Внедряване и сертифициране на система за управление на околната среда съгласно стандарт ISO 14001:2015: В рамките на дейността се предвижда изпълнението на две поддейности:
Поддейност 1: Разработване и внедряване на система за управление на околната среда (СУОС) в съответствие с международния стандарт ISO 14001:2015
Поддейност 2: Сертифициране на СУОС ISO 14001:2015
Към настоящия момент предприятието не разполага с механизми за управление на влиянието на дейността на организацията върху околната среда, което се отразява неблагоприятно както на екологичните му показатели, така и на корпоративния му имидж и възможността за привличане на нови клиенти и партньори, особено в експортен план. В тази връзка, ръководството на "Стам ЛТД" ООД изпитва затруднения при управление на въздействието на производството върху природата, което се отразява негативно на дейността на дружеството по следния начин:
- Повишен екологичен риск от дейността на предприятието
- Неспособност за реагиране при извънредни ситуации, свързани с околната среда
- Трудна адаптация към нормативните изисквания, свързани с околната среда
- Пречки при утвърждаването на позитивен корпоративен имидж
- Трудности при утвърждаването на външните пазари
С внедряването на ISO 14001:2015 ще се създаде ефективна система за управление на околната среда, която осигурява ликвидирането или привеждането в рамките на определените норми замърсяването на околната среда, избягване на глобите за нарушения на нормативните изисквания и загубите за ликвидиране на предизвиканото от предприятието замърсяване, намаляване разходите за суровини и енергия, спечелване доверието на обществото и на клиентите, че дейността предприятието не замърсява околната среда. Сертифицирането на система по ISO 14001 ще бъде възможност да се демонстрира отговорността на "Стам ЛТД" ООД към околната среда, да се открои организацията сред конкуренцията и да се покаже на настоящите и на потенциалните клиенти доказателство за ангажимент за постигане на устойчиво производство.
Системата за управление на околната среда се състои от следните елементи:
- Оценка на аспектите на въздействие върху околната среда – включва методика за оценката им и определяне на съществените аспекти
- Правно съответствие – включва изисквания за идентификация на приложимите международни, национални и местни нормативни изисквания, стандарти и норми, както и ред за извършване на оценка на съответствието с тях;
- Реагиране при извънредни ситуации – включва изисквания за прилагане на правила и планове за действие при аварийни ситуации, бедствия и катастрофи;
- Мониторинг – включва изисквания за записване и анализ на информация относно значимите аспекти на околната среда;
- Контрол на операциите – включва изисквания за контрол на извършваните производствени и спомагателни дейности, така че да се постигне понижаване на въздействието върху околната среда;
- Управление на човешките ресурси – включва изисквания за постоянно обучение на персонала за управление на въздействието върху околната среда
- Управление на документи и записи – регламентира реда за разработване, промяна и разпространение на създадената система за управление;
- Наблюдение, измерване и подобряване на системата за управление на околната среда – вкл. управление на несъответствия, коригиращи и превантивни действия;
Етапите за изпълнение на дейността са подробно описани в т. Начин на изпълнение. |
9 000.00
|
8 600.00
|
Ре-сертификация на съществуващата система за управление на качеството в "Стам ЛТД" ООД съгласно стандарт ISO 9001:2015: "Стам ЛТД" ООД понастоящем разполага с внедрена и сертифицирана система за управление на качеството, отговаряща на стандартите ISO, чиято версия обаче е от 2008-ма година. Наличният сертификат ще бъде подновен (м. септември 2016) без обаче да системата да се актуализира според последната версия на стандарта ISO 9001:2015. Във връзка със предстоящото изтичане на валидността на прилагания до момента стандарт (м. септември 2018 г.) и с оглед на неактуалността на настоящата система за управление на качеството по отношение на последните тенденции в управлението на бизнес процесите, предприятието е заложило в рамките на настоящата дейност две поддейности - услуги по актуализиране и съответно за ре-сертификация на СУК ISO 9001 съгласно най-новата версия на стандарта.
