Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 209 дървета
English

Програма: Околна среда

Район за планиране: Всички

Описание

„Дългосрочните грижи съчетават широк набор от медицински и социални услуги за хора, нуждаещи се от помощ при основни ежедневни дейности поради хронични физически или психически увреждания....... Дългосрочните грижи са на границата между медицинските и социалните грижи и обикновено се предоставят на хора с физически или психически заболявания, на възрастни хора и на определени групи хора, които имат нужда от помощ при изпълнение на ежедневните си дейности” (източник: Национална стратегия на Р.България за дългосрочна грижа". През 2010г. с проект, финансиран по схема "Помощ в дома" на ОП"РЧР"2007-2013 Община Рила създава общинско предприятие "Подпомагане на хора от уязвии групи",което чрез Център за почасови услуги предоставя социални услуги в общността. Настоящият проект е насочен към подобряване качеството на живот на лица в неравностойнно положение и осигуряване на достъп до интегрирани социално-здравни услуги, планирани на база индивидуалните потребности на личността. В резулт от проекта ще се  разшири обхвата на дейността на Центъра за почасови услуги чрез въвеждане на нови и предоставяне на съществуващите, чрез осигуряване на интегриран достъп до здравни, социални и друг тип услуги. Основни целеви групи са: 40 лица с увреждания и 30 възрастни хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване. Основните дейности по проекта включват: "Организация и управление", Подбор на потребители на услуги и лица за работа в Центъра за почасови услуги; Обучения на заетия персонал; Развитие дейността на Центъра за почасови услуги чрез предоставяне на социални и здравни услуги, включително психологическо консултиране и мотивационна подкрепа; Психологическо консултиране и супервизия на персонала; Публичност и информация. Проектът е с продължителност 22 месеца, като услугите ще бъдат предоставяне в рамкитена 18 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта.: Дейността цели гарантиране на качествено, техническо и финансово управление и изпълнение на проекта, и постигане на предвидените цели. Дейността ще стартира от първия месец по проекта с определяне на задълженията на експертите от екипа за управление, изготвяне на подробен план за действие подготовка и подписване на договори за трудово правоотношение на заетите експерти, запознаване с правилата за изпълнение на проекта по оперативната програма, определяне вида и броя на процедурите за избор на изпълнител, уточняване методите за комуникация, текущо документиране, отчитане и докладване на напредъка по проекта. Екипът ще се състои от ръководител - 1бр., координатор -1 бр. и счетоводител -1 бр., които са експерти на кандидата. Екипът ще осъществява и текущ мониторинг върху изпълнение дейностите по проекта чрез: провеждане на регулярни срещи, за преглед на напредъка по проекта; подготовка на всички дейности с оглед на спазването на план – графика на проекта; разрешаване на възникнали проблеми с участието на всички заинтересовани страни; провеждане на анкети за мнението на участниците и, които ще залегнат в системата за вътрешен мониторинг на проекта. Проведени работни срещи; подготвени и подписани договори с екипа за организация и управление на проекта, изготвен подробен план за действие, изготвен списък на процедури за избор на изпълнители, периодични технически и финансови отчети. 25 536.48 25 271.60
Подбор на потребители на услуги и персонал за Центъра за почасови услуги.: Основни цели на дейността са: Осигуряване на необходимия човешки ресурс за управление на Центъра; Осигуряване на достоен живот и услуги в домашна среда на хора от целевите групи. Дейността ще се реализира в две посоки: Подбор на персонал в Центъра и подбор на потребители на социални услуги. Броят на планираните потребители е 70 лица, включително 34 лица, ползващи услугите по текущата схема "Нови алтернативи", които ще бъдат включени в проекта от началото му при стриктно съблюдаване на принципа за недопускане на двойно финансиране. По проекта се предвижда назначаване на следния персонал за управление на центъра - Социален експерт-1бр. и Технически сътрудник-1бр. Предвиденият брой персонал за предоставяне на услуги е 30 лица, като при стартиране на услугите ще бъдат назначени 24 лица и след приключване на схема "Нови алтернативи" през м. март 2016г. ще бъдат назначени още 16 лица, поради увеличена необходимост от по-голям брой услуги. На