проекта, за точното спазване на времевия график на дейностите. Ръководи и организира работата на екипа на проекта. Поддържа контакти с партньорите по проекта. Ръководителят на проекта ръководи пряко процедурите по избор на изпълнители на дейностите, конкурсните процедури, участва в информационни срещи по населени места. Отговорен е за мониторинга и отчитането на проекта. Счетоводителя на проекта отговоря за законосъобразното изразходване на финансовите средства по проекта, за съхранението и воденето на счетоводната документация. Отговорен е за изготвянето на финансовите отчети, окончателния доклад за изразходване на средствата, банковите разплащания, плащане на осигуровки, договори с подизпълнители. Следи за срочното и точното изготвяне на междинните и финалните финансови отчети. Обобщава и осчетоводява първичните счетоводни документи от реализацията на дейностите ежемесечно. Координатора по проекта координира изпълнение дейностите по проекта, следи графика за изпълнение на проекта. Подпомага дейността на ръководителя на проекта като поддържа контакти с кметовете по населени места, координира оперативното изпълнение на дейностите по проекта. Техническия сътрудник подпомага работата на ръководителя на проекта, подготвя първичната техническа документация, отговорен е за архивиране на проектната документация, организацията на срещите на екипа на проекта. Оказва съдействие на ръководителя на проекта при подготовката на междинните и финални технически доклади. Възлагането на задълженията на членовете на екипа ще бъде съобразено с Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП „РЧР“ 2014-2020 г. |
37 746.00
|
35 317.17
|