Актуализацията на съществуващата СУК е задължителен елемент в бизнес стратегията на предприятието с оглед на това да бъде даден необходимия гарант на клиентите и партньорите на "Стам ЛТД" ООД, че предлаганите складови системи и складово оборудване, както и свързаните с изграждането и поддържането им услуги са с постоянно високо качество. Все по-често както чуждестранните, така и българските фирми изискват от своите партньори и доставчици да отговарят на най-високите корпоративни стандарти. Наличието на сертификат за качество е важен елемент при сключването на сделки с международни контрагенти, с големи реномирани клиенти, при участие в търгове и пр. Целта на актуализацията на съществуващата СУК съгласно последното издание на стандарта ISO 9001:2015 е да се подпомогне процесът по реализацията на продукцията, по разширяване позициите на външните пазари и утвърждаването на "Стам ЛТД" ООД като надежден партньор с утвърдени стандарти и процедури за осигуряване на качество.
Предвижда се актуализирането на системата за управление на качеството да включва подобрения в следните елементи:
- Управление на производствените процеси
- Управление на закупуването
- Управление на проектирането и разработването
- Управление на процесите, свързани с клиента
- Управление на техническите средства за наблюдение и измерване
- Управление на инфраструктурата
- Управление на човешките ресурси
- Управление на документи и записи
Фокусът на актуализациите на СУК ще бъде в следните аспекти:
- определяне на рисковете и възможностите за гарантирано постигане на набелязаните цели;
- определяне на контекста на организацията и заинтересованите страни;
- повече ангажираност от страна на висшето ръководство - лидерство;
- вземане под внимание за обратната връзка от всички заинтересовани страни, а не само от клиентите.
Етапите за изпълнение на дейността са подробно описани в т. Начин на изпълнение.
|
7 700.00
|
7 550.00
|
Придобиване и въвеждане в "Стам ЛТД" ООД на софтуер за управление на работата с клиенти (CRM система): Настоящата дейност ще се състои в доставка, въвеждане и интегриране на система за управление на работата с клиенти (CRM система). Софтуерът, който "Стам ЛТД" ООД използва до този момент за изготвяне на оферти и работа с клиенти, е внедрен в предприятието преди повече от 20 години и отдавна не подлежи на техническа поддръжка, т.е. от една страна не отговаря на съвременните стандарти за качествено управление на бизнес процесите и на съвременната пазарна среда, а от друга - не съществува възможност да бъде технически обслужван и обновяван. Този софтуер разполага с твърде ограничени функционални възможности, изчерпващи се с попълване на клиентски запитвания, прикачане на оферти, отчитане статус на поръчките и покриването на други базови нужди. Всичко това създава необходимостта от въвеждането на нова система за управление на търговската дейност, която да е съобразена както с най-новите тенденции в областта на обслужването на клиенти, така и със спецификите на сектора и на конкретните производствени и търговски процеси в "Стам ЛТД" ООД, така че предприятието да може да предостави първокласно обслужване и да отговори на високите клиентски изисквания.
В отговор на тази необходимост се предвижда нововъведената в рамките на проекта CRM система трябва да разполага със следните възможности:
- Наличие на Маркетинг модул за управление на таргетирани и целенасочени маркетинг кампании, събития, вкл. възможност за автоматично изпращане на писма и др.
- Възможност за следене на конкурентните продукти чрез въвеждане на информация относно загубени потенциални клиенти, причини за насочването им към други продукти и информация за тези конкурентни продукти
- Възможност за планиране на следпродажбеното обслужване
- Възможност за интеграция с функциониращата в предприятието ERP система. Целта на интеграцията е да се осигури проследимост и контрол на целия процес на всяка продажба - от оферирането на клиента, през изпълнението на поръчката, проследяване на паричния поток до следпродажбеното обслужване. Прехвърлянето на данни между двете системи ще позволи да се заложат и контролират както плановите ремонти за всяка отделна поръчка, така и текущата сервизна дейност. Системата е необходимо да поддържа календари, които да спомогнат за организацията на работата в предприятието. След потвърждаването на поръчка в ERP системата ще се разкрива позиция, която да дава информация за доставчиците и техниците. Интеграцията ще даде възможност за прогнозиране на финансовите потоци към и от "Стам ЛТД" ООД, което създава благоприятна основа за взимане на управленски решения, за изготвяне на планове и стратегии.