посочените длъжности ще бъдат наети лица след провеждане на процедура за подбор съгласно разпоредбите на законодателството в Република България, приоритет ще се дава на лица, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст, съгласно чл. 68 от КСО, и само при доказана липса на такива лица за конкретни длъжности, ще бъдат наемани хора извън тази група. Подборът ще се осъществи двуетапно - по документи и интервю с допуснатите кандидати. Дейността ще стартира с мерки за повишаване информираността относно проекта сред местната общност и възможностите, които предоставя. Екипът по проекта ще бъде отговорен за провеждане на 4 бр. информационни срещи-1бр. в административния център на общината - гр. Рила и по една среща в съставните села: Смочево, Падала и Пастра. За провеждане на информационни срещи ще бъдат изготвени и разпространени печатни материали, които да запознаят потребителите с възможностите, предоставяни от проекта и начините за участие. Материалите ще дават подробна информация за видовете документи, които са необходими за подаване на заявления, условията за допустимост, контактна информация за отговорните лица по проекта. Изработването на материалите ще бъде възложено на изпълнител, избран по реда на ЗОП. Материалите ще бъдат изработени при спазване на правилата за визуализация и комуникация, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020. Подборът на потребители, нуждаещи се от услугите на Центъра ще стартира с набиране на заявления за ползване на почасови услуги, анализ на подадените документи, определяне на потенциалните потребители. Определянето на конкретните потребители ще се извърши след изготвяне на индивидуална оценка на потребностите. Индивидуалните оценки на потребителите ще бъдат изготвени от назначения персонал за управление на услугите. Особено внимание ще бъда обърнато на потребителите на услуги по схема "Нови алтернативи" (34) лица, за които ще се следи да не ползват едновременно едни и същи услуги по двете схеми. Включването им в проекта на този етап е продиктувано от целите на проекта за предоставяне на комплексни услуги, а също така и от анализа на социалният им статус, в което се намират като ползватели само на услуга "Личен асистент" и при очевидна нужда от допълнителни здравни, психологически и други видове услуги в общността. В рамките на дейността ще бъдат изготвени или актуализирани вътрешни документи, регламентиращи дейността на центъра, включително Методология/правила за комплекса от услуги в центъра. Документите ще бъдат изготвени от персонала за управление на центъра. 3 862.41 0.00
Подбор на допълнителен персонал за предоставяне на услуги в Центъра за почасови услуги.: Потребителите от текущата схема "Нови алтернативи" ползват услугата "личен асисетнт" до м.март 2016г., след което подлежат на нови индивидуални оценки за определяне на конкретните им нужди.На практика ще възникне необходимост от по-голям брой интегрирани услуги, което налга необходимост от назначаване на допълнителен персонал в центъра за почасови услуги. След приключване на схема "Нови алтернативи" ще бъде извършен втори подбор и назначени 16 лица допълнително за предоставяне на почасови услуги за срок от 11 месеца. 1 287.47 0.00
Обучение на персонала в Центъра за почасови услуги. Въвеждащо обучение.: Дейността цели осигуряване на качествени социални услуги на потребителите, съобразени с индивидуалните им нужди. Предвидени са провеждания на едно въвеждащо обучение за лица, които не са преминавали подобен вид обучения и две надграждащи/специализирани обучения. Предвид факта, че в общината има вече изпълнявани проекти за предоставяне на услуги в общността се очаква минимлен брой от наетите лица да бъдат включени във въвеждащо обучение. Именно спецификата на обученията предполага те да бъдат възложени на външен изпълнител, с опит в подобни обучения и дейности, свързани с развитие на човешките ресурси. Основни методи при изпълнение на дейността са планиране, контрол на изпълнение, контрол и оценка на постигнати резултати. 120.00 2 180.00
Обучение на персонала. Надграждащо/специализирано обучение.: Обученията са предназначени за всички лица от персонала и ще бъдат проведени за 2 дни. Обучението ще бъде възложено на изпълнител, избран по реда на ЗОП. Обученията ще са насочени към изграждане на мотивация за работа, развитие на трудови умения, развитие на умения за предоставяне на услуги в социалната сфера. Също така персоналът ще се запознае със специфични характеристики в поведението на потребителя,свързани с личностни промени,фактори на социализация, социални ценности и други компетентности, които ще бъдат от полза по време на работа с потребителя. 720.00 0.00
Развитие дейността на Центъра за почасови услуги чрез предоставяне на социални и здравни услуги,включително психологическо консултиране и мотивационна подкрепа Психологична подкрепа и супервизия на персонала.: Дейността предвижда прилагане на гъвкави механизми, ориентирани към индивидуалните нужди на всеки потребител. Целта е по-висока ефективност и динамика на предоставяните услуги при използване на значително по-малък финансов ресурс. Услугите ще бъдат предоставяни в рамките на 18 месеца на територията на административния център-гр.Рила и съставните на общината села Пастра, Падала, Смочево. С оглед икономия на разходи за транспорт ще се осигурява заетост на лица от населените места, които на място да предоставят интегрирани услуги. Услугите ще се предоставят на 70 потребители за срок от 18 месеца. За целите на проекта ще се използва материално-техническата база на Общинско предприятие „Подкрепа на хора от уязвими групи“, и по-конкретно Обособени помещения - на трети етаж от триетажна масивна стоманобетонна сграда - Поликлиника (общинска собственост), находяща се в имот пл. № 658, кв. 50 по регулационния план на град Рила. Общинското предприятие разполага с необходимото оборудване и компютърна техника. Освен утвърдените услуги "Личен асистент", "Социален асистент" и "Домашен помощник", като нови услуги ще се предоставят такива за здравен достъп, психологическо консултиране и мотивационна подкрепа на потребителите. Услугите ще се предоставят комплексно и посредством гъвкав механизъм, което ще им осигури условия за независимост и контрол върху средата. Социалната изолация, в която се намират възрастните над 65г. вневъзможност за самообслужване и лицата с увреждания изисква предоставяне на комплекс от услуги, интегрирани след анализ на нуждите и предоставени чрез мултидисциплиниран подход. Това ще допринесе до преодоляване на традиционните практики в социалната сфера, при които един вид услуга се приема за достатъчна за потребителя, предоставя се по не отчитащ нуждите на потребителите начин, много често формално, без оглед на потребностите му, които търпят промяна във времето или без зачитане на променящи средата факти и обстоятелства. Осигуряване на достъп до здравни услуги е нова за бенефициента услуга, но крайно необходима за потребителите-целеви групи по проекта. И двете групи потребители живеят изолирано, с редица съпътстващи заболявания и с ограничени доходи, което затрудява достъпа им до услуги от здравен характер, особено такива, които се извършват извън здравните заведения. Самите потребители на услуги също се нуждаят от допълнителна психологическа и мотивационна подкрепа с цел преодоляване на социалната им изолация. С оглед гореизложеното в рамките на проекта се предвижда и оказване на психологическа подкрепа и консултиране на лицата, представители на целевите групи. Също така в обхвата на дейността на Центъра за почасови услуги на персонала ежемесечно ще бъдат предоставяни индивидуални и групови консултации и супервизия. 279 366.12 250 793.72
Публиност и информация по проекта.: Дейността цели запознаване на обществеността с новите социални услуги в общината и популяризиране инициативите на ЕСФ. Дейността включва изработване на информационни материали, които запознават населението на община Рила с целите на проекта, начина на участие, процедурите и правилата при предоставяне на услугите, критериите и стандартите за качество на услугите. Информационните материали ще бъдат разпространени по време на предвидените информационни срещи сред местното население. Те включват 500 бр. информационни листовки и 50 бр. плакати. Материалите ще носят задържителните елемнти за визуализация и идентификация на проекта и ще бъдат съобразени с насоките, описани в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Организирането на събитията и прилагане надруги мерки за публичност и информация също ще бъдат съобразени с документа. Дейността също включва провеждане на 4 бр. инфоормационни срещи с местната общност /по една във всяко населено място/, 2 бр. публикации в регионален печат.Информация за проекта също ще се публикува на официалния сайт на общината: www.rila-grad.bg.На входа на центъра за почасови услуги ще бъде монтирана информационна табела по проекта. 2 280.00 2 280.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.