- Достъпност от различни мобилни устройства с оглед на това да бъде лесна за използване от търговските представители на "Стам ЛТД" ООД и да им даде гъвкавост при изпълнение на работните им задължения
- Поддържане на библиотеки с цялостната техническа документация, необходима за работата на служителите
- Възможност за контрол над дейностите на подизпълнителите
- Възможност за лесно разпределение на базите с потенциални клиенти (по географски, отраслов или друг признак) между търговските представители на "Стам ЛТД" ООД и наличие на инструменти за оценка представянето на всеки отделен търговец.
- Възможност за генериране на разнообразни анализи, отчети, справки, графики и таблици, свързани с работата с клиенти
Системата ще обхваща целия процес по привличане и обслужване на клиенти, вкл. маркетинг, продажби и обслужване на клиента: предпродажбени активности, залагане на цели, процес на офериране и договаряне, сервизна дейност и др., като при въвеждането и интегрирането на системата ще бъдат отчетени специфичните нужди и производствени процеси в "Стам ЛТД" ООД.
Етапите за изпълнение на дейността са подробно описани в т. Начин на изпълнение. |
138 600.00
|
138 200.00
|
Инвестиции в закупуване на специализирано софтуерно приложение - система за управление на бази данни, допринасящо за вндеряването на CRM системата: Настоящата дейност е тясно обвързана с дейността по придобиване и внедряване на CRM система в "Стам ЛТД" ООД и е необходима за нейното успешно изпълнение. За целите на CRM софтуера ще бъде закупена сървърна система за управление на бази от данни (СУБД), като тази система ще използва релационна база данни и ще бъде инсталирана на съществуващото в предприятието сървърно оборудване.
Системата, която ще бъде доставена и инсталирана в рамките на тази дейност, е необходимост за предприятието, тъй като данните, натрупани и организирани чрез CRM софтуера трябва да бъдат съхранявани, поддържани и управлявани. Така те ще предоставят информационната база за функционирането на CRM системата и ще могат да се осъществят релациите между отделните единици информация. В този смисъл, без наличието на инструмент за управление на базата данни, CRM системата няма да може да осъществява функциите си и нейното внедряване в "Стам ЛТД" ООД не би имало смисъл. Тази система е свързващото звено, което ще осигури и взаимодействието между наличната в предприятието ERP система и новата CRM система, което от своя страна е условие за осъществяване на интегрираната връзка между различните бизнес процеси в предприятието.
Системата за управление на бази от данни ще предостави платформа за създаване и функциониране на корпоративни приложения за работа и анализ на информация като планирания за внедряване в "Стам ЛТД" ООД CRM софтуер. Системата ще предостави инструменти на служителите на "Стам ЛТД" ООД, боравещи със служебна информация, които улесняват създаването, инсталирането, управлението и използването на софтуера. Платформите, върху които ще може да работи системата за управление на бази от данни, ще варират от мобилни устройства до мощни 64-битови многопроцесорни системи, т.е. тя ще бъде използваема и приложима в работата на всеки един от служителите на дружеството, независимо къде се намира той. Това е от изключителна важност за целите на настоящия проект и за дейността по въвеждане на CRM система в организацията. Чрез системата за управление на базите данни ще се осигури и възможност за бъдеща мащабируемост на базите данни в зависимост от нуждите на организацията и нейното развитие. В този смисъл, системата ще допринесе за устойчивостта на дейността по придобиване и внедряване на ИКТ-базирания софтуер. В допълнение, не по-малко важна е и сигурността на данните, добити чрез CRM софтуера, което също е сред основните функции на системата за управление на бази данни.
Изграждането на ИКТ-базирания софтуер върху стабилна програмна база, а именно върху система за управление на големи бази от данни, ще гарантира както неговото функциониране, така и постоянна защита на информацията и натоварване с голям обем от данни. По този начин настоящата дейност ще допринесе за внедряванто на CRM системата в производствената дейност на "Стам ЛТД" ООД.
Етапите за изпълнение на дейността са подробно описани в т. Начин на изпълнение. |
15 000.00
|
14 800.00
|